Big brake kits

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 12 jan 2008, 12:09

Marc RS4 schreef:Je moet wel rekening houden dat je hoofdremcilinder op een gegeven moment niet meer capaciteit heeft.

Ik kan best merken toen ik van die standaard 2 pots crap remmen op de RS4 naar de RS6 8 pots ging.

Remkracht is behoorlijk toegenomen maar ik moet het pedaal wel dieper intrappen.

( Dit is mij verteld..........weet niet 100% of dit ook exact zo werkt)
Klopt

Bij de remklauwen moet je meer remvloeistof verplaatsen dan met een standaard remklauw en om dat voor elkaar te krijgen zul je met een gelijk gebleven hoofremcilinder gewoon het pedaal dieper in moeten trappen. Ik weet niet of een hoofdremcilinder van een RS6 op jou RS4 past, maar ik denk daarmee het probleem van het dieper intrappen wel gelijk verholpen is.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 12 jan 2008, 14:16

Voor dat geld kun genoeg setjes Ferodo remblokken kopen. Ik zou dat dan eerder doen. Voor die 10 rondjes ring per jaar...

wimwerf

Bericht door wimwerf » 12 jan 2008, 15:10

Bert ///M3 schreef:
Femme schreef:
luco hornsveld schreef:zo wat worden remmen dan duurder zeg naargelang de auto zwaarder wordt en natuurlijk ook de remmen groter worden
pffffffffffffffffffffffffffffffffff
Het gaat ook wel om a-merken hè.

Tarox, Wilwood en dergelijke zijn een goedkoper dan Stoptech en AP Racing. Mov'it is weer wat duurder dan AP Racing.
Andersom eerder.

Even uit mijn hoofd voor een E36 M3:

Stoptech 330x32mm 4 pot +/- 2000 euro
Mov'it 322x32mm 4 pot 2600 euro
AP 330x28mm road 2800 euro
AP 330x28mm competition 3300 euro

Verder zie Elmar. Het is voor de meeste auto's echt onzin om een BBK te kopen, andere blokken is meestal al genoeg.

Merken als Hi Spec en allerlei vage taiwanese shit met een grote boog omheen lopen. Het werkt wel maar is absoluut geen competitie/track waardig materiaal.
De competition remmen hebben geen dustseals welke de straat tangen wel hebben..dus moet goed overwogen worden..

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2008, 15:33

Klopt ik heb ze ook zonder, dus de competitie versie.

Reden daarvoor is dat die dustseals kunnen smelten als het echt warm word. Maar ze moeten dus ook vaker uit elkaar.

Voor op de weg ben je beter af met de gewone klauw. Bij E36 M3 tenminste zijn de klauwen identiek an elkaar, alleen de seals maken het verschil. Maar qua gewicht, constructie, zuigerdiameters enz maakt het niks uit.

Ander verschilletje is dat er bij de competitie klauw geen anti tril plaatjes zitten die geluiden dempen, bijvoorbeeld als de blokken iets rammelen. Dat maakt voor een raceauto niks uit, maar is gewoon irritant op de weg.

Andre

Bericht door Andre » 12 jan 2008, 18:23

Wij racen ook met 01 pfc compound die zijn inderdaad perfect voor circuit. En doen het ook erg goed op standaard schijven en remsystemen. Net zoals de carbone lorraine RC6. Ook de remschijven van PFC zijn veel beter van kwaliteit dan die van ap of brembo. Houden het in de autosport veel langer uit.

Dagelijks laten zitten is onmogelijk. koekt erg aan op de velg.

Plaats reactie