A1 Grand Prix naar Zandvoort
-
- Dennis Cavallino
- Dutch
Ook benieuwd hoe Bleekemolen het doet in een monoposto. Na een heel seizoen bankzitten heeft hij er wel recht op.
Maarre... kunnen we niet nog wat meer werkloze Nederlandse talenten in die auto aan het werk zetten? Ik denk aan Pastorelli of Van Lagen.
En hoezo 'jammer voor de fans'? Onderhandelen over de ruggen van je fans, zul je bedoelen...
Wat voor moeite was het geweest om wel Zandvoort te doen en daarna in de clinch te gaan om de centen? Van de 80 duizend die er zondag komen, komen er 70 duizend voor Jos, zeker weten.
Maarre... kunnen we niet nog wat meer werkloze Nederlandse talenten in die auto aan het werk zetten? Ik denk aan Pastorelli of Van Lagen.
En hoezo 'jammer voor de fans'? Onderhandelen over de ruggen van je fans, zul je bedoelen...

Wat voor moeite was het geweest om wel Zandvoort te doen en daarna in de clinch te gaan om de centen? Van de 80 duizend die er zondag komen, komen er 70 duizend voor Jos, zeker weten.
- Peter Tunissen
Helemaal mee eens.Dennis Cavallino schreef:Ik ben wel fan van Verstappen (geweest), maar nooit van Rothengatter. Dat heb ik altijd een enorme kluns gevonden, die zelf denkt dat 'ie het allemaal zo goed voor mekaar heeft (gekregen). Nog nooit zovaak iemand openlijk op zijn bek zien gaan. Hij heeft Jos niet op de plek gekregen die Jos verdiende, vaak door dit soort arrogantie en onsympathieke tegendrang tegen de gevestigde orde. In de racerij geldt: work with the system and the system will work with you, otherwise you'll have to create your own. Die van hun werkt niet
Wat een suffe kutactie weer zeg.

De snelheid zat er eind vorig jaar eindelijk redelijk in; Jos kan verdomd goed racen, dan ga je toch gvd zeker je best doen om een lange neus te trekken naar al die eikels van F1 teambazen en je best doen om dat kampioenschap voor de neus van alle jonge talenten weg te kapen i.p.v. eeuwig door te blijven zeuren over geld.
Als je het daarvoor doet moet je maar lekker opbokken, er zijn genoeg snelle jongens die het daar niet om te doen is.
- Peter Tunissen
- Peter Tunissen
Hier staat het nog wel wat genuanceerder trouwens:
http://www.verstappen.nl/nieuws/6492.html
- Mari Oh Oh!
Peter Tunissen schreef:Hier staat het nog wel wat genuanceerder trouwens:
Lijkt mij duidelijk. Tijdige betaling is toch het minste wat je kan verwachten? Erg jammer dat Jos niet mee wil doen, maar ik geef hem wel 100% gelijk.De A1 verdient veel geld met de race op Zandvoort, kijk maar naar kaartverkoop aanstaand weekend, en ik krijg mijn salaris niet. Hoe zou jij je voelen als je maandenlang voor je baas werkt en je krijgt je loon niet op tijd uitbetaald? En dat maand na maand? Dan houdt het toch een keer op?
- gerard lubbe
- Dennis Cavallino
Hij heeft nu al zijn geld van vorig jaar.
Ik bekijk dat gewoon zakelijk. Ik heb ook opdrachtgevers die niet op tijd wilden betalen (en wel zelf hun zakken vulden). Dan kun je een paar dingen doen:
- betalingsherinneringen, aanmanen, incassobureau erop
- geduldig wachten, gewoon doorwerken en zo nu en dan laten doorschermeren dat je dat geld wilt hebben, simpelweg omdat je het verdient
- dreigen met het stoppen van je taken, als je niet op tijd je geld krijgt, of dat ze moeten betalen voor je volgende opdracht begint.
Ik weet niet of ik in Jos' geval voor het laatste had gekozen, zeker als je net je salaris van het jaar ervoor hebt ontvangen (geen kattepis!). Maar ik kan me het wel goed voorstellen als je het vanuit zijn perspectief bekijkt. De racerij is qua zakendoen gewoon een grote modderpoel, je weet nooit wat je eruit haalt, goud of meuk, maar het zaakje stinkt altijd.
Ik bekijk dat gewoon zakelijk. Ik heb ook opdrachtgevers die niet op tijd wilden betalen (en wel zelf hun zakken vulden). Dan kun je een paar dingen doen:
- betalingsherinneringen, aanmanen, incassobureau erop
- geduldig wachten, gewoon doorwerken en zo nu en dan laten doorschermeren dat je dat geld wilt hebben, simpelweg omdat je het verdient
- dreigen met het stoppen van je taken, als je niet op tijd je geld krijgt, of dat ze moeten betalen voor je volgende opdracht begint.
Ik weet niet of ik in Jos' geval voor het laatste had gekozen, zeker als je net je salaris van het jaar ervoor hebt ontvangen (geen kattepis!). Maar ik kan me het wel goed voorstellen als je het vanuit zijn perspectief bekijkt. De racerij is qua zakendoen gewoon een grote modderpoel, je weet nooit wat je eruit haalt, goud of meuk, maar het zaakje stinkt altijd.
-
Cav en zelfs in het laatste geval, als dat zo zijn, dan nog is hij tov zijn fans verplicht die race te rijden en dan elders niet te rijden.
Jos laat weereens zien aan al zijn fan's hoe "sportief" hij is.
Zijn mensen die zich hier het hele jaar op verheugd hebben, en dan neemt hij zo een besluit. Fraaie actie. Zijn de fan's die mede hebben bijgedragen aan zijn succes. Hij had die race moeten rijden.
Tis gewoon een zakkenvuller. Ik hoop dat we nu voorgoed van hem af zijn, en wat mij betreft mag hij de boeken als een groot "talent" ...meer ook niet.
Ach en die Rothengatter krijgt altijd de schuld, maar Jos is er ook nog zelf bij.
Jos laat weereens zien aan al zijn fan's hoe "sportief" hij is.
Zijn mensen die zich hier het hele jaar op verheugd hebben, en dan neemt hij zo een besluit. Fraaie actie. Zijn de fan's die mede hebben bijgedragen aan zijn succes. Hij had die race moeten rijden.
Tis gewoon een zakkenvuller. Ik hoop dat we nu voorgoed van hem af zijn, en wat mij betreft mag hij de boeken als een groot "talent" ...meer ook niet.
Ach en die Rothengatter krijgt altijd de schuld, maar Jos is er ook nog zelf bij.
- Dennis Cavallino
Ja, maar die Rothengatter heeft Jos wel zo gemaakt. Die heeft altijd gedaan dat hij wist hoe het in die wereld werkte, met zijn maandagmorgen ervaring in de F1.
@Rico: Ja bizar he, 1 miljoen dollar kennelijk. Ik zou er een erebaan van hebben gemaakt als ik Jantje Lammers was. Je rijdt voor spek en bonen, wees blij dat je geen sponsorgeld hoeft mee te brengen en Jan bepaalt welke coureur wordt gevraagd voor deze eer. Degene die ervoor bedankt, heeft pech. NEXT!
Daarnaast vind ik dat A1GP circus dé plek om nieuw talent een kans te geven. Jos heeft zijn kans gehad, gegrepen en ervan genoten (even los van de late betalingen). Nu is het tijd aan de volgende (hopelijk iemand anders dan Bleekemolen, al denk ik dat ie toch best kans heeft om zondag te winnen, die jongen kent de baan als geen ander, de auto is goed).
@Rico: Ja bizar he, 1 miljoen dollar kennelijk. Ik zou er een erebaan van hebben gemaakt als ik Jantje Lammers was. Je rijdt voor spek en bonen, wees blij dat je geen sponsorgeld hoeft mee te brengen en Jan bepaalt welke coureur wordt gevraagd voor deze eer. Degene die ervoor bedankt, heeft pech. NEXT!
Daarnaast vind ik dat A1GP circus dé plek om nieuw talent een kans te geven. Jos heeft zijn kans gehad, gegrepen en ervan genoten (even los van de late betalingen). Nu is het tijd aan de volgende (hopelijk iemand anders dan Bleekemolen, al denk ik dat ie toch best kans heeft om zondag te winnen, die jongen kent de baan als geen ander, de auto is goed).
- Mari Oh Oh!
Wie zegt dat Lammers en de rest van de NL A1 orginisatie het daarmee eens waren geweest? Dan had ie minimaal een contract moeten tekenen en dan zat ie er waarschijnljk contractueel een jaar aan vast met een eventuele afkoopsom die hem bij het uitstappen na een race uiteindelijk geld zou kunnen kosten i.p.v. (eventueel en misschien na lange tijd)opleveren.
- Dutch
Over gevulde zakken gesproken, er raken er de komende dagen wel een paar leeg:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54690
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=29426
Dit geloof je toch niet?
Hoe stil zou het zondag worden?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54690
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=29426
Dit geloof je toch niet?

Hoe stil zou het zondag worden?
- Peter Tunissen
Vind ik niet.Mari Oh Oh! schreef:Lijkt mij duidelijk. Tijdige betaling is toch het minste wat je kan verwachten? Erg jammer dat Jos niet mee wil doen, maar ik geef hem wel 100% gelijk.
We hebben Jos jarenlang (terecht) horen klagen dat hij in krukken van auto's moest rijden en dat hij zat te springen om een competatieve auto.
Die krijgt hij nu, misschien wel voor het eerst in zijn carrière sinds het Duitse F3 kampioenschap.
En met dat miljoen van vorig jaar op de bankrekening neem ik aan dat de hypotheek ook wel een paar maanden betaald kan worden.
Dan moet je je nu het licht uit de ogen trappen en laten zien wat je waard bent, dan komt dat geld ook vanzelf, simpel zat.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een beetje een crybaby actie, had Jos wat hoger ingeschat op de schaal van echte racers.
En dan en passant even tigduizend fans teleurstellen die in het begin van het jaar al zaten te schreeuwen bij de gedachte dat Jos weer eens op Zandvoort zou racen, dat maakt het helemaal sneu.
1) Rijden 2) Winnen 3) Geld verdienen zou ik zeggen. Niet 3 op de eerste plaats zetten.
-
Ben blij dat iedereen de zelfde mening omtrent deze klucht deelt.
Zou die Rohtengatter nu een ander talent gaan zoeken? Of heeft hij er nog meer onder zijn hoede? Ben daar niet zo van op de hoogte.
Hij kan altijd nog manager worden van de "Dolly Dots" volgend jaar, schijnt dat die nog een come-back willen maken.
Zou die Rohtengatter nu een ander talent gaan zoeken? Of heeft hij er nog meer onder zijn hoede? Ben daar niet zo van op de hoogte.
Hij kan altijd nog manager worden van de "Dolly Dots" volgend jaar, schijnt dat die nog een come-back willen maken.
-
Ik heb ook een tijdje gedacht dat Huub de uiteindelijke kwade peer was in het Jos gezelschap. Ik ben daar echter van terug gekomen.
Tijdens de F1 carriere van Jos heeft hij diverse bedrijven/mensen leren kennen, netwerken. Hij zou daar ook zonder Huub zijn verhaal goed kunnen vertellen. Van alle kanten heeft Jos te horen gekregen dat Huub zijn belangen niet goed verdedigde en toch blijft hij manager. Wat die 2 samen doen of beslissen is een door samen (!!) wel overwogen beslissing.
Die 2 passen perfect bij elkaar.
Jos moet blij zijn met het talent wat hij heeft als hij uberhaupt bij een (top)team terecht kan. Wat heeft hij nou uiteindelijk gepresteert in de A1? Hoofdzakelijk nieuwe gastjes in die klasse. Jos was bijna een opa voor hun. Hij was nagenoeg de enige met "echte" race ervaring, de F1. En toch heeft hij zich niet kunnen onderscheiden met gelijkwaardig materiaal. De starts zijn altijd weergaloos maar daarna kakt het in.
Mijn oordeel is zelfs zo hard wat ik beweer dat vanaf het moment dat Jos uit de karts stapte zijn carriere waardeloos was. Hij heeft gewoon geluk gehad dat er bij de karts geen grindbakken zijn.
Mensen als Cor (Euser) of Jan (Lammers) acht ik hoger in racekwaliteit. Helaas te weinig F1 ervaring voor die 2 gasten.
Ik hoop dat we met Bleekemolen wel iets leuks gaan zien in A1.
Tijdens de F1 carriere van Jos heeft hij diverse bedrijven/mensen leren kennen, netwerken. Hij zou daar ook zonder Huub zijn verhaal goed kunnen vertellen. Van alle kanten heeft Jos te horen gekregen dat Huub zijn belangen niet goed verdedigde en toch blijft hij manager. Wat die 2 samen doen of beslissen is een door samen (!!) wel overwogen beslissing.
Die 2 passen perfect bij elkaar.
Jos moet blij zijn met het talent wat hij heeft als hij uberhaupt bij een (top)team terecht kan. Wat heeft hij nou uiteindelijk gepresteert in de A1? Hoofdzakelijk nieuwe gastjes in die klasse. Jos was bijna een opa voor hun. Hij was nagenoeg de enige met "echte" race ervaring, de F1. En toch heeft hij zich niet kunnen onderscheiden met gelijkwaardig materiaal. De starts zijn altijd weergaloos maar daarna kakt het in.
Mijn oordeel is zelfs zo hard wat ik beweer dat vanaf het moment dat Jos uit de karts stapte zijn carriere waardeloos was. Hij heeft gewoon geluk gehad dat er bij de karts geen grindbakken zijn.
Mensen als Cor (Euser) of Jan (Lammers) acht ik hoger in racekwaliteit. Helaas te weinig F1 ervaring voor die 2 gasten.
Ik hoop dat we met Bleekemolen wel iets leuks gaan zien in A1.
-
- Hielke