Nieuwe foto's.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 jan 2008, 13:33

Maus schreef:Verdere specs;
* Apexi AVC-R
* ARP drijfstangboutjes
* Cobra Suzuka kuipjes
* Cusco oil catch tank
* Denso Iridium nogwat bougies
* (immitatie) HKS BOV
* Mongoose uitlaat
* Monster Sport air suction and relocation kit
* Ralliart bougiekabels
* Ralliart ECU
* Ralliart luchtfilter
* Ralliart oliedop
* Ralliart onderstel (ontwikkeld door KW, te vergelijken met variant 3)
* Ralliart radiateurdop
* Remupgrade voorzijde; Brembo schijven met SBS blokken
* Samco en SFS silicone slangen
* Sparco deep dish stuur (incl. verlengde naaf)
* Walbro benzinepomp

Verder heb ik nog liggen om gemonteerd te worden:
* (diverse) Autometer meterjes
* IC hardpipe kit
* Goodridge staalomvlochten remleidingen
* One piece headlights
* PIAA mistlampen
* Sabelt 6 puntsgordels
Jezus man. Das wel iets anders dan bij mij

*xenon
*bekerhouder
*netjes voorin
*boodschappenhouder
*met leer bekleed dashboardkastje

;)

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 09 jan 2008, 15:24

Ik mis een benzinedrukregelaar in je omschrijving :o Ik heb zelf een evo9 pomp op mijn 4G93T motor maar die liep zonder aftermarket drukregelaar echt veel te rijk :)

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 09 jan 2008, 23:56

Is dat zo? Voor zover ik weet rijdt menig evo zonder die benzinedrukregelaar, bovendien is de Walbro benzinepomp er door v/d Heuvel ingezet. Neem aan dat die wel weten of dat 't goed is of niet. ;)

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 10 jan 2008, 14:20

Maus schreef:Is dat zo? Voor zover ik weet rijdt menig evo zonder die benzinedrukregelaar, bovendien is de Walbro benzinepomp er door v/d Heuvel ingezet. Neem aan dat die wel weten of dat 't goed is of niet. ;)
Ik weet niet of je wel eens op MLR (Mitsubsihi Lancer Register) komt? Daar hebben de meeste mensen met een walbro pomp een andere brandstofdrukregelaar. De standaard retour van de benzinedrukregelaar is te klein waardoor de druk oploopt in de benzinerails. Ik zeg niet dat het zeker weten bij jou ook zo is, maar het kan geen kwaad om er eens naar te kijken ;)

Blackmolley
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2007, 14:02

Bericht door Blackmolley » 10 jan 2008, 15:51

Niets ten nadele van je opmerking Aapje maar die Engelsen zeggen en doen wel vaker gekke dingen :wink: .
Er is geen enkele EVO bekend die problemen met de benzinerails heeft gekregen na montage grotere benzinepomp en het is ook nooit door de kenners v.d.Heuvel / Moree / Mark Verhoeven aangeraden om een benzinedrukregelaar te monteren.

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 10 jan 2008, 22:21

Blackmolley schreef:Niets ten nadele van je opmerking Aapje maar die Engelsen zeggen en doen wel vaker gekke dingen :wink: .
Er is geen enkele EVO bekend die problemen met de benzinerails heeft gekregen na montage grotere benzinepomp en het is ook nooit door de kenners v.d.Heuvel / Moree / Mark Verhoeven aangeraden om een benzinedrukregelaar te monteren.
De benzinerails zelf niet maar de injectoren spuiten teveel in als de druk onjuist is.

beetje off-topic:
Op de door mij genoemde website zitten een aantal zeer gerenomeerde Mitsubishi tuners (Norris Designs etc) :) Ook komen niet voor niks enkel in Engeland FQ 300> modellen van de Mitusubishi evo rechtstreeks op de markt. In engeland zit qua evo's de meeste europese know-how.

Nu heb je grote kans dat een brandstofdrukregelaar op een evo die jij hebt een stuk beter overbemeten is dan bij mijn 1800 motor het geval is (die is hetzelfde als bij een evo 1,2,3).

Ik heb het even opgezocht en een evo6 heeft een andere brandstofdrukregelaar dan een oudere evo die een beter doorlaat heeft :o

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 11 jan 2008, 00:03

Er worden 2 dingen door elkaar heen gehaald: druk en de maximale opbrengst van een grotere benzinepomp.

Als de benzinedruk ongewijzigd blijft zal een grotere brandstofpomp niets doen. Hij hoeft zich alleen minder in te spannen relatief..

Als je de grotere pomp combineert met een hogere benzinedruk, dan heb je natuurlijk een ander verhaal.

Wat eventueel nog voor een Evo zou kunnen spelen is dat de injectoren niet maximaal gebruikt kunnen worden qua duty cycle (hoelang wordt ingespoten) omdat de benzinepomp het niet kan bijbenen.

Dan heeft een grotere benzinepomp natuurlijk weer wel zin..

Het zijn eigenlijk 3 variabelen die een rol spelen:
- aantal cc's van de injectoren
- benzinedruk
- opbrengst van de pomp

Groet,

Adwo

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 11 jan 2008, 11:12

Adwo schreef:Er worden 2 dingen door elkaar heen gehaald: druk en de maximale opbrengst van een grotere benzinepomp.

Als de benzinedruk ongewijzigd blijft zal een grotere brandstofpomp niets doen. Hij hoeft zich alleen minder in te spannen relatief..

Als je de grotere pomp combineert met een hogere benzinedruk, dan heb je natuurlijk een ander verhaal.

Wat eventueel nog voor een Evo zou kunnen spelen is dat de injectoren niet maximaal gebruikt kunnen worden qua duty cycle (hoelang wordt ingespoten) omdat de benzinepomp het niet kan bijbenen.

Dan heeft een grotere benzinepomp natuurlijk weer wel zin..

Het zijn eigenlijk 3 variabelen die een rol spelen:
- aantal cc's van de injectoren
- benzinedruk
- opbrengst van de pomp

Groet,

Adwo
Ik haal niks door elkaar. En jij hebt ook helemaal gelijk. Het enige wat verschilt is dat de standaard brandstofdrukregelaar van een evo nogal restrictief is aan de retourkant. Wat dus als gevolg heeft dat als je een veel grotere pomp monteerd dat hij de grotere opbrengst niet meer snel genoeg terug via de retourleiding te tank in kan krijgen. Het resultaat is op dat moment dat de brandstofdruk omhoog schiet in de leiding en daardoor spuiten de injectoren per pulse meer brandstof in dan nodig is.

Gebruikersavatar
RC Power
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:23
Locatie: Hoogvliet

Bericht door RC Power » 17 jan 2008, 18:07

Volgens mij heb ik jouw een tijd geleden in Hoogvliet zien rijden.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Tijd voor een kleine update.... :)

Bericht door Maus » 03 feb 2008, 20:28

Het heeft even geduurd, maar de mistlampen zitten er in. :)
Voor:
[img:640:480]http://img113.imageshack.us/img113/8830/img5234rn1.jpg[/img]

En na:
[img:640:480]http://img299.imageshack.us/img299/770/p1020109br2.jpg[/img]
[img:640:480]http://img299.imageshack.us/img299/4825/p1020108dj6.jpg[/img]

Tegelijkertijd zijn de distriebutie en multiriem vervangen, dus we kunnen er weer voorlopig mee vooruit. (En wanneer nodig, natuurlijk ook een stukje achteruit.)
Hiervoor nog dank aan Jason en Deep voor het geleverde werk.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 04 feb 2008, 19:56

Dikke auto zo recht van voren.
Jammer dat die 4-kante kentekenplaat.
Waarom die kleine plaat eraf gehaald?

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 04 feb 2008, 21:12

Ik stoor me gelukkig niet meer zo aan die grote plaat.

De reden dat die er (weer) op zit, is dat ik afgelopen zomer er binnen een maand tweemaal voor aan de kant ben gezet.
Eerste keer werd ik gelukkig daarvoor bekeurd en niet voor de snelheid. :oops:
Tweede keer bleef het bij een waarschuwing, mits ik binnen een week op het bureau kon laten zien dat de goede plaat er op zat.

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 04 feb 2008, 22:35

echt waanzinnig mooi deze wagen , straalt ook echt kracht uit 8) vindt dit de mooiste EVO die gemaakt is

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 04 feb 2008, 22:42

En eigenlijk vind ik 'm in 't zwart juist die uitstraling missen als dat ie in het wit of zilver wel heeft. :oops:
Maar dit model blijft voor mij ook het mooiste model wat ze gemaakt hebben. :D

Luco

Bericht door Luco » 04 feb 2008, 22:48

En erg snel :D

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 04 feb 2008, 23:10

Maus,

Geeft het ook nog een beetje licht die nieuwe lampen?

Mijn auto komt een hoop licht tekort.

Gerhard
Laatst gewijzigd door Gerhard op 23 jul 2008, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 04 feb 2008, 23:41

Ik heb ze nog niet in het donker kunnen testen. Maar mocht 't nodig zijn, kan ik er altijd nog 100w lampen in zetten.

Wanneer de andere koplampen d'r in komen, komt er ook gelijk xenon in, dan zie ik tenminste wel weer wat. ;)

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 05 feb 2008, 21:51

Maus schreef:En eigenlijk vind ik 'm in 't zwart juist die uitstraling missen als dat ie in het wit of zilver wel heeft. :oops:
Maar dit model blijft voor mij ook het mooiste model wat ze gemaakt hebben. :D
wit is nog mooier idd ,maar niet aan te raden :lol: heb zelf een witte ( corolla ) je blijft wassen ,andere kant is je werk dan wel goed te zien :)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6833
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 05 feb 2008, 22:14

Bochtenridder schreef: wit is nog mooier idd ,maar niet aan te raden :lol: heb zelf een witte ( corolla ) je blijft wassen ,andere kant is je werk dan wel goed te zien :)
Een zwarte is wat dat betreft nog erger dan een witte. :wink:

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 05 feb 2008, 22:21

Ik heb nu een goed adresje in Den Haag waar ie wordt gewassen. ;)

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 05 feb 2008, 22:25

heb een zwarte clio gehad zag je idd ook snel dat die vuil is ,maar heb het idee dat het met wit erger is , ik was hem altijd met de hand goedkoop en wordt die ook echt goed schoon :D

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6833
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 05 feb 2008, 23:30

Maus schreef:Ik heb nu een goed adresje in Den Haag waar ie wordt gewassen. ;)
Straks verdenken ze je nog van slavernij. :mrgreen:

Gebruikersavatar
TOM EVO VI
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 jan 2007, 21:57
Locatie: zuid-holland

Bericht door TOM EVO VI » 05 feb 2008, 23:42

Opa schreef:
Maus schreef:Ik heb nu een goed adresje in Den Haag waar ie wordt gewassen. ;)
Straks verdenken ze je nog van slavernij. :mrgreen:
Denk dat hij eerder een lintje krijgt als hij die aan het werk kan krijgen! :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 05 feb 2008, 23:54

:lol:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 06 feb 2008, 13:59

Gerhard schreef:Maus,

Geeft het ook nog een beetje licht die nieuwe lampen?

Mijn VI komt een hoop licht tekort, zeker op donkere bochtige B-wegen.

Gerhard
Hoe het bij de Evo´s zit weet ik niet precies maar ik heb bij mijn rijstkoker de mistlampen vervangen voor Hella (H3)verstralers. 2 gaatjes in de bumper boren, stekkertje aansluiten, lampen richten en toen ruim voldoende licht voor het betere nachtwerk. (moest ook wel sinds de proflexen erop zitten :shock:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Vanreijmersdal en 11 gasten