Wideband A/F meter.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
bert heeft wel een punt
want bij vollast en langere tijd op vollast loopt de temperatuur op
ook al is je mengsel goed
dus wel verstandig om hem goed zichtbaar in te bouwen
bij ons zit die in het hemeltje en das niet de meest ideale plaats
dus verplicht bijrijder mee die kijkt
ow en 300+ haal ik bij lange na niet

want bij vollast en langere tijd op vollast loopt de temperatuur op
ook al is je mengsel goed
dus wel verstandig om hem goed zichtbaar in te bouwen
bij ons zit die in het hemeltje en das niet de meest ideale plaats
dus verplicht bijrijder mee die kijkt

ow en 300+ haal ik bij lange na niet



-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
die PLX M300 (zwarte doosje met alleen cijfers) heb ik altijd op voorraad liggen en zijn makkelijk in te bouwen.
Zelf vind ik die met alleen de getallen erin makkelijker dan diegene met de LED bar.
die met de LED bad trekken altijd de aandacht door het heen en weer flikkeren van die bar, cijfers alleen zijn duidelijker leesbaar.
Maar dat is een persoonlijke smaak denk ik
Verder is voor een turbomotor ook de EGT (uitlaatgas) heel belangrijk,
zijn al vele Subaru motors aan overleden door te lang top te draaien.
Zelf vind ik die met alleen de getallen erin makkelijker dan diegene met de LED bar.
die met de LED bad trekken altijd de aandacht door het heen en weer flikkeren van die bar, cijfers alleen zijn duidelijker leesbaar.
Maar dat is een persoonlijke smaak denk ik

Verder is voor een turbomotor ook de EGT (uitlaatgas) heel belangrijk,
zijn al vele Subaru motors aan overleden door te lang top te draaien.
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
niet alleen subaru's lopen in elkaar hoor
als je met een turbomotor op hoger vermogen gaat draaien en met grotere turbo en dergelijke is uitlaatgastemperatuur erg belangrijk
ook een audi loopt in de soep als je 3 sec op top te arm loopt
je zuiger brandt gewoon weg
dus ik zou hem in het zicht maken, iig goed afleesbaar
als je met een turbomotor op hoger vermogen gaat draaien en met grotere turbo en dergelijke is uitlaatgastemperatuur erg belangrijk
ook een audi loopt in de soep als je 3 sec op top te arm loopt
je zuiger brandt gewoon weg
dus ik zou hem in het zicht maken, iig goed afleesbaar
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Bert heeft wel een punt, wat heb je immers aan een meter die je niet ziet. Maar teveel metertjes in je zicht is ook hinderlijk, je zou een van de displays van Lumenition kunnen proberen, die zijn netjes afgewerkt en voldoende nauwkeurig.
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20074/JPG%2080 ... te-170.jpg[/img]
(rechtsonder)
Anders heb je ook nog de meters van SPA, en dan vooral de digitale. Die hebben maar een heel kleine inbouwdiepte en geven 2 dingen tegelijk aan. Ze zijn niet goedkoop maar je kan er wel een alarm lichtje op instellen. Ideaal als je er niet vaak naar wilt kijken.
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20074/JPG%2080 ... te-171.jpg[/img]
(bovenaan)
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20074/JPG%2080 ... te-170.jpg[/img]
(rechtsonder)
Anders heb je ook nog de meters van SPA, en dan vooral de digitale. Die hebben maar een heel kleine inbouwdiepte en geven 2 dingen tegelijk aan. Ze zijn niet goedkoop maar je kan er wel een alarm lichtje op instellen. Ideaal als je er niet vaak naar wilt kijken.

[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20074/JPG%2080 ... te-171.jpg[/img]
(bovenaan)
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
Gewoon de PLX M300 nemen die karel op voorraad heeft.
Deze kan je heel simpel in een asbak o.i.d. wegwerken.
AEM widebands is vullis, zeitronix staat goed bekend maar laat bij een verkeerde aarding verkeerde waardes zien. Meeste mensen sluiten maar één massadraad aan terwijl hij er 3 heeft.
Een wideband monteren en vervolgens uit het zicht monteren is natuurlijk stupide, dan kan je er net zo goed geen plaatsen
Deze kan je heel simpel in een asbak o.i.d. wegwerken.
AEM widebands is vullis, zeitronix staat goed bekend maar laat bij een verkeerde aarding verkeerde waardes zien. Meeste mensen sluiten maar één massadraad aan terwijl hij er 3 heeft.
Een wideband monteren en vervolgens uit het zicht monteren is natuurlijk stupide, dan kan je er net zo goed geen plaatsen
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Idd, ik gebruik ook de PLX M300 en ben er zeer tevreden over.
[IMG:300:245]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... X_M300.jpg[/img]
[IMG:300:245]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... X_M300.jpg[/img]
heb je voor mij een url???Tomaz schreef:Bert heeft wel een punt, wat heb je immers aan een meter die je niet ziet. Maar teveel metertjes in je zicht is ook hinderlijk, je zou een van de displays van Lumenition kunnen proberen, die zijn netjes afgewerkt en voldoende nauwkeurig.
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20074/JPG%2080 ... te-170.jpg[/img]
(rechtsonder)
Anders heb je ook nog de meters van SPA, en dan vooral de digitale. Die hebben maar een heel kleine inbouwdiepte en geven 2 dingen tegelijk aan. Ze zijn niet goedkoop maar je kan er wel een alarm lichtje op instellen. Ideaal als je er niet vaak naar wilt kijken.![]()
[img:800:1131]http://www.isa-racing.de/20074/JPG%2080 ... te-171.jpg[/img]
(bovenaan)
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten