ik ben luco hornsveld
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Hej niet roddelen over mij heluco hornsveld schreef:je bedoelt MNandor schreef:Dat is een geruststelling Peet.
Nan
of niet?


anyway, welkom hier Luco en kijk uit tegen welke schenen je trapt. BMW rijders zijn (volgens mij) in de meerderheid hier

maar ik sta pal achter jou hoor (aangezien ik nu ook franse troep rijdt

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Welkom hier, leuk detail, die schutting:
[img:800:533]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
ik hoop dat die zomer 2008 naar de spuiter kanErik-Jan schreef:Welkom, vind met name je Alpine een hele gave auto!
Wanneer verwacht je hem klaar te hebben?
staat nu al veel te lang stil
maar mijn maatje die alles doet heet het ook druk met racen en starten eigen zaak
ik twijfel nog om hem origineel blauw te spuiten of in de rothmans kleuren van jan lammers
blijven nu heelleonard schreef:luco hornsveld schreef:
inmiddels heb ik een adres waar ik voor elk merk op maat gemaakte aandrijfassen kan bestellen
haha Ik zou maar gelijk een paar sets bestellen met dat vermogen.
nog een van de alpine
Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2008, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
en nog een paar

achterwielophanging rechtsachter

achterwielophanging linksachter

remklauwtje achter

nog een keer de achterremklauw

wielophanging met schokbreker

de nieuwe remblokjes achter

inlaatspruitstuk met de injectoren er naast

nog een keer

blokje klaar voor het inlaatspruitstuk

omdat het blok zo mooi is

en gemonteerd

nog eentje

de injectoren

de gereviseerde injectoren, of is het gereviverfd

en de gereviverfde turbo




en nog maar een paar omdat een turbo zo leuk is

hier nog wat gereviverfde hitteschildjes

verder met afmonteren

weer een stapje verder

de uitlaatflens was gescheurd, dit keurig laten lassen
is echt een heel dun lasje, anders past het niet

nee hoor allemaal onzin dat een renault zo roest
geen plekje te bekennen

achterwielophanging rechtsachter
achterwielophanging linksachter
remklauwtje achter
nog een keer de achterremklauw
wielophanging met schokbreker
de nieuwe remblokjes achter
inlaatspruitstuk met de injectoren er naast
nog een keer
blokje klaar voor het inlaatspruitstuk
omdat het blok zo mooi is
en gemonteerd
nog eentje
de injectoren
de gereviseerde injectoren, of is het gereviverfd

en de gereviverfde turbo
en nog maar een paar omdat een turbo zo leuk is

hier nog wat gereviverfde hitteschildjes
verder met afmonteren
weer een stapje verder
de uitlaatflens was gescheurd, dit keurig laten lassen
is echt een heel dun lasje, anders past het niet
nee hoor allemaal onzin dat een renault zo roest
geen plekje te bekennen
Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2008, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
en nog een paar

de binnenkant
daar moeten ook nog wat dingen aan verandert worden

de achterkant
die blek ook niet meer helemaal origineel

het roestige voorkantje, dit zit dus allemaal verborgen onder de tank en dergelijke

aansluiting subframe en carroserie is ook niet meer zoals het hoort

vooral veel roest :p :p

hier lijkt het mee te vallen

nog meer roest

mmmmm hier zitten dus de pedalen aan vast, niet te hard remmen dus

hier moeten dus stukken uit de polyester bodem geslepen worden omdat er een nieuwe stalen bodemplaat onder gelast moet worden

door deze roestige balk loopt dus je stuurhuis

hier is dus het polyester eruit

hier de oude platen op de nieuwe plaat
de nieuwe plaat is groter en dikker en van rvs, de bedoeling is dat de auto hier stijver van wordt

de nieuwe plaat inclusief rvs hulpstukken om hem fatsoenlijk vast te lassen

even voorsmeren tegen vocht en oxidatie

de bodem ook even insmeren

hier ook weer smeren, smeren en smeren

hier zit de nieuwe rvs plaat er onder gelast

ook aan de voorzijde volledig afgelast

en de roestige voorwielophanging helemaal gestraald
de binnenkant
daar moeten ook nog wat dingen aan verandert worden
de achterkant
die blek ook niet meer helemaal origineel

het roestige voorkantje, dit zit dus allemaal verborgen onder de tank en dergelijke
aansluiting subframe en carroserie is ook niet meer zoals het hoort
vooral veel roest :p :p
hier lijkt het mee te vallen
nog meer roest
mmmmm hier zitten dus de pedalen aan vast, niet te hard remmen dus

hier moeten dus stukken uit de polyester bodem geslepen worden omdat er een nieuwe stalen bodemplaat onder gelast moet worden
door deze roestige balk loopt dus je stuurhuis


hier is dus het polyester eruit
hier de oude platen op de nieuwe plaat
de nieuwe plaat is groter en dikker en van rvs, de bedoeling is dat de auto hier stijver van wordt
de nieuwe plaat inclusief rvs hulpstukken om hem fatsoenlijk vast te lassen
even voorsmeren tegen vocht en oxidatie
de bodem ook even insmeren
hier ook weer smeren, smeren en smeren
hier zit de nieuwe rvs plaat er onder gelast
ook aan de voorzijde volledig afgelast
en de roestige voorwielophanging helemaal gestraald

Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2008, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
en de laatste voorlopig

natuurlijk kan je niet alles loshalen bij een type 501, carroserie zit aan/in het chassis verlijmd
dus dan alles maar netjes afplakken en zelf aan het stralen

een hoop werk dat afplakken

het eerste stukje gestraald

de achterkant van de tunnel gestraald

de voorkant gestraald

gelaste voorkant helemaal schoon

paar kale plekjes slijpen op de gepoedercoate en aangepaste veerkokers
en natuurlijk flink veel speciale kit

het vlak waar die ingelijmd moet worden

de andere kant

de onderkant van de veerkokers weer vastgelast

close up van de bevestiging

gelijk de juiste onderdelen in de motorruimte monteren

de las afgewerkt en behandeld

de koker vanaf de onderkant

de eerste beschermlaag op de achterkant van de tunnel




de eerste beschermlaag op de diverse roestgevoelige onderdelen



de tweede beschermlaag

tijdens het drogen wat polyesteren

en de derde beschermlaag erop

en even de gaten in de achterkant dichtzetten, hier zit dus de intercooler waar de lucht in geperst moet worden door de stroomlijn van de auto
maar ja als er zoveel gaten in die bak zitten werkt het niet optimaal




tussendoor even uitlaat ophalen bij eps
hij blijft dus zo, moeten alleen als alles eronder zit een mooi eindstuk erop laten maken

twee gaatjes in de achterkant voor de buizen van de intercooler




motorruimte spuitklaar maken
erwin heeft 80 uur geschuurd :worship: :worship:

nog een stukje beschermen


alle naden inspuiten met allerlei troep


en de onderkant in de laatste laag, zo staat die er nu bij
natuurlijk kan je niet alles loshalen bij een type 501, carroserie zit aan/in het chassis verlijmd
dus dan alles maar netjes afplakken en zelf aan het stralen
een hoop werk dat afplakken
het eerste stukje gestraald
de achterkant van de tunnel gestraald
de voorkant gestraald
gelaste voorkant helemaal schoon
paar kale plekjes slijpen op de gepoedercoate en aangepaste veerkokers
en natuurlijk flink veel speciale kit
het vlak waar die ingelijmd moet worden
de andere kant
de onderkant van de veerkokers weer vastgelast
close up van de bevestiging
gelijk de juiste onderdelen in de motorruimte monteren
de las afgewerkt en behandeld
de koker vanaf de onderkant
de eerste beschermlaag op de achterkant van de tunnel
de eerste beschermlaag op de diverse roestgevoelige onderdelen
de tweede beschermlaag
tijdens het drogen wat polyesteren
en de derde beschermlaag erop
en even de gaten in de achterkant dichtzetten, hier zit dus de intercooler waar de lucht in geperst moet worden door de stroomlijn van de auto
maar ja als er zoveel gaten in die bak zitten werkt het niet optimaal

tussendoor even uitlaat ophalen bij eps
hij blijft dus zo, moeten alleen als alles eronder zit een mooi eindstuk erop laten maken
twee gaatjes in de achterkant voor de buizen van de intercooler
motorruimte spuitklaar maken
erwin heeft 80 uur geschuurd :worship: :worship:
nog een stukje beschermen
alle naden inspuiten met allerlei troep
en de onderkant in de laatste laag, zo staat die er nu bij
Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2008, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ja kloptDennis van der Schoot schreef:Welkom hier,een Renault-gek erbij kunnen we hier goed gebruiken
Heb een tijdje terug nog een site in m'n favorieten gehad,met verschrikkelijk veel foto's van restauratie van een Alpine.
Dat was jouw site he?
alleen die klootzakken van planet hebben hem weggehaald
hadden wat dingen fout gedaan
zit nu op zipb en heb geen homepage meer geloof ik
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Rood spuiten die auto! Ik had er sinds jaren een originele poster van aan mijn slaapkamermuur hangen in die kleur en dat is gewoon helemaal te gek!luco hornsveld schreef:ik hoop dat die zomer 2008 naar de spuiter kanErik-Jan schreef:Welkom, vind met name je Alpine een hele gave auto!
Wanneer verwacht je hem klaar te hebben?
staat nu al veel te lang stil
maar mijn maatje die alles doet heet het ook druk met racen en starten eigen zaak
ik twijfel nog om hem origineel blauw te spuiten of in de rothmans kleuren van jan lammers
(poster is inmiddels ingepikt door mijn dochter en hangt nu in haar slaapkamer...

[img:1024:813]http://auto.sport.free.fr/photo/alpine- ... gt-720.jpg[/img]
[img:1024:824]http://auto.sport.free.fr/photo/alpine- ... gt-721.jpg[/img]
[img:1024:1030]http://auto.sport.free.fr/photo/alpine- ... bo-733.jpg[/img]
PS: En natuurlijk hartelijk welkom op DF!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten