Officieel: Corvette ZR1
-
- Geelhoed
- GTRene
Mooie kleur dat blauw...die grijs/zwarte ook 8)
dat wist ik niet...en met 60.000,-dollar a gallon
niet goedkoop 
eneuh
wat een mooie remmerij ook...

lijkt me heerlijk zulke remmen en semislicks damn dat rijd makkelijker en je kan gewoon veel later remmen en harder de bochten door :twisted:
Dus om het carbon de mooie carbon kleur te houden moet er een soort blanke laklaag op anders verkleurt het?Along with the front splitter, the roof of the ZR1 is also made of visible carbon fiber. One of the problems with using unpainted carbon fiber for body work is that the resin oxidizes over time, turning yellow and cracking just like the old plastic rear windows on convertibles. To overcome this, GM materials engineers put a lot effort into developing an additive for the clear coat that could be applied to the carbon to preserve it for the life of the car. The ZR1 is the first car ever to have a carbon fiber clear coat that will last the life of the car. The chemical additive costs $60,000 a gallon and the clear coat with the additive mixed in comes to $2,000 a gallon. The visible carbon isn't the only such material on this car. The entire front clip is made of the same material, although those parts are painted.

eneuh

lijkt me heerlijk zulke remmen en semislicks damn dat rijd makkelijker en je kan gewoon veel later remmen en harder de bochten door :twisted:
During the presentation, Tadge held up a 15" Brembo carbon ceramic brake rotor. He explained that the Ferrari Enzo used these rotors on the front wheels. The ZR1 team put them on the rear wheels(!), while the fronts get 15.5" diameter pieces. The brake linings are squeezed around the rotors by 6-piston calipers in front and 4-piston units in back, also supplied by Brembo. Helping to distinguish the ZR1 from the more pedestrian Z06, the calipers will be painted a bright blue, while the lesser car keeps its red calipers.
- skinnybmw
- SteV6
- Wannes
wat komt dat goed uit...ze voorzien hem tegen 2009 aan deze kant van de plas...is dat toch wel het jaar dat ik 40 word zeker....zou wel een mooi kadootje zijn hé
nee serieus , ik droom al van corvette's van toen ik nog hele dagen met een korte broek liep...en aangezien de Z06 me al zwaar kon bekoren , zal dat met deze niet anders zijn...
veel zal natuurlijk afhangen van de prijs... tot 125k vind in aanvaardbaar voor deze kar , meer zou ik er nooit aan geven ( dan zijn er andere dingen te koop , minder snel , maar minstens even spectaculair!!) let wel de belgische prijs hé...ik neem aan dat die kar bij jullie wel duurder zal uitvallen....
ik ga het zeker en vast opvolgen ( heb de dealer in hier bij ons al gecontacteerd maar die wist nog van niks..)

nee serieus , ik droom al van corvette's van toen ik nog hele dagen met een korte broek liep...en aangezien de Z06 me al zwaar kon bekoren , zal dat met deze niet anders zijn...
veel zal natuurlijk afhangen van de prijs... tot 125k vind in aanvaardbaar voor deze kar , meer zou ik er nooit aan geven ( dan zijn er andere dingen te koop , minder snel , maar minstens even spectaculair!!) let wel de belgische prijs hé...ik neem aan dat die kar bij jullie wel duurder zal uitvallen....
ik ga het zeker en vast opvolgen ( heb de dealer in hier bij ons al gecontacteerd maar die wist nog van niks..)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Corvette
Snap jij dan alles Mark
:
:
Moet de inruil wel goed zijn want anders gaat die zwarte niet weg.
De prijs van de nieuwe is nog niet bekent, maar ik had al een optie op de auto enkele maanden geleden toen was de naam nog niet bekend, maar dat ie er zou komen was vorig jaar al zeker.
De nieuwe wordt misschien in die donkere staalkleur of anders weer gewoon zwart met carbon dak. 8)
Wannes ...... bestellen kun je al, maar je weet alleen nog niet precies wat je dan koopt.....nou ja in ieder geval een Corvette en je weet dan ook dat je hem niet hoeft te duwen, want de specs zijn al wel bekend.
Gr.
Cor

Moet de inruil wel goed zijn want anders gaat die zwarte niet weg.
De prijs van de nieuwe is nog niet bekent, maar ik had al een optie op de auto enkele maanden geleden toen was de naam nog niet bekend, maar dat ie er zou komen was vorig jaar al zeker.
De nieuwe wordt misschien in die donkere staalkleur of anders weer gewoon zwart met carbon dak. 8)
Wannes ...... bestellen kun je al, maar je weet alleen nog niet precies wat je dan koopt.....nou ja in ieder geval een Corvette en je weet dan ook dat je hem niet hoeft te duwen, want de specs zijn al wel bekend.

Gr.
Cor
- Elmar
186 PK!Geelhoed schreef:Prutsers!Bij 3.000 toeren per minuut zit er al 300 pk onder het gaspedaal en is er 434 Nm trekkracht voorhanden.
Kan iemand voor me uitrekenen hoeveel vermogen 434Nm bij 3000rpm is.
Ik eet mijn gele hoed op zonder te kauwen als dat 300pk is.
Vind de nieuwe ZR1 (op de foto's) een beetje overdone, vooral het doorzichtige op de motorkap. Vind een Z06 er beter uit zien.