
En dan heb je geen 4WD voor dat geld :!:
SteV6
1:47 voor een Alfa 147 (ex challenge auto, zonder turbo (2 liter atmosferisch 16v)). Durf de stelling aan dat de 147 minstens net zo goed is qua onderstel etc als de altijd als 'beste FWD ooit' betitelde Focus RS.TopFuel schreef:....
Veel vermogen op de vooras is geen probleem. Dit heeft Jeroen Dik met een 2:05 op Zandvoort wel bewezen.
Die 1:53 was de tijd van de Challenge inderdaad (zo wie zo erg snel als je bedenkt dat het 2 litertjes waren; zeker als je dat naast tijden van andere cups zetluco hornsveld schreef:hoe kom jij aan 1.47??
hier de beste tijd van de 147 cup
Tim Coronel (NED)
Alfa 147 GTA Challenge - Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark 1:53.787
De 147 heeft ook niet zo'n goed onderstel als de RS.Aernoudt schreef:1:47 voor een Alfa 147 (ex challenge auto, zonder turbo (2 liter atmosferisch 16v)). Durf de stelling aan dat de 147 minstens net zo goed is qua onderstel etc als de altijd als 'beste FWD ooit' betitelde Focus RS.TopFuel schreef:....
Veel vermogen op de vooras is geen probleem. Dit heeft Jeroen Dik met een 2:05 op Zandvoort wel bewezen.
Veel PK's op de voor-as is op zich geen probleem qua snelheid, of je het leuk vindt rijden is echter wel wat anders: Autodelta maakt van die compressor en 3.7 liter kits. De combo 3.7 en compressor levert 420PK. Met een sper (zij gebruiken een platen sper ipv een Torsen) kun je die PK's nog kwijt ook. Vanwege de zware neus V6 en nog een compressor er op + intercooler etc, heb je best wat onderstuur (alhoewel het me nog meeviel eerlijk gezegd; in verhouding tot het aantal PK's). De rondetijden zijn echter zeer goed. Zoals o.a. ook in TopGear op hun test circuit: de 147 autodelta is sneller (ondanks minder PK's en minder koppel) dan een e46M4 en daar stonden ze toch wel even van te kijken. Als je het filmpje ziet dan zie je veel onderstuur, maar de harde cijfers liegen er niet om.
Rijdt dat nog fijn ? Ik vind zelf van niet. Maar het gaat wel hard.
http://www.youtube.com/watch?v=9VqdmiCIxSA
Ik durf dat te betwijfelen; Ben wel benieuwd naar op welke punten volgens jou het onderstel beter moeten zijn dan dat van de 147 ?Harrie schreef:...
De 147 heeft ook niet zo'n goed onderstel als de RS.De enige voorwielaandrijver die de RS misschien wel voor kan blijven is de laatste versie Megane RS. Maar die is dan ook al 4 jaar jonger.
onderstel waar jij het over hebt is natuurlijk wel aangepast voor de racerij?Aernoudt schreef:Ik durf dat te betwijfelen; Ben wel benieuwd naar op welke punten volgens jou het onderstel beter moeten zijn dan dat van de 147 ?Harrie schreef:...
De 147 heeft ook niet zo'n goed onderstel als de RS.De enige voorwielaandrijver die de RS misschien wel voor kan blijven is de laatste versie Megane RS. Maar die is dan ook al 4 jaar jonger.
Dat hoop ik wel, want 'uit de blaadjes' zegt (in elk geval mij) niet zo veelArthur schreef:Ik heb er helemaal geen verstand van![]()
Maar, over het algemeen staat de Focus (en ook de Mondeo) bekend om hun goede onderstel in hun klasse.
Zo niet het beste.
Dit lees ik vaak in autoblaadjes.
Vandaar dat ik er ook van uit ga dat de Focus een beter onderstel heeft dan de 147.
Harrie duikt er vast dieper in
Deze vergelijking is nog steeds niet veelzeggend: de GTA heeft een 6 cylinder, de RS een 4 cylinder, die bovendien in lijn vorm is (niet in V vorm van de Alfa wat wegligging technisch slechter is; ivm minder gewicht voor de voor-as met een lijn-4). De Challenge auto (147) was ook een 4 cylinder ipv 6. De GTA versie weegt ook een stuk meer.Harrie schreef:Top Gear, RS 1.32.2 GTA 1.35.6
Oschersleben, RS 1.53.9 GTA 1.55.9
Helaas geen Ring tijd voor de GTA.
RS 215pk, GTA 250pk. Beide standaard.
Ennu, blaadjes zeggen mij in eerste instantie ook niet veel behalve als ieder blad hetzelfde schrijft en de Focus roemt om de wegligging. Zelfs Volkswagen heeft toegegeven dat ze voor de laatste Golf geprobeerd hebben om de wegligging van de Focus te benaderen (!!).
Raceversies vind ik "flauwekul". Ik kan niet zien wat er aan die auto's wel of niet gedaan is.
De laatste versie Megane RS (R26-F1 Cup) heeft volgens mij 230pk en sper.Dennis van der Schoot schreef:Ho,Megane RS heeft 225 pk,Clio III RS 197 pk in standaard uitvoering.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast