Ik bedoel de gebruikte auto's. Dus voor 21 jan 2008. Ik kan er niks over vinden en het zou kunnen zijn dat het nog niet bekend is.duifjes.com schreef:Alle auto's buiten NL die na 31jan 2008 geregistreerd zijn vallen hier ook onder, anders zouden wij hier geen auto meer verkopen........
Slurptax en occasionprijzen
- Ar
- Auto: Prius
- GTRene
-
Nee dat zeg je verkeerd knot.
Wij liefhebbers zijn een veel te kleine groep en zullen nooit inspraak hebben. Wij moeten in de meute mee.
Ik wil wel in de meute mee. Maar dan wil dus ook geen zaak meer geen financiele risico s meer en dus lekker steun trekken genieten van mijn vrije tijd. Zet maar een pc neer en wat eten krijg allemaal de tering maar in den haag. Moet je dan zo denken?
Maar als we allemaal zo denken wat komt er dan nog terecht van een land.
Ik heb voor de risico s gekozen om een eigen zaak te hebben. Ik kan geen 4 vakantie per jaar plannen. Ik moet er zijn. Dat is ook geen probleem dat heb ik allemaal voor over. Mits ik met die zaak geld verdien er iets leuks mee kan doen. Gaat de overheid alles zo belasten dat het niet meer kan. Denk je dat ik dan nog een zaak wil runnen met alle risico s van dien. Snappen ze dat wel in denhaag. Als de mensen geen beweginsvrijheid meer hebben en het moeten kasplanten worden. Dan wil toch niemand meer ondernemen. En als niemand wil ondernemen waar moeten dan al die werknemers heen. etc etc.
Je merkt gewoon aan alles dat deze overheid gewoon wil dat je hard werkt de staatskas maximaal spekt.
hoogste schijf 52%
Erfenis 27% belast ---> over dat geld is al jaren belasting betaald
bijtelling 25%
BPM
Accynzen
Energie labels
Rekeningrijden.
hypotheek rente aftek moet er af word al jaren over gespeculeerd.
Mijn vader heeft bijv vroeger jaren lang premie betaald over weduwe uitkering of zo. Dat bestaat niet meer. Prima graag premie even terug storten. Wordt dus nix. etc etc.
Wij betalen nu premie voor AOW reken maar niet als jij 65 bent dat je AOW krijgt. Wel premie betaald terug krijgen. Dacht het niet. De pot is leeg.
etc etc.
Maar let op mijn woorden het houdt een keer op. Je kan niet blijven melken.
Wij liefhebbers zijn een veel te kleine groep en zullen nooit inspraak hebben. Wij moeten in de meute mee.
Ik wil wel in de meute mee. Maar dan wil dus ook geen zaak meer geen financiele risico s meer en dus lekker steun trekken genieten van mijn vrije tijd. Zet maar een pc neer en wat eten krijg allemaal de tering maar in den haag. Moet je dan zo denken?
Maar als we allemaal zo denken wat komt er dan nog terecht van een land.
Ik heb voor de risico s gekozen om een eigen zaak te hebben. Ik kan geen 4 vakantie per jaar plannen. Ik moet er zijn. Dat is ook geen probleem dat heb ik allemaal voor over. Mits ik met die zaak geld verdien er iets leuks mee kan doen. Gaat de overheid alles zo belasten dat het niet meer kan. Denk je dat ik dan nog een zaak wil runnen met alle risico s van dien. Snappen ze dat wel in denhaag. Als de mensen geen beweginsvrijheid meer hebben en het moeten kasplanten worden. Dan wil toch niemand meer ondernemen. En als niemand wil ondernemen waar moeten dan al die werknemers heen. etc etc.
Je merkt gewoon aan alles dat deze overheid gewoon wil dat je hard werkt de staatskas maximaal spekt.
hoogste schijf 52%
Erfenis 27% belast ---> over dat geld is al jaren belasting betaald
bijtelling 25%
BPM
Accynzen
Energie labels
Rekeningrijden.
hypotheek rente aftek moet er af word al jaren over gespeculeerd.
Mijn vader heeft bijv vroeger jaren lang premie betaald over weduwe uitkering of zo. Dat bestaat niet meer. Prima graag premie even terug storten. Wordt dus nix. etc etc.
Wij betalen nu premie voor AOW reken maar niet als jij 65 bent dat je AOW krijgt. Wel premie betaald terug krijgen. Dacht het niet. De pot is leeg.
etc etc.
Maar let op mijn woorden het houdt een keer op. Je kan niet blijven melken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Het lijkt nu nog mee te vallen want er zijn genoeg leuke auto's die onder de 232 gram per kilometer vallen zoals de 335i, Focus ST enzovoorts. Echter, wie zegt dat die norm op 232 blijft staan? De accijnzen, bijtellingspercentage en EURO normen veranderen ook constant dus ik zie 'ze' wel in staat om die 232 straks ook te verlagen. Eerst naar 210, dan naar 190... wie zal het zeggen.
Echter, men zal ALTIJD kiezen voor het plan wat ze het meeste geld oplevert. Milieu is niet de reden, dat is gewoon geld. Op dikke auto's verdienen ze ook onevenredig (BPM, houderschapsbelasting, meer brandstofverbruik etc.) veel dus zo gek zijn ze in Den Haag ook niet door dat de nek om te draaien. Ze gaan dus precies zo ver dat het nog net betaalbaar is en het nog net geaccepteerd wordt. Alles in kleine stapjes.
Of de bom (zoals André zegt) ooit barst? Ik hoop het wel maar ik weet het niet. Nederland is afgestompt, murw geslagen. Het enige wat in dit land mag is betalen. Men is daar al zo aan gewend dat het nog geaccepteerd wordt ook.
Echter, men zal ALTIJD kiezen voor het plan wat ze het meeste geld oplevert. Milieu is niet de reden, dat is gewoon geld. Op dikke auto's verdienen ze ook onevenredig (BPM, houderschapsbelasting, meer brandstofverbruik etc.) veel dus zo gek zijn ze in Den Haag ook niet door dat de nek om te draaien. Ze gaan dus precies zo ver dat het nog net betaalbaar is en het nog net geaccepteerd wordt. Alles in kleine stapjes.
Of de bom (zoals André zegt) ooit barst? Ik hoop het wel maar ik weet het niet. Nederland is afgestompt, murw geslagen. Het enige wat in dit land mag is betalen. Men is daar al zo aan gewend dat het nog geaccepteerd wordt ook.
- Geelhoed
- Knot
Wordt moeilijk om tegen alle "C5 Break 1.6" rijders wat te beginnen toch Andre? 
Ik weet ook wel hoe ik/we het liever zien maar dat is gewoon onmogelijk.... Er moet een meesterplan komen om het beetje voor beetje terug te gaan draaien maarja, in Denhaag laten ze dat echt niet gebeuren helaas. Het is al een drama als er 1 iemand moet oprotten en de oprotpremie verzameld moet worden.

Ik weet ook wel hoe ik/we het liever zien maar dat is gewoon onmogelijk.... Er moet een meesterplan komen om het beetje voor beetje terug te gaan draaien maarja, in Denhaag laten ze dat echt niet gebeuren helaas. Het is al een drama als er 1 iemand moet oprotten en de oprotpremie verzameld moet worden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Hier om mijn verhaal nog even kracht bij te zetten.
http://www.overgeld.nl/rubriek/lenen/27 ... html?p=9,1
Veel mensen kunnen straks niks meer. Omdat de staat alles zo duur maakt. Je bent straks gewoon aan het werk eigenlijk voor niks. Blijf dan maar thuis dan heb je nog vrijetijd. Raar maar waar.
Echt een super overheid hebben we. Op het lager beroeps onderwijs zitten mensen met meer verstand.
Veel mensen kunnen straks niks meer. Omdat de staat alles zo duur maakt. Je bent straks gewoon aan het werk eigenlijk voor niks. Blijf dan maar thuis dan heb je nog vrijetijd. Raar maar waar.
Echt een super overheid hebben we. Op het lager beroeps onderwijs zitten mensen met meer verstand.
- Geelhoed
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Deze mensen zijn straks aan het sparen..........................eerst werken, sparen en dan pas geld uitgeven..........................wat is daar mis mee??Andre schreef:Hier om mijn verhaal nog even kracht bij te zetten.
Doe jij en ik ook ...................................
- GTRene
op zich niks mis mee, maar die mensen kunnen al bijna niks, en hun uitgave patroon is al heel wat minder dan de hogere inkomens daar kunnen dat soort jan modaal inkomens alleen van dromen...
En de Raad van bestuur en top managers maar graaien en extra geld binnen halen terwijl de man/vrouw die het werkelijk maakt bijna niks krijgt! en das de grootste groep die ook dingen kunnen kopen om de economie goed te laten draaien nu kunnen ze nog minder kopen dus je snapt het al...
Ik snap ook niet dat ze het nog steeds toelaten dat bestuurders met deals en 50 miljoen weglopen en het personeel niks krijgt grote schande!! immers dat bestuurslid koopt 1 broek bijwijze van maar als die 50 milj verdeels werd over 1000 man kocht misschien 400 man wel een nieuwe broek is enorme economie puls en meer happy people dit gaat straks allemaal mis...geloof mij maar...en de komende 5 jaar wordt het alleen maar erger...
En de Raad van bestuur en top managers maar graaien en extra geld binnen halen terwijl de man/vrouw die het werkelijk maakt bijna niks krijgt! en das de grootste groep die ook dingen kunnen kopen om de economie goed te laten draaien nu kunnen ze nog minder kopen dus je snapt het al...
Ik snap ook niet dat ze het nog steeds toelaten dat bestuurders met deals en 50 miljoen weglopen en het personeel niks krijgt grote schande!! immers dat bestuurslid koopt 1 broek bijwijze van maar als die 50 milj verdeels werd over 1000 man kocht misschien 400 man wel een nieuwe broek is enorme economie puls en meer happy people dit gaat straks allemaal mis...geloof mij maar...en de komende 5 jaar wordt het alleen maar erger...
- Maus335i
Het probleem is juist dat sparen moeilijk wordt gemaakt door de huidige overheid, omdat de inkomens van Jan Modaal het hardst aangepakt worden door stijgende belastingen. De mensen die onder de "Jan Modalers" kwa inkomen leven hebben straks meer te besteden omdat ze aan alle kanten gesubsidieerd worden, met geld dat bij de hardwerkende mensen vandaan geplukt wordt. DAT is nou juist oneerlijk en zou aangepakt moeten worden. Dit hele verhaal staat los van de topinkomens en buitensporige (al dan niet terecht) beloningen aan de directie.romo schreef:Deze mensen zijn straks aan het sparen..........................eerst werken, sparen en dan pas geld uitgeven..........................wat is daar mis mee??
Doe jij en ik ook ...................................
-
Zo is het maurice.
De overheid blijft maar melken bij de mensen die nog enigzins wat kunnen betalen.
Maar als de uiers leeg zijn komt er geen melk meer uit.
En als de mensen niks meer overhouden voor leuke dingen in het leven wat is dan nog het nut om uberhaubt nog te werken. De overheid gooit toch met geld. Houdt dan de hand maar op en ga lekker onderuit op de bank zitten.
De overheid blijft maar melken bij de mensen die nog enigzins wat kunnen betalen.
En als de mensen niks meer overhouden voor leuke dingen in het leven wat is dan nog het nut om uberhaubt nog te werken. De overheid gooit toch met geld. Houdt dan de hand maar op en ga lekker onderuit op de bank zitten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tja............................ook de overheid weet dat er bij een kale kip niets te plukken valt................................dus dan maar plukken waar het nog net wel kan....................................Andre schreef:Zo is het maurice.
- Maus335i
Door het verhogen van de slurptax en de dalende koopkracht zakken de occasionprijzen waarschijnlijk, omdat Jan Modaal domweg geen geld voor een auto overhoudt. Zoietsmarkk schreef:Wat heeft al dit, overigens zeer interessante en soms heel terechte, geleuter te maken met de occasionprijzen irt de slurptax ?
Mark.

-
Dat wordt een fijne toekomst op het financiële in Nl (22 jaren jong nu).. Nederland is financieel slechter wordende.. de Zorg is weleens beter geregeld.. wat betreft de integratie etc is het niet best..(mijn mening) Moet maar uit gaan kijken naar een toekomst waar het beter is.. Bij de buren is het gras altijd groener natuurlijk maar wordt wel een irritatie bron linkse jodelaars kabinet.. mijn protest stem op wilders die ook maar wat rondt lult is ook niet top.. Maar die linksen krijgen geen 1 stem meer..
Back-ontopic.. Nu naar de voetbalkantine biertje er in kegelen de frustratie is er weer uit! 8)
Back-ontopic.. Nu naar de voetbalkantine biertje er in kegelen de frustratie is er weer uit! 8)

- wjn
Ik snap het probleem niet zo.
De automobielindustrie heeft voor zichzelf een gemiddelde van rond 140 gram/km gesteld. De grenzen voor de "slurptax" zitten daar ruim boven.
Ik verwacht dus genoeg leuke (DF) auto's die onder de slurptax grens komen.
Voor de stelling: Ik verwacht niet zoveel wijzigingen voor prijzen van occasions. Dat heeft meer te maken met het verbruik en onderhoudskosten, dan wat ze nieuw kosten.
De automobielindustrie heeft voor zichzelf een gemiddelde van rond 140 gram/km gesteld. De grenzen voor de "slurptax" zitten daar ruim boven.
Ik verwacht dus genoeg leuke (DF) auto's die onder de slurptax grens komen.
Voor de stelling: Ik verwacht niet zoveel wijzigingen voor prijzen van occasions. Dat heeft meer te maken met het verbruik en onderhoudskosten, dan wat ze nieuw kosten.