Jesper, bmw 325i
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Heeft nu bijna 190.000km met de complete onderhoudshistorie erbij. Toen ik de wagen kocht had deze ca. 180.000 km gelopen.Jeroen schreef:Hoeveel km's staan erop? En ik hoop dat je hem orgineel houdt, Xenon doet daar al afbreuk aan, maar da's persoonlijk.
Die xenon is inderdaad niet origineel, maar is wel weer in 5 minuutjes omgebouwd naar origineel. Ik was echt helemaal niet tevreden met de lichtopbrengst van de koplampen (bekend probleem van type2 E30). Ik heb nog betere lampjes geprobeerd maar dat leverde ook niet het gewenste resultaat. Daarna maar xenon gemonteerd en het licht is echt een héél stuk beter geworden! Ik zou niet meer anders willen nu ik dit gewend ben. Verder houd ik hem origineel, alleen misschien nog een e30 m3 stuurhuis monteren.
- Jeroen
De lichtopbrengst is idd waardeloos naar de maatstaven van deze tijd, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, en het is idd zo omgebouwd. Evenals de remmen, dat houdt zeker niet over. Hier vind je trouwens mijn 325i: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7066
- Thom
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Idd de remmen zijn ook niet geweldig, kan bij mij ook komen doordat er een kleine groef in de schijf linksvoor zit. Maar die worden na de winter vervangen of, indien mogelijk, afgedraaid.Jeroen schreef:Evenals de remmen, dat houdt zeker niet over. Hier vind je trouwens mijn 325i: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7066
Jij hebt trouwens ook een erg mooie 325i! Ziet precies hetzelfde uit als mijn vorige 318iS

In dat topic zeg je dat je een Dinitrol behandeling hebt laten doen. Kan je dit aanbevelen en weet je misschien wat hier de kosten van zijn? Voorkomen is immers altijd beter dan verhelpen!
Mijn broer heeft een 320iS (Italiaanse M3) en heeft laatste een m3 stuurhuis gekocht en zal binnenkort gemonteerd worden, ben benieuwd of het veel verschil zal maken.Thom schreef:Stuurhuis van een M3 lijkt mij een goede upgrade. Vond ik een nadeel van een niet-M3 E30, dat je zo veel moet hoepelen om de boch om te komen. Het vage gebied rond de middenstand blijf je houden met een M3 stuurhuis.
Eerst had ik in gedachte om een e36 stuurhuis te monteren, maar daar zie ik toch maar van af. Dan moet je met vulringen etc. gaan werken waar ik geen voorstander van ben, e30 m3 stuurhuis is gewoon plug-and-play.
- Thom
- Jeroen
Jesper, een Dinitrol behandeling is zeer aan te bevelen; ik rij nu zorgeloos de winter door, en hoef mijn auto niet om de haverklap te ontdoen van strooizout. Als je in de winter dagelijks rijdt met de E30: doen. Ik heb meerdere E30's gehad waar ik in de winter de bruine plekken zag groeien. Nu waren dit mindere exemplaren, en ik ben een zeikerd qua roest, maar toch.
De 2 bekendste namen in Nederland op het gebied van Dinitrol zijn Gosliga in Leeuwarden (voor mij vreselijk ver weg) en van Egmond in Alphen aan de Rijn. Die laatste is de absolute top in Nederland (Google maar eens) maar voor een behandeling ben je daar ook maar zo € 1.000 euro kwijt. Gosliga doet het voor minder, meen ik, en ik heb de behandeling dus laten doen bij Topclean in Uden, prijstechnisch gunstig, en ik hoef niet de rest van m'n leven met deze auto te doen. Ben je dat wel van plan, breng hem dan naar van Egmond
Bij Topclean heb ik 425 betaald voor een behandeling, alles is netjes gedaan, op het poetsen van de auto na, dit was redelijk prutswerk, maar is ter plekke in orde gemaakt. Binnenkort laat ik nog wat typisch roestgevoelige punten behandelen, zoals het schutbord. Daar zit hem ook het prijsverschil in, bij Van Egmond keren ze je auto binnenstebuiten, en kijkt men naar de zwakke punten van de auto, bij Topclean krijgt de auto gewoon een standaard Dinitrol beurt. Reken erop dat je de auto wel een week kwijt bent.
De 2 bekendste namen in Nederland op het gebied van Dinitrol zijn Gosliga in Leeuwarden (voor mij vreselijk ver weg) en van Egmond in Alphen aan de Rijn. Die laatste is de absolute top in Nederland (Google maar eens) maar voor een behandeling ben je daar ook maar zo € 1.000 euro kwijt. Gosliga doet het voor minder, meen ik, en ik heb de behandeling dus laten doen bij Topclean in Uden, prijstechnisch gunstig, en ik hoef niet de rest van m'n leven met deze auto te doen. Ben je dat wel van plan, breng hem dan naar van Egmond

Bij Topclean heb ik 425 betaald voor een behandeling, alles is netjes gedaan, op het poetsen van de auto na, dit was redelijk prutswerk, maar is ter plekke in orde gemaakt. Binnenkort laat ik nog wat typisch roestgevoelige punten behandelen, zoals het schutbord. Daar zit hem ook het prijsverschil in, bij Van Egmond keren ze je auto binnenstebuiten, en kijkt men naar de zwakke punten van de auto, bij Topclean krijgt de auto gewoon een standaard Dinitrol beurt. Reken erop dat je de auto wel een week kwijt bent.