BMW E30 Sedan, Touring of Cabrio?
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
ik vind ze eigenlijk allemaal mooi
ik heb een 2-deurs gehad, zwart met met m-tech-1 en 15"BBS, prachtig met die wat parmantige rechtopstaande achterruit, maar mijn E30 touring vind ik tijdlozer vormgegeven
en de M3 is bruut, en heeft erg mooie details [zoals de overgang van de spatborden naar de deur], maar is niet zo tijdloos als de touring
dus mijn vormgevings-stem gaat naar de touring, met een nette kun je 18 jaar na lancering nog steeds zonder problemen aankomen
tmoet overigens wel een 325 zijn, want alleen die heeft de vette dubbele net iets te ver onbeschaamd uitstekende uitlaat standaard, mooier en subtieler dan welke aftermarket pijp dan ook!
frank
ik heb een 2-deurs gehad, zwart met met m-tech-1 en 15"BBS, prachtig met die wat parmantige rechtopstaande achterruit, maar mijn E30 touring vind ik tijdlozer vormgegeven
en de M3 is bruut, en heeft erg mooie details [zoals de overgang van de spatborden naar de deur], maar is niet zo tijdloos als de touring
dus mijn vormgevings-stem gaat naar de touring, met een nette kun je 18 jaar na lancering nog steeds zonder problemen aankomen
tmoet overigens wel een 325 zijn, want alleen die heeft de vette dubbele net iets te ver onbeschaamd uitstekende uitlaat standaard, mooier en subtieler dan welke aftermarket pijp dan ook!
frank
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De M3 in de uitvoering van bijv. Michel P. vind ik natuurlijk veruit de mooiste E30. De bredere spatborden, hogere kofferklep en spoilers maken hem een stuk stoerder en stoerdere auto's zijn tijdlozer. Na twintig jaar maakt hij nog steeds indruk, hoewel hij tussen de grotere middenklassers van tegenwoordig niet echt ontzag opwekt maar wel de uitstraling van klein opdondertje heeft.
Een gewone E30 is in slechte staat gewoon een barrel waar je niet naar omkijkt.
Een gewone E30 is in slechte staat gewoon een barrel waar je niet naar omkijkt.
- MarcH
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Ik vind de E30 M3 het best smoelen. Maar die staat niet in het lijstje dus heb ik op de cabrio gestemd omdat ik er een bezit. Al heb ik ook wel een zwak voor de touring.
[img:640:480]http://home.planet.nl/~hitze027/plaatjes/cabrio1.JPG[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~hitze027/plaatjes/cabrio2.JPG[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~hitze027/plaatjes/cabrio3.JPG[/img]
Marc
[img:640:480]http://home.planet.nl/~hitze027/plaatjes/cabrio1.JPG[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~hitze027/plaatjes/cabrio2.JPG[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~hitze027/plaatjes/cabrio3.JPG[/img]
Marc
- Joop
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Heb voor Touring gestemd.indobesar schreef:De touring is prachtig, tijdloze auto. 8)
[IMG:800:600]http://i3.photobucket.com/albums/y61/in ... 150111.jpg[/img]
Een mooie donker gekleurde (zwart of donkerblauw) 325i met een set BBS kruisspaakvelgen eronder in 15" of 16" zoals hierboven. Prachtig! 8)
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Mijn bewaarauto, een 90er 320i...
[img:640:427]http://img410.imageshack.us/img410/5162 ... 0iijl1.jpg[/img]
[img:640:427]http://img338.imageshack.us/img338/127/ ... 0iiji6.jpg[/img]
[img:640:427]http://img410.imageshack.us/img410/940/ ... 0iiuw4.jpg[/img]
2 deurs is leuk... als M3 geweldig, de MTech2 4 deurs is minsens zo mooi... touring met 6 cilinders is super... maar mooier dan dit wordt t niet...:
[img:640:480]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 580/03.jpg[/img]
[img:1010:673]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 367/06.jpg[/img]
Zonder meer, de cabrio!
[img:640:427]http://img410.imageshack.us/img410/5162 ... 0iijl1.jpg[/img]
[img:640:427]http://img338.imageshack.us/img338/127/ ... 0iiji6.jpg[/img]
[img:640:427]http://img410.imageshack.us/img410/940/ ... 0iiuw4.jpg[/img]
2 deurs is leuk... als M3 geweldig, de MTech2 4 deurs is minsens zo mooi... touring met 6 cilinders is super... maar mooier dan dit wordt t niet...:
[img:640:480]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 580/03.jpg[/img]
[img:1010:673]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 367/06.jpg[/img]
Zonder meer, de cabrio!
- JPD
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:43
- Locatie: Fryslân
Vind een e30 hoe dan ook een stoere tijdloze bak.
Voor mij :
-touring ( altijd mooi, wat voor kleur of type dan ook )
-cabrio ( indien donker, type2 en full options )
-coach ( 2 deurs coupe )
-sedan ( maar doe dan ook maar direct een van de eerste types , een beige 323i ofzo )
http://album.cabrioot.com/gallery2/main ... temId=2934
Denk er overigens aan om mijn touring te verkopen na de winter ...
Voor mij :
-touring ( altijd mooi, wat voor kleur of type dan ook )
-cabrio ( indien donker, type2 en full options )
-coach ( 2 deurs coupe )
-sedan ( maar doe dan ook maar direct een van de eerste types , een beige 323i ofzo )
http://album.cabrioot.com/gallery2/main ... temId=2934
Denk er overigens aan om mijn touring te verkopen na de winter ...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Touring of 2drs voor mij.
Een 4drs vind ik echt totaal niet mooi. Qua lijnen zijn een 2drs en Touring veel beter in balans. De 4drs heeft 2 dezelfde grootte deuren en dat vind ik lelijk. Bij de touring valt 't minder op, door de extra achterruit, de 2drs heeft er sowieso geen last van.
Een Touring vind ik één van de mooiste BMW's. Laatst nog naar 4 cyl Tourings gekeken, maar iedereen raadde het toch af ivm de onderhoudsgevoelige blokken die met versleten nokkenas niet zo zuinig zijn als verwacht.
Ik zou mijn 3,5 liter wel in een Touring willen. Lijkt me een topauto.
Overigens kan een E30 nog niet tippen aan een Alfa 75 qua looks en stuurgevoel, grip en tractie.
Een 4drs vind ik echt totaal niet mooi. Qua lijnen zijn een 2drs en Touring veel beter in balans. De 4drs heeft 2 dezelfde grootte deuren en dat vind ik lelijk. Bij de touring valt 't minder op, door de extra achterruit, de 2drs heeft er sowieso geen last van.
Een Touring vind ik één van de mooiste BMW's. Laatst nog naar 4 cyl Tourings gekeken, maar iedereen raadde het toch af ivm de onderhoudsgevoelige blokken die met versleten nokkenas niet zo zuinig zijn als verwacht.
Ik zou mijn 3,5 liter wel in een Touring willen. Lijkt me een topauto.
Overigens kan een E30 nog niet tippen aan een Alfa 75 qua looks en stuurgevoel, grip en tractie.
- skinnybmw
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
- Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
Touring of 2-deurs ook voor mij...en waarom? Een auto die ontworpen is als dichte auto vind ik dakloos meestal veel minder mooi. De mooie lijn is vaak bruut afgekapt door 't weghalen van 't dak. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar 'coupé's' gaan bij mij boven alles! Een dichte lambo is zoveel mooier dan een open, een C70 is dicht zoveel mooier, etc. Maar dat is mijn mening hé!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13020
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Zoiets dus (min de tjoening): http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01652.htmDennis Cavallino schreef:Ik zou mijn 3,5 liter wel in een Touring willen. Lijkt me een topauto.
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Met een E30 is niks mis...
[img:320:214]http://img156.imageshack.us/img156/7434 ... 872vk0.jpg[/img]
En ook niet als het een 4 deurs is
[img:800:533]http://img81.imageshack.us/img81/7052/img5955ch9.jpg[/img]
Toch is een 2 deurs de mooiste E30 voor mij, maar een orginele (type 1) sedan is niet te versmaden. Bovenstaand sedannetje was een 125 pk 320 i uit 1984, wel met een motorswap
Met de cabrio heb ik niet zo veel, maar fraai? Jazeker, net als de Touring.
[img:320:214]http://img156.imageshack.us/img156/7434 ... 872vk0.jpg[/img]
En ook niet als het een 4 deurs is
[img:800:533]http://img81.imageshack.us/img81/7052/img5955ch9.jpg[/img]
Toch is een 2 deurs de mooiste E30 voor mij, maar een orginele (type 1) sedan is niet te versmaden. Bovenstaand sedannetje was een 125 pk 320 i uit 1984, wel met een motorswap

- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Hoor trouwens 2 verschillende verhalen over 2/4-deurs.
De ene zegt dat de 2-deurs een stijvere koets heeft, andere zegt weer de 4-deurs. Qua gewicht zal de 4-deurs iets zwaarder zijn. In de E30 cup rij ik als 1 van de weinige met een 4-deurs (totaal zo'n 5 auto's), maar qua bochtenwerk etc etc. is er geen verschil.
De ene zegt dat de 2-deurs een stijvere koets heeft, andere zegt weer de 4-deurs. Qua gewicht zal de 4-deurs iets zwaarder zijn. In de E30 cup rij ik als 1 van de weinige met een 4-deurs (totaal zo'n 5 auto's), maar qua bochtenwerk etc etc. is er geen verschil.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat verhaal van bodystijfheid is een eeuwige discussie waar niemand het antwoord op weet. (bij de E36 ook trouwens
)
Gewicht kan de doorslag zijn. Maar als je naar de opbouw van de gemiddelde ZAC E30 cup auto kijkt denk ik dat die bodystijfheid tussen 2dr en 4dr wel het laatste is waar ik me druk over zou maken eerlijk gezegd. Zo lang het grootste deel van het veld nog op sportdempertjes voor op straat rijd en met gewone verlagingsveren voor op de weg doet dat er ook niet zo heel erg toe.

Gewicht kan de doorslag zijn. Maar als je naar de opbouw van de gemiddelde ZAC E30 cup auto kijkt denk ik dat die bodystijfheid tussen 2dr en 4dr wel het laatste is waar ik me druk over zou maken eerlijk gezegd. Zo lang het grootste deel van het veld nog op sportdempertjes voor op straat rijd en met gewone verlagingsveren voor op de weg doet dat er ook niet zo heel erg toe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast