Nog zo'n opmerkelijk bericht

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 dec 2007, 20:08

Robin schreef:Je hebt leugens, grote leugens en statistiek.
En dan de BOVAG!

Vraga de BOVAG eens hoeveel van de "auto belastingen" aan de weg worden gespendeerd. En dan niet de BTW mee rekenen natuurlijk want die wordt over alles geheven. Ze zullen zeggen 2 miljard. Maar dat is slechts wat de overheid aan het rijkswegennet uitgeeft. Men vergeet voor het gemak en stemmingmakerij de andere wegen die via het provincie en gemeentefonds worden betaald uit overheidsgeld.

Het CBS zit er met de schattingen niet een factor 4 naast, ook omdat het gewoon uit de brandstofverkoop kan worden berekend, dus de BOVAG propaganda kunnen we gewoon vergeten

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 dec 2007, 20:18

Andre schreef:Maar geloof mij door het internet en alle info die er is. Kunnen ze de mensen niet meer voor de gek houden met hun milieu gelul.

halveer schiphol maar qua vluchten. Dan gaat de co2 uitstoot flink dalen.

Het is niet meer te verkopen dat de auto de grote vervuiler is. Dat is ie namelijk niet. Hij is echter wel de grootste melkoe waarvan de laatste druppel er wordt uitgeperst om de idiote uitgaven van de overheid te financieren.

Precies de melkkoe.................................das de groootste vervuiler aldus de Partij voor de dieren...........................ze boeren, schijten en scheten zoveel methaan gas uit dat we er scheel van zien.

"Eén melkkoe blijkt net zoveel broeikasgas uit te stoten als 4,5 auto’s"

http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/1395

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 10 dec 2007, 20:23

Eén melkkoe blijkt net zoveel broeikasgas uit te stoten als 4,5 auto’s.

Sterker nog, meer BKG als 500 auto's. Stilstaande weliswaar. ;)

Het is altijd makkelijk om dingen met elkaar te vergelijken zonder ze (en/of de omstandigheden) te definieren.

:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 dec 2007, 20:26

Dat bedoel ik, laat de melkkoe echt de melkkoe voor de overheid worden..................................boer, schijt en scheet belasting invoeren en rap een beetje......................... :wink:

Waarschijnlijk kunnen we er op wachten dat het komt...........................

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 dec 2007, 20:26

Verbaasd me dat jij onderhand geen brief van Bos gehad hebt, of je alsjeblieft extra wil gaan betalen omdat je een M5 kunt rijden :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 dec 2007, 20:29

En waar blijven de bosbranden, boskap en vulkaanuitbarstingen in deze discussie?!

CO2 is gewoon big business. And that's it. Tuurlijk is het niet onverstandig om zuiniger met energie en fossiele brandstoffen om te gaan, maar deze enorme hype is gevaarlijk.

Heeft iemand al een dimmer uitgevonden om de zon een graadje kouder te zetten? Dan zijn we meteen van alle problemen af.

Volgens mij zoek te aarde gewoon naar een manier om zich te bevrijden van ruim 6 miljard individuen ...

SteV6

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 10 dec 2007, 20:45

partyondude schreef:Verbaasd me dat jij onderhand geen brief van Bos gehad hebt, of je alsjeblieft extra wil gaan betalen omdat je een M5 kunt rijden :wink:

Je bedoelt Wouter? :D

Ze krijgen van mij geen stem. ;)

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 10 dec 2007, 20:47

SteV6 schreef:En waar blijven de bosbranden, boskap en vulkaanuitbarstingen in deze discussie?!

CO2 is gewoon big business. And that's it. Tuurlijk is het niet onverstandig om zuiniger met energie en fossiele brandstoffen om te gaan, maar deze enorme hype is gevaarlijk.

Heeft iemand al een dimmer uitgevonden om de zon een graadje kouder te zetten? Dan zijn we meteen van alle problemen af.

Volgens mij zoek te aarde gewoon naar een manier om zich te bevrijden van ruim 6 miljard individuen ...

SteV6

Vulkanen produceren zwavel verbindingen; zure regen.

Bosbranden e.d. zijn CO2 neutral omdat ze (de bomen) CO2 uit de lucht halen en dat vasthouden voor groei.

Vandaar dat bio-brandstoffen milieuvriendelijker kunnen zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 dec 2007, 21:12

Habib zit je nou in mijn richting met het CBS verhaal of wá?

:? :lol:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 10 dec 2007, 21:59

Robin schreef:Habib zit je nou in mijn richting met het CBS verhaal of wá?

:? :lol:
Hangt er vanaf hoeveel je me biedt. :D

CBS, die afkorting zegt het al: Statistiek!

De formulieren die je kunt invullen kunne natte vinger werk zijn en daar passen ze statistiek toe.

Die link die Sultan gaf noemde een rekenmethode. Ik heb niet gekeken wat die methode inhoudt.

En al zouden de vervoersmiddelen 75% van alle CO2 uitstoot veroorzaken, kennelijk hoort dat bij de economie.

Dat kan verminderd worden door een deel van de vervoersmiddelen (gedwongen) zuiniger te laten worden.

Maar ook door de infrastructuur te verbeteren. Ik denk dat daar het meeste winst te behalen valt. Niet allen qua CO2 uitstoot maar ook wat de economie betreft.

Miljarden voor de gezondheidszorg om je leven een jaar langer te laten worden maar de tijd die je in files besteedt is mogelijk aanzienlijk hoger.

:D

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2007, 00:28

E60 M5 schreef:

Bosbranden e.d. zijn CO2 neutral omdat ze (de bomen) CO2 uit de lucht halen en dat vasthouden voor groei.

In die zin noemen ze het CO2 neutraal inderdaad, maar als je het verbrand ontstaan er wel veel giftige stoffen hoor! milieuvriendelijk is het allerminst...tis alleen zo dat nieuwe plantages weer nieuwe lucht filteren zeg maar...maar geen verbranding en geen bosbranden is zeker weten gezonder! :lol: ga maar eens aan een biobrandstof uitlaat adem halen... :wink: lijkt me niet echt gezond :roll:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2007, 07:10

Marianne Thieme vergeet voor het gemak dat de koe gras eet, en dat dat gras van CO2 gemaakt is. De koe maakt er dan ook nog melk van.

Ergo: een koe is CO2 positief.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 11 dec 2007, 07:41

SultanSlide schreef:Marianne Thieme vergeet voor het gemak dat de koe gras eet, en dat dat gras van CO2 gemaakt is. De koe maakt er dan ook nog melk van.

Gras van CO2 gemaakt? En een koe CO2 positief? Huh?
Oh damn... 't is nog vroeg...

wjn

Bericht door wjn » 11 dec 2007, 07:53

SultanSlide schreef:Marianne Thieme vergeet voor het gemak dat de koe gras eet, en dat dat gras van CO2 gemaakt is. De koe maakt er dan ook nog melk van.

hahahahaha

Alle (fossiele) brandstof is CO2 neutraal, dus geef maar gas. ;)

Punt is dat er te weinig weer opgenomen wordt door de bossen en zo (en dan niet de Wouters). (En dan heb ik het nog niet over het feit dat fossiele brandstof ooit opraakt, dus zuinig aan doen is geen slecht idee.)

Wat dacht je van de treinen trouwens?? Als die vol zitten zal het qua energieverbruik vast beter zijn dan auto's, maar die halflege treinen kosten ook aardig energie**. Wat opgewekt wordt in centrale's, die welliswaar heel efficient zijn, maar ook CO2 uitstoten.

Stel dat je een trein ipv. tot 160 maar 120 laat rijden, dan scheelt dat ook veel energie = minder CO2 uitstoot.

Ik pleit voor snelheidsbegrenzing voor treinen.

** Wordt niet altijd een vol vliegtuig/trein/bus vergeleken met een auto met één persoon ering, ipv. 5 personen, als ze de CO2 uitstoot per persoon per km / vervoermiddel berekenen ;)

Hans

Bericht door Hans » 11 dec 2007, 08:05

E60 M5 schreef:

Olie en steenkool komen ook van bomen en planten, dus die zijn ook CO2 neutraal.

romo

Bericht door romo » 11 dec 2007, 08:58

Zoals eerder gemeld; STOPPEN met ademhalen..................................behoorlijk wat CO2 reductie, geen file, helemaal noppes nada niks meer.................................. :lol:

HSR

Bericht door HSR » 11 dec 2007, 09:33

klimaat betoog van die lelijke grijze bejaarde taart Cramer. Ze gaat naar Bali en , mijn god, wat een stompzinnig betoog. Ook die intervierwer dient een fikse trap in zijn ballen te krijgen. Deze beste man opperder dat :

'' ja, het is nu dus sinterklaas en de flatscreen is niet aan te slepen, is het niet een goed idee om deze producten een stuk duurder te maken''?

Ik word zo gestoord van dat morele gezeik. Heilige schrik, als ik een fucking jacuzzi in mijn tuin wil, dan zet ik die daar neer. Daar hoeft zo'n gladde bek niet over te beslissen.

Joy

Bericht door Joy » 11 dec 2007, 11:22

Is er hier dan niemand die denkt dat hoe het nu gaat niet houdbaar is in de toekomst ?
Kijk ik ben het oneens dat de overheid zich vooral richt op automobilisten en deze ongehoord hard straft. Verder al die moraalridders die zelf niks bijdragen, alsjeblieft zeg rot toch op. Maar in het algemeen zie ik wel problemen aankomen door onze consumptiecultuur.
Wij zitten hier in West-Europa comfortabel kwa voorzieningen en weersomstandigheden en hebben makkelijk praten. Maar in zuidelijke continenten zijn de problemen (drooggevallen rivieren) al duidelijk zichtbaar. En niemand kan ontkennen dat de ijsvoorraad stevig is geslonken wat diverse invloeden heeft op zeestromingen, weersomstandigheden etc.

Ik ben geen milieu-fanatic maar ik ben ook niet blind.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2007, 11:25

Joy Jolliffe schreef:Ik ben geen milieu-fanatic maar ik ben ook niet blind.
Amen!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 dec 2007, 11:28

Zit wat in... nu vraag ik mij af of Stevie Wonder een milieu fanatic is.

Joy

Bericht door Joy » 11 dec 2007, 11:30

Robin schreef:Zit wat in... nu vraag ik mij af of Stevie Wonder een milieu fanatic is.
:mrgreen: Stevie Wonder wil het gewoon niet zien

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 11 dec 2007, 12:23

Joy Jolliffe schreef:
Robin schreef:Zit wat in... nu vraag ik mij af of Stevie Wonder een milieu fanatic is.
:mrgreen: Stevie Wonder wil het gewoon niet zien
Heb je de vrouw van Stevie Wonder wel eens gezien?

Nee?

Hij ook niet...

Oh, wat een slecht grapje....

Verder best eens met 't feit dat we zo niet eindeloos door kunnen gaan.

Maar ik heb de oplossing: een locale(re) economie!
Laten we met z'n allen geen rommel uit Azië meer kopen, dan hebben zij niet zoveel energie nodig, groeit hun economie niet zo hard en kunnen ze niet zoveel auto's kopen.
Blijft er voor ons meer schone lucht en brandstof over :)
Een hele zwerm vliegen in één klap!

Man... ben ik briljant! ;)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2007, 12:27

Wim te Riet schreef: Man... ben ik briljant! ;)
Voor zo'n briljanterik druk je wel vaak op het knopje bericht posten! ;)

René130i

Bericht door René130i » 11 dec 2007, 12:28

Hahah 4x :lol: New record.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 11 dec 2007, 12:45

Rene / Hazze schreef:Hahah 4x :lol: New record.
Ik wilde het gewoon even benadrukken, dus da's gelukt? ;)

(sorry... had 't echt niet in de gaten...)

Plaats reactie