F1 te moeilijk in 2009 ?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Shakes

Bericht door Shakes » 09 dec 2007, 21:12

Inderdaad, had het hier gister met Hans nog over.

Fangio is natuurlijk een legende en ja daar is ie: Stefan Bellof, als, als, als....

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 09 dec 2007, 22:06

Tazio Nuvolari?

Dat waren pas echte bikkels!!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 dec 2007, 23:05

HANZ06 schreef:Opa heeft gewoon wat tegen Duitsers omdat hij twee keer een wereld oorlog heeft mee gemaakt :mrgreen:

Een zure kinderachtige oude opa is het....

Ik hoop dat zijn dochters het karakter van Oma hebben(en de looks) :wink:
Ik heb niks tegen duitsers, maar die Schumacher mot ik niet.....zelfs niet al was ie belg geweest. :lol: :wink:

Gelukkig blijven de mensen bij mij aan tafel wel gewoon op hun plek zitten......sjacherijn.

En m'n dochters hebben de knappe looks van hun vader en 't kwarren van hun moeder. [img:18:19]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... n_haha.gif[/img]

Dutch

Bericht door Dutch » 09 dec 2007, 23:58

Opa schreef:
Ook dit jaar Schumacher kampioen geworden niet Kimi, die had teveel aanpassingsprobelmen de eerste races, Schumacher was zo in het team geintegreerd geweest dat hij gelijk goed weg gekomen was.
Wie won de eerste race van 't seizoen?
Daarna sloeg de pechduivel meest toe en de 2e helft liep 't weer zoals 't hoorde.
Kimi won de eerste race met een 'illegale' auto.

Feitelijk had hij inderdaad de eerste helft van het seizoen nodig om aan de hardere Bridgestones te wennen en zijn rijstijl eraan aan te passen. Schumacher had tegen die tijd ongetwijfeld al zo'n voorsprong op Kimi genomen dat hij weer de feitelijke nummer één in het team was geweest - als hij dat niet gewoon was gebleven vanwege zijn historie bij het team.

Maar vergelijkingen tussen coureurs uit verschillende tijdperken, daar waag ik me niet aan. En zeker niet aan radicale uitspraken zoals die van Mike (statistieken? There are lies, damned lies and statistics) of die van Nandor (prima racer? Dus de rest van zijn generatie was een stel mislukkelingen?).

Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die lijstjes met 'top 100 aller tijden' enzo. Volkomen kul-lijstjes zijn dat. Geef Schumacher een Auto Union en Rosemeyer zou 'm op 2 rondjes zetten (2 rondjes Nordschleife, wel te verstaan). Maar geef Rosemeyer een F2007 en hij zou niet eens in de buurt komen van de 107%-kwalificatiegrens. Elk tijdperk met bijbehorende technologie creëert z'n eigen helden.

Waarom was Schumacher zo goed als hij was in de afgelopen jaren? Dankzij het bijtanken en de bandenwissels. Niemand kon beter drie korte sprints met kwalificatieronden aan elkaar plakken tot een race dan hij. Misschien was er wel heel iemand anders opgestaan als pitstops verboden waren geweest, iemand met een rijstijl à la Prost.

Plaats reactie