Officieel: Audi A3 Cabriolet

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joop

Bericht door Joop » 06 dec 2007, 18:34

Femme schreef:Wat ik een beetje jammer vind aan Audi is hun designfilosofie die voorschrijft dat alle Audi's op elkaar moeten lijken.

Met de single frame grille ben ik inmiddels redelijk klaar, vooral de nieuwe vorm met de vierkante neus (A4 en A5). Persoonlijk vind ik het mooier als de neus wat spitser toeloopt.

BMW is aan het begin van dit millennium afgestapt van het op verschillende maten snijden van dezelfde worst en is meer gaan differentiëren. Dit heeft een reeks van modellen opgeleverd die er allemaal anders uitzien maar toch duidelijk als BMW herkenbaar zijn. De herkenbare elementen bevinden zich bij BMW op een wat abstracter niveau en worden bij elk model opnieuw geïnterpreteerd. Het voordeel hiervan is dat als je één BMW lelijk vindt dit niet meteen voor alle BMW's hoeft te gelden. Audi kopieert het liefst complete lichtunits en grilles, zoals nu bijvoorbeeld de A4/A5-lichtunits en kofferklep die gekopieerd worden naar de A3 (alle A3-modellen zullen ze vermoedelijk krijgen bij de facelift volgend jaar).

Overigens vind ik het ontwerp van de lichtunits niet verkeerd. De opgelichte streep langs de rand van de units is tijdlozer qua vormgeving dan zichtbare leds.
Mijn idee...

Klanten van BMW hebben in het verleden goed geklaagd over de gelijkheid in de modellen (E30/36 vs. E34 vs. E32 met daarna E46 vs. E39 vs. E38); te weinig onderscheid in model en mensen met een 7er voelden zich bekocht ten opzichte van de 3er rijders.

Dat merkidentiteit anders kan hebben ze bij BMW op dit moment goed begrepen, nu Audi (en Mercedes) nog. Zeker bij Audi wordt facelift op facelift gestapeld om de modellen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden qua ontwerp: m.a.w.: je rijdt de showroom nog niet uit of er staan al weer een andere grille, kop- en achterlampen ter wijziging op het programma.

Joy

Bericht door Joy » 29 jul 2008, 21:53

Vandaag even met een verkoper van de plaatselijke Audi-dealer gesproken. Tot nu toe 0 A3 cabrio's verkocht :lol:

Volgens mij heeft Audi er een flopper bij.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 jul 2008, 09:01

Geldt ook voor Apeldoorn. Wordt amper verkocht. Zelfs de verkoper vond het maar niks, die bult en die naar achter doorgelopen daklijn a la Punto Cabrio (niet moeders mooiste).

[img:250:187]http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be ... 2/1452.jpg[/img]

Voorkant is ook kut met die lichten. De aantrekkingskracht van de Audi A3 is er totaal in verdwenen.

In plaats van tot 3x toe de voorkant aan te pakken hadden ze de achterkant eens moeten wijzigen.

De voorkant is gewoon overdone. En op de cabrio die daklijn en die bulten die gewoon ontiegelijk lelijk zijn.

Terechte flop.

De 1-cabrio is een natural beauty, zeker i.v.m. dit gedrocht...

Tristan

Bericht door Tristan » 30 jul 2008, 09:13

Open nog wel grappig maar dicht.......jak! :?

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 30 jul 2008, 13:00

De Golf 6 komt ook weer in cabrio dacht ik

Femme

Bericht door Femme » 30 jul 2008, 15:46

Macboy schreef:Geldt ook voor Apeldoorn. Wordt amper verkocht.
Ik heb deze zeer exclusieve wagen maandag in Amersfoort gespot. Ze worden dus wel verkocht :P .

Ik denk dat grappig inderdaad de juiste benaming is voor het uiterlijk. Hij is vooral functioneel (het dak kan open en dicht) en zal niet om zijn esthetische kwaliteiten gekocht worden.

Plaats reactie