1040 uren norm scholieren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
E60 M5

Bericht door E60 M5 » 29 nov 2007, 23:14

In grote lijnen met je eens.

Echter vernielingen ed dat kan echt niet!
Die relatief kleine groep bezorgd de rest een slechte imago en verpest het min of meer voor de grotere legitieme groep.
Nandor schreef:1040 is slechts een kreet.

Waar het werkelijk omgaat is dat leerlingen gewoon slecht les krijgen en dat er geen geld is om te zorgen voor lessen die qua tijd op elkaar aansluiten.

Op een aantal scholen begin je om 8:30 en eindig je om 17:00 waarvan je dan een uur of vier vrij bent geweest. Ik vind dat een slechte zaak. Wanneer moeten die knakkers sporten? Voor mij een essentieel deel van de opvoeding.
Ook de tussenuren nuttig maken is niet makkelijk. Kijk naar de verleiding die alleen DF al brengt. Heb ik het niet over het plaatselijke winkelcentrum of het feit dat de bieb in school dicht is omdat er geen geld voor is.

Ik vind het zeer legitiem dat leerlingen staken. Hell ik verbaas me erover dat wij, volwassenen alles pikken wat die ratten in DH ons aansmeren. Echter staken is gelijk gesteld aan rellen en dat kan weer niet. Daar komt de opvoeding weer om de hoek kijken en dat blijft een heikel punt.......

Het is zeker een zorgelijke situatie dat we op het nieuws MEers met waterkanonnen bezig zien tegen een club 14 jarigen.

Het onderwijs heeft, snel, meer geld en kwaliteit nodig en de daad bij het woord van die Balkenende hufter met z'n waarden en normen bs.

N.

wjn

Re: 1040 uren norm scholieren

Bericht door wjn » 29 nov 2007, 23:25

Rico v Velzen schreef:Geen idee hoeveel schooluren ik indertijd had. hoewel ik af en toe spijbelde heb ik me nooit druk gemaakt om de schooluurtjes die ik moest draaien. Volgens mij maakte verder ook niemand zich druk of die veel schooluren moest draaien.. je deed het gewoon, klaar naar school en niet zeiken was het motto.

Als ik zo even snel reken, 5 dagen 6 uurtjes naar school keer 40 schoolweken is 1200 schooluren..

Nu piept heel het middelbaar onderwijs omdat ze 1040 uurtjes per jaar naar school moeten, rellen, toestanden vernielingen.. en janken als ze een paar tikken krijgen van de politie..

Idioterie..
Ik kan met niet herinneren dat we vrij hadden omdat de leraren "studiedagen" hadden.
(Overigens ff redelijk gerekend: (52 - 6) x 40u = 1840 - 1040 = 800 uur. Praktisch voor elk lesuur dus een uur om huiswerk na te kijken, research te doen, examens voor te bereiden. Of ben ik gek?)

Of 6 "tussenuren" achterelkaar hadden.

Is de praktijk van de dag...

Wb. vernielingen ben ik duidelijk, gewoon opsluiten die boel.
(O ja, minderjarig, mag niet.)

Trouwens ook lekkere propaganda op tv, daar zie je voornamelijk "slaande" politie en weinig over de vernielingen !!

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2007, 23:28

Nandor schreef:1040 is slechts een kreet.

Waar het werkelijk omgaat is dat leerlingen gewoon slecht les krijgen en dat er geen geld is om te zorgen voor lessen die qua tijd op elkaar aansluiten.

Op een aantal scholen begin je om 8:30 en eindig je om 17:00 waarvan je dan een uur of vier vrij bent geweest. Ik vind dat een slechte zaak.
N.
Nandor ik wil je niet tegen de haren instrijken op jouw vakgebied, maar het is toch ook een kwestie van goed plannen ?

En leraren moeten gewoon goed vedienen, klaar..dat maakt het ook aantrekkelijk om leraar te worden.

Maar die scholieren moeten niet zo piepen.

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 30 nov 2007, 01:56

Lol @ vorige reacties, ze hebben een hoog "vroeger was alles beter" gehalte.

Ik kan me goed voorstellen dat leerlingen het niet eens zijn met de huidige gang van zaken.

No way dat ik in een lokaal ging zitten zonder dat ik les had puur omdat ik m'n 1040 uren nog niet gemaakt had.

Daar zou ik met liefde voor staken!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2007, 08:46

Ik denk dat 95% van de stakers geen idee hebben waar het over gaat, maar dat terzijde.

Wat ik wel vind is dat wat die scholieren doen eigenlijk ook wij automobilisten massaal zouden moeten doen. Wat dat betreft zijn 'wij' makkere schapen dan die scholiertjes.

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2007, 10:41

Erik-Jan schreef:Lol @ vorige reacties, ze hebben een hoog "vroeger was alles beter" gehalte.

Ik kan me goed voorstellen dat leerlingen het niet eens zijn met de huidige gang van zaken.

No way dat ik in een lokaal ging zitten zonder dat ik les had puur omdat ik m'n 1040 uren nog niet gemaakt had.

Daar zou ik met liefde voor staken!
Eh , vroeger was eerder alles slechter.. alleen je zeikte gewoon minder.. Ik was het met zoveel dingen niet eens toen ik middelbare scholier was, maar dat is van alle tijden denk ik.

Een uur in een lokaal zitten zonder dat je les hebt ? Nou dan maak je er toch een les van, dat is toch niet moeilijk ? verhalen over 4 tussenuren achtrer mekaar en dan nog een uur les geloof ik ook niet zo, ja oke kan een keertje voorkomen, maar niet structureel zoals nu beweerd word.

Probleem is dat er nu een generatie scholieren is, die A tot op het bot is verwend omdat ouders geen gezag hebben en liefde kopen met pamperen van hun kids en B, ze hebben gvd geen fucking idee waarom ze op school zitten (heb het even over de protesteerders)...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 nov 2007, 11:18

vroeger en nu. Staken prima. Als ze de boel gaan mollen, bijv auto's hier eergisteren een brugleuning van het 17e eeuwse gemeentehuis:oppakken afvoeren.

Geen clementie. Opbokke.Liefst nekschot, maar dat mag ik niet zeggen. :lol:

Christoph

Bericht door Christoph » 30 nov 2007, 11:20

http://www.dumpert.nl/mediabase/33021/f ... aking.html

Als het zo was mochten ze zeuren, nu gewoon die gummieknuppel kapot slaan op dat tuig dat auto's vernielt.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2007, 11:28

Christoph schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/33021/f ... aking.html

Als het zo was mochten ze zeuren, nu gewoon die gummieknuppel kapot slaan op dat tuig dat auto's vernielt.
leuk filmpje, en voor de rest helemaal mee eens, voor de echte raddraaiers en sensatie zoekers en vernielers, hard aanpakken, maarja dat helpt ook niet echt...maar in elk geval krijgen ze dan wel iets terug, en oppakken sommige van hen en ff in een cel en aantekeningen maken en vingerafdrukken immers sommige van hen zullen later ook makkelijker het verkeerde pad opgaan en zo heb je alvast wat opsporings gegevens van vroege raddraaiers en vernielers.
Ze moeten van andermans spul afblijven, doe je dat niet, verspeel je ook je eigen rechten!

Christoph

Bericht door Christoph » 30 nov 2007, 11:29

het is niet dat ze de cel in moeten ofzo, maar het zou fijn zijn dat jongeren weer wat meer respect krijgen voor gezag etc en niet als collectief denken dat ze onoverwinnelijk zijn.....

( zegt hij die 1ste klas havo ook op het binnenhof aan het protesteren was :roll: )

Maar toen de politie kwam waren we zo weg :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 30 nov 2007, 12:53

OMG!
Arme agenten bij 01.23min.
Mag je in zo´n geval niet een waarschuwingsschot lossen??(Wim) Of je knuppel trekken?
Keihard met de waterkanon over die jongeren heen :evil:

http://www.vk.tv/video/16117

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2007, 13:02

GODVERDOMME ZEG

Tom V

Bericht door Tom V » 30 nov 2007, 13:17

Bloed onder de nagels vandaan. :evil:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 nov 2007, 13:43

triest. neerhouwe die kutscholieren. godverdomme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2007, 13:47

Shoot to kill

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 nov 2007, 13:48

Die agenten pakken de verkeerde mensen
Die scholieren pakken de verkeerde mensen

Ze zouden samen naar het Binnenhof* moeten ipv naar het Museumplein.

Weg met dit kabinet. Heel het volk tegen de regering.

*Scheelt me weer wat onnodige belastingverspilling als ik mee ga doen. :)

René130i

Bericht door René130i » 30 nov 2007, 14:05

BBVW schreef:ik stel voor een groepsaankoop voor ME kleding, knuppels en traansgas. Stelletje klote kinderen.
Robin schreef:triest. neerhouwe die kutscholieren. godverdomme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol: :lol: :lol:

Rein

Bericht door Rein » 30 nov 2007, 15:17

Beetje gezeik dat staken. 1040uur :? Valt wel mee toch???

Ohja, en idd lekker knuppelen daar op het museumplein! Ze kunnen wel tegen een stootje, zo niet dan worden ze er maar hard van, ze lokken het immers zelf uit.

Mijn school komt trouwens wel aan die norm :)

Christoph

Bericht door Christoph » 30 nov 2007, 15:34

Ahmed schreef:OMG!
Mag je in zo´n geval niet een waarschuwingsschot lossen??(Wim) Of je knuppel trekken?

http://www.politie-amsterdam-amstelland ... fm?id=7027

Mocht iemand hem herkennen....

Zo'n gastje mag je nu echt al gewoon half lam knuppelen van mij, anders leert hij het nooit meer. ( wat ik al betwijfel ).

Bizar.

René130i

Bericht door René130i » 30 nov 2007, 15:37

Rein

Bericht door Rein » 30 nov 2007, 15:45

Christoph schreef:
Ahmed schreef:OMG!

http://www.politie-amsterdam-amstelland ... fm?id=7027

Mocht iemand hem herkennen....

Zo'n gastje mag je nu echt al gewoon half lam knuppelen van mij, anders leert hij het nooit meer. ( wat ik al betwijfel ).

Bizar.
+1 aftuigen

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2007, 15:46

ze mogen nog wel meer lesuren krijgen (wel met een leraar of les gevende natuurlijk) immers de meesten weten helemaal niet waarvoor ze daar zijn zo te horen, ze verlullen zichzelf :lol: en weer anderen zeggen dat ze worden gediscrimineerd...1x raden welke mensen....die zelfde mensen die 85x worden opgepakt en net zo "makkelijk" weer op straat komen...wat moeten we daar nu van zeggen...in elk geval zijn er veel meelopers die niet weten wat ze daar doen maar het wel gaaf vinden om met ME e.d. te stoeien en rotzooi te schoppen :roll:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 dec 2007, 15:29

Roderic E34T schreef:School is toch om de jeugd voor te bereiden op het toekomstige werk?

Werk is ook minimaal 36 uur in de week. Dus niet piepen!!

En het feit dat scholen niet de recourses hebben, hebben we te danken aan dit "geweldige" kabinet.
Sorry hoor, maar tussen school en werk gaapt een enorme vallei. Op school heb je allemaal lessen, wat voor de helft, of nog veel minder interessant is. Als het goed is, ligt je werk in je interessegebied, zodat je daar makkelijk 40 per week uithoudt. Anders heb je het verkeerde vak gekozen.

Ik kom trouwens makkelijk aan die 1040 urennorm, want ik heb Natuur en Techniek en Natuur en Gezondheid.

Wat ik dus wel vindt sucken is dat de projectweken, en toetsweken niet meetellen voor lesuren, en dan zit je ineens wel onder die 1040 uren.

Het slaat gewoon allemaal nergens op!

HSR

Bericht door HSR » 02 dec 2007, 15:41

wat een smerige tuig. Het meest schandelijke vind ik de mensen die dat rellende tuig een hand boven het hoofd houdt.

Tevens het gezeur over het feit dat het scholieren zijn. Ze maken zich schuldig aan volwassen vergrijpen dus is een zero tolerance aanpak gewoon wat ze verdienen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2007, 16:08

Of je het mee eens bent of niet, niemand kan hier de moraal ridder uithangen, protesteren kan alleen met rug tegen de muur, en dat helpt dus niet.

Als we hier weer het gas te diep in trappen en met 2 keer 120 over `s Heerenwegen scheuren...............................ach wat is het verschil..................

Uiteraard ben ik tegen het vernielen van wat dan ook........FWIW

Plaats reactie