Verklaar je liefde voor BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 29 nov 2007, 16:50

BMW is voor mij M, andere BMW's zijn voor mij geen optie.
De E46 was toen te duur, omdat ik ook nog andere dure hobby's heb die ik niet wil opgeven.

Heb daarom gekozen voor de R32, waar ik nog geen sec. spijt van heb gehad.

De nieuwe M3 is toch echt wel een droomauto, wie weet..... :wink:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 29 nov 2007, 17:23

Lelijke pauperbakken die bmw's, maarja ze hebben toevallig net alles wat ik in een auto zoek, wat betreft m'n daily drifter (330d): dikke diesel, rwd, betere gewichtsverdeling dan audi, duits afwerkingsniveau. Wat betreft m'n m3-ringtool: veel pk's voor weinig geld, briljante wegligging, veel spul voor te krijgen, etc. Heerlijke gooi-en-smijt auto's om in te rijden, maar m'n hart gaat niet sneller kloppen van een bmw. Dat heb ik alleen bij auto's als ferrari, aston martin, sommige porsches, etc.

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2007, 17:42

heej een deja vu :lol:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=592

Rico v Velzen schreef:Ik lees het begrip merkenblind, alleen begrijp ik dit begrip niet. Wat word er mee bedoeld ?
Dat je geen oog hebt voor de kwaliteiten van een ander merk ? Dat er voor jouw maar 1 merk is en verder bestaat er niks ? Dat jouw merk het beste merk is ?

Liefde voor een merk is natuurlijk niet de goeie woordkeuze, een merk ansich is abstract, je spoort niet helemaal als je daar liefde voor voelt. Liefde voel je voor personen of eventueel dieren (transsexual horselovers.com) maar niet voor een merk of een gebruiksartikel van dat merk.

Maar een merk kan je wel heel erg aanspreken, zodanig dat (bijna) alles van de merk voor jouw interressant is om te volgen, te gebruiken, te consumeren etc.

Zoals ik al eerder aangaf ligt mijn absolute voorkeur bij BMW. Ook andere merken kunnen mij bekoren, en bijna elk merk heeft wel een model wat mij aanspreekt.

Waarom BMW ?

Ik denk dat het een aantal redenen heeft.

BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij. :D Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.

In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.

BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.

BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.

Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwalteit van het merk.

Aan te raden BMW boeken:

-BMW Automobile
Autor: Halwart Schrader

http://www.ssl-128.de/ppv/ppv/verlag/cg ... =02343&lk=

Compleet dubbelbandig naslag bijbel van BMW van het begin tot de huidige X3. Complete geschiedenis van BMW, over modellen, ontwerp, strategie, marktpositie etc.

BMW Dreier-Reihe - Modelle seit 1998 - Technik, Fahrberichte, Tests, Vergleichstests

Alles over de 3 serie, eerder uitgebracht in AMS, nu gebundeld, veel verschillende testen en multitesten gebundeld in 1 boek. Veel testgegevens aanwezig.

http://www.ssl-128.de/ppv/ppv/verlag/cg ... =02255&lk=

http://www.astilibri.com/cultura/auto_bmw.htm

480 pagina's full color, echt een heel mooi boek, slechts 30 euro.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 nov 2007, 17:46

Rico jij bent niet merkblind.

Jij bent Stevie W. in je E46 M3 CS. :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2007, 18:06

Robin schreef:Rico jij bent niet merkblind.

Jij bent Stevie W. in je E46 M3 CS. :twisted:
Robin ik ben altijd heel positief over de 1 serie. 130i topwagentje, maar ook de 135i superding.. e90 series in dikke uitvoering..alle credits..En wat betreft de e46 M3 CS.. tja zolang te tevreden bent is het toch goed. Het kopen om het kopen doe ik niet meer. pas als ik er zat van ben gaat het beestje weg.

nielscoupe

Bericht door nielscoupe » 29 nov 2007, 18:40

- hoogstaande techniek

- rijcomfort

- strakke nette uitstraling

- motorische loopt het super

Topfuel

Bericht door Topfuel » 29 nov 2007, 20:07

RWD

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 29 nov 2007, 20:12

Die boxer-blokken klinken zo fraai :) En ze zijn mooi van lelijkheid :lol:

markk

Bericht door markk » 29 nov 2007, 20:27

- Meeste BMW's vind ik gewoon mooi.
- Meeste BMW's vind ik gewoon te duur voor wat ze bieden
- Er is veel meer dan BMW wat ik leuk vind
- Vooral de M modellen (e30 M3, e36 M3, e46 M3, Z3M, Z4M) doen me wat. De rest eigenlijk niet eens zoveel...

Mark.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 nov 2007, 20:39

Waarom BMW? RWD icm een fijne zescilinder. Daarnaast rijden ze ivm de concurrentie bovengemiddeld goed.
Verder kijk ik altijd naar het model ansich bij een autokeuze...

eszes

Bericht door eszes » 01 dec 2007, 13:33

Ik ben absoluut dol op BMW.

1. ze willen altijd 'spelen' op de snelweg
2. zijn heerlijk slechte verliezers
3. willen altijd de 'laatste daad' hebben

Zonder BMW's zou het voor veel minder leuk zijn op de weg... :D

Vooral het déclasseren van M5's op de snelweg is een bijna orgasmische ervaring! Je wéét gewoon dat de chauffeur het bloed in z'n handen heeft staan 8)

raymondw

Bericht door raymondw » 01 dec 2007, 13:46

Prive rijdt ik een Mercedes (W203). Als hobby rijdt ik BMW (E28S en E34S). Ik heb prive Audi (B4 S2 Avant) gereden. Dus eigenlijk ben ik een ongrijpbare consument. E39S wil ik niet hebben. Acht cylinders zijn er genoeg en dan eigenlijk alleen een M100-981 (zoek maar op op google) in een W109 chassis. Ik houdt eigenlijk wel van modellen die een nieuw segment in gang hebben gezet. Als ze dan ook het nodige rijplezier bieden i.c.m een hoge duurzaamheid en aanvaardbare gebruiks kosten!

Voor mij is rijplezier NIET de snelste willen zijn in een 'straight line'. Dat kan iedereen wel. Daar zit hem voor mij niet de uitdaging. Bochtige trajecten in een voor mij niet alledaagse omgeving vindt ik veel leuker en dan kom ik niet zoveel bestuurders tegen die veel sneller zijn. Tja, vanuit mijn gezichtspunt heeft BMW veel te bieden. De E28S is een ikoon, vernieuwend, uniek en een stamvader van een hele generatie automobielen. De E34S is de vervolmaking van dat concept en het bewijs dat er een markt voor middenklasse super sedan's bestaat.

Tristan

Bericht door Tristan » 01 dec 2007, 14:04

Ondanks dat ik met een BMW race, heb ik geen speciale band met BMW, die ik bv. wel met Porsche heb. Sommige modellen vind ik mooi, andere spuuglelijk. Staan wel qua motorentechniek bovenaan.

frankv

Bericht door frankv » 01 dec 2007, 20:52

ik zou aan een heel epistel beginnen, maar ik heb het nog niet op een rijtje

het is een combinatie van techniek, bruikbaarheid, consistentie, zorgvuldigheid op alle niveau's en altijd met als doel om rijden geweldig te laten zijn

frank

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 01 dec 2007, 22:32

@ eszes... :lol:

jeeeezus, van pretentie gesproken :lol:

Trouwens ik ben ook dol op audi's. Vooral als ze weeral eens langs de kant staan omdat ze nieuwe koppelingen of voorbanden nodig hebben. Achterbanden slijten bij een quattro amper, dat dan weer wel :wink:

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 02 dec 2007, 02:01

Vooral de oudere modellen spreken me aan.

Ook hun deelname in de race en automobiel geschiedenis.
De sterke motors zijn ook een troef.

Maar BMW lover, zeer zeker niet. Hou veel teveel van andere automobielen die ook knap werk leveren zoals bovengenoemde opsomming.

Wel vindt ik de S14 motor een van de knapste 4 cylinders ooit gebouwd.

eszes

Bericht door eszes » 02 dec 2007, 11:26

Dennis Schroyen schreef:@ eszes... :lol:

jeeeezus, van pretentie gesproken :lol:
:lol: Ik begreep dat een beetje plagen hier mag... :wink:

Ik heb gewoon veel lol met m'n Audi; BMW-rijders van snelle modellen hebben dat ook met hun BMW. Ze zijn altijd in voor wat spelen. Ik mag dat wel.

Overigens is rechtelijnsnelheid op circuits belangrijk. Een circuit bestaat meestal maar voor zo'n 10% uit bochten...

Casper

Bericht door Casper » 02 dec 2007, 13:55

raymondw

Bericht door raymondw » 02 dec 2007, 15:09

eszes schreef:Overigens is rechtelijnsnelheid op circuits belangrijk. Een circuit bestaat meestal maar voor zo'n 10% uit bochten...
??

Nordschleife,

Aneau du Rhin,

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 02 dec 2007, 16:56

alpinab10biturbo schreef:
eszes schreef:Overigens is rechtelijnsnelheid op circuits belangrijk. Een circuit bestaat meestal maar voor zo'n 10% uit bochten...
??

Nordschleife,

Aneau du Rhin,
idd, ik vrees dat die theorie enkel geldt op dragstrips :wink:

eszes

Bericht door eszes » 03 dec 2007, 16:21

alpinab10biturbo schreef:??

Nordschleife,

Aneau du Rhin,
Grappig dat je juist die aanhaalt!
Je gevoel zegt dat het een en al bocht is. In werkelijkheid ligt het bij de NS nog onder het gemiddelde... Je gevoel zegt dat een recht stuk de aanloop is naar de volgende bocht. Maar het is juist omgedraaid. Een bocht is de voorbereiding op het volgende rechte eind.

[IMG:178:184]http://img101.imageshack.us/img101/7807/nordsvy3.jpg[/img]

In Assen bv. is maar 10% van de lengte een bocht.
Dennis Schroyen schreef:
idd, ik vrees dat die theorie enkel geldt op dragstrips :wink:
Dacht 't niet, dus.

raymondw

Bericht door raymondw » 03 dec 2007, 16:41

Tja, niet alles is zoals het lijkt. Wel eens daar gereden?

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2007, 17:13

[img:91:91]http://www.acme-mobile.com/demo/thumbs/ ... 592410.gif[/img]

[img:133:124]http://www.vizioshop.com/proizvodi/autom02.jpg[/img]

[img:650:532]http://www.gigel.org/cache/003-love-bmw.jpg[/img]

de twijfelaars die niet kunnen kiezen...

[img:468:351]http://www.scoobyblog.com/wp-content/up ... sti-m5.jpg[/img]

en voor de millieu freaks

[img:384:288]http://www.bio-planet.com/bmw-kermit-logo.jpg[/img]

Sjef

Bericht door Sjef » 03 dec 2007, 17:15

Tsja, ergens heb je wel gelijk. Op full attack kun je met een 100pk wat voor auto dan ook nooit van zn leven 400pk+ bijhouden. Niet op de ring, niet op assen. Hoogstens op bijvoorbeeld lelystad heb je een kans. Maar wat is nu de strekking van deze stelling? Elke aap is toch snel rechtdoor met 400pk+???

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 dec 2007, 18:28

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Cav.

Een BMW freak ben ik zeker niet alleen staat het merk wel bovengemiddeld in mijn merken rangorde. De auto's zijn gewoon net even meer ontworpen voor "freude am fahren" dan wat de gemiddelde niet sportwagen merk eigenlijk doet. Gewoon de focus iets minder op praktisch en iets meer op drivability. Audi maakt wat dat betreft zeker een verbeterslag maar is toch minder puur wat dat aan gaat. Dat resulteert toch weer in een stukje emotie. Voor de een is dat het concept met rwd en voor de ander (w.o. ikzelf) is dat weer een zes cilinder motor of beiden. Daarnaast zijn ze gebruikt op wat uitzonderingen na relatief goedkoop. Verder is een BMW gewoon een super compromis voor mensen die van alles een beetje willen. Daarom is ligt het % BMW's op dit forum ook zo hoog denk ik.

Nadelen vind ik persoonlijk het imago (gaan we weer :roll: ) en het design van een hoop modellen (met name de huidige 5 en 7). De oude modellen vind ik begeerlijker worden (E21, E28, E30).

Dus alhoewel ik een BMW heb er zou zo een opvolger van een ander merk kunnen staan :wink:

Plaats reactie