De E46 was toen te duur, omdat ik ook nog andere dure hobby's heb die ik niet wil opgeven.
Heb daarom gekozen voor de R32, waar ik nog geen sec. spijt van heb gehad.
De nieuwe M3 is toch echt wel een droomauto, wie weet.....

Rico v Velzen schreef:Ik lees het begrip merkenblind, alleen begrijp ik dit begrip niet. Wat word er mee bedoeld ?
Dat je geen oog hebt voor de kwaliteiten van een ander merk ? Dat er voor jouw maar 1 merk is en verder bestaat er niks ? Dat jouw merk het beste merk is ?
Liefde voor een merk is natuurlijk niet de goeie woordkeuze, een merk ansich is abstract, je spoort niet helemaal als je daar liefde voor voelt. Liefde voel je voor personen of eventueel dieren (transsexual horselovers.com) maar niet voor een merk of een gebruiksartikel van dat merk.
Maar een merk kan je wel heel erg aanspreken, zodanig dat (bijna) alles van de merk voor jouw interressant is om te volgen, te gebruiken, te consumeren etc.
Zoals ik al eerder aangaf ligt mijn absolute voorkeur bij BMW. Ook andere merken kunnen mij bekoren, en bijna elk merk heeft wel een model wat mij aanspreekt.
Waarom BMW ?
Ik denk dat het een aantal redenen heeft.
BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij.Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.
In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.
BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.
BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.
Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwalteit van het merk.
Aan te raden BMW boeken:
-BMW Automobile
Autor: Halwart Schrader
http://www.ssl-128.de/ppv/ppv/verlag/cg ... =02343&lk=
Compleet dubbelbandig naslag bijbel van BMW van het begin tot de huidige X3. Complete geschiedenis van BMW, over modellen, ontwerp, strategie, marktpositie etc.
BMW Dreier-Reihe - Modelle seit 1998 - Technik, Fahrberichte, Tests, Vergleichstests
Alles over de 3 serie, eerder uitgebracht in AMS, nu gebundeld, veel verschillende testen en multitesten gebundeld in 1 boek. Veel testgegevens aanwezig.
http://www.ssl-128.de/ppv/ppv/verlag/cg ... =02255&lk=
http://www.astilibri.com/cultura/auto_bmw.htm
480 pagina's full color, echt een heel mooi boek, slechts 30 euro.
Robin ik ben altijd heel positief over de 1 serie. 130i topwagentje, maar ook de 135i superding.. e90 series in dikke uitvoering..alle credits..En wat betreft de e46 M3 CS.. tja zolang te tevreden bent is het toch goed. Het kopen om het kopen doe ik niet meer. pas als ik er zat van ben gaat het beestje weg.Robin schreef:Rico jij bent niet merkblind.
Jij bent Stevie W. in je E46 M3 CS. :twisted:
Dennis Schroyen schreef:@ eszes...![]()
jeeeezus, van pretentie gesproken![]()
Grappig dat je juist die aanhaalt!alpinab10biturbo schreef:??
Nordschleife,
Aneau du Rhin,
Dacht 't niet, dus.Dennis Schroyen schreef:
idd, ik vrees dat die theorie enkel geldt op dragstrips
eszes schreef:Overigens is rechtelijnsnelheid op circuits belangrijk. Een circuit bestaat meestal maar voor zo'n 10% uit bochten...
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Bing [Bot] en 1 gast