serieuze input; de BMW 335i. Mooie wagen, snel, ruimte genoeg in princiepe (niks te vergelijken met de w12 natuurlijk) en ook om eens te spelen erg fijn. Met DSC en alles aan slip je echt niet haaks de weg af. (Jammer van het hout in de 335i de Beier)
Help, welke auto?!!
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De interieurlijsten kun je voor een paar honderd euro vervangen, daar zou ik hem niet voor laten staan.
Verder zie ook niet zozeer de noodzaak van vierwielaandrijving in Nederland. In een moderne BMW moet je wel erg onbezonnen tewerk gaan wil je in de problemen komen.
Is niet haalbaar om de auto privé te gaan rijden?
Verder zie ook niet zozeer de noodzaak van vierwielaandrijving in Nederland. In een moderne BMW moet je wel erg onbezonnen tewerk gaan wil je in de problemen komen.
Is niet haalbaar om de auto privé te gaan rijden?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Ik heb mijn 330d in Duitsland gekocht en zelf geimporteerd met een 2-weeks exportkenteken met verzerering (kost 150 euro ofzo). In mijn geval ging de handelaar mee naar het kantoortje van de lokale autoriteiten, ernaast zaten weer een paar kentekenboeren waar intussen het exportkenteken met verz. geregeld werd. Wist van te voren ook niet echt hoe het allemaal werkte, maargoed handelaar moet volgens mij sowiso mee voor het overschijven en je komt er terplekke vanzelf achter hoe e.e.a. werkt. Vervolgens kun je in Nederland gewoon zonder afspraak naar je lokale RDW, je hoeft alleen te melden dat je een auto wil importeren en de rest wijst zich daar vanzelf, bpm afdracht wordt daar ook meteen geregeld.Maurice Graber schreef: Zijn er mensen op DF die al eens geimporteerd hebben of eventueel zelfs kunnen/willen begeleiden (desnoods tegen betaling?). Lijkt me voor meer mensen hier wel interessant trouwens.
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Kijk dat is nuttige info Tom, er zijn zoveel verhalen en theorien te vinden op internet. Maar iemand met ervaring heeft het meegemaakt en dus vaak bij het rechte eind.
Maar Maurice, hoe vaak neem je mensen achter in en wat is DF jouw waard? Anders zou ik zeggen e46 m3 (CSL) of Z4M ofzo en huur je een A6 voor vakanties. Het is maar een hersenspinsel.
Maar Maurice, hoe vaak neem je mensen achter in en wat is DF jouw waard? Anders zou ik zeggen e46 m3 (CSL) of Z4M ofzo en huur je een A6 voor vakanties. Het is maar een hersenspinsel.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Ik vind de Q7 inderdaad de beste optie, maar deze wordt te duur. Of laat ik zo zeggen: het verschil wordt te klein om de W12 weg te doen en daar heb ik een nare nasmaak van.
De R36 had ik nog niet aan gedacht, thanks Marc
Dit zou wel eens een leuke auto kunnen worden en een mooie combinatie tussen sportief en ruimte.
De A4 neig ik eigenlijk het meest naartoe, maar is (nog) niet leverbaar in automaat en/of avant. Eens informeren hoe lang dit kan gaan duren.. Luchtvering vind ik een van de grootste pluspunten van de A8, bij voorkeur zit dit ook in de toekomstige auto. Het biedt echt supercomfort op de snelweg en dat is wat ik toch voornamelijk doe. Dit in combinatie met Audi Drive Select in de A4, zodat ook sportieve ritten er in zitten klinkt me erg goed in de oren
De R36 had ik nog niet aan gedacht, thanks Marc
De A4 neig ik eigenlijk het meest naartoe, maar is (nog) niet leverbaar in automaat en/of avant. Eens informeren hoe lang dit kan gaan duren.. Luchtvering vind ik een van de grootste pluspunten van de A8, bij voorkeur zit dit ook in de toekomstige auto. Het biedt echt supercomfort op de snelweg en dat is wat ik toch voornamelijk doe. Dit in combinatie met Audi Drive Select in de A4, zodat ook sportieve ritten er in zitten klinkt me erg goed in de oren
- Arthur
- Berichten: 44008
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
- Leen
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
heb nog wel een mooie zilveren e91 330XD automaat ,volle uitvoering voor je van 01-2006 (catalogusprijs 74500) 110000 km BTW auto > DF prijs 42500,= (excl BTW 37762,56)
kan zakelijk misschien interesant zijn?
(Gooi er een financial lease op los van zo'n 5% en neem een restwaarde over 2 jaar van 15000 euro excl BW en je bent zo'n 1000 euro p/maand kwijt , en over 2 jaar kun je weer een boekwinstje maken 8) )
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 718054.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 718054.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 718054.jpg[/img]
kan zakelijk misschien interesant zijn?
(Gooi er een financial lease op los van zo'n 5% en neem een restwaarde over 2 jaar van 15000 euro excl BW en je bent zo'n 1000 euro p/maand kwijt , en over 2 jaar kun je weer een boekwinstje maken 8) )
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 718054.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 718054.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 718054.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Leen op 29 nov 2007, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Ik krijg zeker spijt als ik de W12 weg doe, maar op dit moment is het even de beste keuze ivm fiscale redenen..
Ergens voelt het trouwens ook wel lekker om ineens een smak geld te besparen, wie wil dat nou niet
Ik heb een 330i bij De Beier proefgereden en het valt idd erg mee met de achterwielaandrijving, er is voldoende grip. Jammergenoeg heeft een collega de ene 330i die naar mijn smaak is daar al op het oog :p Ik vraag me ook af hoe vaak ik uiteindelijk banden moet gaan verwisselen, maar das ook een deel de lol er van.
Ben bang dat ik het Audi kamp ook ga verlaten deze:
http://www.vanpoelgeestbmw.nl/bmwinfo.asp?id=1080808
Alle Audi's die ik op het oog heb zijn te nieuw en daarom nog te duur. De 330d heeft me teveel km's gereden Leen en de kleur staat me niet zo aan, maar toch bedankt!
Ergens voelt het trouwens ook wel lekker om ineens een smak geld te besparen, wie wil dat nou niet
Ik heb een 330i bij De Beier proefgereden en het valt idd erg mee met de achterwielaandrijving, er is voldoende grip. Jammergenoeg heeft een collega de ene 330i die naar mijn smaak is daar al op het oog :p Ik vraag me ook af hoe vaak ik uiteindelijk banden moet gaan verwisselen, maar das ook een deel de lol er van.
Ben bang dat ik het Audi kamp ook ga verlaten deze:
http://www.vanpoelgeestbmw.nl/bmwinfo.asp?id=1080808
Alle Audi's die ik op het oog heb zijn te nieuw en daarom nog te duur. De 330d heeft me teveel km's gereden Leen en de kleur staat me niet zo aan, maar toch bedankt!
-
TomSR
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:10
- Locatie: Eindhoven
En wat vind je van een nieuwe Audi A6 3.0TDI quattro? Met automaat, navigatie en leer zit je dan op ca. 70k. Heb zelf eens een flink stuk met zo'n A6 gereden en dat viel niet tegen kan ik je vertellen
In maandelijkse kosten zal die lager uitvallen dan een Q7 lijkt me, met meer comfort, sportiviteit en voldoende ruimte.
-
Wouter81
- Berichten: 9544
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Heb ik heel diep over zitten twijfelen, maar de Q7 trekt me toch meer op een of andere manier. Kwa prijs liggen ze niet zo gek ver uit elkaar, dan praat je over zo'n 100 euro per maand misschien (wegenbelasting en diesel).TomSR schreef:En wat vind je van een nieuwe Audi A6 3.0TDI quattro? Met automaat, navigatie en leer zit je dan op ca. 70k. Heb zelf eens een flink stuk met zo'n A6 gereden en dat viel niet tegen kan ik je vertellenIn maandelijkse kosten zal die lager uitvallen dan een Q7 lijkt me, met meer comfort, sportiviteit en voldoende ruimte.
Ik wil van de week eens gaan kijken voor deze auto:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4732835
Fulloption en een BTW'er, Audi A selectie garantie en helemaal naar mijn smaak. Alleen het hout in het interieur staat me niet zo aan, maar dat is te veranderen.
Ik heb ook een aanbieding gekregen voor een nieuwe voorraad Q7 met een waarde van 104.000 euro. Het stomme is dat deze auto in de lease misschien 150 euro duurder is, maar het onderhoud vanwege de nieuwe auto maakt het verschil al weer minder. Probleem is alleen dat de auto geen Bose geluid heeft (wat ik wel een pré vind) en geen normale lederen bekleding (leer/alcantara). Hij heeft wel weer het Sline exterieur en interieur. Is het gekkenwerk om dan een 2e hands Q7 te kopen die iets goedkoper is, maar wel helemaal naar je smaak? Of zou ik toch voor de nieuwe moeten gaan, maar dan met een paar zaken die me niet helemaal aanstaan..
- Arthur
- Berichten: 44008
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
Wat mij opvalt bij deze dealer (Flevo) is dat hij vaak auto's heeft op nieuw kenteken.
Dus import ga ik ff van uit.
Als ik bij een dealer koop wil ik een origineel NL auto, als de prijs er ook naar is.
Hij heeft ook een R32 (2006) staan met nieuw kenteken.
Deze Q7 is ook van 2006 en volgens mij heeft hij een XZ kenteken (november/december 2007).
Let er wel ff op.
Misschien maakt het jouw niet veel uit, eventueel later bij inruil wellicht wel.
't Is maar een suggestie
Dus import ga ik ff van uit.
Als ik bij een dealer koop wil ik een origineel NL auto, als de prijs er ook naar is.
Hij heeft ook een R32 (2006) staan met nieuw kenteken.
Deze Q7 is ook van 2006 en volgens mij heeft hij een XZ kenteken (november/december 2007).
Let er wel ff op.
Misschien maakt het jouw niet veel uit, eventueel later bij inruil wellicht wel.
't Is maar een suggestie
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Thanks voor de hint Arthur! De auto wordt geleased en de inruilwaarde verschil niet met een NL auto. Het lijkt er op dat in ieder geval de dealer waar wij zaken mee doen niet zoveel waarde (meer) hecht aan importauto's. Ik denk dat de hele branche hier langzaam naartoe gaat, gezien het gigantische aantal imports per jaar en dat nog hard stijgt ook.
Rico: je hebt helemaal gelijk, maar het is al de helft van de W12. Als dan ook nog eens de maandelijkse kosten van de W12 gehalveerd worden door de Q7, wordt de keuze toch al aanzienlijk makkelijker. Ik rij achteraf gezien teveel om door te rijden met een auto die 1 op 5 gemiddeld doet
Om het maar niet over de toekomstige benzineprijs te hebben..
Rico: je hebt helemaal gelijk, maar het is al de helft van de W12. Als dan ook nog eens de maandelijkse kosten van de W12 gehalveerd worden door de Q7, wordt de keuze toch al aanzienlijk makkelijker. Ik rij achteraf gezien teveel om door te rijden met een auto die 1 op 5 gemiddeld doet
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja oke, maar wat trekt je nou aan zo'n Q7 ?
Ik heb nog nooit in zo'n ding gereden, maar wetmatig gezien zit er maar weinig rijdynamiek in zo'n ding. En daarmee ga je ook gewoon 1 op 5 rijden hoor in de praktijk.
Een full loaded 335i biedt zoveel meer rijplezier/dynamiek dan zo'n rijdend centerparcs huisje.. die geen meter vooruit lijkt te gaan als je het gas intrapt
Een IRL is een 335i praktisch net zo snel als je W12. Mijn M3 was nipt sneller dan een W12 en een 335i is net zo snel (volgens insiders) dan een e46 M3.
Q7 is een ideale auto als je de buren er mee wil imponeren, maar verder
Of je moet elke week een paardetrailer of boortrailer er achter hebben hangen, dan is wel weer handig
Andere vraag ? waarom zitten er eigenlijk spiegels als kastdeuren op die Q7 ?
Ik heb nog nooit in zo'n ding gereden, maar wetmatig gezien zit er maar weinig rijdynamiek in zo'n ding. En daarmee ga je ook gewoon 1 op 5 rijden hoor in de praktijk.
Een full loaded 335i biedt zoveel meer rijplezier/dynamiek dan zo'n rijdend centerparcs huisje.. die geen meter vooruit lijkt te gaan als je het gas intrapt
Een IRL is een 335i praktisch net zo snel als je W12. Mijn M3 was nipt sneller dan een W12 en een 335i is net zo snel (volgens insiders) dan een e46 M3.
Q7 is een ideale auto als je de buren er mee wil imponeren, maar verder
Of je moet elke week een paardetrailer of boortrailer er achter hebben hangen, dan is wel weer handig
Andere vraag ? waarom zitten er eigenlijk spiegels als kastdeuren op die Q7 ?
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Rico,
Ik wil met de auto op vakantie kunnen, dat is een van de voornaamste redenen. In een 335i (of 330i) kan je niet met 4 volwassenen 1500km lang zitten. Achterin past er nauwelijks iemand met een volwassen lengte. Op vakantie met de auto is een van de leukste dingen die ik in het jaar doe, daar hecht ik veel waarde aan.
In de Q7 heb ik bovendien ruimte om nog eens e.e.a. te vervoeren, zo liggen er al 2 weken eettafelstoelen op me te wachten bij de woonwinkel, omdat ik niemand kan regelen die ze kan/wil vervoeren
Ook de schuur ligt nog vol met rommel van de verhuizing, same story.
Ik denk eerder dat de buurman niet zo geimponeerd zal zijn als hij me van een A8 W12 naar een Q7 ziet gaan, maar daar kan ik niet zo mee zitten
Rene en ik hebben gisteren in de Q7 een proefrit gedaan en hij trekt verbazend snel op. De snelheidsbeleving in een Q7 is heel anders dan in een W12 of 330i en uiteindelijk gaat het daar om. Dat kan je ook roepen van de W12 waar 200km/u saai is terwijl de adrenaline door je lijf schiet als je dat in een 330i doet.
Ik wil met de auto op vakantie kunnen, dat is een van de voornaamste redenen. In een 335i (of 330i) kan je niet met 4 volwassenen 1500km lang zitten. Achterin past er nauwelijks iemand met een volwassen lengte. Op vakantie met de auto is een van de leukste dingen die ik in het jaar doe, daar hecht ik veel waarde aan.
In de Q7 heb ik bovendien ruimte om nog eens e.e.a. te vervoeren, zo liggen er al 2 weken eettafelstoelen op me te wachten bij de woonwinkel, omdat ik niemand kan regelen die ze kan/wil vervoeren
Ik denk eerder dat de buurman niet zo geimponeerd zal zijn als hij me van een A8 W12 naar een Q7 ziet gaan, maar daar kan ik niet zo mee zitten
Rene en ik hebben gisteren in de Q7 een proefrit gedaan en hij trekt verbazend snel op. De snelheidsbeleving in een Q7 is heel anders dan in een W12 of 330i en uiteindelijk gaat het daar om. Dat kan je ook roepen van de W12 waar 200km/u saai is terwijl de adrenaline door je lijf schiet als je dat in een 330i doet.
