Nissan 200 'SchwedenKreuz Edition'
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- jlacelica
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
- Locatie: Leiderdorp
Re: Nissan 200 'SchwedenKreuz Edition'
Ik zou 1.5 LSD nemen voor bochtige circuit. Rijd zelf met een CUSCO en dit bevalt me goed. Welcom btw 

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
De eerste foto's komen binnen 8)
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/nurbur ... %20170.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/nurbur ... %20847.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/nurbur ... %20170.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/nurbur ... %20847.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Na enige ongeplande pauze, ivm onderhoud aan mijzelf
, gaan we weer verder. Op het program staat een volledige RVS uitlaat van voor tot achter, incl veel grotere downpipe en grotere diameter van de rest van het systeem. Wel met 3 dempers ivm geluids controles op de Nurburring. Naast meer vermogen, zal de spool-up van de turbo er ook een stuk beter/sneller van worden.
Daarnaast gaat de accu verder naar achteren (achteras) voor een betere gewichtsverdeling.
Carkit zit er inmiddels wel in: hands-free kan er weer gebeld worden (niet onbelangrijk
).
Na paar weken vanmorgen even wezen rijden; wat rijdt zo'n SX toch lekker
Zalige auto.

Daarnaast gaat de accu verder naar achteren (achteras) voor een betere gewichtsverdeling.
Carkit zit er inmiddels wel in: hands-free kan er weer gebeld worden (niet onbelangrijk

Na paar weken vanmorgen even wezen rijden; wat rijdt zo'n SX toch lekker

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Van voor tot achter nu een RVS uitlaat systeem. 3 dempers + een DB killer, dus rondrijden op de Nurburgring zal ook met de nieuwe (veel strengere) regels ook mogelijk blijven.
Wel heeft het systeem een veel grotere diameter: 3" van voor tot achter
Net een stukje gereden, en dat is wel merkbaar zeg maar
Met een turbo motor doet dat vrij veel (met name de turbo elbow en de downpipe).
De brandstof pomp is ook vervangen: zit nu een 255 liter/uur pomp in dus problemen met de benzinedruk komen er voorlopig ook niet meer 8)
Ook casterstangen in unibolts. Morgen de draagarm rubbers voor in de powerflex; daarna uitlijnen en dan eerst maar eens wat rijden voordat we weer verder sleutelen.
Wel heeft het systeem een veel grotere diameter: 3" van voor tot achter

Net een stukje gereden, en dat is wel merkbaar zeg maar

De brandstof pomp is ook vervangen: zit nu een 255 liter/uur pomp in dus problemen met de benzinedruk komen er voorlopig ook niet meer 8)
Ook casterstangen in unibolts. Morgen de draagarm rubbers voor in de powerflex; daarna uitlijnen en dan eerst maar eens wat rijden voordat we weer verder sleutelen.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
De uitlaat heeft geen TuV maar is wel stil met de DB killer er in, dus de decibel meting maak ik me geen zorgen over. Brandstofpomp moet wel gek lopen als dat een probleem wordtindobesar schreef:Alles TUV goedgekeurd, Aernoudt?!

Maar goed: zeker weten doe je het niet. Als dit soort aanpassingen nechter iet meer mogen, dan stop ik met Ring rijden. Houd er al rekening mee op veel punten, maar er is een grens ! Ik hoop van niet, maar anders wordt het enkel nog circuit events rijden.
Koppelingscylinder ook vervangen (die lekte een beetje), volgende week nog de distributie en gassen maar

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant