Nissan 200 'SchwedenKreuz Edition'

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 02 dec 2007, 20:53

Was vorig weekend geweest en het is idd genieten met dit soort weer. Wel verradelijk, maar ongekend rustig. Heerlijk 8)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 02 dec 2007, 21:08

Hoe hard wil dat ding Aernoudt??

Gisteren ben ik met mn maat meegereden in de 200SX en dat ding liep vlot 230km/h op de navigatie.

Teller stond in het niets te wijzen

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 02 dec 2007, 21:15

Geen idee hoe hard ie gaat Frank; de banden die er nu onder zitten mogen maar 190 km/h dus ben maar niet boven de 200 gegaan op de Ring :lol:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 02 dec 2007, 21:24

Wintersloffies ;)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 02 dec 2007, 22:32

frank de jonge schreef:Wintersloffies ;)
Yep; toch wel 42 euro per band... grip was dan ook niet veel ;)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 02 dec 2007, 22:36

Kheb nog ergens een stukkie film van gister, zal die is proberen te uploaden ;)

42 eurie per band is jah niet duur :)
Dan maar at minder hard knallen :)

Gebruikersavatar
jlacelica
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
Locatie: Leiderdorp

Re: Nissan 200 'SchwedenKreuz Edition'

Bericht door jlacelica » 03 dec 2007, 00:30

Ik zou 1.5 LSD nemen voor bochtige circuit. Rijd zelf met een CUSCO en dit bevalt me goed. Welcom btw ;)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 03 dec 2007, 09:28

De eerste foto's komen binnen 8)

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/nurbur ... %20170.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/nurbur ... %20847.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 dec 2007, 09:31

Lekkere aktie op nat :)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 03 dec 2007, 11:32

Was echt helemaal TOP dit week-end :D
1019,2 Kilometer natte baan afgelegd in 2 dagen 8)
(met dank aan Jorrit nu tevens een nieuwe avatar :) )

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 03 dec 2007, 14:22

En geen "tijd" over 2% van die afstand genomen :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 dec 2007, 14:39

@DT: De afstand + tijd van de voor- of achterwielen? :lol:

Looking good Aernoudt. Ik ben erg benieuwd hoe deze 200sx omgebouwd gaat worden en hoe dat gaat bevallen.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 03 dec 2007, 16:49

@DC
De btg-tijd van de achterwielen hoef ik niet te weten want die leggen zo op de foto's te zien een veel langere weg af en zijn daarom langzamer dan de voorwielen
Aan dezelfde foto's te zien schat ik een btg>11.00 :roll:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 dec 2007, 16:53

Goed bezig!! Mooie foto's.

Michel

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 01 jan 2008, 19:39

Na enige ongeplande pauze, ivm onderhoud aan mijzelf ;) , gaan we weer verder. Op het program staat een volledige RVS uitlaat van voor tot achter, incl veel grotere downpipe en grotere diameter van de rest van het systeem. Wel met 3 dempers ivm geluids controles op de Nurburring. Naast meer vermogen, zal de spool-up van de turbo er ook een stuk beter/sneller van worden.

Daarnaast gaat de accu verder naar achteren (achteras) voor een betere gewichtsverdeling.

Carkit zit er inmiddels wel in: hands-free kan er weer gebeld worden (niet onbelangrijk :lol: ).

Na paar weken vanmorgen even wezen rijden; wat rijdt zo'n SX toch lekker :D Zalige auto.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 01 jan 2008, 22:26

Nu pas Aernoudt?

Succes ermee! Kom hem wel een keer bewonderen am Ring, hoewel ik niet denk dat 2008 een jaar zal zijn waarin ik de Ring veel ga bezoeken!

N.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 01 jan 2008, 23:23

Helaas wel; December was niet mijn leukste maand uit de geschiedenis :lol:

Maar dat mag de pret niet drukken. Vrijdag dag vrij genomen, op het gemakje sleutelen :D

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 04 jan 2008, 22:24

Van voor tot achter nu een RVS uitlaat systeem. 3 dempers + een DB killer, dus rondrijden op de Nurburgring zal ook met de nieuwe (veel strengere) regels ook mogelijk blijven.
Wel heeft het systeem een veel grotere diameter: 3" van voor tot achter :)
Net een stukje gereden, en dat is wel merkbaar zeg maar :lol: Met een turbo motor doet dat vrij veel (met name de turbo elbow en de downpipe).

De brandstof pomp is ook vervangen: zit nu een 255 liter/uur pomp in dus problemen met de benzinedruk komen er voorlopig ook niet meer 8)

Ook casterstangen in unibolts. Morgen de draagarm rubbers voor in de powerflex; daarna uitlijnen en dan eerst maar eens wat rijden voordat we weer verder sleutelen.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 04 jan 2008, 23:16

Alles TUV goedgekeurd, Aernoudt?! ;)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 05 jan 2008, 10:51

indobesar schreef:Alles TUV goedgekeurd, Aernoudt?! ;)
De uitlaat heeft geen TuV maar is wel stil met de DB killer er in, dus de decibel meting maak ik me geen zorgen over. Brandstofpomp moet wel gek lopen als dat een probleem wordt :lol:
Maar goed: zeker weten doe je het niet. Als dit soort aanpassingen nechter iet meer mogen, dan stop ik met Ring rijden. Houd er al rekening mee op veel punten, maar er is een grens ! Ik hoop van niet, maar anders wordt het enkel nog circuit events rijden.

Koppelingscylinder ook vervangen (die lekte een beetje), volgende week nog de distributie en gassen maar :D

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 10 jan 2008, 09:02

prima auto, die SX, rijdt heerlijk :D

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 10 jan 2008, 09:47

Dacht ik 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 10 jan 2008, 11:13

Ernstige vorm van gepuzzeldheid maakt zich van mij meester nu. SX is verhuisd?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 10 jan 2008, 11:27

Stéphane schreef:Ernstige vorm van gepuzzeldheid maakt zich van mij meester nu. SX is verhuisd?
Zie nring.nl :lol: 8)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 10 jan 2008, 19:52


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jlijp, RJK, vester86 en 2 gasten