Sjoerd rijdt de Lambo LP 640

Dit is ons algemene autoforum.
MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 nov 2007, 11:08

woka schreef:Niet heel vaak inderdaad. :-) Maar ik scan DF af en toe, no worries. Dank voor de complimenten over de video's, we doen ons best.
Ik heb het al een paar keer geroepen in de comments, maar de video's gaan er echt iedere keer op vooruit.

En als we over kennen gaan beginnen: volgens mij heb ik je ook een keer gesproken, bij Audi's S5-gedoe op Assen. 8)

Andre

Bericht door Andre » 22 nov 2007, 11:08

En ja wat een ruimte in de auto sjoerd. Hij heeft de knieen zowat over het stuur heen.

:) lol

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 nov 2007, 11:26

Hij heeft het over meer ruimte dan in een Murc, daar rijdt hij toch in?!

Sander S.

Bericht door Sander S. » 22 nov 2007, 11:29

indobesar schreef:Hij heeft het over meer ruimte dan in een Murc, daar rijdt hij toch in?!
Dan de std Murchielago jah. Zit schijnbaar minder ruimte in :P

cooldragon

Bericht door cooldragon » 22 nov 2007, 11:41

Andre schreef:Tuurlijk zet je een dikke kneiter op luxenburgs kenteken.

Je bent knettergek rijp voor het gekkengesticht als je dit op geel rijdt.
tsja, volgens mij heb je daar geld genoeg(of teveel) voor als je ook (zelfs alleen al) een Phantom rijdt heheheh

maar dan nog.....betaal je flinke duiten als je ze op L kenteken zet...

misschien had deze man misschien z'n R8 niet kunnen betalen als hij ze op NL kenteken had gezet :P

HSR

Bericht door HSR » 22 nov 2007, 11:47

Sander Spoolder schreef:Heb me zo gruwelijk aan die test geirriteerd dat ik wel een reactie heb moeten plaatsen.

Inhoudelijk zijn die testen van Sjoerd nog geen stuiver waard .. neeh, geef mij dan maar autoblog.

Nee, autoblog is lekker. Als ik mijzelf werkelijk helemaal kapot wil ergeren ga ik Autoblog lezen. En dan heb je de zustersite autogespot.com. Heilige schrik, de gemiddelde psycholoog komt bekant klaar van het gedrag dat daar vertoont wordt.
:lol:

Nee, doe mij D-F en de HK factor maar! :D

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 nov 2007, 12:00

Leuke test van een wereldauto 8)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 22 nov 2007, 12:07

hugo schreef:
Sander Spoolder schreef:Heb me zo gruwelijk aan die test geirriteerd dat ik wel een reactie heb moeten plaatsen.

Inhoudelijk zijn die testen van Sjoerd nog geen stuiver waard .. neeh, geef mij dan maar autoblog.

Nee, autoblog is lekker. Als ik mijzelf werkelijk helemaal kapot wil ergeren ga ik Autoblog lezen. En dan heb je de zustersite autogespot.com. Heilige schrik, de gemiddelde psycholoog komt bekant klaar van het gedrag dat daar vertoont wordt.

Ik doel puur even op de video-verslagen Shermiboy :wink:

testen heb ik nog nooit gelezen maar Sacha en Wouter zetten meestal leuke tests neer, dat dat lekkere wijf af en toe eens mee doet (Aimee?) is alleen maar beter natuurlijk.

Dan kijk ik liever naar een leuk bekkie als dat slagerslijf van Sjoerd.

Daniel

Bericht door Daniel » 22 nov 2007, 12:27

Will F. schreef:Da's heel knap vergelijk het maar eens met het gestuntel op RTL van die Pilarcziek en co, die vaak de indruk wekken niet eens te weten in welke auto ze nu weer zitten.
Niet zo raar ook als je van de marketingjongens het zoveelste Koreaanse brik moet gaan testen.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 nov 2007, 12:42

Tja, test zeg ik niets over, maar de video en de inhoud is natuurlijk ruk. gelukkig maakt de auto wel wat goed, maar 13x een shot van een Lambo die vanuit een Porker wordt ingehaald...tja...

Waarom niet even de uitlaat vol laten horen? Waarom geen normaal tellerfilmpje vanaf 120 om te zien hoe fenomenaal dan die acceleratie is? De acceleratie van 250-270 boeit me niet, wees dan wat duidelijker en langer zonder onderbrekingen ...

Vind het altijd zonde: heb je zulks materiaaal tot je beschikking en doe je er niets mee.

Verder natuurlijk onzin opmerkingen over ruimte die anders is in de Murcielago terwijl ie daar in rijdt :oops: mooie afgang.

En natuurlijk de Porker die het best wel kan bijbenen, zo'n groot verschil is het niet en daar is ook niet op getest, dus roep dat dan ook niet. Dat ie achterbleef was omdat de chauffeur toen wel geen gas zal hebben gegeven.

Verder echt top auto's !

(kritiek is leuk, doe er ook wat mee :!:)

Autogespot is inderdaad vééééél beter

Macboy

Bericht door Macboy » 22 nov 2007, 12:44

Oh ja, al het overige is positief (voor zover dat niet uit mijn post blijkt :)).

Dus tof dat ie zo enthousiast is en dat ook over weet te brengen, geweldig dat ze daar blazen over de snelweg e.d.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 nov 2007, 13:42

Sjoerd van Stokkum meet de kwaliteit van z'n testauto's af aan het aantal blikken dat 'm tijdens de ritten volgen. Hoe meer show en bling hoe beter. De parallel met de Quote 500 is natuurlijk zo duidelijk als wat. Hoe meer je hebt hoe hoger je in de ranglijst staat. Of je het eerlijk verdient hebt, of je het via je pa verdient hebt, of je het door je kunde verdient hebt, het doet er allemaal niet toe. Hoe hoger je staat, des te meer waardering krijg je.

Deze instelling diskwalificeerde hem als autotester volledig. Als Quote 500 hoofdredacteur moet ie het in theorie fantastisch gaan doen.

Wouter en Ruben maken leuke en kwalitatief erg goede fimpjes. Maar Wouter, als je nog meeleest, hou aub op met het tonen van die Jeremy Clarkson "ik ben 'm kwijt, ben rondgespind, maar hou het gas er toch maar vol op, nul km/h drifts". Behalve dat het niet lijkt straalt het ook weinig kunde uit. En dan druk ik me nog licht uit :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 nov 2007, 14:10

Wouter kan me altijd bellen voor een driftje. :) Jammer dat we niet meer dicht bij elkaar wonen.

Even iets anders:
Ik ben trouwens wel redelijk klaar met de 'ow deze heb rwd, dan mot 't dwars' filmpjes. Zie te weinig filmpjes van auto's die echt op de limiet worden rondgetrapt. Driften is leuk, maar het hoeft niet overal dik bovenop te liggen. Daarnaast zijn veel drifts teleurstellend. Niet buiten-binnen-buiten en/of op hoge snelheid. Ja, zo kan een aap nog dwars. Wat IK wil weten is hoe die auto tijdens een full attack drift en op de échte limiet reageert. Neem me mee achter het stuur in je verhaal en ik ben blij. Dat zie ik helaas bij te weinig journalisten. In Octane Magazine en heel soms in Evo zijn er een paar die zowel echt goed kunnen sturen als schrijven.

Die filmpjes van die Sjoerd kijk ik niet eens.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 nov 2007, 14:15

Tja, je kunt op een circuit tijdens een race nooit driftend winnen, dus je hebt wel een punt natuurlijk.

Geef mij die camera maar Hielke volgende week maandag en dan zul je zien hoe je (in essentie) iets maakt (heb immers niet het materiaal noch de ervaring, alleen het idee in mijn hoofd)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 nov 2007, 14:23

Je snapt mij niet denk ik.

Driften om te laten zien dat een auto dwars kan, dat heb ik wel gezien. Alles kan dwars. En een aap kan een driftje/donut leggen.

Racedriften, driften op hoge snelheid, met een mooie lijn, dat kan ik altijd waarderen. Rijden op de limiet sowieso. Maar driften op de limiet is heel iets anders dan die 0 km/u driftjes zoals Hielke terecht zegt.

En ik ken diverse coureurs die wel een race hebben gewonnen of hoog eindigden door te driften. Rob Slotemakers deed niet anders. Zette zijn Camaro haaks en niemand kon er meer langs. Met oude auto's moest je sowieso dwars om hard te gaan. Daarom vind ik die oude raceklasses veel leuker dan veel moderne klassen.

Mark Maaskant eindigde eens in een E30 cuprace op zolder redelijk vooraan met een voor droog weer afgestelde auto op kale banden door gewoon alle bochten te driften. Zo was ie toch nog sneller dan de mensen achter de top 5.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 nov 2007, 14:36

Ben het verhaal over driften volledig met je eens Dennis.

Als iemand sé een drift wil laten zien, en het kan inderdaad met alle auto's, dan mogen we van de drifter ook verwachten dat ie ons een kundige drift gaat voorschotelen. Het nut van het inzetten van de drift ontgaat de toeschouwer anders.

HSR

Bericht door HSR » 22 nov 2007, 19:27

Sander Spoolder schreef:
hugo schreef:

Ik doel puur even op de video-verslagen Shermiboy :wink:

testen heb ik nog nooit gelezen maar Sacha en Wouter zetten meestal leuke tests neer, dat dat lekkere wijf af en toe eens mee doet (Aimee?) is alleen maar beter natuurlijk.

Dan kijk ik liever naar een leuk bekkie als dat slagerslijf van Sjoerd.
Man, breek me de bek niet open over dat honda CTR filmpja van AutoBlog. was notabene een grote flirtpartij tussen die blonde griet en die kale. Verder bestond de test uit het betere rechtuitbranden en een sporadische flauwe bocht. Nee, vind nu niet dat dat echt sfeerverhogend is t.o.v Sjoerd zijn filmpjes.

Ergo, kijk TG als je good television wil genieten en kijk 5th gear of de filmpjes op EVO en Autocar als je echt wat te weten wil komen over een automobiel.

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 22 nov 2007, 19:41

Ik lees een hoop moedig gepraat maar ik ben het met Hielke en Dennis eens. Wat heeft het voor zin om te driften als je niet kan driften?

Verder word er een hoop afgegeven op petrolhead en autoblog maar ik vraag me af wie van de DFbezoekers met betere filmpjes kan aankomen. Forummers zijn over het algemeen een kritisch volkje dat specifieke eisen heeft aan dit soort materiaal maar daarmee is het nog niet slecht als het niet aan je (lastige ;)) eisen voldoet. Bedenk er ook even bij voor welke doelgroep het geschoten word.

Misschien doet Wouter van Autoblog er goed aan om Aimee bij 30 graden buitentemperatuur een drempeltest met de E30 M3 te laten doen. Desnoods leggen we geld bij. :wink:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 22 nov 2007, 19:48

Jongens, zo slecht rij ik toch niet ;)

Wel een leuke roadtrip lijkt mij zo!

Happy thanksgiving

Femme

Bericht door Femme » 22 nov 2007, 19:59

Je moet de filmpjes van Autoblog en Petrolhead niet gaan vergelijken met de professionele en veel duurdere producties van Top Gear, Fifth Gear en DMax. Ze hebben ook niet als doel om de ultieme autotest in beeld te brengen (Top Gear overigens ook niet, Fifth Gear en DMax doen betere pogingen tot het doen van objectieve verslaggeving). Dit alles staat niet in de weg dat het leuke tests kunnen zijn. De nadruk ligt meer op leuk dan op test.

Een LP640 zie je niet elke dag rondrijden. Alleen daarom is het al vermakelijk om een fimpje te zien van een LP640 op de Autobahn. Het Petrolhead-filmpje waarin een Enzo driftend over een rotonde gaat en deze auto zich samen met een mij bekende M5 en een CL63 vermaken op een industrieterrein is ook niet onaardig.

Een groot verschil tussen Petrolhead en Autoblog is dat humor bij die laatste aanwezig is en de Autobloggers meer sympathie opwekken dan Sjoerd van Stokkum. Verder heeft Petrolhead geen Aimee.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 22 nov 2007, 20:01

Mustafa al-Sahaf schreef:
Misschien doet Wouter van Autoblog er goed aan om Aimee bij 30 graden buitentemperatuur een drempeltest met de E30 M3 te laten doen. Desnoods leggen we geld bij. :wink:
Mee eens!

Wat doen we? Handtekeningenaktie?

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 22 nov 2007, 20:04

Ik dacht eerder aan iets anders maar als jij handtekeningen wil verzamelen is dat prima hoor. :lol:

woka

Bericht door woka » 22 nov 2007, 20:50

Hielke schreef:Maar Wouter, als je nog meeleest, hou aub op met het tonen van die Jeremy Clarkson "ik ben 'm kwijt, ben rondgespind, maar hou het gas er toch maar vol op, nul km/h drifts". Behalve dat het niet lijkt straalt het ook weinig kunde uit. En dan druk ik me nog licht uit :wink:
Ik kan ook helemaal niet driften. Zo dat is er ook weer uit. Gelukkig binnenkort weer cursus om die 500k km's in fwd hokken te compenseren. :-)

woka

Bericht door woka » 22 nov 2007, 20:53

Dennis Cavallino schreef:Wouter kan me altijd bellen voor een driftje. :) Jammer dat we niet meer dicht bij elkaar wonen.
Den Haag toch? Goh waar zitten de importeur van die propellor hokken ook al weer. :-)
Dennis Cavallino schreef: Even iets anders:
Ik ben trouwens wel redelijk klaar met de 'ow deze heb rwd, dan mot 't dwars' filmpjes. Zie te weinig filmpjes van auto's die echt op de limiet worden rondgetrapt. Driften is leuk, maar het hoeft niet overal dik bovenop te liggen. Daarnaast zijn veel drifts teleurstellend. Niet buiten-binnen-buiten en/of op hoge snelheid. Ja, zo kan een aap nog dwars. Wat IK wil weten is hoe die auto tijdens een full attack drift en op de échte limiet reageert. Neem me mee achter het stuur in je verhaal en ik ben blij. Dat zie ik helaas bij te weinig journalisten. In Octane Magazine en heel soms in Evo zijn er een paar die zowel echt goed kunnen sturen als schrijven.
Hmm, goed punt. Probleem (los van de vaardigheden) is het ontbreken van een circuit, waar we dat zouden kunnen doen.

Mustafa al-Sahaf

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 22 nov 2007, 21:08

Wouter, wat dacht je van een filmpje waarin Aimee de Alfa Romeo 8C competizione test?

Er moet vast iemand in NL zijn die zijn auto wel even aan haar uit wil lenen op een zomerse dag. Acceleratietijden boeien niet, rondetijden boeien niet, driften hoeft niet. Laat haar maar gewoon een stukje rijden en een review geven, zijn we allemaal tevreden. :)

Plaats reactie