Boetes 20 procent hoger

Dit is ons algemene autoforum.
Marc R

Bericht door Marc R » 16 nov 2007, 10:03

Er moet gewoon een oplossing komen voor het sinterklaasgedrag van de regering.

Dat moet betaald worden...hoe dat ook.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 nov 2007, 11:39

Macboy schreef:Op zich lijkt het mij logisch. Het geld moet ergens vandaan komen en als je als overheid hard op wil treden, snap ik allang niet waarom de boetes niet gewoon 10x zo hoog zijn.

Ik weet zeker dat het zal werken, want als je EUR 200,= moet betalen voor elke overschrijding tot 5km/h en 1000 euro voor 5-15 en 5000 euro voor meer dan 15 km te hard is het probleem vanzelf opgelost.

Daarbij krijgt de overheid dan helemaal geen inkomsten op dat terrein en is ook dat probleem opgelost.

Je moet gewoon oplossingsgericht denken en niet zeuren :)
Ben het met je eens.

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 11:42

Dat doen ze nooit jongens.

Benzine prijs doen ze zo hoog dat we het nog net pikken.
Drank accyns doen ze zo hoog dat we het nog net pikken.
Sigaretten accyns doen ze zo hoog dat we het nog net pikken.
Boetes doen ze zo hoog dat we het nog net pikken.
etc etc.

Het word nu eens tijd voor opstand.

Marc R

Bericht door Marc R » 16 nov 2007, 11:47

Couldn't be more true Andre.

Dat gevoel heb ik al jaaaren...maja schreeuwen in den leeghte werckt niet.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 nov 2007, 11:49

Begin bij jezelf zou ik zeggen.
Protest actie D-F in Den Haag?

Ben benieuwd hoeveel er mee gaan :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 nov 2007, 11:50

Ik ben er al. Waar is de rest? :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 nov 2007, 11:51

Mensen zijn murwf geslagen, komt niets zinnigs meer uit, hebben het idee dat wat je ook doet dat het toch geen ruk uitmaakt ( psychologisch; aangeleerde hulpeloosheid, Seligman e.a.) Allemaal heel slim door het politieke kader gespeeld. Te veel om dood te gaan, te weinig om van te leven, en zelf achteroverhangen en alles doen wat ons Lieve Heer verboden heeft, maar zelf wel Roomser dan de Paus zijn natuurlijk ( althans publiekelijk)..............................WALGELIJK

Dus de gewenste revolutie kan je wel op de buik schrijven......................

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 13:00

Dennis Cavallino schreef:Ik ben er al. Waar is de rest? :)
En hoe zijn de reacties :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 13:06

Rico v Velzen schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ik ben er al. Waar is de rest? :)
En hoe zijn de reacties :lol:
zorg dat je goed in beeld komt Dennis we steunen je :lol: ik ga de video alvast aanzetten om RTL nieuws op te nemen... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 13:11

Gek genoeg kun je in je eentje WEL de TV halen.. eerst alle landelijke media inlichten en en een grote demonstratie aankondigen op het binnenhof..

En daar in je eentje flink gaan "burnouten" en donnuts draaien.. met een groot spandoek op de auto...
we pikken het niet meer, we slikken het niet meer, en straks roken we ook niet meer..
Ik denk dat Cav, zoiets prima kan :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 nov 2007, 13:12

Toevallig afgelopen week een item op RTL4 over demonstraties. Blijkt dat er honderden per jaar in Den Haag bij het Binnenhof zijn, echt niet normaal hoeveel. Ook voor de lulligste dingen.

Kamerleden gaven al toe dat ze er niet eens meer naar keken. Zal weinig zin hebben om met een paar auto's en een groepje mensen het Binnenhof te blokkeren.

Als je echt iets wou doen moest je eigenlijk massaal de auto stilzetten, of drukke knooppunten blokkeren. Het hele land platleggen, beetje net als in Frankrijk. Maar ja, dat lukt je denk ik toch nooit om dat te organiseren. Niet in dit slaafse land althans.

Meeste autorijders in dit land zal het überhaupt weinig interesseren dat autorijden duurder wordt. Misschien kortzichtig van hen maar het zijn een hoop leaserijders en die denken vast toch van 'de baas betaalt wel en lang leve de tankpas'.

Tom

Bericht door Tom » 16 nov 2007, 13:12

Mike schreef:Begin bij jezelf zou ik zeggen.
Protest actie D-F in Den Haag?

Ben benieuwd hoeveel er mee gaan :wink:
liever een keer heel Nederland platleggen.
Volgens mij kom je met 20 auto's in de spits een heel eind.

Hans

Bericht door Hans » 16 nov 2007, 13:26

DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) staat afwijzend tegenover voorstellen van de rechtse oppositiepartijen om criminelen harder te straffen en langer voor de rechter te kunnen brengen. De bewindsman noemde de plannen donderdag onwenselijk en onnodig.

Het idee van VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven om de verjaringstermijn voor seksueel misbruik af te schaffen, verwerpt de minister omdat daders van dit soort misbruik tot 40 jaar na het misdrijf vervolgd kunnen worden.

Deze lange verjaringstermijn is begin 2006 van kracht geworden. Hirsch Ballin heeft geen trek om die regeling zo snel weer aan te passen en voegt daaraan toe dat destijds bewust is besloten om de verjaringstermijn alleen op te heffen voor misdrijven waarop een levenslange celstraf staat.

Delinquenten

Hirsch Ballin reageerde donderdag op plannen die de Tweede Kamer heeft ingediend bij de behandeling van de begroting van zijn departement. Uit de antwoorden blijkt dat ook een oproep van de VVD om delinquenten van 16 en 17 jaar vaker volgens het volwassenenstrafrecht aan te pakken, geen gehoor vindt bij de minister. Daaraan zou in de praktijk geen behoefte zijn.

De PVV heeft gevraagd om een digitale schandpaal, waarop vijf jaar lang de naam, adresgegevens en een pasfoto van een veroordeelde crimineel komen te staan. Verspreiding van persoonlijke gegevens van criminelen kan al in uitzonderlijke gevallen. Wat Hirsch Ballin betreft blijft dat zo.

En zo zie je maar weer, echte criminelen worden niet harder aangepakt, want die zijn al zielig genoeg. De gewone burgers die een paar km ta hard rijden omdat er totaal onzinnige limieten worden bedacht worden nog verder uitgeknepen.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 13:31

triest inderdaad, kan me er enorm over opwinden, maar dat doe ik maar niet want dan moet ik me weer afwinden en dan krijg ik weer een boete :wink: immers ik ben makkelijk te pakken en levert geld op, en ben een brave burger...dus wind ik me voorlopig maar niet op :twisted:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 nov 2007, 14:52

Rico v Velzen schreef:Gek genoeg kun je in je eentje WEL de TV halen.. eerst alle landelijke media inlichten en en een grote demonstratie aankondigen op het binnenhof..

En daar in je eentje flink gaan "burnouten" en donnuts draaien.. met een groot spandoek op de auto...
we pikken het niet meer, we slikken het niet meer, en straks roken we ook niet meer..
Ik denk dat Cav, zoiets prima kan :lol:
Been there, done that, maar dan op plein 1813 zonder spandoek. :)

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 16 nov 2007, 15:20

Hoppakee, en ik heb er ook weer 1 binnen vandaag.

Als ze geld kunnen krijgen zijn ze wel snel: 11 dagen geleden geflitst, nu al op de mat.

20% erbij volgend jaar, het gaat echt NERGENS meer over hier. :x

allen

Bericht door allen » 16 nov 2007, 15:32

Marcel stel je niet aan man. 11 Dagen krijg je al om te beginnen. De vervaldatum ligt nog eens in de volgende eeuw dus je kunt nog eerst rustig sparen. :twisted: :wink:

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 15:39

Koop alle een stinger DSI kan je mooi op de zaak kopen btw eraf plus een lpp laser park distance control:)

Ik ga mezelf denk met de kerstdagen op zo n setje tracteren ben er definitief klaar mee.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 17:23

of demonstren in je 1tje zoals vaders zonder? kind of wat was dat? doen en dan verkleden als een superheld en boven op het torentje van kok wilde ik al zeggen maar Balkenelende gaan zitten, krijg je gegarandeerd aandacht :lol:
tja als welke superheld...euhm

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 nov 2007, 17:25

Inflatie van 20% ? OK, maak ik alles volgendjaar ook maar 20% duurder.. :shock: :?
Nog even en de koopkracht gaat in het rooie !

Daniel

Bericht door Daniel » 16 nov 2007, 17:43

Hans schreef: En zo zie je maar weer, echte criminelen worden niet harder aangepakt, want die zijn al zielig genoeg. De gewone burgers die een paar km ta hard rijden omdat er totaal onzinnige limieten worden bedacht worden nog verder uitgeknepen.
Sorry hoor maar wat een onzin. Waar de PVV en de VVD om vragen zijn zaken die of al lang en breed geregeld zijn: 16- en 17jarigen kunnen in ernstige gevallen volgens volwassenrecht berecht worden, persoonsgegevens van criminelen kunnen al vrijgegeven worden en de verjaringstermijn van zware misdrijven is al 40 jaar. Waarom daar weer aan gaan morrelen, enkel omdat de PVV en de VVD stemmen nodig hebben?

Ik weet wel dat het tegenwoordig populair is om jezelf onder de zieligen te scharen (de inmiddels totaal uitgewoonde 'hardwerkende Nederlander') maar dergelijk Calimero-gedrag slaat nergens op. Ik ben het ook niet altijd eens met de lastenverzwaringen van dit kabinet én ik vind dat op een aantal punten maatregelen wordt genomen die een averechts effect hebben, maar over het algemeen is het maar goed dat we een overheid hebben die enigszins genuanceerd denkt, in plaats van de primaire behoeften van de gemiddelde burger te bevredigen (geld, drank, wraak en onbeperkt hard rijden)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 nov 2007, 18:14

Hans schreef: maar over het algemeen is het maar goed dat we een overheid hebben die enigszins genuanceerd denkt, in plaats van de primaire behoeften van de gemiddelde burger te bevredigen (geld, drank, wraak en onbeperkt hard rijden)
Vergeet de seks niet, Yab Yum ook al gesloten :o :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 nov 2007, 19:39

Wouter81 schreef:
Hans schreef: maar over het algemeen is het maar goed dat we een overheid hebben die enigszins genuanceerd denkt, in plaats van de primaire behoeften van de gemiddelde burger te bevredigen (geld, drank, wraak en onbeperkt hard rijden)
GVD, weer te laat................................ :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 20:11

romo schreef:
Wouter81 schreef:
GVD, weer te laat................................ :lol:
ships moeten we weer een ander DF uitje verzinnen :cry:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 17 nov 2007, 23:55

Steven Nauta schreef:Alles omhoog behalve de lonen
Nee hoor, ook de maximum snelheid gaat niet omhoog. :?

Als ze nou die 20% boeteverhoging es compenseren met een 20% maximum snelheidsverhoging. :)

Plaats reactie