Slurptax is een feit!
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Wil je snelle auto s rijden moet je ze zonder kenteken kopen en gaan racen of alleen trackdays doen. Voor de weg gewoon een redelijke auto niet te duur. Of een 318i kopen en ombouwen naar een M3.
Dure auto s op nederlandse platen ben ik klaar mee. Geen M3 voor mij ik ga echt niet meer betalen voor een auto die al te duur is.
Dure auto s op nederlandse platen ben ik klaar mee. Geen M3 voor mij ik ga echt niet meer betalen voor een auto die al te duur is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik zeg niks, moe van de hopeloze strijd, van binnen schreeuw ik vol afschuw over dit soort praktijken, helaas horen ze me niet, en al konden ze me horen dan wordt je nog dood gezwegen... en de komende 4 a 5 jaar wordt het alleen maar erger...en pas dan barst de bom...en dan? owja opnieuw pappen en nathouden, immers wie durft te handelen en als het goed loopt eens te laten staan en niet elke zoveel jaar alles weer op de schop te gooien waar je helemaal messjogge van wordt :twisted: zo krijg je nooit rust ergens in en worden de mensen alleen maar onrustiger, maarnee zij willen hun stempel zetten in de regering en hun regels erdoor drukken en dat gaat zo door en door en door...zo dat moest ik ff kwijt. 

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Massaal emigreren.
Komen ze er vanzelf achter dat ze fout zitten, en zo niet dan zit je toch ergens waar je er geen last van hebt.
Heb hier ook NL tv, autoweek komt ook aan de deur, kroket tenten genoeg, minder gezeik met dit soort wetten, stuk beter weer en genoeg wegen om lekker op te kunnen knallen.
Ok, de Ring is weleenswaar niet echt om de hoek, maar een roadtrip is altijd leuk
Ik zet de koffie vast klaar jongens
Komen ze er vanzelf achter dat ze fout zitten, en zo niet dan zit je toch ergens waar je er geen last van hebt.
Heb hier ook NL tv, autoweek komt ook aan de deur, kroket tenten genoeg, minder gezeik met dit soort wetten, stuk beter weer en genoeg wegen om lekker op te kunnen knallen.
Ok, de Ring is weleenswaar niet echt om de hoek, maar een roadtrip is altijd leuk

Ik zet de koffie vast klaar jongens

-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
En weet je wat ik nou t mooie vind...
Ik vind t ook geen geweldige oplossing..
Maar wie had ook alweer deze regering gekozen..
Wie trapt iedere keer weer in die mooie praatjes die ze hebben voor de verkiezingen..
Van al die mooie praatjes..wat komt daarvan terecht..
Dus...geweldig hé dat stemmen...
Welke democratie...
Wij Nederlanders krijgen een regering die we zelf verdienen..
Ik vind t ook geen geweldige oplossing..
Maar wie had ook alweer deze regering gekozen..
Wie trapt iedere keer weer in die mooie praatjes die ze hebben voor de verkiezingen..
Van al die mooie praatjes..wat komt daarvan terecht..
Dus...geweldig hé dat stemmen...
Welke democratie...
Wij Nederlanders krijgen een regering die we zelf verdienen..
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Achterlijk volk, die politici. Compleet bezig met zichzelf en politieke hypes zoals Gore en zijn klimaatterroristen. Er is zo ontzettend veel te vinden van gerenommeerde wetenschappers over de onzin van de hele CO2 discussie... En nu wordt er toch een heel beleid op gebaseerd.
Weet iemand trouwens al de hoogte van de nieuwe houderschapsbelasting-tarieven? Ik kan daar nergens iets over vinden.
Weet iemand trouwens al de hoogte van de nieuwe houderschapsbelasting-tarieven? Ik kan daar nergens iets over vinden.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
wimwerf schreef:En weet je wat ik nou t mooie vind...
Ik vind t ook geen geweldige oplossing..
Maar wie had ook alweer deze regering gekozen..
Wie trapt iedere keer weer in die mooie praatjes die ze hebben voor de verkiezingen..
Van al die mooie praatjes..wat komt daarvan terecht..
Dus...geweldig hé dat stemmen...
Welke democratie.....
In deze heb je gewoon gelijk Wim,hoe erg of het ook is.
Aan de ene kant vind ik het zwaar kut dat dit gebeurd maar aan de andere kant denk ik,net goed...
Nou volgend kabinet heeft Wilders mijn stem.
Vanmorgen een bericht op t nieuws: de minister van defensie luidt de alarmbel omdat als nederland in het vervolg missies zoals Uruzgan wil blijven doen dan ZAL ER MEER GELD VOOR MOETEN KOMEN!!!!!!
Laten we nou eerst de zaken hier es proberen te redden ipv ergens op een rots een paar gekke zelfmoordenaars pakketten uit te gaan delen opdat ze de volgende dag gewoon weer demonstreren kunnen.
Bommen maken enz enz .
EIGEN LAND EERST!!! ( dat het nog zover heeft moeten komen door het sinterklaas gedrag van onze regering)
Laatst gewijzigd door Marc R op 13 nov 2007, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dat is natuurlijk niet waar...ik heb hier niet voor gekozen, en vele anderen niet, echter de partijen zeg maar die anderen kiezen krijgen geen recht van spreken omdat de partij die aan "macht" is het CDA iedereen dood spreekt of de kop af maait... en je mag mee regeren als je je kop maar houd...zo lijkt het, en de grootste winnaar komt er gewoon niet in anders krijgt deze te veel macht, en natuurlijk kan niet iedereen gelijk krijgen of recht halen, maar dat wij hiervoor gekozen hebben is niet zo, ik in elk gavl niet...dat ze het daar zo opgelost hebben als ware het onze wil? is weer wat anders...wimwerf schreef:En weet je wat ik nou t mooie vind...
Ik vind t ook geen geweldige oplossing..
Maar wie had ook alweer deze regering gekozen..
Wie trapt iedere keer weer in die mooie praatjes die ze hebben voor de verkiezingen..
Van al die mooie praatjes..wat komt daarvan terecht..
Dus...geweldig hé dat stemmen...
Welke democratie...
Wij Nederlanders krijgen een regering die we zelf verdienen..
Democratie? meeste stemmen gelden?? no way.
Daarbij is een groot aantal stemmers nog van de oude stempel en 1x bij een partij van vroeger blijven ze daarbij de rest van hun leven, of kinderen nemen dat van hun ouders over...gelukkig krijgen steeds meer mensen inzicht en zal dat over pak en beet 8 jaar heel anders zijn...the next generation


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Maik, daar geloof ik dus niks van, dan kunnen ze netzo goed gelijk dit soort auto's verbieden. gewoon alles boven de 232 co2 krijgt geen typegeodkeuring. DAN zou het nog een soort van ideologie achter zitten, maar dat doen ze niet. Nu is het idee van diegene die het kan betalen gaat maar lekker extra betalen.Maik schreef:Dat is dus precies wat ze willenRico v Velzen schreef:Dit is wel een serieus dieptepunt voor ons liefhebbers. Zeg Romo een nieuwe M3? Heb jij er op deze nog zin in ?
gewoon 6930 euro EXTRA aftikkken straks![]()
Ik zou echt me reet er mee afvegen, en principieel geen auto meer kopen die die extra slurptax moet ophoesten.
.....
Nee maak mij niks wijs, de overheid wil juist graag dat er veel dure auto's worden verkocht, nog meer belasting is altijd welkom.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Goeie zaak,
als de consument die grote kneiters van boten niet meer koopt wordt er meer aandacht aan de ontwikkeling van kleinere auto's besteed. En de kenners weten, hoe minder massa hoe leuker een auto rijdt.
Aan regelgeving ben je als automobilist toch altijd al gebonden geweest. Hoeveel mm profiel je banden moeten hebben, hoe zichtbaar de richtingaanwijzers moeten zijn, of er spiegels op je auto horen te zitten, etc. Dit is een zoveelste belastingmaatregel die de afschaf van de BPM moet compenseren. Dat het altijd bij de automobilist vandaan moet komen is en blijft krom want uiteindelijk krijgt de staat z'n geld toch wel. In dit geval mogen de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Kan ik mee leven.
als de consument die grote kneiters van boten niet meer koopt wordt er meer aandacht aan de ontwikkeling van kleinere auto's besteed. En de kenners weten, hoe minder massa hoe leuker een auto rijdt.
Aan regelgeving ben je als automobilist toch altijd al gebonden geweest. Hoeveel mm profiel je banden moeten hebben, hoe zichtbaar de richtingaanwijzers moeten zijn, of er spiegels op je auto horen te zitten, etc. Dit is een zoveelste belastingmaatregel die de afschaf van de BPM moet compenseren. Dat het altijd bij de automobilist vandaan moet komen is en blijft krom want uiteindelijk krijgt de staat z'n geld toch wel. In dit geval mogen de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Kan ik mee leven.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Beetje goedkoop Hielke!
Als met het daadwerkelijk goed voor zou hebben met het milieu, en dat bij de autorijders wil aanmoedigen dat zou men bijvoorbeeld alle A labels moeten belonen met een veel lageren BPM en die huidige fooi die in schril contrast met de exorbitante sluptax staat. Zie bijvoorbeeld de nieuw 2.0L benzine van BMW, een auto die door velen al representatief word bevonden. Dat soort inovaties moet je juist belonen. Nu kun je een C1 of Prius rijden en 14% bijtelling krijgen i.p.v. 25% ofwel dikke symbool politiek, met maar een doel plukken, plukken, plukken. Bezit straffen i.p.v. gebruik, terwijl gebruik vervuilt.
Laat ze werkelijk eens kijken naar gebruik, want de huidige labeling waarbij de lengte van de auto wel in de calculatie word meegenomen is natuurlijk bullshit. Zie autovisie van een aantal weken terug waar de prius en honda civic hybrid door de mand vallen!
Michel
Als met het daadwerkelijk goed voor zou hebben met het milieu, en dat bij de autorijders wil aanmoedigen dat zou men bijvoorbeeld alle A labels moeten belonen met een veel lageren BPM en die huidige fooi die in schril contrast met de exorbitante sluptax staat. Zie bijvoorbeeld de nieuw 2.0L benzine van BMW, een auto die door velen al representatief word bevonden. Dat soort inovaties moet je juist belonen. Nu kun je een C1 of Prius rijden en 14% bijtelling krijgen i.p.v. 25% ofwel dikke symbool politiek, met maar een doel plukken, plukken, plukken. Bezit straffen i.p.v. gebruik, terwijl gebruik vervuilt.
Laat ze werkelijk eens kijken naar gebruik, want de huidige labeling waarbij de lengte van de auto wel in de calculatie word meegenomen is natuurlijk bullshit. Zie autovisie van een aantal weken terug waar de prius en honda civic hybrid door de mand vallen!
Michel
- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Roderic E34T schreef:Je betaalt wel zeker BTW over de BPM... Als je een wagen invoert, moet je een bedrag betalen en dat is BPM + BTW over dat bedrag...Wouter81 schreef:Klopt, btw gaat over de netto prijs zonder bpm. Desondanks betaal je nog achterlijk veel (45,2% bpm en 19% btw). 64,2% Belasting dus over je nieuwe auto.J. van Rhee schreef: Voor zover ik weet betaal je geen BTW over de BPM. Of heeft dit klote kabinet dat nu ook al weer veranderd?
Alstublieft.BPM is dus afhankelijk van de prijs van de auto, maar ook of het wel of geen dieselmotor heeft. De BPM bedraagt 45,2% over de netto catalogusprijs. Voor auto's met een dieselmotor moet bij deze 45,2% nog 328 euro bij opgeteld worden, en voor overige auto's mag 1540 euro afgetrokken worden.
Voorbeeld: Bij aankoop van een nieuwe personenauto met dieselmotor, met een netto catalogusprijs vóór belastingen van € 34.000. bedraagt de BPM: € 15.696(45,2% van € 34.000, plus 328 euro), en de btw: € 6.460 (19% x € 34.000). De totale prijs inclusief BPM en btw komt daarmee op € 56.156.

Het blijft gewoon ouderwets zakkenvullen door de regering. Ben blij dat ik voor mijn studie al een half jaar uit Nederland weg mag. Man het wordt maar slechter en slechter hier.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hielke je maakt een denkfout, grote kneiters van auto's, die blijven maar ipv een fatsoenlijke motor krijg je bromfietsmotoren in veel te grote auto's.Hielke schreef:Goeie zaak,
als de consument die grote kneiters van boten niet meer koopt wordt er meer aandacht aan de ontwikkeling van kleinere auto's besteed. En de kenners weten, hoe minder massa hoe leuker een auto rijdt.
.
Minder massa in een auto levert deze maatregel niet op, WEL ga je zien dat de technische ontwikkelingen op motorgebied een hele andere prioriteit gaat krijgen, het accent zal alleen nogmaar liggen op hele zuinige en saaie motorconcepten die net genoeg power zullen leveren als strikt nodig is,
Karakterloos en zielloze techniek zie je straks in een 1001 producten. allemaal heel veel van hetzelfde.
ZELFS bij BMW zijn ze nu die weg in geslagen, motoren met ballen worden eenheidsworst, met een gasrespons van een dronken lamlul.
De pareltjes zullen met een jaar of 5 a 10 allemaal weggebonjourd zijn.. en wat rest is een hybride achtige auto.. met nul,nul emotie..
Het is onomkeerbaar, maar denk nou niet dat we er ook qau DF een stuiver beter van zullen worden.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik denk puur vanuit DF standpunt mannen. De staatskas spekken omwille van de redding van het milieu is natuurlijk grote onzin. Niet voor niets worden in mijn lijstje van lekkere auto's met hoge HK-rijbeleving-score de helft van de top 6 door auto's met een hele lage CO-uitstoot bezet:
1. Porsche 996 GT3: HK 9,0
2. Nissan 350Z: HK 7,0
3. Smart Roadster: HK 6,5
4. BMW 120d: HK 6,0
5. Subaru Impreza STI: 5,5
6. Fiat Panda 1.2: HK 4,5
7. BMW 130i dré edition: HK 4,0
8. Seat Leon VDV edition: HK 3,5
9. BMW 130i : HK 3,0
10. BMW E46 M3: HK 2,5
11. Mitsubishi EVO 8: HK 2,0
12. Toyota Aygo: HK 1,0
Ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat de regel niet consequent wordt doorgevoerd. Verbieden van bepaalde auto's was dan het antwoord geweest.
1. Porsche 996 GT3: HK 9,0
2. Nissan 350Z: HK 7,0
3. Smart Roadster: HK 6,5
4. BMW 120d: HK 6,0
5. Subaru Impreza STI: 5,5
6. Fiat Panda 1.2: HK 4,5
7. BMW 130i dré edition: HK 4,0
8. Seat Leon VDV edition: HK 3,5
9. BMW 130i : HK 3,0
10. BMW E46 M3: HK 2,5
11. Mitsubishi EVO 8: HK 2,0
12. Toyota Aygo: HK 1,0
Ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat de regel niet consequent wordt doorgevoerd. Verbieden van bepaalde auto's was dan het antwoord geweest.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
De onderstaande bedragen zijn exclusief de bpm, die betaald wordt volgens de energielabels, en exclusief de algemene bpm-verlaging.
EXOTEN
Audi R 8, €146.200, 349 g/km, plus 117 x 110 = €12.870 extra
Dodge Viper, €152.900, 489 g/km, plus 257 x 110= €28.270 extra
Ferrari F430, €215.251, 420 g/km, plus 188 x 110= €20.680 extra
Lamborghini Murcielago, €353.015, 495 g/km, plus 263 x 110= €28.930 extra
Mercedes SLR McLaren, €622.420, 348 g/km, plus 116 x 110= €12.760 extra
DURE SUV’s
BMW X5 4.8, €91.700, 286 g/km, plus 54 x 110= €5940 extra
Cadillac Escalade 6.2, €93.990, 383 g/km, plus 151 x 110= €16.610 extra
Lexus RX350, €60.155, 264 g/km, plus 32 x 110= €3520 extra
Range Rover Sport V8, €88.300, 374 g/km, plus 142 x 110= €15.620 extra
Jeep Grand Cherokee V8, €77.900, 388 g/km, plus 156 x 110= €17.160 extra
GOEDKOPERE SUV’S/MPV´S
Hyundai Santa Fe V6, €32.795, 241 g/km, plus 9 x 110= €990 extra
Kia Sorento V6, €33.975, 258 g/km, plus 26 x 110= €2860 extra
Ford Galaxy 2.3-16V, €40.670, 235 g/km, plus 3 x 110= €330 extra
Renault Espace V6, €48.490, 289 g/km, plus 57 x 110= €6270 extra
Chevrolet Captiva V6, €44.995, 275 g/km, plus 43 x 110= €4730 extra
DURE SEDANS
Audi A8 4.2 FSI, €107.225, 259 g/km, plus 27 x 110= €2970 extra
Mercedes S500, €130.600, 279 g/km, plus 47 x 110= €5170 extra
BMW 750i, €107.750, 271 g/km, plus 39 x 110= €4290 extra
Lexus LS460, €112.100, 261 g/km, plus 29 x 110= €3190 extra
Volvo S80 V8, €76.166, 284 g/km, plus 52 x 110= €5720 extra
EXOTEN
Audi R 8, €146.200, 349 g/km, plus 117 x 110 = €12.870 extra
Dodge Viper, €152.900, 489 g/km, plus 257 x 110= €28.270 extra
Ferrari F430, €215.251, 420 g/km, plus 188 x 110= €20.680 extra
Lamborghini Murcielago, €353.015, 495 g/km, plus 263 x 110= €28.930 extra
Mercedes SLR McLaren, €622.420, 348 g/km, plus 116 x 110= €12.760 extra
DURE SUV’s
BMW X5 4.8, €91.700, 286 g/km, plus 54 x 110= €5940 extra
Cadillac Escalade 6.2, €93.990, 383 g/km, plus 151 x 110= €16.610 extra
Lexus RX350, €60.155, 264 g/km, plus 32 x 110= €3520 extra
Range Rover Sport V8, €88.300, 374 g/km, plus 142 x 110= €15.620 extra
Jeep Grand Cherokee V8, €77.900, 388 g/km, plus 156 x 110= €17.160 extra
GOEDKOPERE SUV’S/MPV´S
Hyundai Santa Fe V6, €32.795, 241 g/km, plus 9 x 110= €990 extra
Kia Sorento V6, €33.975, 258 g/km, plus 26 x 110= €2860 extra
Ford Galaxy 2.3-16V, €40.670, 235 g/km, plus 3 x 110= €330 extra
Renault Espace V6, €48.490, 289 g/km, plus 57 x 110= €6270 extra
Chevrolet Captiva V6, €44.995, 275 g/km, plus 43 x 110= €4730 extra
DURE SEDANS
Audi A8 4.2 FSI, €107.225, 259 g/km, plus 27 x 110= €2970 extra
Mercedes S500, €130.600, 279 g/km, plus 47 x 110= €5170 extra
BMW 750i, €107.750, 271 g/km, plus 39 x 110= €4290 extra
Lexus LS460, €112.100, 261 g/km, plus 29 x 110= €3190 extra
Volvo S80 V8, €76.166, 284 g/km, plus 52 x 110= €5720 extra
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
tjonge wat een geld zeg
ik heb nog nooit een splinternieuwe auto gekocht dus dat scheelt, ze zijn verder ook wel slim..de BPM kun je nu als je wat nieuws koopt en de auto verkoopt buiten NL je rest BPM terug kijken...dat klinkt leuk en is het ook als je de auto verkoopt naar een ander land...echter nu met de slurptax daar is niks van bekend..dat geld ben je gewoon kwijt dus blijft in de staatskas net als al die jaren voorheen met de BPM...dus hoe je de kont ook draait, der staat er altijd wel 1 achter je om je te naaien, niet linksom, niet rechtsom , maar gewoon recht door zee rood of niet, immers een goede schipper bevaard ook de rode zee


ik heb nog nooit een splinternieuwe auto gekocht dus dat scheelt, ze zijn verder ook wel slim..de BPM kun je nu als je wat nieuws koopt en de auto verkoopt buiten NL je rest BPM terug kijken...dat klinkt leuk en is het ook als je de auto verkoopt naar een ander land...echter nu met de slurptax daar is niks van bekend..dat geld ben je gewoon kwijt dus blijft in de staatskas net als al die jaren voorheen met de BPM...dus hoe je de kont ook draait, der staat er altijd wel 1 achter je om je te naaien, niet linksom, niet rechtsom , maar gewoon recht door zee rood of niet, immers een goede schipper bevaard ook de rode zee


- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
ik blijf het een belachelijke regeling vinden. de bpm wordt afgeschaft (onder druk van de EU) en ze geven het beestje een andere naam om hetzelfde geld binnen te krijgen. maar aangezien we hier in nederland te beroerd zijn om maar een vorm van protest te ondersteunen kunnen ze het erdoor drukken. kijk naar frankrijk, daar protesteerd iedereen tenminste wel als er wat door wordt gedrukt waar men het niet mee eens is, dan gaan de auto's in de fik etc.
Anyway, het is pure geldklopperij, maar ik ga er echt geen 318 voor rijden. Waar ik ook woon, ik laat de staat mijn plezier echt niet aantasten. Ik koop gewoon de wagen die ik leuk vind.
Wel zit ik te denken om op een gegeven moment lekker in de eifel een klein huisje te kopen of net over de grens bij Twente. En dan alles lekker op duits kenteken. Dan kan je ipv een 335i zomaar voor hetzelfde geld een M3 rijden.
Anyway, het is pure geldklopperij, maar ik ga er echt geen 318 voor rijden. Waar ik ook woon, ik laat de staat mijn plezier echt niet aantasten. Ik koop gewoon de wagen die ik leuk vind.
Wel zit ik te denken om op een gegeven moment lekker in de eifel een klein huisje te kopen of net over de grens bij Twente. En dan alles lekker op duits kenteken. Dan kan je ipv een 335i zomaar voor hetzelfde geld een M3 rijden.
Laatst gewijzigd door Sander S. op 13 nov 2007, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 22272
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=Sander Spoolder schreef: Wel zit ik te denken om op een gegeven moment lekker bij twente net over de grens te gaan wonen.
Dat las ik daar ook al een paar keer...
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Hoe zit het nu met tweedehands auto's ??
Fuck wat gaat Jacco veel Aygo's verkopen.
Deze heeft een CO2 uitstoot van 109g/km, dus valt ruim onder de slurptax waarde.
Sterker nog: Hij valt onder de 110g/km grens, en vanaf 1 februari 2008 hoef je dan maar de halve motorrijtuigenbelasting te betalen! (De grens voor diesels is 95g/km, dus alleen voor de smart ForTwo. De Bluemotion haalt dit nog niet (99g/km)
Fuck wat gaat Jacco veel Aygo's verkopen.
Deze heeft een CO2 uitstoot van 109g/km, dus valt ruim onder de slurptax waarde.
Sterker nog: Hij valt onder de 110g/km grens, en vanaf 1 februari 2008 hoef je dan maar de halve motorrijtuigenbelasting te betalen! (De grens voor diesels is 95g/km, dus alleen voor de smart ForTwo. De Bluemotion haalt dit nog niet (99g/km)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Toevallig gisteren een docu op discovery gezien over dit merk.Lamborghini Murcielago, €353.015, 495 g/km, plus 263 x 110= €28.930 extra
De mensen die die een lambo kopen, rijden er amperan in, hooguit een paar duizend kilometer per jaar.
Een gemiddelde leasbak stoot in absolute zin 20 keer meer co2 in de atmosfeer per jaar en die hoeft niks extra te betalen.
Een Lambo word ook wel gekocht met die slurptax, maar gelijktijdig geeft deze exces ook aan hoe onredelijk zo'n sluprtax is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten