E30 helemaal plat

Dit is ons algemene autoforum.
Maik

Bericht door Maik » 13 nov 2007, 10:13

Sterkte!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 nov 2007, 10:15

WOW, beste klapper.
Beterschap...

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 13 nov 2007, 11:13

Sterkte man. Das een flinke klapper geweest. Blijkt maar weer eens hoe hard 50km/u eigenlijk is.

Een vriend met een Sub GTT heeft ook eens zoiets meegemaakt met ca. 100km/u op een afrit. Begon zonder aantoonbare redenen te spinnen van rechts naar links over de snelweg. Ook nooit een oorzaak kunnen achterhalen. Kwam er gelukkig alleen af met wat blijkschade.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 13 nov 2007, 11:26

Zow beste klapper geweest.

Sterkte Casper!!

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 13 nov 2007, 12:01

Ben vorig najaar met m'n eerste GT3 op een afrit gespind en het talud afgegleden. Binnenkant bocht. Eenvoudige oorzaak: moest plotseling (teveel) afremmen voor voorligger precies op het moment van insturen van de bocht. 's Avonds, najaar, veel regen, erg natte weg. Je hebt geen keus en remt, terwijl dat feitelijk al niet meer kan. En hoep daar ga je. M'n beschermengel zorgde ervoor dat ik helemaal geen schade had; alleen alles onder de modder. Uiteindelijk gewoon eigen schuld: veel te hard de afrit genomen.
Wat ik wil zeggen: als je goed analyseert blijkt al gauw dat je toch eerder een foutje maakt dan je misschien wilt toegeven. Auto en techniek praten niet terug als je ze vals beschuldigt. Je ego moet wel eens incasseren. :wink:

leonard

Bericht door leonard » 13 nov 2007, 12:01

beste klapper zeg!!

Sterkte kerel!!

Ik zou de fout maar bij je auto zoeken en niet bij jezelf.Heb al vaker gezien dat een E30 zonder verklaring een andere kant op ging.
Vorig jaar reed ik op cpz achter bert///m3 die ging op het rechte stuk ook zomaar ineens rechtsaf,vol de muur in.

Knot

Bericht door Knot » 13 nov 2007, 12:43

Ziet er vervelend uit zeg.. sterkte met t herstel.

Kazimir

Bericht door Kazimir » 13 nov 2007, 14:47

Ziet er niet mooi uit! :(

Kerel sterkte! Heb zelf ook eens een boom van heel dichtbij bekeken maar dat was met airbags en alles. Dan heb jij echt een hele lieve engel ;)

Ik heb nu zelf een E30.. en weet hoe listig die kan zijn.. Dit weer, hij spin't met nieuwe banden op de meest vreemd plekken.. het is gewoon echt opletten geblazen.

Over een paar maanden eindelijk een kooi monteren.. als ik dit zo zie blij dat ik daar mee bezig ben. :roll: :shock:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 13 nov 2007, 15:04

Als ik dit topic zo volg, vraag ik me af waarom zo'n k . . auto gemaakt wordt? :(

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 nov 2007, 15:05

Dat is het hem juist.

De auto word nu niet meer gemaakt .. maar tig jaren terug. Toen was dat de 1-serie van nu. Er is gelukkig enorm veel veranderd op het gebied van veiligheid.

RVV

Bericht door RVV » 13 nov 2007, 15:11

In die tijd, was ik een jochie van 12/13/14.. bij bosjes vouwde 325i´tjes zich om de bomen heen.. gewoon berucht bij de dealer zelf.. was een goede kennis van mij pa.

Verder, tja als ik het zo lees lijkt het me een technisch mankement, als daaruit een ongeluk voortvloeit is dat bijna nooit te voorkomen, tenzij er sprake is van achterstallig onderhoud, hoewel dat ook geen garantie is.

Michel P

Bericht door Michel P » 13 nov 2007, 15:13

Jan Ozephius schreef:Als ik dit topic zo volg, vraag ik me af waarom zo'n k . . auto gemaakt wordt? :(
Ik zie dat anders. Zie je eigen bijdrage met over je avontuurtje op de afrit!

Door alle regeltjes, hoeven we niet meer te denken, en dus niet meer op onze intuitie te vertrouwen, big brother regelt het wel, en indien gevaarlijk verbied die het wel. Auto rijden is gevaarlijk, je dient er je kop bij te houden. Een moment geen concentratie en een ongeval is zo gebeurt, we zijn allemaal wel eens niet helemaal scherp, en meestal gaat het goed. Ik ben zelf beter geconcentreerd als ik in mijn E30 M3 rij dan in mijn Spec B, omdat de M3 je meer betrekt in het rijden en de Spec B veel stiller en confortabeler is, rij je eerder te hard, of is de kans op wegdromen groter. Drukte, weer enz. enz. maar ook met de gedachten elders zijn, overmoed bij het autorijden zijn de grootste gevaren.

(staat los van dit ongeval, en is ook geen aanval op de topic opener!)

Michel

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 13 nov 2007, 15:13

Heb je verder geen nekklachten Casper?

Ik heb een soortgelijke situatie gehad met m'n E30 die ik toen net een goede week had. Net als bij jou begon hij ook uit te breken bij iets van 40 a 50 km/uur. Met m'n gebrekkige RWD ervaring heb ik verkeerd gereageerd, om vervolgens de auto in een greppel te parkeren.
De politie is erbij geweest en er bleek achteraf iets van olie of diesel op de weg te liggen.

Maar wat je opmerkte over het knakken van de auto, ik had precies hetzelfde. Weliswaar in iets mindere mate, maar wel op precies dezelfde plek als jij. Misschien toch een zwak punt?

In ieder geval veel succes met herstellen!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 nov 2007, 15:24

Sterkte en de auto is maar blik!

Macboy

Bericht door Macboy » 13 nov 2007, 16:13

Ik wilde hetzelfde typen, auto boeit niet. Jij bent nog heel, das veel belangrijker.

Had je nou wel of geen gordel om ?

Sander S.

Re: E30 helemaal plat

Bericht door Sander S. » 13 nov 2007, 16:14

Casper schreef:. Schouder bont en blauw door de gordel (thank god).
Blind ofzo :wink: ?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 nov 2007, 16:16

Sodemieters, beste klap geweest. Sterkte met het herstel!

Kazimir

Bericht door Kazimir » 13 nov 2007, 16:52

Jan Ozephius schreef:Als ik dit topic zo volg, vraag ik me af waarom zo'n k . . auto gemaakt wordt? :(
Wat maakt het een k..auto? Volgens mij niet het feit of de auto veilig is tijdens een crash, want anders hadden we nu uberhaubt geen autos gehad, denkende aan jaren terug of waren die allemaal k......

Veiligheid in nieuwere autos door verbeterde kreukelzones en andere active dan wel passive veiligheidssystemen dragen er aan bij dat dergelijke snelheden alleen nog effect hebben op de auto ansich en niet meer de bestuurder, gaat het echter harder dan gaat het net zo goed, fout.

Zoals al een aantal keer is gezegt.. auto rijden is opletten en met oude autos als het fout gaat kan het eerder "echt" fout gaan. Dat een E30 listig kan zijn komt naar mijn idee gewoon door het complete pakket, een dikke 1-serie kan net zo gevaarlijk zijn als de elektronische hulpmiddelen niet aanstaan.

Gelukkig is en blijft het blik en viel het lichamelijk erg mee! Wonderlijk als je de fotos ziet! :shock:

HansD

Bericht door HansD » 13 nov 2007, 17:01

Sterkte. Behoorlijke schade voor maar 50km/u.

Zo zie je idd de vooruitgang in techniek en, met name , veiligheid.

Tom V

Bericht door Tom V » 13 nov 2007, 17:10

Pff, aardig klap zeg. Inderdaad zoals gezegd, blik is te vervangen, blij dat je zelf niet al te veel hebt. Hopelijk komt er op langere termijn niets om de hoek kijken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 nov 2007, 17:21

Zo dan! Wat een klap zeg. Drie engels op je schouders dat je het gewoon na kunt vertellen. Zo te zien heeft de motorruimte toch een heel groot deel van de klap geabsorbeerd. Maar wat je ziet is dat je ondanks gordels, etc. toch gewoon in het stuur en tegen de voorruit wordt gedrukt. Alles komt naar voren. Zeer pijnlijk :( Hopelijk voel je je snel weer goed.

Ik blijf erbij: Een rolkooi had je in dit geval denk ik niet willen hebben, want je kop was als een rotte meloen uit elkaar gespat tegen het staal. Tenzij je racestoel, racegordels + helm had gehad.

Een auto is maar een auto inderdaad, dus vervangbaar.

Ik vertel mijn vriendin ook iedere dag dat ze rustig moet doen ivm de gladheid van bladeren. Vooral omdat remmen veel langer duurt. Er kunnen de gekste dingen gebeuren. Een sper vangt gelukkig echt heel veel op bij een rwd merk ik zelf. Ik ben erg blij met die optie, niet om te driften, maar om (mijn vriendin) veilig te kunnen (laten) rijden met al die bladeren en plassen. Leuk voor de Lada, dat wel.

Pas als er ijzel ligt is een sper in je nadeel, of op een bolle weg met sneeuw ofzo. Maar dan ligt het vaak aan de bandjes.

Anyway, knap klote dat je auto total loss is, maar je mag echt in je handjes klappen dat je nog bij ons bent. En wij ook.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 13 nov 2007, 17:30

Powertje schreef:
Wat maakt het een k..auto? Volgens mij niet het feit of de auto veilig is tijdens een crash, want anders hadden we nu uberhaubt geen autos gehad, denkende aan jaren terug of waren die allemaal k......

Veiligheid in nieuwere autos door verbeterde kreukelzones en andere active dan wel passive veiligheidssystemen dragen er aan bij dat dergelijke snelheden alleen nog effect hebben op de auto ansich en niet meer de bestuurder, gaat het echter harder dan gaat het net zo goed, fout.

Zoals al een aantal keer is gezegt.. auto rijden is opletten en met oude autos als het fout gaat kan het eerder "echt" fout gaan. Dat een E30 listig kan zijn komt naar mijn idee gewoon door het complete pakket, een dikke 1-serie kan net zo gevaarlijk zijn als de elektronische hulpmiddelen niet aanstaan.

Gelukkig is en blijft het blik en viel het lichamelijk erg mee! Wonderlijk als je de fotos ziet! :shock:
Wat het mijn inziens een k.. auto lijkt te maken is dat ik uit meerdere berichten hier begrijp dat een E30 blijkbaar erg onvoorspelbaar kan zijn.
Had ik eerlijk gezegd van een BMW niet verwacht, maar als gezegd heb ik daar (blijkbaar) weinig inzicht in.

Natuurlijk is het gelukkig dat dit ongeluk niet erger is geweest dan het afgeschreven blik. Al kan ik me van een crash met m'n motor jaren terug wel herinneren dat je dat gelukkige gevoel na een paar dagen wel kwijt raakt als je de reparatiekosten of vervangingskosten van je blik gaat zien. We praten gemakkelijk, maar blijft evengoed ook zwaar waardeloos als het je treft.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 nov 2007, 17:34

Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.

Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.

BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.

E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi

Tom V

Bericht door Tom V » 13 nov 2007, 17:37

Sander Spoolder schreef:Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.

Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.

BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.

Ik zat er net aan te denken. Het zal niet de eerste Gt3 zijn waar spontaan een aandrijfas onderuitbreekt op een snel recht stuk..

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 13 nov 2007, 17:40

Tom944 schreef:
Sander Spoolder schreef:Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.

Ik zat er net aan te denken. Het zal niet de eerste Gt3 zijn waar spontaan een aandrijfas onderuitbreekt op een snel recht stuk..
Lekker positief!
Durfde ik al niet naar de Ring en straks helemaal niet meer de deur uit!
Kan ik hier ook geraniums bestellen?
:lol:

Plaats reactie