E30 helemaal plat
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Sterkte man. Das een flinke klapper geweest. Blijkt maar weer eens hoe hard 50km/u eigenlijk is.
Een vriend met een Sub GTT heeft ook eens zoiets meegemaakt met ca. 100km/u op een afrit. Begon zonder aantoonbare redenen te spinnen van rechts naar links over de snelweg. Ook nooit een oorzaak kunnen achterhalen. Kwam er gelukkig alleen af met wat blijkschade.
Een vriend met een Sub GTT heeft ook eens zoiets meegemaakt met ca. 100km/u op een afrit. Begon zonder aantoonbare redenen te spinnen van rechts naar links over de snelweg. Ook nooit een oorzaak kunnen achterhalen. Kwam er gelukkig alleen af met wat blijkschade.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Ben vorig najaar met m'n eerste GT3 op een afrit gespind en het talud afgegleden. Binnenkant bocht. Eenvoudige oorzaak: moest plotseling (teveel) afremmen voor voorligger precies op het moment van insturen van de bocht. 's Avonds, najaar, veel regen, erg natte weg. Je hebt geen keus en remt, terwijl dat feitelijk al niet meer kan. En hoep daar ga je. M'n beschermengel zorgde ervoor dat ik helemaal geen schade had; alleen alles onder de modder. Uiteindelijk gewoon eigen schuld: veel te hard de afrit genomen.
Wat ik wil zeggen: als je goed analyseert blijkt al gauw dat je toch eerder een foutje maakt dan je misschien wilt toegeven. Auto en techniek praten niet terug als je ze vals beschuldigt. Je ego moet wel eens incasseren.
Wat ik wil zeggen: als je goed analyseert blijkt al gauw dat je toch eerder een foutje maakt dan je misschien wilt toegeven. Auto en techniek praten niet terug als je ze vals beschuldigt. Je ego moet wel eens incasseren.

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
Ziet er niet mooi uit! 
Kerel sterkte! Heb zelf ook eens een boom van heel dichtbij bekeken maar dat was met airbags en alles. Dan heb jij echt een hele lieve engel
Ik heb nu zelf een E30.. en weet hoe listig die kan zijn.. Dit weer, hij spin't met nieuwe banden op de meest vreemd plekken.. het is gewoon echt opletten geblazen.
Over een paar maanden eindelijk een kooi monteren.. als ik dit zo zie blij dat ik daar mee bezig ben.


Kerel sterkte! Heb zelf ook eens een boom van heel dichtbij bekeken maar dat was met airbags en alles. Dan heb jij echt een hele lieve engel

Ik heb nu zelf een E30.. en weet hoe listig die kan zijn.. Dit weer, hij spin't met nieuwe banden op de meest vreemd plekken.. het is gewoon echt opletten geblazen.
Over een paar maanden eindelijk een kooi monteren.. als ik dit zo zie blij dat ik daar mee bezig ben.


- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
In die tijd, was ik een jochie van 12/13/14.. bij bosjes vouwde 325i´tjes zich om de bomen heen.. gewoon berucht bij de dealer zelf.. was een goede kennis van mij pa.
Verder, tja als ik het zo lees lijkt het me een technisch mankement, als daaruit een ongeluk voortvloeit is dat bijna nooit te voorkomen, tenzij er sprake is van achterstallig onderhoud, hoewel dat ook geen garantie is.
Verder, tja als ik het zo lees lijkt het me een technisch mankement, als daaruit een ongeluk voortvloeit is dat bijna nooit te voorkomen, tenzij er sprake is van achterstallig onderhoud, hoewel dat ook geen garantie is.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ik zie dat anders. Zie je eigen bijdrage met over je avontuurtje op de afrit!Jan Ozephius schreef:Als ik dit topic zo volg, vraag ik me af waarom zo'n k . . auto gemaakt wordt?
Door alle regeltjes, hoeven we niet meer te denken, en dus niet meer op onze intuitie te vertrouwen, big brother regelt het wel, en indien gevaarlijk verbied die het wel. Auto rijden is gevaarlijk, je dient er je kop bij te houden. Een moment geen concentratie en een ongeval is zo gebeurt, we zijn allemaal wel eens niet helemaal scherp, en meestal gaat het goed. Ik ben zelf beter geconcentreerd als ik in mijn E30 M3 rij dan in mijn Spec B, omdat de M3 je meer betrekt in het rijden en de Spec B veel stiller en confortabeler is, rij je eerder te hard, of is de kans op wegdromen groter. Drukte, weer enz. enz. maar ook met de gedachten elders zijn, overmoed bij het autorijden zijn de grootste gevaren.
(staat los van dit ongeval, en is ook geen aanval op de topic opener!)
Michel
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 19:12
- Locatie: Groningen
Heb je verder geen nekklachten Casper?
Ik heb een soortgelijke situatie gehad met m'n E30 die ik toen net een goede week had. Net als bij jou begon hij ook uit te breken bij iets van 40 a 50 km/uur. Met m'n gebrekkige RWD ervaring heb ik verkeerd gereageerd, om vervolgens de auto in een greppel te parkeren.
De politie is erbij geweest en er bleek achteraf iets van olie of diesel op de weg te liggen.
Maar wat je opmerkte over het knakken van de auto, ik had precies hetzelfde. Weliswaar in iets mindere mate, maar wel op precies dezelfde plek als jij. Misschien toch een zwak punt?
In ieder geval veel succes met herstellen!
Ik heb een soortgelijke situatie gehad met m'n E30 die ik toen net een goede week had. Net als bij jou begon hij ook uit te breken bij iets van 40 a 50 km/uur. Met m'n gebrekkige RWD ervaring heb ik verkeerd gereageerd, om vervolgens de auto in een greppel te parkeren.
De politie is erbij geweest en er bleek achteraf iets van olie of diesel op de weg te liggen.
Maar wat je opmerkte over het knakken van de auto, ik had precies hetzelfde. Weliswaar in iets mindere mate, maar wel op precies dezelfde plek als jij. Misschien toch een zwak punt?
In ieder geval veel succes met herstellen!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Re: E30 helemaal plat
Blind ofzoCasper schreef:. Schouder bont en blauw door de gordel (thank god).

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
Wat maakt het een k..auto? Volgens mij niet het feit of de auto veilig is tijdens een crash, want anders hadden we nu uberhaubt geen autos gehad, denkende aan jaren terug of waren die allemaal k......Jan Ozephius schreef:Als ik dit topic zo volg, vraag ik me af waarom zo'n k . . auto gemaakt wordt?
Veiligheid in nieuwere autos door verbeterde kreukelzones en andere active dan wel passive veiligheidssystemen dragen er aan bij dat dergelijke snelheden alleen nog effect hebben op de auto ansich en niet meer de bestuurder, gaat het echter harder dan gaat het net zo goed, fout.
Zoals al een aantal keer is gezegt.. auto rijden is opletten en met oude autos als het fout gaat kan het eerder "echt" fout gaan. Dat een E30 listig kan zijn komt naar mijn idee gewoon door het complete pakket, een dikke 1-serie kan net zo gevaarlijk zijn als de elektronische hulpmiddelen niet aanstaan.
Gelukkig is en blijft het blik en viel het lichamelijk erg mee! Wonderlijk als je de fotos ziet!

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Zo dan! Wat een klap zeg. Drie engels op je schouders dat je het gewoon na kunt vertellen. Zo te zien heeft de motorruimte toch een heel groot deel van de klap geabsorbeerd. Maar wat je ziet is dat je ondanks gordels, etc. toch gewoon in het stuur en tegen de voorruit wordt gedrukt. Alles komt naar voren. Zeer pijnlijk
Hopelijk voel je je snel weer goed.
Ik blijf erbij: Een rolkooi had je in dit geval denk ik niet willen hebben, want je kop was als een rotte meloen uit elkaar gespat tegen het staal. Tenzij je racestoel, racegordels + helm had gehad.
Een auto is maar een auto inderdaad, dus vervangbaar.
Ik vertel mijn vriendin ook iedere dag dat ze rustig moet doen ivm de gladheid van bladeren. Vooral omdat remmen veel langer duurt. Er kunnen de gekste dingen gebeuren. Een sper vangt gelukkig echt heel veel op bij een rwd merk ik zelf. Ik ben erg blij met die optie, niet om te driften, maar om (mijn vriendin) veilig te kunnen (laten) rijden met al die bladeren en plassen. Leuk voor de Lada, dat wel.
Pas als er ijzel ligt is een sper in je nadeel, of op een bolle weg met sneeuw ofzo. Maar dan ligt het vaak aan de bandjes.
Anyway, knap klote dat je auto total loss is, maar je mag echt in je handjes klappen dat je nog bij ons bent. En wij ook.

Ik blijf erbij: Een rolkooi had je in dit geval denk ik niet willen hebben, want je kop was als een rotte meloen uit elkaar gespat tegen het staal. Tenzij je racestoel, racegordels + helm had gehad.
Een auto is maar een auto inderdaad, dus vervangbaar.
Ik vertel mijn vriendin ook iedere dag dat ze rustig moet doen ivm de gladheid van bladeren. Vooral omdat remmen veel langer duurt. Er kunnen de gekste dingen gebeuren. Een sper vangt gelukkig echt heel veel op bij een rwd merk ik zelf. Ik ben erg blij met die optie, niet om te driften, maar om (mijn vriendin) veilig te kunnen (laten) rijden met al die bladeren en plassen. Leuk voor de Lada, dat wel.
Pas als er ijzel ligt is een sper in je nadeel, of op een bolle weg met sneeuw ofzo. Maar dan ligt het vaak aan de bandjes.
Anyway, knap klote dat je auto total loss is, maar je mag echt in je handjes klappen dat je nog bij ons bent. En wij ook.
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Wat het mijn inziens een k.. auto lijkt te maken is dat ik uit meerdere berichten hier begrijp dat een E30 blijkbaar erg onvoorspelbaar kan zijn.Powertje schreef:Wat maakt het een k..auto? Volgens mij niet het feit of de auto veilig is tijdens een crash, want anders hadden we nu uberhaubt geen autos gehad, denkende aan jaren terug of waren die allemaal k......Jan Ozephius schreef:Als ik dit topic zo volg, vraag ik me af waarom zo'n k . . auto gemaakt wordt?
Veiligheid in nieuwere autos door verbeterde kreukelzones en andere active dan wel passive veiligheidssystemen dragen er aan bij dat dergelijke snelheden alleen nog effect hebben op de auto ansich en niet meer de bestuurder, gaat het echter harder dan gaat het net zo goed, fout.
Zoals al een aantal keer is gezegt.. auto rijden is opletten en met oude autos als het fout gaat kan het eerder "echt" fout gaan. Dat een E30 listig kan zijn komt naar mijn idee gewoon door het complete pakket, een dikke 1-serie kan net zo gevaarlijk zijn als de elektronische hulpmiddelen niet aanstaan.
Gelukkig is en blijft het blik en viel het lichamelijk erg mee! Wonderlijk als je de fotos ziet!
Had ik eerlijk gezegd van een BMW niet verwacht, maar als gezegd heb ik daar (blijkbaar) weinig inzicht in.
Natuurlijk is het gelukkig dat dit ongeluk niet erger is geweest dan het afgeschreven blik. Al kan ik me van een crash met m'n motor jaren terug wel herinneren dat je dat gelukkige gevoel na een paar dagen wel kwijt raakt als je de reparatiekosten of vervangingskosten van je blik gaat zien. We praten gemakkelijk, maar blijft evengoed ook zwaar waardeloos als het je treft.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.
Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.
BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.
E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi
Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.
BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.
E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Ik zat er net aan te denken. Het zal niet de eerste Gt3 zijn waar spontaan een aandrijfas onderuitbreekt op een snel recht stuk..Sander Spoolder schreef:Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.
Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.
BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.
E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Lekker positief!Tom944 schreef:Ik zat er net aan te denken. Het zal niet de eerste Gt3 zijn waar spontaan een aandrijfas onderuitbreekt op een snel recht stuk..Sander Spoolder schreef:Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.
Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.
BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.
E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi
Durfde ik al niet naar de Ring en straks helemaal niet meer de deur uit!
Kan ik hier ook geraniums bestellen?
