Facelift Ford Focus: Geslaagd of niet???
- Arthur
- Berichten: 43104
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Nieuwe foto's
Wel ff klikken voor een beter resultaat
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/061.jpg[/img]
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/060.jpg[/img]
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/062.jpg[/img]
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/067.jpg[/img]

[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/061.jpg[/img]
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/060.jpg[/img]
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/062.jpg[/img]
[img:1200:800]http://www.km77.com/00/ford/focus/st/gra/067.jpg[/img]
-
- Berichten: 9434
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Vanmorgen het "geluk" gehad even in deze te mogen rijden...
Vind dit model echt mooier dan de facelift...
[IMG:600:800]http://i179.photobucket.com/albums/w301 ... ocusST.jpg[/img]
Vind dit model echt mooier dan de facelift...
[IMG:600:800]http://i179.photobucket.com/albums/w301 ... ocusST.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De vorige facelift wordt echt direct gedegradeerd tot ouwe meuk zeg. Echt opvallend dat veel moderne auto's totaal niet tijdloos zijn. Vooral die twee foto's van Rico onder elkaar tonen de verschillen goed. Die van Arthur oogt nu opeens goedkoop en simpel, die eronder eerder wat chique en stijlvol, zoals een Volvo. Niet mooi (net als Volvo's), maar de lijnen zijn sprekender en de materialen ogen minder cheap.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Er komt waarschijnlijk toch nog een RS:
Aldus AutoweekAl sinds de komst van de nieuwe Focus gaan er geruchten dat er ook weer een RS aankomt. Die verhalen worden steeds duidelijker.
Ford hult zich er over in stilzwijgen, maar de aanwijzingen worden steeds concreter. Nu zegt weer een bron op internet uit de mond van een Ford-medewerker te hebben gehoord dat de nieuwe RS er werkelijk komt. En snel ook.
De nieuwe Ford Focus RS wordt gebaseerd op de ST. Zijn vijfcilinder wordt opgevoerd naar 280 pk en is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. De auto krijgt voorwielaandrijving en een uitgebreid elektronisch systeem om zijn enorme kracht op een fatsoenlijke manier op het wegdek over te brengen.
De RS wordt aangekleed met een uitgebreide bodykit en indrukwekkende wielen. Het interieur wordt verfraaid met kuipstoelen en andere sportieve accessoires. Volgens de Ford-medewerker starten de verkopen van de snelste Focus al in het eerste kwartaal van 2008. De Nederlandse importeur heeft nog geen informatie over de nieuwe Focus RS en doet het internetnieuws af als ‘pure speculatie’.
Van de vorige Focus is ook kortstondig een RS geweest. Die is in een gelimiteerd aantal van 4.501 exemplaren gebouwd. Hij levert 215 pk en de totale productie heeft 394 dagen geduurd. In december 2003 is de laatste RS gemaakt.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Aldus AutovisieNa lang wikken en wegen is Ford er uit: de ultieme Focus voor de openbare weg gaat in productie. In 2009 staat de RS in de showroom.
De komst van de Ford Focus RS werd bevestigd in Londen, waar het gehele Ford WRC-team aanwezig was bij de Race of Champions, maar waar eerste coureur Marcus Grönholm al in de eerste ronde werd uitgeschakeld. In zijn eigen Focus WRC nota bene.
Na afloop van het racefestijn maakte Ford de komst van de RS in besloten kring bekend. In de loop van maandag wordt een eerste schets van de auto vrij gegeven. Volgens de summiere informatie die Ford heeft gepubliceerd, wordt de RS gebaseerd op de Focus ST, maar welke aandrijfvorm of vermogen daarbij hoort, wordt niet gemeld. Wel is bekend dat op de show van Londen in juli een conceptstudie wordt getoond.
Autovisie interviewde kort na de bekendmaking Jost Capito, de nieuwe directeuor van Ford’s performancedivisie en kon toch aardig wat leuke details lospeuteren. Meer daarover in Autovisie 26, die komende donderdag in de winkel ligt.
Overigens werd de Race of Champions gewonnen door Mattias Ekström. Hij was net als in 2006 de sterkste man. Dit keer was hij in de finale Michael Schumacher te snel af.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik vind het wel een geslaagde face lift en inderdaad lijkt de vorige meteen verouderd maar dat mag. BMW is daar pas echt goed in vind ik. Toen de E46 uitkwam wilde je niet eens meer meerijden in een E36 om over de E34 maar te zwijgen na introductie van de E39
Aan de ene kant goed om nieuwe auto's te willen verkopen maar slecht voor de waarde van gebruikte wagens.
Laat die Cosworth ook maar weer komen btw

Laat die Cosworth ook maar weer komen btw

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... focus.html
The Focus RS is back! Bosses at the blue oval have finally given the hot hatch the greenlight for production and they’ve even released this teaser image to give us a taste of what’s to come.
Following in the footsteps of other legendary Fords such as the Escort RS Cosworth and the original Focus RS, the new model will reach showrooms in 2009, with a concept version debuting next year. Priced at around £25,000, the new Focus RS will offer an incredible blend of pace and value.
Although official details have yet to be released, the RS will be based on the current Focus ST.
With rivals such as VW’s Golf R32, Mitsubishi’s EVO X and Subaru’s Impreza STI, the Focus RS will offer a huge leap in performance over ST, and is likely to pump out around 280bhp from its modified 2.5-litre turbocharged five-cylinder engine.
This will be achieved with a revised engine management system, increased boost pressure, free-flow air filter and performance exhaust. With at least 400Nm of torque, the Focus RS will sprint from 0-60mph in around five seconds and hit a top speed of 155mph.
With stiffened and lowered suspension, plus uprated brakes, the Focus RS will be the ultimate expression of Ford’s driving excitement DNA. Factor in styling that will boast blistered arches, bonnet vents, all manner of wings and spoilers plus an interior that features figure-hugging racing seats, and the Focus RS will have the visual impact to match its performance too.
The production Focus RS will go on sale in Spring 2009. For further details and to see spy shots of the final prototype pick up the December 26 New Year Special issue of Auto Express magazine.
[img:2000:1125]http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... er_big.jpg[/img]
De "vorige" Focus RS koste 42.000Euro/20.000UKP. De nieuwe 25.000UKP, zou (omgerekend) uitkomen op 52.000 Euro. Pfff.....wat een geld weer.
Alhoewel de ST nu ook 20k kost in UK en 34K in NL. Dan zou de nieuwe net zo veel kosten als de oude. Blijft gissen dus.
The Focus RS is back! Bosses at the blue oval have finally given the hot hatch the greenlight for production and they’ve even released this teaser image to give us a taste of what’s to come.
Following in the footsteps of other legendary Fords such as the Escort RS Cosworth and the original Focus RS, the new model will reach showrooms in 2009, with a concept version debuting next year. Priced at around £25,000, the new Focus RS will offer an incredible blend of pace and value.
Although official details have yet to be released, the RS will be based on the current Focus ST.
With rivals such as VW’s Golf R32, Mitsubishi’s EVO X and Subaru’s Impreza STI, the Focus RS will offer a huge leap in performance over ST, and is likely to pump out around 280bhp from its modified 2.5-litre turbocharged five-cylinder engine.
This will be achieved with a revised engine management system, increased boost pressure, free-flow air filter and performance exhaust. With at least 400Nm of torque, the Focus RS will sprint from 0-60mph in around five seconds and hit a top speed of 155mph.
With stiffened and lowered suspension, plus uprated brakes, the Focus RS will be the ultimate expression of Ford’s driving excitement DNA. Factor in styling that will boast blistered arches, bonnet vents, all manner of wings and spoilers plus an interior that features figure-hugging racing seats, and the Focus RS will have the visual impact to match its performance too.
The production Focus RS will go on sale in Spring 2009. For further details and to see spy shots of the final prototype pick up the December 26 New Year Special issue of Auto Express magazine.
[img:2000:1125]http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... er_big.jpg[/img]
De "vorige" Focus RS koste 42.000Euro/20.000UKP. De nieuwe 25.000UKP, zou (omgerekend) uitkomen op 52.000 Euro. Pfff.....wat een geld weer.
Alhoewel de ST nu ook 20k kost in UK en 34K in NL. Dan zou de nieuwe net zo veel kosten als de oude. Blijft gissen dus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast