Even een eerlijke vraag ...
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Zou best kunnen kloppen Dennis dat er nog meer dan 20 zijn. Afgezien van de vraag of je de mensen die zelf sponsoren moeten inbrengen wel mag meetellen.
Hoe deze mensen als rijder uitgenodigd worden om voor een team alleen of samen met een andere rijder te rijden is weer een heel ander verhaal. Persoonlijk heb ik het stompzinnige idee dat ik in een auto en in een race ongeveer net zo snel als Andre zal zijn. In een shootout zoals jullie die laatst in België hebben gehad, en waarvan ik hoop dat ie op Lelystad herhaald kan worden, zou ik dat wel eens willen onderschrijven. Gezien Andre's drang naar competitie hij ook wel. Maar ik zou er, wanneer ik de ambitie had om ook een "uitgenodigde" rijder te willen worden (die behoefte is er niet of nauwelijks) helemaal niks mee opschieten. De mensen die er toe doen kennen mij niet. Ik zit itt Andre niet in het juiste milieu, heb niet de juiste connecties en weet me aldus niet te verkopen. Gezien de geografische afkomst van Andre is het heel knap dat dit hem wel gelukt is. Het totale gebrek aan poeha dat ie heeft is daar waarschijnlijk weer debet aan geweest.
Hoe deze mensen als rijder uitgenodigd worden om voor een team alleen of samen met een andere rijder te rijden is weer een heel ander verhaal. Persoonlijk heb ik het stompzinnige idee dat ik in een auto en in een race ongeveer net zo snel als Andre zal zijn. In een shootout zoals jullie die laatst in België hebben gehad, en waarvan ik hoop dat ie op Lelystad herhaald kan worden, zou ik dat wel eens willen onderschrijven. Gezien Andre's drang naar competitie hij ook wel. Maar ik zou er, wanneer ik de ambitie had om ook een "uitgenodigde" rijder te willen worden (die behoefte is er niet of nauwelijks) helemaal niks mee opschieten. De mensen die er toe doen kennen mij niet. Ik zit itt Andre niet in het juiste milieu, heb niet de juiste connecties en weet me aldus niet te verkopen. Gezien de geografische afkomst van Andre is het heel knap dat dit hem wel gelukt is. Het totale gebrek aan poeha dat ie heeft is daar waarschijnlijk weer debet aan geweest.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Oh ja, betaald worden om te kunnen racen, echt no way.
Het kost gewoon serieus geld en ook nog eens altijd meer dan je vooraf verwacht.
Sponsors vinden alles geweldig totdat het geld kost, dan is het opeens mits en maar en zus en zo en toch liever niet.
Kijk, met hele goede connecties kun je misschien goedkoper racen, dat is al wat anders.
Als je dan uit gaat rekenen wat trackdays kosten en wat racen kost, dan is het verschil misschien niet eens zo belachelijk groot.
Maar echt geld betaald worden om in een auto te stappen en daar hard mee rond te rijden? Ja, tot 7 uur 's morgens en dan gaat de wekker.
Het kost gewoon serieus geld en ook nog eens altijd meer dan je vooraf verwacht.
Sponsors vinden alles geweldig totdat het geld kost, dan is het opeens mits en maar en zus en zo en toch liever niet.
Kijk, met hele goede connecties kun je misschien goedkoper racen, dat is al wat anders.
Als je dan uit gaat rekenen wat trackdays kosten en wat racen kost, dan is het verschil misschien niet eens zo belachelijk groot.
Maar echt geld betaald worden om in een auto te stappen en daar hard mee rond te rijden? Ja, tot 7 uur 's morgens en dan gaat de wekker.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hielke schreef: en weet me aldus niet te verkopen. .
Hielke, gewoon de juiste kleding aantrekken

[img:230:288]http://www.fashionscene.nl/images/libra ... 2/lir2.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja die zal nog wel even wat moeten binnenharkenElmar schreef:Ik zie op trackdays vaak Michel Schaap zich verhuurt als instructeur. Op een indirecte manier verdient ie dus geld met de racery. Dat zullen zeker veel meer jongens doen.

betalen tot in den treure
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Leuke vraag Sander, maar met welk doel stel je deze?
Ga je een nieuwe raceklasse opzetten?
Ik heb slechts 7 halve dagen circuit-ervaring, vermoedelijk geen talent, ben vast en zeker al te oud, heb te weinig budget, maar heb er wel heeeeeeel veel plezier in. Als dit de juiste kwalificaties zijn, schrijf mij dan maar in.

Ga je een nieuwe raceklasse opzetten?
Ik heb slechts 7 halve dagen circuit-ervaring, vermoedelijk geen talent, ben vast en zeker al te oud, heb te weinig budget, maar heb er wel heeeeeeel veel plezier in. Als dit de juiste kwalificaties zijn, schrijf mij dan maar in.

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
vind van mezelf dat ik best een potje kan sturen maar betaald racen is toch wat anders.
Uberhaupt is de vraag of ik dat wel zou willen omdat daar vel meer bij komt kijken dan rijden.
Ik ben 3 maanden geleden serieus benaderd of dat er intresse zou zijn om DSC te gaan rijden.Hoewel me dat supergaaf lijkt heb ik toch besloten om het niet te doen om 1 reden:
Als ik het zelf zou betalen vind ik het te gek.Als ik sponsors moet gaan zoeken gaat me daar te veel tijd in zitten en smeken om geld heb ik zowiezo een hekel aan.Daarnaast doe ik racen voor de fun en dat heb ik meer dan genoeg binnen de ZAC. ( Het is natuurlijk wel leuk met je kop op TV maar je kan niet alles hebben
)
Uberhaupt is de vraag of ik dat wel zou willen omdat daar vel meer bij komt kijken dan rijden.
Ik ben 3 maanden geleden serieus benaderd of dat er intresse zou zijn om DSC te gaan rijden.Hoewel me dat supergaaf lijkt heb ik toch besloten om het niet te doen om 1 reden:
Als ik het zelf zou betalen vind ik het te gek.Als ik sponsors moet gaan zoeken gaat me daar te veel tijd in zitten en smeken om geld heb ik zowiezo een hekel aan.Daarnaast doe ik racen voor de fun en dat heb ik meer dan genoeg binnen de ZAC. ( Het is natuurlijk wel leuk met je kop op TV maar je kan niet alles hebben

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Ik heb van mn 16e tot mn 20e 125CC NK karting gedaan klasse B, met een zeer laag budget *(pa betaalde alles prive) reed ik van de 80>100 deelnemers altijd in de top 15>20 en in de regen altijd 5>10 of soms top3. Het probleem was dat mn kart gewoon langzamer was dan de topteam's ivm. budget dus...
Talent of niet?
Talent of niet?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Je kan best een lekker potje sturen Jacco. En je hebt lef!
Weet je nog toen ik je vertelde dat ik de A2-A12->Arnhem fly over nam met 195 in mijn Alfa 75 en dat jij dacht dat dat met de GS300 ook wel moest lukken?
Ow wat was ik toen voor het eerst van mijn leven blij met ESP! Maar je probeerde het wel en het lag zeker niet aan je rijkunsten dat we bijna gelanceerd werden richting Vianen.
Weet je nog toen ik je vertelde dat ik de A2-A12->Arnhem fly over nam met 195 in mijn Alfa 75 en dat jij dacht dat dat met de GS300 ook wel moest lukken?
Ow wat was ik toen voor het eerst van mijn leven blij met ESP! Maar je probeerde het wel en het lag zeker niet aan je rijkunsten dat we bijna gelanceerd werden richting Vianen.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik weet niet of ik talent heb. Weet wel dat ik te lui en geen doorzettingsvermogen heb om alles te laten voor een bepaald doel.
Heb wel eens mijn tijden laten meten op zandvoort, wat bleek, een 6-tal ronden waren mijn tijden nagenoeg hetzelfde, vershil in honderdste zeg maar, dat voelde goed.
Ik rij nu al heel wat jaartjes trackday's en Nordschleife...ik heb daar op mijn manier heel veel plezier in. Ik hou van mooie lijnen rijden, rust in de auto en dan snel proberen te zijn. Ik haak af als het me te gortig op de baan wordt, risico's probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Heb wel eens mijn tijden laten meten op zandvoort, wat bleek, een 6-tal ronden waren mijn tijden nagenoeg hetzelfde, vershil in honderdste zeg maar, dat voelde goed.
Ik rij nu al heel wat jaartjes trackday's en Nordschleife...ik heb daar op mijn manier heel veel plezier in. Ik hou van mooie lijnen rijden, rust in de auto en dan snel proberen te zijn. Ik haak af als het me te gortig op de baan wordt, risico's probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13021
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Even een eerlijke vraag ...
1,97m en 103kg. Ik pass.....Sander Spoolder schreef:...
Hoeveel DF-ers achten de kans groot dat ze, mits ze daar de mogelijkheden voor hadden, een toekomst zouden kunnen hebben in de racerij?
...

- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 5523
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik zou op deze vraag echt geen zinnig antwoord willen geven. Als ik zie hoe Andre ,Dennis en Elmar over cpz gaan en hun lijnen houden dan weet ik dat ik zeker nog wel wat mag oefenen.
Maar als ik dan terug denk aan mijn middagje vrijrijden en met een standaard huisvrouwen C30 2.0 diesel verschillende e30 circuitwagen en weet ik veel wat nog meer spul aan het opdrukken c.q. voorbij rijden was dan denk ik dat ik heel misschien toch wel een 'shot' heb.
karten kan ik overigens helemaal niet, nooit gekunt en met mijn beschadigde evenwichtsorganen zal ik dat ook nooit kunnen.
Zoals er gezegt wordt, het gaat om je netwerk. Ik ken ook een aantal jonge lui die racen op papa's kosten. Heel leuk allemaal maar als je al de afgelopen 5 jaar middenveld in de ibizaklasse rijdt dan is het misschien eens tijd een andere hobby te zoeken of alleszins te gaan orienteren waar
je winstmarge c.q. boekingen toch wat interessanter groter zijn.
Wat zou ik toch graag een keer willen proberen om te zien wat ik kan.
Maar als ik dan terug denk aan mijn middagje vrijrijden en met een standaard huisvrouwen C30 2.0 diesel verschillende e30 circuitwagen en weet ik veel wat nog meer spul aan het opdrukken c.q. voorbij rijden was dan denk ik dat ik heel misschien toch wel een 'shot' heb.
karten kan ik overigens helemaal niet, nooit gekunt en met mijn beschadigde evenwichtsorganen zal ik dat ook nooit kunnen.
Zoals er gezegt wordt, het gaat om je netwerk. Ik ken ook een aantal jonge lui die racen op papa's kosten. Heel leuk allemaal maar als je al de afgelopen 5 jaar middenveld in de ibizaklasse rijdt dan is het misschien eens tijd een andere hobby te zoeken of alleszins te gaan orienteren waar
je winstmarge c.q. boekingen toch wat interessanter groter zijn.
Wat zou ik toch graag een keer willen proberen om te zien wat ik kan.
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Ik had anders best graag zo'n rijke pa gehad willen hebben; talent of niet!hugo schreef:Ik zou op deze vraag echt geen zinnig antwoord willen geven. Als ik zie hoe Andre ,Dennis en Elmar over cpz gaan en hun lijnen houden dan weet ik dat ik zeker nog wel wat mag oefenen.
Maar als ik dan terug denk aan mijn middagje vrijrijden en met een standaard huisvrouwen C30 2.0 diesel verschillende e30 circuitwagen en weet ik veel wat nog meer spul aan het opdrukken c.q. voorbij rijden was dan denk ik dat ik heel misschien toch wel een 'shot' heb.
karten kan ik overigens helemaal niet, nooit gekunt en met mijn beschadigde evenwichtsorganen zal ik dat ook nooit kunnen.
Zoals er gezegt wordt, het gaat om je netwerk. Ik ken ook een aantal jonge lui die racen op papa's kosten. Heel leuk allemaal maar als je al de afgelopen 5 jaar middenveld in de ibizaklasse rijdt dan is het misschien eens tijd een andere hobby te zoeken of alleszins te gaan orienteren waar
je winstmarge c.q. boekingen toch wat interessanter groter zijn.
Wat zou ik toch graag een keer willen proberen om te zien wat ik kan.

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@ hugo
Ik ben ervan overtuigd dat je best een stukje kan rijden, niettemin vind ik het heel normaal dat je met je C30 diesel een e30 circuitwagen met mediocre skill driver bijblijft al dan niet voor snot rijdt. De grens van de C30 is veel breder dan die van de race e30 (bijvoorbeeld) dus als jij als goede rijder in je C30 een klein lijnen- of insnijfoutje maakt heb je een grotere marge om te corrigeren.
Bij een snedige circuitwagen is die marge er praktisch niet en wordt elk foutje afgestraft met een halve seconde verlies.
Ik heb al wat filmpjes van heren hier op D-F gezien, en zet pak nu Dennis Cav. in die e30 en je krijgt een heel andere uitdraai.
Niettemin heb je het lef en het enthousiasme op de juiste plaats zitten dus ik zou zeggen koop een circuithok en ga ervoor!
Met mijn circuittraining activiteiten heb ik ook eens een ex-belcar piloot op z'n plaats gezet in een Altezza door zijn ronderecord met een seconde aan flarden te rijden. Maar in een 15 ronden wedstrijdje (off the record natuurlijk, baas gaat hier niet blij mee zijn
) liet hij zien wie op uithouding het sterkst is en z'n focus kan houden.
M.i. draait het niet alleen om kunnen rijden, maar om jezelf 25 ronden oid focussed te houden en op 85% van je eigen kunnen te rijden aan hetzelfde tempo.
Ik kan denk ik wel uit ervaring spreken ondanks m'n jeugdige leeftijd, maar denk NOOIT dat je kan rijden! Ik garandeer je dat het dan alleen maar bergaf gaat.
Als je jezelf pas 100% onder controle hebt, ben je klaar voor een circuitcarrière...
Ik ben ervan overtuigd dat je best een stukje kan rijden, niettemin vind ik het heel normaal dat je met je C30 diesel een e30 circuitwagen met mediocre skill driver bijblijft al dan niet voor snot rijdt. De grens van de C30 is veel breder dan die van de race e30 (bijvoorbeeld) dus als jij als goede rijder in je C30 een klein lijnen- of insnijfoutje maakt heb je een grotere marge om te corrigeren.
Bij een snedige circuitwagen is die marge er praktisch niet en wordt elk foutje afgestraft met een halve seconde verlies.
Ik heb al wat filmpjes van heren hier op D-F gezien, en zet pak nu Dennis Cav. in die e30 en je krijgt een heel andere uitdraai.
Niettemin heb je het lef en het enthousiasme op de juiste plaats zitten dus ik zou zeggen koop een circuithok en ga ervoor!
Met mijn circuittraining activiteiten heb ik ook eens een ex-belcar piloot op z'n plaats gezet in een Altezza door zijn ronderecord met een seconde aan flarden te rijden. Maar in een 15 ronden wedstrijdje (off the record natuurlijk, baas gaat hier niet blij mee zijn

M.i. draait het niet alleen om kunnen rijden, maar om jezelf 25 ronden oid focussed te houden en op 85% van je eigen kunnen te rijden aan hetzelfde tempo.
Ik kan denk ik wel uit ervaring spreken ondanks m'n jeugdige leeftijd, maar denk NOOIT dat je kan rijden! Ik garandeer je dat het dan alleen maar bergaf gaat.
Als je jezelf pas 100% onder controle hebt, ben je klaar voor een circuitcarrière...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast