Foto even aangepast :!:dinges schreef:Dat is trouwens geen foto van de echte STI Rico.
Mijn keuze ligt voor de hand lijkt me.
Audi S3 of Impreza STI
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Beschikt de S3 inmiddels over een Torsen systeem, of nog steeds over het de-voorwielen-krijgen-geen-grip-dus-we-schakelen-de-achterwielen-erbij-in-haldex systeem...
Buiten dat de S3 interne concurrentie heeft van de Golf en de Leon, is het wel een mooie auto, maar dat heeft geen meerwaarde voor mij. Het zou een STI worden.

Buiten dat de S3 interne concurrentie heeft van de Golf en de Leon, is het wel een mooie auto, maar dat heeft geen meerwaarde voor mij. Het zou een STI worden.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Al die bla-bla over de techniek hier weer vind ik zo grappig 
Mijn idee is nu de STi, maar ook de S3 lijkt me een goede auto. Ik zou beide graag eerst eens écht willen rijden voordat ik mijn definitieve keuze zou maken. Audi en Subaru doen allebei hun best om goede auto's te maken dus ik laat me graag verrassen door wat hun beider engineers gemaakt hebben.

Mijn idee is nu de STi, maar ook de S3 lijkt me een goede auto. Ik zou beide graag eerst eens écht willen rijden voordat ik mijn definitieve keuze zou maken. Audi en Subaru doen allebei hun best om goede auto's te maken dus ik laat me graag verrassen door wat hun beider engineers gemaakt hebben.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Ik zie teksten met "duitse kwaliteit" en ga je voor kwaliteit dan ga je voor de s3 etc.
Wat is dan die duitse kwaliteit vraag ik me af.
Is dat het materiaal van de binnen bekleding of het geluid van een deur die je dicht doet en het geluid van een kluis maakt.
Ik denk dat die zogenaamde duitse "kwaliteit' een beetje overdreven is.
Ik kwam vroeger elke dag vanwege mijn bedrijf in minimaal 10 garage bedrijven per dag en ik moet zeggen dat ik niet bijster onder de indruk was van de kwaliteit van de duitse merken.
Mercedes, bmw,opel en audi hadden zat motorische en electronische problemen die je ook al heb je garantie niet wil hebben.
Dit kwam ik veel minder tegen bij de japanse tegen hangers.
Bij bv mercedes stonder regelmatig motoren open die niet meer dan 50.000 km hadden gelopen.
Bij honda in dezelfde garage kwam het misschien 1x per jaar voor dat er een blok open moest.
Mijn eigen wrx had 120 pk meer dan standaard en in 96000 km moest er 1x een nokkenas sensor vervangen worden(garantie).
Ik heb dus liever dit soort degelijkheid(japanse) dan het geluid van een dikke deur(duitse) degelijkheid.
GRtz,Hanz06
Wat is dan die duitse kwaliteit vraag ik me af.
Is dat het materiaal van de binnen bekleding of het geluid van een deur die je dicht doet en het geluid van een kluis maakt.
Ik denk dat die zogenaamde duitse "kwaliteit' een beetje overdreven is.
Ik kwam vroeger elke dag vanwege mijn bedrijf in minimaal 10 garage bedrijven per dag en ik moet zeggen dat ik niet bijster onder de indruk was van de kwaliteit van de duitse merken.
Mercedes, bmw,opel en audi hadden zat motorische en electronische problemen die je ook al heb je garantie niet wil hebben.
Dit kwam ik veel minder tegen bij de japanse tegen hangers.
Bij bv mercedes stonder regelmatig motoren open die niet meer dan 50.000 km hadden gelopen.
Bij honda in dezelfde garage kwam het misschien 1x per jaar voor dat er een blok open moest.
Mijn eigen wrx had 120 pk meer dan standaard en in 96000 km moest er 1x een nokkenas sensor vervangen worden(garantie).
Ik heb dus liever dit soort degelijkheid(japanse) dan het geluid van een dikke deur(duitse) degelijkheid.
GRtz,Hanz06

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Het gaat idd om het gevoel Hans. Zelfs het geluid van een dichtslaande deur is bij een Duitse wagen doorgaans speciaal ontwikkeld. Of ze dan in werkelijkheid steviger zijn is een tweede. Materiaalgebruik is een tweede. En toch zwicht ik dan voor deze zogenoemde Duitse degelijkheid. Het gevoel moet goed zijn als ik in een auto zit en naar de materialen kijk en / of ik het materiaal aanraak.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Je koopt dus gewoon een grote zeepbel....allen schreef:Het gaat idd om het gevoel Hans. Zelfs het geluid van een dichtslaande deur is bij een Duitse wagen doorgaans speciaal ontwikkeld. Of ze dan in werkelijkheid steviger zijn is een tweede. Materiaalgebruik is een tweede. En toch zwicht ik dan voor deze zogenoemde Duitse degelijkheid. Het gevoel moet goed zijn als ik in een auto zit en naar de materialen kijk en / of ik het materiaal aanraak.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
indobesar schreef:Je koopt dus gewoon een grote zeepbel....allen schreef:Het gaat idd om het gevoel Hans. Zelfs het geluid van een dichtslaande deur is bij een Duitse wagen doorgaans speciaal ontwikkeld. Of ze dan in werkelijkheid steviger zijn is een tweede. Materiaalgebruik is een tweede. En toch zwicht ik dan voor deze zogenoemde Duitse degelijkheid. Het gevoel moet goed zijn als ik in een auto zit en naar de materialen kijk en / of ik het materiaal aanraak.




Michel
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ja, maar als ik met die 5 onverhoopt jouw "sterk nummertje" tegenkom ben ik blij in die grote zeepbel te zitten met 60 airbags.
Het is overigens wel zo hoor. Hoeveel mensen kopen nu een auto (jaja, ik dus ook) met het imago dat het degelijk zou moeten zijn wanneer ze het geld hebben. Of het daadwerkelijk zo stevig is hoop je gewoon nooit te hoeven meemaken. Ik niet iig.


Het is overigens wel zo hoor. Hoeveel mensen kopen nu een auto (jaja, ik dus ook) met het imago dat het degelijk zou moeten zijn wanneer ze het geld hebben. Of het daadwerkelijk zo stevig is hoop je gewoon nooit te hoeven meemaken. Ik niet iig.
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Exactly my point.HANZ06 schreef:Ik zie teksten met "duitse kwaliteit" en ga je voor kwaliteit dan ga je voor de s3 etc.
Wat is dan die duitse kwaliteit vraag ik me af.
Is dat het materiaal van de binnen bekleding of het geluid van een deur die je dicht doet en het geluid van een kluis maakt.
Ik denk dat die zogenaamde duitse "kwaliteit' een beetje overdreven is.
Ik kwam vroeger elke dag vanwege mijn bedrijf in minimaal 10 garage bedrijven per dag en ik moet zeggen dat ik niet bijster onder de indruk was van de kwaliteit van de duitse merken.
Mercedes, bmw,opel en audi hadden zat motorische en electronische problemen die je ook al heb je garantie niet wil hebben.
Dit kwam ik veel minder tegen bij de japanse tegen hangers.
Bij bv mercedes stonder regelmatig motoren open die niet meer dan 50.000 km hadden gelopen.
Bij honda in dezelfde garage kwam het misschien 1x per jaar voor dat er een blok open moest.
Mijn eigen wrx had 120 pk meer dan standaard en in 96000 km moest er 1x een nokkenas sensor vervangen worden(garantie).
Ik heb dus liever dit soort degelijkheid(japanse) dan het geluid van een dikke deur(duitse) degelijkheid.
GRtz,Hanz06
Ik heb 3 BMW's gehad waarvan er één nieuw was en die viel me soms wat tegen, kleine vervelende storingen of andere dingetjes die je niet verwacht van een nieuwe auto, zeker niet als je dat afzet tegen z'n aanschafprijs.
Dit is pas m'n eerste Japanner en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Maar goed, als mensen toch de auto blijven kopen vanwege dat vermeende kwaliteitsgevoel, doen ze het eigenlijk heel goed

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Duitse kwaliteit ? Nou volgens mij staan de jappen (toyota, honda)nog altijd bovenaan als het op betrouwbaarheid aankomt, en dat heeft ook zeker met de kwaliteit te maken.HANZ06 schreef:Ik zie teksten met "duitse kwaliteit" en ga je voor kwaliteit dan ga je voor de s3 etc.
Wat is dan die duitse kwaliteit vraag ik me af.
Is dat het materiaal van de binnen bekleding of het geluid van een deur die je dicht doet en het geluid van een kluis maakt.
Ik denk dat die zogenaamde duitse "kwaliteit' een beetje overdreven is.
Ik kwam vroeger elke dag vanwege mijn bedrijf in minimaal 10 garage bedrijven per dag en ik moet zeggen dat ik niet bijster onder de indruk was van de kwaliteit van de duitse merken.
Mercedes, bmw,opel en audi hadden zat motorische en electronische problemen die je ook al heb je garantie niet wil hebben.
Dit kwam ik veel minder tegen bij de japanse tegen hangers.
Bij bv mercedes stonder regelmatig motoren open die niet meer dan 50.000 km hadden gelopen.
Bij honda in dezelfde garage kwam het misschien 1x per jaar voor dat er een blok open moest.
Mijn eigen wrx had 120 pk meer dan standaard en in 96000 km moest er 1x een nokkenas sensor vervangen worden(garantie).
Ik heb dus liever dit soort degelijkheid(japanse) dan het geluid van een dikke deur(duitse) degelijkheid.
GRtz,Hanz06
Ik zou voor de STI gaan overigens
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Exactly, zo en niet anders. Eerst rijden. Met het groter en zwaarder worden van auto's is de kans op het vinden van rijplezier rechtevenredig teruggelopen. Er blijven maar weinig pareltjes over. Door voorkeuren als "Japanse degelijkheid" en Duitse "engineering" in je overwegingen op te nemen maak je de kans op het vinden van een lekkere auto nog veel kleiner.Stéphane schreef:Al die bla-bla over de techniek hier weer vind ik zo grappig
Mijn idee is nu de STi, maar ook de S3 lijkt me een goede auto. Ik zou beide graag eerst eens écht willen rijden voordat ik mijn definitieve keuze zou maken. Audi en Subaru doen allebei hun best om goede auto's te maken dus ik laat me graag verrassen door wat hun beider engineers gemaakt hebben.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan