Met opa op stap geweest voor een nieuwe wagen...
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
als ie een kenteken aan gaat vragen moet ie rente gaan betalen daar wil ie blijkbaar een tegemoetkoming voor heben. Beetje lomp voor zo'n korte tijd. Kenteken nu aanvragen is geen probleem. De tenaamstelling kun je gewoon doen in januari, dat kan altijd. Bonus wordt toch over kentekenaanvragen gedaan.
Hij zal wel niet op provisie werken aangezien hij er een order op laat lopen. Dat is pas goed voor je bonus!!!
Hij zal wel niet op provisie werken aangezien hij er een order op laat lopen. Dat is pas goed voor je bonus!!!
-
Gewetensvraag: Mijn E34 M5 is gebouwd in Maart 1990, maar werd voor het eerst op kenteken gezet in Juni 1994. Volgens de RDW is dat dan ook een 94'er? Voor mij niet. De modeljaarwisselingen vinden al in een veel eerder stadium plaats en juits deze bepalen spec's en uitvoering, niet de datum van eerste tennaam stelling.
De verkoper had beter op jullie vraag in moeten spelen. Als hij die 1000 Euro bonus zo graag wil, dan moet hij er maar wat moeite voor doen. Zijn reactie is als een tang op een varken. Niet erg slim lijkt mij.
Mvrgr,
Raymond
De verkoper had beter op jullie vraag in moeten spelen. Als hij die 1000 Euro bonus zo graag wil, dan moet hij er maar wat moeite voor doen. Zijn reactie is als een tang op een varken. Niet erg slim lijkt mij.
Mvrgr,
Raymond
- Knot
Triest om zo laat dan nog van je stoel op te springen zeg en de koop uiteindelijk te laten schieten, maar ik zou t als klant ook willen, 2008 is 2008!
Ken zelfs gevallen van prefaceliftmodellen die een compleet jaar later op kenteken gezet zijn (omdat ze waarschijnlijk toch al 6 maanden in de showroom stonden maargoed), dan komen ze toch net in de zoekopdrachten bij de occasions waar men vanaf een bepaald jaar zoekt.
Zelf ook moeten wachten op de astra GTC, na half november laat de leasemij ook niks meer op kenteken zetten.
Ken zelfs gevallen van prefaceliftmodellen die een compleet jaar later op kenteken gezet zijn (omdat ze waarschijnlijk toch al 6 maanden in de showroom stonden maargoed), dan komen ze toch net in de zoekopdrachten bij de occasions waar men vanaf een bepaald jaar zoekt.
Zelf ook moeten wachten op de astra GTC, na half november laat de leasemij ook niks meer op kenteken zetten.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Jurriaan
Als je officieel vanaf de fabrikant kunt bewijzen dat de auto een eerdere productiedatum heeft, is dit door de RDW te wijzigen als het goed is. Vriend van mij heeft dit ook laten doen bij z'n diesel uit '79, wat 'm dus de roetmetingplicht scheelde die vanaf 1980 verplicht is.alpinab10biturbo schreef:Gewetensvraag: Mijn E34 M5 is gebouwd in Maart 1990, maar werd voor het eerst op kenteken gezet in Juni 1994. Volgens de RDW is dat dan ook een 94'er? Voor mij niet. De modeljaarwisselingen vinden al in een veel eerder stadium plaats en juits deze bepalen spec's en uitvoering, niet de datum van eerste tennaam stelling.
-
Dat heb ik ook gedaan en is ook gelukt, maar iedere autohandelaar die destijds tegelijkertijd een keuring moest laten uitvoeren bij de RDW verklaarden mij voor gek. Die betaalden liever de extra BPM en verkochten de auto als een 1994'er.Jurriaan schreef:Als je officieel vanaf de fabrikant kunt bewijzen dat de auto een eerdere productiedatum heeft, is dit door de RDW te wijzigen als het goed is. Vriend van mij heeft dit ook laten doen bij z'n diesel uit '79, wat 'm dus de roetmetingplicht scheelde die vanaf 1980 verplicht is.
Mvrgr,
Raymond
- Arthur
Als hij een auto in december wil afleveren heeft hij vast al wel de 2008 inruilprijs gegeven.
Denk dat veel verkopers daar nu al rekening mee houden?
Plus het feit dat de inruiler nu 9 jaar is en volgend jaar 10.
Met 50kkm op de klok zal die niet zo heel veel zakken.
En het gaat ook nog eens om een Civic en niet om een M6 (voorbeeldje
).
En het gaat ook nog eens om een Civic en niet om een M6 (voorbeeldje

- M-bitious
Bij de M6 speelt het bouwjaar een ondergeschikte rol. De dealer kijkt naar het jaar en de maand waarin de auto op naam is gesteld, in mijn geval eind oktober 2005. Per 1 januari 2008 zou hij 3 maanden minder waard worden en niet een geheel jaar.Arthur schreef:Als hij een auto in december wil afleveren heeft hij vast al wel de 2008 inruilprijs gegeven.
En het gaat ook nog eens om een Civic en niet om een M6 (voorbeeldje).
- Arthur
Was maar een voorbeeld
Zo wordt, vemoed ik, ook tegen een 9 jaar en 8 maand oude Civic of 10 jaar en 3 maand oud ook aangekeken.
In dit geval met 50kkm en (neem ik aan) smetteloze staat.
Die zijn vast evenveel waard.
En is dat echt zo met een M6?
Goed geregeld bij BMW.
Meestal is het gewoon een jaar verder.
Misschien niet helemaal in januari, maar naderen we het voorjaar (maart/april) dan wel.
Bij gewone auto's zeker.
Ook mijn Focus ST van 11-2005 is straks 3 jaar oud, helaas.

Zo wordt, vemoed ik, ook tegen een 9 jaar en 8 maand oude Civic of 10 jaar en 3 maand oud ook aangekeken.
In dit geval met 50kkm en (neem ik aan) smetteloze staat.
Die zijn vast evenveel waard.
En is dat echt zo met een M6?
Goed geregeld bij BMW.
Meestal is het gewoon een jaar verder.
Misschien niet helemaal in januari, maar naderen we het voorjaar (maart/april) dan wel.
Bij gewone auto's zeker.
Ook mijn Focus ST van 11-2005 is straks 3 jaar oud, helaas.
- M-bitious
- SteV6
Vergeet je niet de slurptax mee te rekenen René?! Want de auto's waar ik naar kijk worden stuk voor stuk vele duizenden euri's duurder, ondanks de BPM-verlagingGTRene schreef:je kan toch beter even wachten met een nwe auto kopen, in 2008 gaat de BPM omlaag...dus als je geluk hebt bij bepaalde type's auto's betaal je minder...

SteV6