Auto van het Jaar 2008 is geworden: FIAT 500
- duifjes.com
- Macboy
Ik zat te twijfelen tussen de Audi A5 en de Fiat 500.
Eigenlijk kan je de Fiat 500 onmogelijk niet kiezen. De Audi A5 is mooi inderdaad, mooie coupe, maar lang niet zo uniek als het concept van de Fiat 500.
klein en ook echt beetje klein. tuurlijk, groter dan de oude, maar zet hem eens naast een Corsa en dan weet je wat ik bedoel
Eigenlijk kan je de Fiat 500 onmogelijk niet kiezen. De Audi A5 is mooi inderdaad, mooie coupe, maar lang niet zo uniek als het concept van de Fiat 500.
klein en ook echt beetje klein. tuurlijk, groter dan de oude, maar zet hem eens naast een Corsa en dan weet je wat ik bedoel

- Macboy
Ook de Fiat 500 is minder groot dan ze zouden kunnen doen, dus perfect. Maar ik vind dit een terechte opmerking.Pescatore schreef:Heeft niemand het dan door? De Mazda2 is de terechte winnaar, al is het alleen maar omdat deze auto breekt met de huidige trend waarin auto's enkel groter en zwaarder worden.. 8)
Ik ken de Mazda2 niet, maar hoop dat fabrikanten nu eens de andere kant op gaan !
- Hendrik Kinderman
Mazda begrijpt goed hoe het moet. Niet bij een volgend model 100 kg eraan, maar 100 kg eraf!!! Ook al bij de nwe Mazda6!!Pescatore schreef:Heeft niemand het dan door? De Mazda2 is de terechte winnaar, al is het alleen maar omdat deze auto breekt met de huidige trend waarin auto's enkel groter en zwaarder worden.. 8)
Mazda zo hoort het
-
- Auto: Fun Damn Mentally
hij is onder de streep te duur in de (brandstof) kosten, Jacco, aldus ams en echt een stukkie duurder dan de 2 koningsdiesels als ik DIE cijfers mag geloven....duifjes.com schreef:Robin, uitaard wordt ie verslagen door AMS, op welke basis dat ie niet sportief genoeg is? Ik ken niemand die een LS koopt omdat ie zo lekker sportief is maar omdat ie gewoon muisstil is.
- Jurriaan
Helaas voor Audi als winnaar alhier....Het lijstje kan weer wat korter:
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=16939
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=16939
-
- Macboy
Daar gaat het niet om Michel. De Audi staat echt hoger op de lijst als de andere modellen. Kijk naar onze poll, Audi zelfs 1.
Als het niet de Fiat 500 is, dan wel de Audi A5.
Beetje kansloze opmerking: de Audi A5 is zelfs sinds lange tijd de eerste Audi die zelfs door BMW adepten mooi(er) wordt gevonden !Michel Pol schreef:A5 is op zijn coupe zijn gewoon een copy and past model uit de Audi mal.Michel
- Joy
Maar wat voegt de Audi A5 nu toe aan het huidige wagenpark, waarmee hij DE nieuwkomer van het jaar is ? Bijzondere techniek ? Heel veilig ? Praktisch ? Bargain ?
Volgens mij voegt ie niks bijzonders toe. Ja dat ie er leuk uitziet, en dan ? Ik vind een Fiat 500 meer toevoegen. Betaalbaar voor de gewone man, leuk om te zien, zuinig, bijzondere techniek dmv 2 pitter en maakt het straatbeeld vrolijker om te zien dan zo een serieuze Audi.
Volgens mij voegt ie niks bijzonders toe. Ja dat ie er leuk uitziet, en dan ? Ik vind een Fiat 500 meer toevoegen. Betaalbaar voor de gewone man, leuk om te zien, zuinig, bijzondere techniek dmv 2 pitter en maakt het straatbeeld vrolijker om te zien dan zo een serieuze Audi.
- Daniel
Inderdaad, zonder aan de kwaliteiten van de A5 iets af te doen (hell, ik heb er eentje besteld) heb je gewoon gelijk, het is geen bijzonder vernieuwende auto in zijn klasse. Geldt overigens ook voor de C-klasse en de 308 die gewoon oude wijn in nieuwe zakken zijn. Met name de 308 biedt niets wat de 307 niet ook al bood. De Qashqai is een aardige mix die behoorlijk goed schijnt te verkopen maar die is ook al wat langer op de markt.Joy Jolliffe schreef:Maar wat voegt de Audi A5 nu toe aan het huidige wagenpark, waarmee hij DE nieuwkomer van het jaar is ? Bijzondere techniek ? Heel veilig ? Praktisch ? Bargain ?
Wat houden we dan nog over:
Fiat 500: geweldig leuke auto, alleen tikje duur voor wat ie biedt. Heeft denk ik de beste papieren voor de titel.
Ford Mondeo: Best uitziende auto in zijn klasse, betrekkelijk voordelig, kwaliteit zit wel snor en rijdt ook nog eens puik. Enorme stap voorwaarts ten opzichte van het vorige model. Alleen het motorenaanbod kan mij niet overtuigen.
Kia Cee'd: naar mijn mening de stap die Kia nog moest zetten van een budget-merk naar een volwassen model dat zich prima kan meten met de Europese gevestigde orde.
Mazda 2: Mazda levert hiermee een puike prestatie door een onwijze bejaardenkar in één klap leuk te maken én aanzienlijk lichter dan de voorganger, wat een unicum mag heten.
Laatst gewijzigd door Daniel op 16 okt 2007, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Hahahahaha eindelijk hapt die dan tochMacboy schreef:Daar gaat het niet om Michel. De Audi staat echt hoger op de lijst als de andere modellen. Kijk naar onze poll, Audi zelfs 1.
Beetje kansloze opmerking: de Audi A5 is zelfs sinds lange tijd de eerste Audi die zelfs door BMW adepten mooi(er) wordt gevonden !Michel Pol schreef:A5 is op zijn coupe zijn gewoon een copy and past model uit de Audi mal.Michel

Maar er zijn zelfs BMW adepten die een dreier coupe niet mooi vinden

Prachtig dit soort discussies, komt geen eind aan

Michel
-
- Macboy
Ben het helemaal eens met JoyLife en Daniel. De A5 voegt in mijn ogen ook weinig toe in Autoland, behalve gewoon een schoonheid op wielen. Maar alleen schoonheid zou toch geen auto van het jaar titel mogen opleveren?
De Fiat 500 voegt denk ik veel meer toe en de Mazda2 zou ook mogen winnen, maar enkel vanwege vermindering van gewicht (wat inderdaad een unicum mag heten) vind ik ook niet dat je de titel in de wacht moet slepen. Das ook beetje krom.
Nee zelf ga ik zonder enige vorm van twijfel voor de Fiat 500.
De Fiat 500 voegt denk ik veel meer toe en de Mazda2 zou ook mogen winnen, maar enkel vanwege vermindering van gewicht (wat inderdaad een unicum mag heten) vind ik ook niet dat je de titel in de wacht moet slepen. Das ook beetje krom.
Nee zelf ga ik zonder enige vorm van twijfel voor de Fiat 500.