Juridisch vraagje: Taakstraf of zitten?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Bericht door allen » 06 okt 2007, 12:49

@Rene: je geeft zonder dat je er erg in hebt zelf al aan dat het onzin is. Hoe duurder het product, hoe meer omzetbelasting er bovenop geteld wordt. Maar het percentage blijft gelijk.
Hoe meer je te snel rijdt, hoe duurder je boete. Overigens is dit geen vast percentage maar neemt het boetebedrag fors toe naarmate je harder rijdt.
Een automobilist met een wat hoger inkomen moet naar jouw mening daarboven nog eens een pak betalen. Onder het mom van 'toch geld zat'.

De loon- en inkomstenbelasting is itt wat jij zegt alles behalve gelijk. Ik vind het echt een onwijs ondoordachte opmerking om te zeggen dat iemand die meer verdiend automatisch een hoger percentage belasting moet betalen omdat hij aan het eind toch meer over zal houden. De ondernemer / werknemer wordt zo gewoon gedemotiveerd om harder te werken. Waarom nog extra uren draaien als toch het meeste geld daarvan naar de overheid gaat?
Het ergste van alles is dat een deel van het geld naar oorlogen gaat in landen waar we niets te zoeken hebben en naar mensen die eigenlijk deels nog kunnen werken maar simpelweg geen zin hebben. Bijvoorbeeld omdat ze afgekeurd zijn voor het werk waarvoor ze opgeleid zijn en een andere bedrijfstak te laag zou zijn voor hun opleidingsniveau.
Hoe is het toch mogelijk dat er nog mensen zijn die een uitkering krijgen terwijl wij nog Polen aantrekken voor bijv. het werk in de kassen???

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 okt 2007, 12:59

goed verhaal allen, lekker kort. :lol:

nee totaal mee eens.100 punten. :!:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 okt 2007, 13:08

Rico v Velzen schreef:Boete naar inkomen is natuurlijk onterecht. Een boete is geen belasting ook al lijkt dat onderhand wel zo.
Een boete is een belasting letterlijk en figuurlijk op je inkomen... :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 okt 2007, 13:15

allen schreef:@Rene: je geeft zonder dat je er erg in hebt zelf al aan dat het onzin is. Hoe duurder het product, hoe meer omzetbelasting er bovenop geteld wordt. Maar het percentage blijft gelijk.
Hoe meer je te snel rijdt, hoe duurder je boete. Overigens is dit geen vast percentage maar neemt het boetebedrag fors toe naarmate je harder rijdt.
Een automobilist met een wat hoger inkomen moet naar jouw mening daarboven nog eens een pak betalen. Onder het mom van 'toch geld zat'.

De loon- en inkomstenbelasting is itt wat jij zegt alles behalve gelijk. Ik vind het echt een onwijs ondoordachte opmerking om te zeggen dat iemand die meer verdiend automatisch een hoger percentage belasting moet betalen omdat hij aan het eind toch meer over zal houden. De ondernemer / werknemer wordt zo gewoon gedemotiveerd om harder te werken. Waarom nog extra uren draaien als toch het meeste geld daarvan naar de overheid gaat?
Het ergste van alles is dat een deel van het geld naar oorlogen gaat in landen waar we niets te zoeken hebben en naar mensen die eigenlijk deels nog kunnen werken maar simpelweg geen zin hebben. Bijvoorbeeld omdat ze afgekeurd zijn voor het werk waarvoor ze opgeleid zijn en een andere bedrijfstak te laag zou zijn voor hun opleidingsniveau.
Hoe is het toch mogelijk dat er nog mensen zijn die een uitkering krijgen terwijl wij nog Polen aantrekken voor bijv. het werk in de kassen???
De 50% is als voorbeeld dat gaf ik al aan en het gaat om het gelijke percentage, ik zeg niet dat iemand met een hoog inkomen een hoger percentage moet betalen, dan begrijp je me niet :idea: het percentage blijft gelijk! alleen stel dat die boete van de 1 een tot die minimale grens 10% is van z'n inkomen en dus boete doet, dan zou zie van degenen die 10x zoveel evrdiend ook maar 10% van z'n loon betaald hoeven te worden, dus dat zou in deze vergelijking dan 10% blijven... :wink: net als 20% btw van iets wat goedkoop of heel duur is het blijft 20% van dat iets...dus fair qua betalsting/boete...en iemand die 10% van 10.000 betaald houd 9.000,-euro over en iemand die 10% van 100.000,-euro betaald houd nog 90.000,-!! euro over dus niet moeilijk doen :lol: je hebt nog 81.000,-euro meer te besteden dan die andere persoon zo zie ik dat, en jij ziet het zo klaar das duidelijk slotje erop en volgende onderwerp :lol:

allen

Bericht door allen » 06 okt 2007, 16:51

Ik begrijp je maar al te goed, maar haal je eigen opmerkingen aan om je te laten zien dat wat jij zegt meten met twee maten betreft. Ik geef ook aan dat ik het niet eens ben met jou maar dat ik vrede heb met de manier van straffen als ook de inkomstenbelasting een vast percentage bedraagt.

Een slotje is makkelijk voor eenieder die niet open staat voor de mening van een ander of daar simpelweg niet over wil en/of durft na te denken.

Mvg
Een anders altijd relaxte man die nu voelt dat iemand weer z'n spaarvarken probeert te jatten.

RogerM

Bericht door RogerM » 06 okt 2007, 23:16

GTRene schreef:[quote="..en iemand die 10% van 10.000 betaald houd 9.000,-euro over en iemand die 10% van 100.000,-euro betaald houd nog 90.000,-!! euro over dus niet moeilijk doen :lol: je hebt nog 81.000,-euro meer te besteden dan die andere persoon zo zie ik dat, en jij ziet het zo klaar das duidelijk slotje erop en volgende onderwerp :lol:
Lekker kortzichtig. dus diegene die iedere dag weer netjes naar een baas gaan of naar hun eigen bedrijf, werken eigenlijk voor diegene die wel in staat zijn te werken maar liever mee liften op het harde werk van anderen. Ik neem aan dat jij je winst op je ZZZ's ook keurig aangeeft middels een blauwe brief.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 okt 2007, 14:24

Rico v Velzen schreef:Taakstraf word qua impact vaak onderschat.. 20 uur taakstraf is 2.5 dag werken.

Maar in de praktijk pakt het vaak wat anders uit. want als je naast die taakstraf ook nog een gewone baan hebt, andere familaire verplichtingen ed.. je moet er nog heen, je moet terug.. taakstraf loop je ook niet van de daken te schreeuwen.. meeste mensen zullen zich er voor schamen.
Je kan met de reclassering bepaalde dagen afspreken waarop je de taakstraf doet. Zij bepalen niet wanneer je je taakstraf uitvoert, maar jijzelf :) Valt prima te combineren met werk (niet uit eigen ervaring overigens).
Boete naar inkomen is natuurlijk onterecht. Een boete is geen belasting ook al lijkt dat onderhand wel zo.
Hehe, ik hoor het Balkenende nog zeggen: "de gratis schoolboeken worden gefinancieerd met het verhogen van de boetes." Een dommere uitspraak heb ik afgelopen tig jaar van een politicus niet gehoord. Zelfs Wilders kan dr niet aan tippen.

Plaats reactie