14 november dag des oordeels.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 okt 2007, 15:11

Staks rijden we niet zoals in Cuba in museum stukken :-) Geen, of amper belasting, geen stumperhulpjes, geen uitlaatgassen eisen, of zelfs maar een kat......... E30 M3 is zo gek nog niet.

Zakelijk een auto van 15 jaar of ouder rijden is fiscaal qua bijtelling heel erg voordelig, 25% bijtellen over de dagwaarde, ofwel weinig, wat elk jaar ook nog eens daalt, afschijving, minimaal, en de extra onderhoudskosten zijn beter te doen dan afschijven op een nieuwe.

Mooi voorbeeld http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... nw&asrc=fa

koop je voor 11k paar euro BPM grote beurt. Dagwaarde 11k 8 25% * 52% / 12 € 119,17 per maand, lachen toch :lol:

Dat wil de fiscus toch. Iemand hier op het forum is een M5 als auto van de zaak aan het realiseren. Die lacht iedereen in een Passat van 35k heel hard uit :lol:

Michel

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 04 okt 2007, 15:12

Vraag me even af hoe dit zit bij import?

Zou die extra heffing er ook bovenop komen wanneer het niet om een nieuw voertuig gaat?

BV: Eerste kentekenregistratie in ander EU land (Duitsland), lijkt me sterk dat de NL overheid dan die zooi nóg een keer mag heffen? Doel van RestBPM was toch alleen het vlaktrekken van het "voordeel" van de lagere prijs van een buitenlandse auto?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 okt 2007, 15:19

Martijn schreef:Vraag me even af hoe dit zit bij import?

Zou die extra heffing er ook bovenop komen wanneer het niet om een nieuw voertuig gaat?

BV: Eerste kentekenregistratie in ander EU land (Duitsland), lijkt me sterk dat de NL overheid dan die zooi nóg een keer mag heffen? Doel van RestBPM was toch alleen het vlaktrekken van het "voordeel" van de lagere prijs van een buitenlandse auto?
Dagwaarde o.b.v. ANWB lijkt me meer dan goed te doen. Zijn nogal wat Mercedes handelen die fraaie benzen uit D halen met weinig KM's.

Michel

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 04 okt 2007, 15:22

Wederom weer een maatregel die gewoon naar binnen geschoven wordt. Je kunt er gewoon niets tegen doen. Dat is nog het trieste er aan. Zogenaamd volksvertegenwoordiging. Ja, nogal.

Typische is dat ik ook nét geen milieukorting op mijn beide roadsters heb gekregen omdat dat toen net weer afgeschaft was. Had mij dus €2000 gescheeld. Beide namelijk 120-125mg/km.

Maar goed, heel die focus op CO² is ook lekker kortzichtig natuurlijk. Lekker simpel doen en denken. Want als het te ingewikkeld wordt begrijpen ze het niet meer in Den Haag.

Zie die hele discussie over milieu-labels. Hoe achterlijk kun je het bedenken :P

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 15:31

Inderdaad michel en vanaf 92 komen de leuke auto s eraan.

e36 m3 here i come. Even op de zaak kopen. Hoppa meteen even een complete revisie erop. Alles nieuw rubbers in de ophanging. De hele tering zooi mooi afschrijven op de zaak.

Dit is wel een mooi idee zo.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 okt 2007, 15:37

Andre schreef:Inderdaad michel en vanaf 92 komen de leuke auto s eraan.

e36 m3 here i come. Even op de zaak kopen. Hoppa meteen even een complete revisie erop. Alles nieuw rubbers in de ophanging. De hele tering zooi mooi afschrijven op de zaak.

Dit is wel een mooi idee zo.
Idd, dikke auto's uit de gouden eeuw van de moderne auto E500 , E34 M5 enz. enz. je lacht je een breuk, als je het doot gaat rekenen. Nog leuker zal het worden waneer je een e36 320i koopt en daar gewoon een heftig blok in hangt, onder de noemer revisie. Bijtelling over 3 a 4 ka dagwaarde! Fuck the fiscus :lol:

Michel

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 okt 2007, 17:50

Zal een hoop minder nieuw verkocht gaan worden vrees ik dan. Voor mij niet zo erg maar voor een hoop mensen die een paar jaartjes aan t sparen waren voor wat leuks nieuws wel helaas. :(

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 okt 2007, 18:02

E36 M3 of E34 M5 op de zaak rijden.

GT3 zonder kenteken er achter op de trailer en klaar is kees :)

Kost je minder als een nieuwe M3 kopen.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 04 okt 2007, 18:04

Andre schreef:Inderdaad michel en vanaf 92 komen de leuke auto s eraan.

e36 m3 here i come. Even op de zaak kopen. Hoppa meteen even een complete revisie erop. Alles nieuw rubbers in de ophanging. De hele tering zooi mooi afschrijven op de zaak.

Dit is wel een mooi idee zo.
911 (964) ombouwen naar 964RS lijkt me ook wel geinig 8)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 04 okt 2007, 18:34

E36 M3 is natuurlijk the way to go.

N.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 okt 2007, 19:01

is die van jou van 92 of 93 nandor:)

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 04 okt 2007, 19:56

Ongelooflijk dat wij nederlanders dit gewoon laten gebeuren.
De reden hiervan is dat de meerderheid van de bevolking al geindoctrineerd is:''tja het is voor het milieu'' , door de goedgelovigheid in de media.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 okt 2007, 10:43

En wat ik gelezen heb gaat het die Samson (?) van de PVDA nog niet ver genoeg. Boven het A-label mag het wel naar 30% bijtellen.
Jezus man, in de A-label zitten enkel de Aygo's en C1's etc.
Heel leasend NL kan en wil zich daar niet in vervoeren.
Ook al bieden ze geen DF, practisch zijn ze ook niet.
Ze weten toch wel dat we in grotere werkpaarden stappen, dus pakken ze die meteen.
En en passant pakken ze elke autobezitter met de hogere houderschap belasting en accijnzen.
Dan klaag ik hier natuurlijk over auto's maar voor de rest is het ook niet hosanna, de BTW gaat omhoog en die bijtelling drukt ook nog eens op je inkomen zodat je bij andere regels ook nog eens buiten de boot valt.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16600
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 okt 2007, 10:58

Zeg, ik mag aannemen dat dit achterlijke plan nog voorgesteld dient te worden aan de eerste kamer?

Stelletje dieven zeg :twisted:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 okt 2007, 11:00

Je mag aannemen dat het doorgaat :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], erwin20vt en 9 gasten