GESTOLEN >> PEUGEOT DIMMA

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Christoph

Bericht door Christoph » 30 sep 2007, 14:45

Sorry hoor maar welke nono laat nu een gestolen auto zichtbaar staan op straat.

Dievengilde gaat ook achteruit :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 sep 2007, 22:53

Net de beelden gezien op SBS6 (notabene speciaal gekeken :P) en dat de auto in St. Willebrord staat is ook al best typisch, om het zo maar te zeggen :roll:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 sep 2007, 23:18

In Teike gebeurd het. ;)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 30 sep 2007, 23:40

Tristan

Bericht door Tristan » 01 okt 2007, 11:09

Wat zullen die mannen blij zijn. :D

En ook leuk voor dat joch, goeie daad!

Tom V

Bericht door Tom V » 01 okt 2007, 12:16

Mooi man, ben blij voor ze dat hij terug is!

Bas Aalbers

Bericht door Bas Aalbers » 02 okt 2007, 16:27

Zondagavond vorige week auto gestolen. :boos

Maandag aangifte en bekendmaking via diverse fora dat de auto gestolen is.

Maandag avond tip gekregen dat de auto gezien was, zondagavond, bij een tankstation in St. Willebrord.

Dinsdagmiddag auto gespot op trailer door vrachtwagen chauffeur, welke in een besloten circuit zijn getipt. Wederom aangifte gedaan bij de politie met als gevolg 1,5 uur later buiten te staan en geen actie ondernomen... :boos :FY

Nog meer fora via via op de hoogte gebracht en diverse tips nagevolgt, waaronder dus ook enkele valse tips. :ezel Maargoed, you never know Advertenties geplaatst her en der, krant AD erbij enz enz.

En toen, niets meer vernomen, geen juiste tips meer ontvangen.

Zaterdagmiddag jl was ik rond half 3 op de zaak bij de eigenaren waar de auto gestolen is. Daar trof ik hen aan in het gezelschap van de SBS6 cameraploeg. Opnames werden gemaakt voor de avond uitzending van Hart van NL. En toen gebeurde het, rond 3 uur ging mijn telefoon. Een iemand aan de lijn die vertelde de auto gezien te hebben, 5 minuten geleden bij hem voor de deur. Nou, op dat moment en tijdens die opnames gaan je nekharen rechtovereind staan en weet je even niet wat je moet zeggen of doen.... van alles gaat door je hoofd. Vervolgens de gegevens van deze persoon genoteerd en nagegaan en direct 112 gebeld, de snelste lijn met de regio politie en melding gemaakt dat de gestolen auto gesignaleerd is.... Waar? Rosendaal! Wederom dus regio St. Willebrord. Nog geen 5 minuten later, weer mijn telefoon. Weer gezien, Rucphen de avond ervoor. Weer 112 gebeld. En toen..... 20 minuten later.... weer mijn telefoon. Te bizar voor woorden krijg ik mijn ouder aan de lijn, welke in die regio op de camping zitten en even boodschappen gingen doen. Zij, op de hoogte van de diefstal, zaten nog te dollen in de auto en te geinen, stel dat we hem tegen komen....... en verdomd duikt hij op uit een zijstraat...... Na geen twijfel van mijn vader keerde hij om te volgen met als gevolg een actie die is uitgelopen op een achtervolging met een bijna frontale botsing met de dader...... enkel wist hij te ontsnappen via de stoep en perkjes, jawel, incl auto...Weer 112 gebeld....Toen was SBS6 nog steeds bij ons en we zaten ons behoorlijk op te naaien.....

Maarja, even naar Roosendaal, ben je zo een uurtje verder.....Besloten dus om een rassiatocht op te zetten voor de zondag, diverse telefoontjes werden gepleegt..... Tal van mensen waren benaderd om in regio St. Willebrord de auto te gaan zoeken. Om 5 uur zijn we maar naar huis gegaan....

Half zes stap ik de deur binnen en weer mijn telefoon, tipgever 1 weer, auto was weer gezien bij hem voor de deur..... weer 112 gebeld en de tipgever ook. Toen was de bom ontploft en is een selecte groep welke voor de zondag besproken was, direct naar Roosendaal gereden. Aldaar is er van alles gebeurd. Diverse speurtochten, een enkele aanhouding en info van de regio politie liet ons letterlijk in onze koude kleren zitten. Tot diep in de nacht is er van alles gebeurd, van navolging van tips na de uitzending van SBS6 tot het omsingelen van een woning en achtervolging van verdachte kenmerkende auto's welke volgens tipgevers ook tot de dader hoorde. Volgens zeggen was de dader, gezien door getuige, geen onbekende in de regio en ook niet onbekend bij de politie, maar al met al, heeft de arm der wet, niets gedaan en hebben we voor eigen rechter moeten spelen...... echter zonder resultaat......Half 7 smorgens lag de laatste van ons pas in bed........

.......en dan, enkele tijd later gaat de telefoon, dat de auto gevonden is en hup, de eigenaar op zondag morgen weer op pad. Gevonden en getipt door de jongen in de uitzending. :klap :klap :klap Welke op de hoogte was gebracht mede door de media, mede door onze herrieschopperij in de nacht en mede door mensen uit de buurt daar. :klap :klap :klap

Maar de politie zelf in actie komen, duurde nog een uur en tot op heden hebben ze ook geen ruk meer gedaan aan de hele zaak.....

De politie is je beste vriend, maar niet als je ze nodig hebt.....

Vanavond zijn we met z'n alles bij een gekomen om ieders verhaal in 1 x te kunnen aanhoren, zodat ook iedereen zijn verhaal kwijt kan, want man man man, wat waren de nachten kort afgelopen weekend.... De auto is weer aan huis en heeft geleden. Op papier enkele duizenden euro's schade, bumpers, velgen, ophanging, vermiste onderdelen enz enz.... Maargoed, we zijn blij en laten het hier nog niet bij zitten. Stappen worden ondernomen, misschien juridisch, maar eerst maar even een koste begroting maken voor eventuele te verhale schade via de verzekering. Tot op heden kunnen we allemaal weer lachen. :jump

En als afsluiting:

[img:500:734]http://www.jonflorijn.nl/files/jpg/wammes.jpg[/img]

Groeten,

Bas

VLA

Bericht door VLA » 02 okt 2007, 16:45

Whaha wat een prachtig verhaal zeg ! Echt goed dat ze hem terug hebben.

Joy

Bericht door Joy » 02 okt 2007, 17:02

Mooi verhaal. Die oudere man beukt dat kereltje zowat een maagbloeding :lol:

Plaats reactie