Vind het prima dat jullie m'n topic kapen hoor, als het maar over auto's gaat [img:40:30]
http://www.awimb.com/fudforum/images/sm ... riving.gif[/img]
Rico's conclusie is juist denk ik, zonder in een WRX te hebben gereden.
Met de 330i kun je flink hard over landweggetjes knallen, maar het is niet spannend. Het gaat aardig comfortabel ook. Als ik het vergelijk met de S2000, die was daar veel meer in z'n element. De Honda voelde ook wat speelser, je moest wat meer werken en je had sneller overstuur. In een bocht voelde je de kont zichzelf meer 'zetten'. In de 330i mis je dat gevoel, je stuurt in en hij neemt die bocht. Bijna ongeacht wegdek/weer. En hard, dat is het probleem niet (ook al was de Honda wat agieler bij het betere stuurwerk).
Maar op de snelweg is het omgedraaide wereld. De Honda trok heel vlot naar de 180-200, maar daarna voelde het allemaal wat minder aan. Hij had de PK's wel, maar het moet wel uit een 2.0 liter blok komen en dat gaat op die snelheid wat moeizaam had ik het idee. De BMW voelt zich op de snelwegoprit al thuis. Hij zet zeker op hogere snelheden flinke stappen vooruit. Maar dan moet je wel op de teller kijken om het echt te merken

. Oneffenheden in het wegdek, een (lichte) bocht in de snelweg, droog of regen, je kunt er echt hard overheen. En dat in alle rust. Voorbeeld; op de snelweg 140, voorganger gaat naar rechts, in de BMW geef je ongeacht de versnelling gas en die naald gaat rap met tientallen kilometers omhoog. In de S2000 reed je op de snelweg in de vijfde versnelling met 4500 toeren ofzo(aardig wat geluid), dan moest je om vlot ervoorbij te gaan toch naar z'n 4 terugschakelen om richting de 7 á 8000 rpm te gaan.
Snelwegrijden was in de Honda weinig aan, die auto is gebouwd voor de binnenwegen. Bochtige weggetjes, flink moeten schakelen, echt met rijden bezigzijn, bij zand op het wegdek even voorzichtig met het gaspedaal. Met de BMW ga je al te hard voor je het weet en dan voel je amper dat je >50km boven de maximum snelheid zit.
Als totaalplaatje is de BMW erg goed..231pk op de achterwielen, 1400kg, goed onderstel, maar minder rijdersauto. Waarschijnlijk vanwege het gewicht en omdat de motor gericht is op comfortabel rijden. En je mist de beleving natuurlijk. Dat wist ik allemaal vooraf al, absoluut geen verrassing echter voor mij is dit nu een goede (en verstandige) keuze. Er waren ook niet zoveel alternatieven. De Opel Speedster is wel mijn ding maar ik vond em wat PK's missen, MX5 is beetje net niet auto (my first sony

), een WRX is niet zo mijn ding, Cooper S heeft fwd, en dan ben je al snel klaar want dan kom je bij de snelle FWD auto's (wil ik niet) of oudere auto's (leuk maar wil ik ook niet, gaat vroeg of laat kapot, doffe ellende hoe nieuwer hoe beter

) uit.
Maar ik wil wel weer iets waarbij de beleving groter is. Keuze 330i of S2000 is makkelijk, dan kies ik zonder twijfel voor de Honda, was meer mijn soort auto (combinatie cabrio/binnenwegen/beleving), eerlijk is eerlijk

Verhaal komt wat negatief over zo, maar ik geniet bijna dagelijks van de 330i maar wel op een andere manier als eerst, ben tegenwoordig meer op de snelwegbochten te vinden om daar records te verbreken