Mitsubishi Lancer Evolution 6.5 Tommi Makkinen Edition
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 22:37
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:58
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Niet omdat ik m heb, maar vind dit toch tot nu toe nog de mooiste evo. Anders had ik wel wat jongers gekocht want hij was even duur als een 7. En een 8 hebb jeook voor ietsje meer. Maar het weggedrag is fenomenaal vergeleken bij de sub die verlaagd was (KW) maar dat leek er niet op. En dan nog zonder semi s eronder 

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Weggedrag is idd super, vondt alleen wel dat bij bochten op wat hogere snelheid de auto wat onvertrouwd aan voelt. Kan natuurlijk ook met de banden spanning te maken hebben of iets dergelijks... Auto heeft een tijd stil gestaan, dan wordt dit vaak vergeten te checken.martjesup schreef:Niet omdat ik m heb, maar vind dit toch tot nu toe nog de mooiste evo. Anders had ik wel wat jongers gekocht want hij was even duur als een 7. En een 8 hebb jeook voor ietsje meer. Maar het weggedrag is fenomenaal vergeleken bij de sub die verlaagd was (KW) maar dat leek er niet op. En dan nog zonder semi s eronder
- dannYZ
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
- Locatie: Lekkerkerk
Zoals wij van de week de dijk uit gingen heeft de auto daar weinig last meer van denk
Afgelopen week ook een open dumpvalve gemonteerd..
Het is een Blitz, er zitten 2 opzetstukjes bij voor waar de dumpvalve opent, een met een filtertje, en een met een open tuutje.. Het open tuutje blaast harder af, maar het filtertje is toch iets betrouwbaarder onder dat gat in de motorkap.. dus voor het filtertje gekozen
fotootjes
Bllllling! :d
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPBLLH7P.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KTH88L8.jpg[/img]


Afgelopen week ook een open dumpvalve gemonteerd..
Het is een Blitz, er zitten 2 opzetstukjes bij voor waar de dumpvalve opent, een met een filtertje, en een met een open tuutje.. Het open tuutje blaast harder af, maar het filtertje is toch iets betrouwbaarder onder dat gat in de motorkap.. dus voor het filtertje gekozen

fotootjes

Bllllling! :d
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPBLLH7P.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KTH88L8.jpg[/img]
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- dannYZ
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
- Locatie: Lekkerkerk
Oke, waar zullen we beginnen..
Gistermiddag werd ik gebeld snel de brug op te moeten ruimen, want de downpipe kwam eraan, en het moest snel gebeuren.. Mart ging er helemaal vanuit dat het ging passen dus eerst begonnen we met alles eraf te halen..
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MDU4LG3.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUQ4F8PO.jpg[/img]
De pijp heeft rare bochten, vernauwingen enz.. dat was bij het andere uitlaatje wel beter;
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CILVMXUY.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MLNQKPWE.jpg[/img]
Maarja, toen de downpipe er onder zat bleek dat het probleem nog steeds hetzelfde was, het probleem zat ´m juist in de cat.. er bleek dat de evo VI met 2 soorten uitlaten zijn geleverd.. een met een cat van ±35cm en eentje van ±50cm.. de standaard had er een van 50, en de fujitsubo is gemaakt voor een van 35.. deze cat heeft ook nog eens gedraaide aansluitingen, dus het ging nooit passen..
Vol teleurstelling gisteravond naar huis.. ik had ondertussen al contact opgenomen met Twan, die had nog een korte katvervanger liggen.
Doordat ook de leverancier van de uitlaat (JPN Performance Parts) er stevig van baalde dat het niet paste, bood hij aan zelf de katvervanger op te gaan halen. Wat toch een hele nette zaak is omdat hij er ook niets aan kan doen dat er 2 soorten cats zijn voor de evo..
Vanmiddag dan maar weer verder..
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8P3FAA7F.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFVLKJU6.jpg[/img]
Daar kwam het bekende autootje met gelukkig een passende catvervanger
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMTYJLH7.jpg[/img]
Gelukkig!!!
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMGICAXP.jpg[/img]
Nu kon alles mooi in elkaar, en het paste verder allemaal super!
De downpipe met flexibel stuk, zodat de krachten op het spruitstuk beperkt blijven
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCJYL36C.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIKL4JGB.jpg[/img]
En gelukkig reed ie weer
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VZHBJTRK.jpg[/img]
En vast een updateje om vast een beetje te kunnen wennen aan de volgende auto :d
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MONJ8PRP-1.jpg[/img]
Aanstaande week eens wat beter afstellen, want nu treden er toch wel wat fuelcuts op, en dat rijd niet echt comfortabel om het zo maar te noemen :d
(Ik zie trouwens dat het hier wat verder achterloopt, de blitz BOV is ingeruild voor een Bollen Racing, omdat het karakter
van de Bollen toch wat meer in mart zijn straatje ligt)
gr. danny
Gistermiddag werd ik gebeld snel de brug op te moeten ruimen, want de downpipe kwam eraan, en het moest snel gebeuren.. Mart ging er helemaal vanuit dat het ging passen dus eerst begonnen we met alles eraf te halen..
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MDU4LG3.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUQ4F8PO.jpg[/img]
De pijp heeft rare bochten, vernauwingen enz.. dat was bij het andere uitlaatje wel beter;
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CILVMXUY.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MLNQKPWE.jpg[/img]
Maarja, toen de downpipe er onder zat bleek dat het probleem nog steeds hetzelfde was, het probleem zat ´m juist in de cat.. er bleek dat de evo VI met 2 soorten uitlaten zijn geleverd.. een met een cat van ±35cm en eentje van ±50cm.. de standaard had er een van 50, en de fujitsubo is gemaakt voor een van 35.. deze cat heeft ook nog eens gedraaide aansluitingen, dus het ging nooit passen..
Vol teleurstelling gisteravond naar huis.. ik had ondertussen al contact opgenomen met Twan, die had nog een korte katvervanger liggen.
Doordat ook de leverancier van de uitlaat (JPN Performance Parts) er stevig van baalde dat het niet paste, bood hij aan zelf de katvervanger op te gaan halen. Wat toch een hele nette zaak is omdat hij er ook niets aan kan doen dat er 2 soorten cats zijn voor de evo..
Vanmiddag dan maar weer verder..
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8P3FAA7F.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GFVLKJU6.jpg[/img]
Daar kwam het bekende autootje met gelukkig een passende catvervanger

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMTYJLH7.jpg[/img]
Gelukkig!!!
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMGICAXP.jpg[/img]
Nu kon alles mooi in elkaar, en het paste verder allemaal super!
De downpipe met flexibel stuk, zodat de krachten op het spruitstuk beperkt blijven

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCJYL36C.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIKL4JGB.jpg[/img]
En gelukkig reed ie weer

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VZHBJTRK.jpg[/img]
En vast een updateje om vast een beetje te kunnen wennen aan de volgende auto :d
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MONJ8PRP-1.jpg[/img]
Aanstaande week eens wat beter afstellen, want nu treden er toch wel wat fuelcuts op, en dat rijd niet echt comfortabel om het zo maar te noemen :d
(Ik zie trouwens dat het hier wat verder achterloopt, de blitz BOV is ingeruild voor een Bollen Racing, omdat het karakter

gr. danny
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:58
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Nog even een foto van de uitlaat in het licht
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8P3FAA7F.jpg[/img]
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7GNN7CMB-1.jpg[/img]
Doordat mijn turbodruk zeer gestegen was
had ik last van fuelcuts, en omdat ik toch al een AVC-r in bestelling had staan, heb ik deze maar gelijk laten monteren bij Leo
Hij draait nu 1,2/1,3bar turbodruk, dus
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WQDTSFW-1.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJL7YBVQ.jpg[/img]
Afgelopen weekend ben ik mijn nieuwe set velgen op wezen halen;
Rota GTR 8,5J met Bridgestone RE050a banden
Omdat het zaterdag avond al donker was, en zondag mijn auto helemaal smerig was door het weer heb ik nog niet echt goede foto´s, maar voor het idee;
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XLUAH43I-1.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KWSZFYNL.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNSKOJWI.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKCPVSL6.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMQHDRVQ.jpg[/img]
Ik zal hem deze week eens goed wassen en goede foto´s maken..
Nieuwe G-tech meting zal ook volgen
MVG martijn

[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8P3FAA7F.jpg[/img]
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7GNN7CMB-1.jpg[/img]
Doordat mijn turbodruk zeer gestegen was


Hij draait nu 1,2/1,3bar turbodruk, dus
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WQDTSFW-1.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJL7YBVQ.jpg[/img]
Afgelopen weekend ben ik mijn nieuwe set velgen op wezen halen;
Rota GTR 8,5J met Bridgestone RE050a banden
Omdat het zaterdag avond al donker was, en zondag mijn auto helemaal smerig was door het weer heb ik nog niet echt goede foto´s, maar voor het idee;
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XLUAH43I-1.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KWSZFYNL.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNSKOJWI.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKCPVSL6.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMQHDRVQ.jpg[/img]
Ik zal hem deze week eens goed wassen en goede foto´s maken..
Nieuwe G-tech meting zal ook volgen

MVG martijn
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Mathieue30 en 12 gasten