Bas stelt zich voor met z'n Cosworth

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 17 sep 2007, 21:42

Hey Bas! Grappig om je 309 weer eens te zien. Blijft een mooie auto om te zien. Ik weet nog precies hoe snel die was, vergeleken bij mijn MR2:-)

Die Cosworth is wel een prachtig project zeg. De motor pak je erg grondig aan. Eigenlijk verdient een Ford dat nog niet eens :twisted:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 17 sep 2007, 22:01

Ik kijk regelmatig op EM, dus Bas309Turbo ken ik wel.. :)
Welkom..

En inderdaad, EM is een het verpauperen, zonde..

Maar is een erg stoer project Bas, ben benieuwd.

Succes ermee.

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 18 sep 2007, 00:00

Hoi Bas,

Werd inderdaad wel eens tijd..................jezelf voorstellen.

Goed bezig in ieder geval.

Gerhard

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 18 sep 2007, 11:46

@ Bram,

Ik kom wel een keertje buurten :wink:


frankv schreef:lekkere grote turbo....

je 309 lijkt nog in leven volgens de RDW, alleen heeft hij sinds januari 2005 geen apk meer, heb je hem nog ergens in opslag staan?

frank
De 309 is niet meer in mijn bezit. Deze heb ik toendertijd aan een Peugeot liefhebber kunnen verkopen. Deze heeft de auto nu volledig over laten spuiten in diamant zwart, en heeft nog wat andere modificaties gedaan aan de auto. Die jongen heeft zover ik begreep weinig tijd, dus dat zou verklaren waarom hij nog niet klaar is en dus op kenteken staat.


Davy,

Hahahaha.....dat is al jaren geleden idd, maar weet het nog als de dag van gisteren :wink:
Jij ging driftend door die bocht op het klaverblad hierzo :wink: Was super om een beetje met elkaar te spelen.


En tja, of een Ford het wel of niet verdient, valt over te discussieren...het blijft hoe dan ook een oud hok :wink:


Gerhard,

Schroef jij die oude Ford nou ook maar in elkaar :wink:



Groeten,

Bas

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 sep 2007, 13:10

Welkom op DF, serieus werk.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 18 sep 2007, 13:11

Welokm hier, dikke fiets!

Paul

Bericht door Paul » 18 sep 2007, 14:28

VET!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 18 sep 2007, 23:22

Gaaf project, die waarden ga ik nooit halen met mijn Sierra 2.0 8v (120pk) :shock:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 18 sep 2007, 23:48

Geweldig projekt! Welkom hier!
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een cosworth blok met iets eromheen..
Ben erg onder de indruk van zijn kunnen.. (van het blok dan) [img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14478.jpg[/img]
Alleen deze beste man heeft het kleppendeksel laten spuiten :?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 19 sep 2007, 10:15

Wat zijn nu de adressen in Nederland waar je terecht kan voor Ford Cosworth spullen?

Over een aantal bedrijven heb ik in het verleden zeer verschillende verhalen gehoord. En ik ben helaas behept met een oude liefde voor de Sierra Coswort 4x4 en de Escort dus m'n bloed kan wel een kruipen waar het niet gaan kan.

SteV6

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 19 sep 2007, 10:31

Gave bak, serieus werk!

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 19 sep 2007, 11:46

Hans GP1630 schreef:Geweldig projekt! Welkom hier!
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een cosworth blok met iets eromheen..
Ben erg onder de indruk van zijn kunnen.. (van het blok dan) [img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14478.jpg[/img]
Alleen deze beste man heeft het kleppendeksel laten spuiten :?

Een Lotus Seven Cosworth 8)
Lijkt me een geweldig voertuig om mee te gummen!
Als je dat kleppendeksel niks vindt, dan koop je toch een origineel kleppendeksel. Die heb je zo uitgewisseld :D

Zo te zien zit er nog de std turbo op en is het een 2wd Cosworth motor. Is er verder nog wat aan gedaan motorisch?





@ SteV6

Degene die zich in NL Cosworth "specialist" noemen, heb ik geen hoge pet van op. Ik heb al zoveel verhalen en dingen van dichtbij gezien van deze "specialisten" dat ik daar mijn auto niet heen zou brengen.
Deze specialisten verkopen "gereviseerde"motoren die na een 1000 km in elkaar lopen en waarvan achteraf blijkt dat deze motoren al gewoon 2 ton hebben gedraaid. En dat is niet 1 verhaal maar meerdere gevallen dus, tot rechtszaken aan toe.

Ze zullen er vast verstand van hebben....dat is 1.....maar betrouwbaar...dat is 2.
Ik haal al mijn onderdelen uit Engeland of Amerika, en heb zo langzamerhand wel een beetje vaste leveranciers.




Groeten,

Bas

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 19 sep 2007, 13:34

rwd sierra cosworths regeren!

meer kan ik hier niet op zeggen :wink:

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 19 sep 2007, 15:07

:shock:

Dikke auto, heeft natuurlijk niet veel meer met een echte sierra te maken maar een mooie zelfgemaakte creatie. Ziet er top uit!

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 19 sep 2007, 16:05

@Bas niet zo negatief met 1000 km en dan blok in de soep, de mijne ging toch maar liefst 6800 km mee.
Na volledige revisie bij 1 van de Cosworth specialisten in het zuiden van het land.

Zorg jij nou eerst maar eens dat de jouwe loopt, 500 pk levert, langer dan 1000 km meegaat en dan ook nog eens fatsoenlijk remt.
Als dat alles in orde is, ga ik er heel misschien als alles meezit en pasen en pinksteren op 1 dag vallen, over nadenken of ik dat hok van mij weer in elkaar schroef.

Ik heb in ieder geval voldoende spareparts liggen!!

Gerhard

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 19 sep 2007, 16:51

@ Gerhard,

Die van jou ging dan misschien 6800 km mee, maar die van anderen beduidend minder :wink:

Dat je voldoende spare parts heb weet ik....daar kun je 2 auto's van bouwen. Doe er dan ook wat mee man!

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 19 sep 2007, 20:24

Hmm, zit er toch meer waarheid in die verhalen dan me lief is ...

SteV6

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 19 sep 2007, 22:14

Ja.. goed voor het vertrouwen nu :? ben benieuwd hoe lang ik hem heel hou..

Dit is de turbo.. hoe kan je zien welke motor het is?

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14488.jpg[/img]

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 19 sep 2007, 23:51

@ SteV6 en Hans

Een Cosworth motor is aardig betrouwbaar hoor....er werd hier gedoeld op de "specialisten" die niet betrouwbaar waren en niet op de motor :wink: ( Die motoren waar wij het over hebben kwamen allemaal "gereviseerd" van dezelfde "tuner" af.
Af fabriek is de Cosworth qua internals denk ik zelfs een van de sterkste motoren ooit gemaakt.


@ Hans,

Er is in het onderblok een nummer te zien. 200 of 205.
200 is een 4x4 onderblok en 205 is een 2wd onderblok. (zie foto)

[img:533:399]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_1898.jpg[/img]

Jij hebt sowieso een 2wd cilinderkop.


Groeten,

Bas

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 20 sep 2007, 00:27

hoi Bas!
welkom hier!

meteen een vraag: hoe wil je betrouwbaar 2 bar overdruk behalen met een 3 bar map sensor?

groetjes,
Andreas.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 20 sep 2007, 14:16

@ Bas,

Mijn twijfels gaan ook niet over de techniek maar meer over een zeker bedrijf uit St. Anthonis en over een zaakje in Limburg.

SteV6

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 20 sep 2007, 16:12

SteV6 schreef:@ Bas,

Mijn twijfels gaan ook niet over de techniek maar meer over een zeker bedrijf uit St. Anthonis en over een zaakje in Limburg.

SteV6

:wink:



@ Andreas,

Dat is geen probleem. De map sensor kapt het signaal niet af bij 2 bar overdruk.
Er zijn vele Engelsen die zelfs met nog meer druk rijden op dezelfde map sensor.

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 20 sep 2007, 16:21

@Stef,

Als je JP cars bedoeld, niks mis mee.
Wat je ziet is wat je krijgt, je betaald veel geld, krijgt geen garantie, blijft het heel heb je geluk, gaat het stuk dan heb je pech.
Is wat mij betreft heel duidelijk.

Verder is het natuurlijk ook zo dat die Ford zooi uit de jaren 80 stamt, afgeleverd zijn met 204 pk en toen ook al niet heel bleven.

Duik eens in de Lancer EVO's, japans, niet stuk te krijgen en middels een andere originele computer veilig 350 pk.

Gerhard

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 20 sep 2007, 17:15

Gerhard schreef:@Stef,

Als je JP cars bedoeld, niks mis mee.
Wat je ziet is wat je krijgt, je betaald veel geld, krijgt geen garantie, blijft het heel heb je geluk, gaat het stuk dan heb je pech.
Is wat mij betreft heel duidelijk.

Verder is het natuurlijk ook zo dat die Ford zooi uit de jaren 80 stamt, afgeleverd zijn met 204 pk en toen ook al niet heel bleven.

Duik eens in de Lancer EVO's, japans, niet stuk te krijgen en middels een andere originele computer veilig 350 pk.

Gerhard
Gerhard,

Dat je teleurgesteld ben in het kapotlopen van je motor, snap ik....maar wat je nu zegt is een vertekend beeld :wink:

De EVO is uiteraard een veel betere auto als de Sierra.....geen discussie mogelijk. Maar het kapotlopen van jouw motor had meer met de tuning zelf te maken als met het blok.

Jouw motor liep stuk met om en nabij de 300 pk. Mijn motor met om en nabij de 380 bleef heel. Ken ook iemand die al jaren met 420 pk over de nurburgring stampte.....ging niet kapot.


De 4G63T motor van Mitsubishi is een mooi stukje techniek, en hebben goed flowende koppen. Maar sterker af fabriek als de Cosworth motor? .....NEE.
Rond de 320 pk moet je al aan andere drijfstangbouten bij de EVO, anders knappen ze af. Rond de 380 pk komen de zuigers om de hoek kijken anders smelten ze weg.
Terwijl een Cosworth motor gewoon op zijn gemak 450 pk kan hebben op std zuigers....drijfstangen gewoon tot 550 + pk.
Zelfs mijn oude motor die 1 liter olie dronk op 100 km ( en al 200.000 km had gedraaid :shock: )heb ik op zijn donder gegeven met een 330-350 pk....zelfs die ging niet kapot 8)

Uiteraard heeft iedere motor zo wel iets, de cosworth motor staat bekend om falende koppakkingen en het relatief hogere olieverbruik.

Jij hebt gewoon echt domme pech gehad, en iemand die de motor van jouw niet goed in elkaar heeft gezet / afgesteld. Je had al knokkelende zuigers man :shock: , was een nieuwe motor.

Dat je een beetje afkeer hebt, begrijp ik wel hoor, maar ook EVO motoren lopen stuk. :wink:


Groeten,

Bas

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 20 sep 2007, 18:52

Nou;in de UK rijdt zo'n 90% van de EVO rijders zonder arp drijfstangbouten op 1,6 bar(360 pk) of meer zonder probleem;het is meer een(Nederlandse) aanname dat ze bij hoge rpm zouden rekken/breken.
1 van de grote tuners daar heeft zelfs 2 jaar op 2,1 bar gereden met een EVO VI met stock drijfstangbouten inclusief vele circuitdagen zonder een enkel probleem en hij rijdt nu nog(weer 2 jaar verder) en is nu in het bezit van een particulier,alhoewel het bij zulke drukken(2 bar) wel verstandig is om arp's te monteren.

Over de zuigers:Simon Norris,de grote EVO-tuner/motorbouwer heeft verscheidene EVO blokken van rond de 500 pk gebouwd met standaard zuigers;alleen met andere drijfstangen;volgens Norris ligt de grens van de zuigers bij zo'n 550 pk;David Buschur,samen met AMS de grootste EVOtuner uit de VS idem :wink: .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast