Bas stelt zich voor met z'n Cosworth
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
@ Bram,
Ik kom wel een keertje buurten
Davy,
Hahahaha.....dat is al jaren geleden idd, maar weet het nog als de dag van gisteren
Jij ging driftend door die bocht op het klaverblad hierzo
Was super om een beetje met elkaar te spelen.
En tja, of een Ford het wel of niet verdient, valt over te discussieren...het blijft hoe dan ook een oud hok
Gerhard,
Schroef jij die oude Ford nou ook maar in elkaar
Groeten,
Bas
Ik kom wel een keertje buurten

De 309 is niet meer in mijn bezit. Deze heb ik toendertijd aan een Peugeot liefhebber kunnen verkopen. Deze heeft de auto nu volledig over laten spuiten in diamant zwart, en heeft nog wat andere modificaties gedaan aan de auto. Die jongen heeft zover ik begreep weinig tijd, dus dat zou verklaren waarom hij nog niet klaar is en dus op kenteken staat.frankv schreef:lekkere grote turbo....
je 309 lijkt nog in leven volgens de RDW, alleen heeft hij sinds januari 2005 geen apk meer, heb je hem nog ergens in opslag staan?
frank
Davy,
Hahahaha.....dat is al jaren geleden idd, maar weet het nog als de dag van gisteren

Jij ging driftend door die bocht op het klaverblad hierzo

En tja, of een Ford het wel of niet verdient, valt over te discussieren...het blijft hoe dan ook een oud hok

Gerhard,
Schroef jij die oude Ford nou ook maar in elkaar

Groeten,
Bas
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Geweldig projekt! Welkom hier!
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een cosworth blok met iets eromheen..
Ben erg onder de indruk van zijn kunnen.. (van het blok dan) [img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14478.jpg[/img]
Alleen deze beste man heeft het kleppendeksel laten spuiten
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een cosworth blok met iets eromheen..
Ben erg onder de indruk van zijn kunnen.. (van het blok dan) [img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14478.jpg[/img]
Alleen deze beste man heeft het kleppendeksel laten spuiten

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Wat zijn nu de adressen in Nederland waar je terecht kan voor Ford Cosworth spullen?
Over een aantal bedrijven heb ik in het verleden zeer verschillende verhalen gehoord. En ik ben helaas behept met een oude liefde voor de Sierra Coswort 4x4 en de Escort dus m'n bloed kan wel een kruipen waar het niet gaan kan.
SteV6
Over een aantal bedrijven heb ik in het verleden zeer verschillende verhalen gehoord. En ik ben helaas behept met een oude liefde voor de Sierra Coswort 4x4 en de Escort dus m'n bloed kan wel een kruipen waar het niet gaan kan.
SteV6
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Hans GP1630 schreef:Geweldig projekt! Welkom hier!
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een cosworth blok met iets eromheen..
Ben erg onder de indruk van zijn kunnen.. (van het blok dan) [img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14478.jpg[/img]
Alleen deze beste man heeft het kleppendeksel laten spuiten
Een Lotus Seven Cosworth 8)
Lijkt me een geweldig voertuig om mee te gummen!
Als je dat kleppendeksel niks vindt, dan koop je toch een origineel kleppendeksel. Die heb je zo uitgewisseld

Zo te zien zit er nog de std turbo op en is het een 2wd Cosworth motor. Is er verder nog wat aan gedaan motorisch?
@ SteV6
Degene die zich in NL Cosworth "specialist" noemen, heb ik geen hoge pet van op. Ik heb al zoveel verhalen en dingen van dichtbij gezien van deze "specialisten" dat ik daar mijn auto niet heen zou brengen.
Deze specialisten verkopen "gereviseerde"motoren die na een 1000 km in elkaar lopen en waarvan achteraf blijkt dat deze motoren al gewoon 2 ton hebben gedraaid. En dat is niet 1 verhaal maar meerdere gevallen dus, tot rechtszaken aan toe.
Ze zullen er vast verstand van hebben....dat is 1.....maar betrouwbaar...dat is 2.
Ik haal al mijn onderdelen uit Engeland of Amerika, en heb zo langzamerhand wel een beetje vaste leveranciers.
Groeten,
Bas
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
- Locatie: Gelderland
@Bas niet zo negatief met 1000 km en dan blok in de soep, de mijne ging toch maar liefst 6800 km mee.
Na volledige revisie bij 1 van de Cosworth specialisten in het zuiden van het land.
Zorg jij nou eerst maar eens dat de jouwe loopt, 500 pk levert, langer dan 1000 km meegaat en dan ook nog eens fatsoenlijk remt.
Als dat alles in orde is, ga ik er heel misschien als alles meezit en pasen en pinksteren op 1 dag vallen, over nadenken of ik dat hok van mij weer in elkaar schroef.
Ik heb in ieder geval voldoende spareparts liggen!!
Gerhard
Na volledige revisie bij 1 van de Cosworth specialisten in het zuiden van het land.
Zorg jij nou eerst maar eens dat de jouwe loopt, 500 pk levert, langer dan 1000 km meegaat en dan ook nog eens fatsoenlijk remt.
Als dat alles in orde is, ga ik er heel misschien als alles meezit en pasen en pinksteren op 1 dag vallen, over nadenken of ik dat hok van mij weer in elkaar schroef.
Ik heb in ieder geval voldoende spareparts liggen!!
Gerhard
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ja.. goed voor het vertrouwen nu
ben benieuwd hoe lang ik hem heel hou..
Dit is de turbo.. hoe kan je zien welke motor het is?
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14488.jpg[/img]

Dit is de turbo.. hoe kan je zien welke motor het is?
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14488.jpg[/img]
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
@ SteV6 en Hans
Een Cosworth motor is aardig betrouwbaar hoor....er werd hier gedoeld op de "specialisten" die niet betrouwbaar waren en niet op de motor
( Die motoren waar wij het over hebben kwamen allemaal "gereviseerd" van dezelfde "tuner" af.
Af fabriek is de Cosworth qua internals denk ik zelfs een van de sterkste motoren ooit gemaakt.
@ Hans,
Er is in het onderblok een nummer te zien. 200 of 205.
200 is een 4x4 onderblok en 205 is een 2wd onderblok. (zie foto)
[img:533:399]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_1898.jpg[/img]
Jij hebt sowieso een 2wd cilinderkop.
Groeten,
Bas
Een Cosworth motor is aardig betrouwbaar hoor....er werd hier gedoeld op de "specialisten" die niet betrouwbaar waren en niet op de motor

Af fabriek is de Cosworth qua internals denk ik zelfs een van de sterkste motoren ooit gemaakt.
@ Hans,
Er is in het onderblok een nummer te zien. 200 of 205.
200 is een 4x4 onderblok en 205 is een 2wd onderblok. (zie foto)
[img:533:399]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_1898.jpg[/img]
Jij hebt sowieso een 2wd cilinderkop.
Groeten,
Bas
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
SteV6 schreef:@ Bas,
Mijn twijfels gaan ook niet over de techniek maar meer over een zeker bedrijf uit St. Anthonis en over een zaakje in Limburg.
SteV6

@ Andreas,
Dat is geen probleem. De map sensor kapt het signaal niet af bij 2 bar overdruk.
Er zijn vele Engelsen die zelfs met nog meer druk rijden op dezelfde map sensor.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
- Locatie: Gelderland
@Stef,
Als je JP cars bedoeld, niks mis mee.
Wat je ziet is wat je krijgt, je betaald veel geld, krijgt geen garantie, blijft het heel heb je geluk, gaat het stuk dan heb je pech.
Is wat mij betreft heel duidelijk.
Verder is het natuurlijk ook zo dat die Ford zooi uit de jaren 80 stamt, afgeleverd zijn met 204 pk en toen ook al niet heel bleven.
Duik eens in de Lancer EVO's, japans, niet stuk te krijgen en middels een andere originele computer veilig 350 pk.
Gerhard
Als je JP cars bedoeld, niks mis mee.
Wat je ziet is wat je krijgt, je betaald veel geld, krijgt geen garantie, blijft het heel heb je geluk, gaat het stuk dan heb je pech.
Is wat mij betreft heel duidelijk.
Verder is het natuurlijk ook zo dat die Ford zooi uit de jaren 80 stamt, afgeleverd zijn met 204 pk en toen ook al niet heel bleven.
Duik eens in de Lancer EVO's, japans, niet stuk te krijgen en middels een andere originele computer veilig 350 pk.
Gerhard
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Gerhard,Gerhard schreef:@Stef,
Als je JP cars bedoeld, niks mis mee.
Wat je ziet is wat je krijgt, je betaald veel geld, krijgt geen garantie, blijft het heel heb je geluk, gaat het stuk dan heb je pech.
Is wat mij betreft heel duidelijk.
Verder is het natuurlijk ook zo dat die Ford zooi uit de jaren 80 stamt, afgeleverd zijn met 204 pk en toen ook al niet heel bleven.
Duik eens in de Lancer EVO's, japans, niet stuk te krijgen en middels een andere originele computer veilig 350 pk.
Gerhard
Dat je teleurgesteld ben in het kapotlopen van je motor, snap ik....maar wat je nu zegt is een vertekend beeld

De EVO is uiteraard een veel betere auto als de Sierra.....geen discussie mogelijk. Maar het kapotlopen van jouw motor had meer met de tuning zelf te maken als met het blok.
Jouw motor liep stuk met om en nabij de 300 pk. Mijn motor met om en nabij de 380 bleef heel. Ken ook iemand die al jaren met 420 pk over de nurburgring stampte.....ging niet kapot.
De 4G63T motor van Mitsubishi is een mooi stukje techniek, en hebben goed flowende koppen. Maar sterker af fabriek als de Cosworth motor? .....NEE.
Rond de 320 pk moet je al aan andere drijfstangbouten bij de EVO, anders knappen ze af. Rond de 380 pk komen de zuigers om de hoek kijken anders smelten ze weg.
Terwijl een Cosworth motor gewoon op zijn gemak 450 pk kan hebben op std zuigers....drijfstangen gewoon tot 550 + pk.
Zelfs mijn oude motor die 1 liter olie dronk op 100 km ( en al 200.000 km had gedraaid

Uiteraard heeft iedere motor zo wel iets, de cosworth motor staat bekend om falende koppakkingen en het relatief hogere olieverbruik.
Jij hebt gewoon echt domme pech gehad, en iemand die de motor van jouw niet goed in elkaar heeft gezet / afgesteld. Je had al knokkelende zuigers man

Dat je een beetje afkeer hebt, begrijp ik wel hoor, maar ook EVO motoren lopen stuk.

Groeten,
Bas
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Nou;in de UK rijdt zo'n 90% van de EVO rijders zonder arp drijfstangbouten op 1,6 bar(360 pk) of meer zonder probleem;het is meer een(Nederlandse) aanname dat ze bij hoge rpm zouden rekken/breken.
1 van de grote tuners daar heeft zelfs 2 jaar op 2,1 bar gereden met een EVO VI met stock drijfstangbouten inclusief vele circuitdagen zonder een enkel probleem en hij rijdt nu nog(weer 2 jaar verder) en is nu in het bezit van een particulier,alhoewel het bij zulke drukken(2 bar) wel verstandig is om arp's te monteren.
Over de zuigers:Simon Norris,de grote EVO-tuner/motorbouwer heeft verscheidene EVO blokken van rond de 500 pk gebouwd met standaard zuigers;alleen met andere drijfstangen;volgens Norris ligt de grens van de zuigers bij zo'n 550 pk;David Buschur,samen met AMS de grootste EVOtuner uit de VS idem
.
1 van de grote tuners daar heeft zelfs 2 jaar op 2,1 bar gereden met een EVO VI met stock drijfstangbouten inclusief vele circuitdagen zonder een enkel probleem en hij rijdt nu nog(weer 2 jaar verder) en is nu in het bezit van een particulier,alhoewel het bij zulke drukken(2 bar) wel verstandig is om arp's te monteren.
Over de zuigers:Simon Norris,de grote EVO-tuner/motorbouwer heeft verscheidene EVO blokken van rond de 500 pk gebouwd met standaard zuigers;alleen met andere drijfstangen;volgens Norris ligt de grens van de zuigers bij zo'n 550 pk;David Buschur,samen met AMS de grootste EVOtuner uit de VS idem

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast