C63 Zeer intressant geprijsd !!!
-
- Sander S.
- Sanhi
Prijs is min of meer gelijk gebleven tov de C55 AMG, dit in tegenstelling tot de M3. Wat deze prijs met motorsportbeleving te maken heeft kan ik niet rijmen. Sterker nog, ik dat de E90 M3 qua concept eerder dichter naar Mercedes (luxe/comfortabel) trekt dan andersom. Interessant wordt wat in het standaard pakket van de AMG zit. Bij de grote merken stelt de basis prijs helemaal niets voor. De optie's bepalen de uiteindelijke prijs.Femme schreef: Mijn inziens geeft Mercedes hiermee aan dat de C63 in dynamisch opzicht niet kan wedijveren met de M3 en dat het concept niet voldoende exclusief is (niet de motorsportbeleving van een hoogtoerige V8 ).
AMG heeft in het verleden al aangekondigd de ontwikkeling gelijk te laten lopen met de normale versies. Mijn inziens is dit gewoon een strategische keuze verder niet. Bovendien vind ik dat sportiviteit niet wordt bepaald door een handbak en oncomfortabel rijgedrag. En wat is moeite hebben? De verschillen waren en zullen minuscuul klein zijn. Uiteindelijk zal de koper niet beslissen op basis van een rondetijd van de Nurburgring.Femme schreef: Het is opvallend dat Mercedes de C63 binnen een half jaar na introductie van de nieuwe C-klasse presenteert terwijl BMW de M3 pas twee jaar na de lancering van de nieuwe 3er klaar had. Zit veel meer ontwikkeling en testwerk in. Een normale C-klasse verliest het in sportiviteit al ten opzichte van een 3-klasse. Een veel sterker ontwikkelde M3 zou geen moeite moeten hebben met de C63.
Hoeveel % van de kopers van een E90 M3 zullen deze uiteindelijk een keer over het circuit laten rollen? En als je toch al gaat shoppen in deze prijsklasse, dan is dat minimale prijsverschil alleen maar een statistisch feit. Helemaal voor de leasers..Femme schreef: C63 = rechtuitbrander met dikke bodykit, makkelijk te ontplooien vermogen hoog comfortniveau. Met de lagere prijs wil Mercedes BMW een hak zetten door rechtuitbranders naar het merk met de ster te trekken, zodat zij hun centjes niet in Munchen achterlaten.
De vooringenomenheid tov. Mercedes is veel bepalender, en daardoor vaak ten onrechte als rechtuitbrander of taxi bestempeld.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Goeie post, helemaal mee eens.Sanhi schreef:Prijs is min of meer gelijk gebleven tov de C55 AMG, dit in tegenstelling tot de M3. Wat deze prijs met motorsportbeleving te maken heeft kan ik niet rijmen. Sterker nog, ik dat de E90 M3 qua concept eerder dichter naar Mercedes (luxe/comfortabel) trekt dan andersom. Interessant wordt wat in het standaard pakket van de AMG zit. Bij de grote merken stelt de basis prijs helemaal niets voor. De optie's bepalen de uiteindelijke prijs.Femme schreef: Mijn inziens geeft Mercedes hiermee aan dat de C63 in dynamisch opzicht niet kan wedijveren met de M3 en dat het concept niet voldoende exclusief is (niet de motorsportbeleving van een hoogtoerige V8 ).
AMG heeft in het verleden al aangekondigd de ontwikkeling gelijk te laten lopen met de normale versies. Mijn inziens is dit gewoon een strategische keuze verder niet. Bovendien vind ik dat sportiviteit niet wordt bepaald door een handbak en oncomfortabel rijgedrag. En wat is moeite hebben? De verschillen waren en zullen minuscuul klein zijn. Uiteindelijk zal de koper niet beslissen op basis van een rondetijd van de Nurburgring.Femme schreef: Het is opvallend dat Mercedes de C63 binnen een half jaar na introductie van de nieuwe C-klasse presenteert terwijl BMW de M3 pas twee jaar na de lancering van de nieuwe 3er klaar had. Zit veel meer ontwikkeling en testwerk in. Een normale C-klasse verliest het in sportiviteit al ten opzichte van een 3-klasse. Een veel sterker ontwikkelde M3 zou geen moeite moeten hebben met de C63.
Hoeveel % van de kopers van een E90 M3 zullen deze uiteindelijk een keer over het circuit laten rollen? En als je toch al gaat shoppen in deze prijsklasse, dan is dat minimale prijsverschil alleen maar een statistisch feit. Helemaal voor de leasers..Femme schreef: C63 = rechtuitbrander met dikke bodykit, makkelijk te ontplooien vermogen hoog comfortniveau. Met de lagere prijs wil Mercedes BMW een hak zetten door rechtuitbranders naar het merk met de ster te trekken, zodat zij hun centjes niet in Munchen achterlaten.
De vooringenomenheid tov. Mercedes is veel bepalender, en daardoor vaak ten onrechte als rechtuitbrander of taxi bestempeld.
- Sander S.
haha doe normaal man
er bestaan ook gewoon mensen die een mooie auto willen en wel degelijk wat geven om sportieve rij-eigenschappen. En misschien ook wel eens met spinnend wegtrekken etc.
Dat wij nou bereid zijn om veel extra geld in ons vervoer te pompen
Ik zie het zo:
DF <-----------------------------------------------> Renault Scenic rijders
Maar er zit zo veel tussen. Ook in de middenmoot kunnen ware autoliefhebbers zitten.
er bestaan ook gewoon mensen die een mooie auto willen en wel degelijk wat geven om sportieve rij-eigenschappen. En misschien ook wel eens met spinnend wegtrekken etc.
Ik zie het zo:
Maar er zit zo veel tussen. Ook in de middenmoot kunnen ware autoliefhebbers zitten.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En wat is de definitie van een ware autoliefhebber? Mijn vader noemt en vindt zichzelf ook een echte liefhebber, hij heeft nu een mooie Volvo V40 en wil een Saab 9-3. Niet auto's die op dit forum tot zijn recht zouden komen. Het gaat hem ook om uitstraling en gevoel en rij-eigenschappen zijn iets minder belangrijk, hij rijdt toch niet sportief en op de grens.
Autoliefhebberij is in vele facetten mogelijk. Ik vind die opgevoerde Golfjes en Civics met de hele catalogus van AutoStyle en Halfords-troep aan onderdelen erop ook he-le-maal niets maar ook zij noemen zich autoliefhebbers.
Ik vind deze Mercedes, zonder er in te hebben gereden, zeer geslaagd. Relatief nette prijs en bruut veel power en bovendien de mooiste van de Duitse 3 qua design.
En dat ie 0,3% comfortabeler zou zijn dan de M3, wat dan nog. Zoals hierboven gezegd wordt schuift BMW meer richting Mercedes dan andersom.
Autoliefhebberij is in vele facetten mogelijk. Ik vind die opgevoerde Golfjes en Civics met de hele catalogus van AutoStyle en Halfords-troep aan onderdelen erop ook he-le-maal niets maar ook zij noemen zich autoliefhebbers.

Ik vind deze Mercedes, zonder er in te hebben gereden, zeer geslaagd. Relatief nette prijs en bruut veel power en bovendien de mooiste van de Duitse 3 qua design.
En dat ie 0,3% comfortabeler zou zijn dan de M3, wat dan nog. Zoals hierboven gezegd wordt schuift BMW meer richting Mercedes dan andersom.
- RVV
correctieSander Spoolder schreef:haha doe normaal man
Ik zie het zo:
DF <-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------> Renault Scenic rijders

- Femme
De leren beleding van de interieurlijsten in carbonmotief oogt hoogwaardiger dan de standaard titaniumimitatie in een gewone 3-serie. De sportstoelen van de M3 maken ook veel verschil. Ik vind het nog niet zo dramatisch gesteld met het interieur van de M3. Het minimalistische design leent zich er ook niet voor om voorzien te worden van allerlei tierelantijntjes.Rico v Velzen schreef:Ik vind het bij mij e46 M3 veel beter voor elkaar.. vanwege de toch best wel exclusieve lijsten, het alcantara stuur, pook. etc.. mooiere tellerbak.. supermooie SMG M pook, met boutjes vastgezet..
De M3 krijgt volgend jaar bovendien meer onderscheidend vermogen als de nieuwe sequentiële bak leverbaar wordt.
De prijs heeft niets met motorsportbeleving te maken, wel de motorisering van beide voertuigen. De hoogtoerige V8 in de M3 is mijn inziens een blok van een heel ander kaliber dan de dikke V8 in de C63. BMW probeert met de M3 het karakter van een racer in een straatauto te krijgen en dat lukt aardig gezien het maximum toerental van tegen de 9000 toeren. Er zijn niet veel auto's die een dergelijke beleving bieden, al helemaal niet als het moet in een vierzitter met een prijs van rond de 100K.Sanhi schreef:Prijs is min of meer gelijk gebleven tov de C55 AMG, dit in tegenstelling tot de M3. Wat deze prijs met motorsportbeleving te maken heeft kan ik niet rijmen. Sterker nog, ik dat de E90 M3 qua concept eerder dichter naar Mercedes (luxe/comfortabel) trekt dan andersom. Interessant wordt wat in het standaard pakket van de AMG zit. Bij de grote merken stelt de basis prijs helemaal niets voor. De optie's bepalen de uiteindelijke prijs.
De Merc is wel een doordouwer maar heeft niet de motorsportgenen van een M3 en een RS4. MB-klanten willen dit natuurlijk ook helemaal niet. Voor sportieve (BMW-)rijders maakt dit de C63 wel wezenlijk anders dan een M3 of RS4.
Wat betreft de prijs: toen de RS4 op de markt kwam positioneerde Audi hem vol zelfvertrouwen vér boven de M3 en zo'n 12K hoger dan de oude RS4. De nieuwe M3 kreeg bijna 80 pk meer en werd fors duurder. Daarentegen is de C63 goedgekoper geworden dan de C55 AMG terwijl het vermogen sterk toegenomen is. De C55 AMG was bijna 20K duurder dan een M3 en de C63 AMG is ondanks een hoger vermogen goedkoper. Dit terwijl de andere C-klasse modellen wel duurder zijn geworden ten opzichte van hun voorganers en duurder zijn dan vergelijkbare 3-series.
Die positionering is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Waarom vraagt MB niet minimaal 15K meer zodat de prijs op gelijk niveau met de RS4 komt? Op basis van de specs moet het kunnen. MB is nou niet een merk dat bekend staat om z'n prijsstunts.
-
Staat ook bij 90%
Van de kopers in dit segment: M3-S4-RS4-C63-etc.
Maar een hele kleine groep van de eigenaren van een van deze auto's gebruikt de auto waar deze voor gebouwd is.
Die gaan echt niet s'zondags naar de ring, en naar vrijrijden.nl.
Vergeet niet dat status ook een groot argument is om een M3-C63-etc te kopen.
Van de kopers in dit segment: M3-S4-RS4-C63-etc.
Maar een hele kleine groep van de eigenaren van een van deze auto's gebruikt de auto waar deze voor gebouwd is.
Die gaan echt niet s'zondags naar de ring, en naar vrijrijden.nl.
Vergeet niet dat status ook een groot argument is om een M3-C63-etc te kopen.
- Roman
Leuk dat je dat zegt, heb voor deze week een Scenic om in te rijden omdat de golf eindelijk z'n bumper en motorkap vervangen krijgt (zie dat topic waar een vrachtauto achteruit tegen m'n auto inparkeert)Rico v Velzen schreef:correctieSander Spoolder schreef:haha doe normaal man
Ik zie het zo:
DF <-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------> Renault Scenic rijders
En ik vond de golf al niet veel aan, maar dit is echt erg!
Het regent hier behoorlijk, dus dat wil zeggen dat de wegen zo glad als ijs zullen zijn (altijd hier bij regen, kan het asphalt niet tegen) dus ik zal eens kijken of een Scenic dwars wil...

- Sander S.
ROMAN!!!Roman schreef:Leuk dat je dat zegt, heb voor deze week een Scenic om in te rijden omdat de golf eindelijk z'n bumper en motorkap vervangen krijgt (zie dat topic waar een vrachtauto achteruit tegen m'n auto inparkeert)Rico v Velzen schreef:correctieSander Spoolder schreef:haha doe normaal man
Ik zie het zo:
En ik vond de golf al niet veel aan, maar dit is echt erg!
Het regent hier behoorlijk, dus dat wil zeggen dat de wegen zo glad als ijs zullen zijn (altijd hier bij regen, kan het asphalt niet tegen) dus ik zal eens kijken of een Scenic dwars wil...
![]()
Doe dat nou maar niet, ik bedoel, je post vaak leuke foto's, je voegt wat toe in discussies etc ... wat ik zeggen wil. Wij van DF zijn gewoon gesteld op onze Nederlandse/Spaanse vriend, ga please niet proberen dwars te gaan met een Scenic

-
Marcelvv schreef: Vergeet niet dat status ook een groot argument is om een M3-C63-etc te kopen.
Ben ik het niet mee eens marcel.
Met bijv. een X5/730d/s320/A8,die je voor zelfde bedragen kan kopen,heb je m.i. veel meer status!!
Als ik status zoek kocht ik een A8 3 ltr TDI.Zeker weten dat je voor gevuld word aangezien!!!!
- Roman
Sander Spoolder schreef:
ROMAN!!!
Doe dat nou maar niet, ik bedoel, je post vaak leuke foto's, je voegt wat toe in discussies etc ... wat ik zeggen wil. Wij van DF zijn gewoon gesteld op onze Nederlandse/Spaanse vriend, ga please niet proberen dwars te gaan met een Scenic

Ik zal wel rustig aan doen, Landcruisers kunnen ook prima dwars dus dan moet dit onding toch ook wel wat kunnen

Ik denk dat ook al zou ik het willen het waarschijnlijk niets een goed zal lukken, ook al is het alsof je op ijs rijd hier als het regent

-
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Sanhi
Toerenbeul versus koppelbeul. Tuurlijk is de nieuwe M3 een pracht produkt, maar ik ook hier denk ik dat verkoopcijfers belangrijker zijn dan het bedienen van een groepje liefhebbers. Voor een groot deel van de kopers is het 'lekker belangrijk' 9000 rpm... Die 4 deurs versie is eigenlijk al het bewijs een groter publiek aan te spreken. Alhoewel het een sport-sedan is, daarnaast is het wel makkelijk dat er ook iemand achterin kan...Femme schreef:De prijs heeft niets met motorsportbeleving te maken, wel de motorisering van beide voertuigen. De hoogtoerige V8 in de M3 is mijn inziens een blok van een heel ander kaliber dan de dikke V8 in de C63. BMW probeert met de M3 het karakter van een racer in een straatauto te krijgen en dat lukt aardig gezien het maximum toerental van tegen de 9000 toeren. Er zijn niet veel auto's die een dergelijke beleving bieden, al helemaal niet als het moet in een vierzitter met een prijs van rond de 100K.Sanhi schreef:Prijs is min of meer gelijk gebleven tov de C55 AMG, dit in tegenstelling tot de M3. Wat deze prijs met motorsportbeleving te maken heeft kan ik niet rijmen. Sterker nog, ik dat de E90 M3 qua concept eerder dichter naar Mercedes (luxe/comfortabel) trekt dan andersom. Interessant wordt wat in het standaard pakket van de AMG zit. Bij de grote merken stelt de basis prijs helemaal niets voor. De optie's bepalen de uiteindelijke prijs.
Motorsportgenen?Femme schreef: De Merc is wel een doordouwer maar heeft niet de motorsportgenen van een M3 en een RS4. MB-klanten willen dit natuurlijk ook helemaal niet. Voor sportieve (BMW-)rijders maakt dit de C63 wel wezenlijk anders dan een M3 of RS4.
Marketing heet dat, en daar zijn ze alledrie niet vies van:
AMG schreef: Dicht bij DTM
Al op het eerste gezicht maakt de C 63 AMG indruk. De nieuw vormgegeven motorkap met zijn prominente ‘powerdomes’ beschermt de door AMG ontwikkelde 6,3-liter V8-motor, die met zijn cilinderinhoud van 6.208 cm3 goed is voor een vermogen van maar liefst 336 kW/457 pk bij een toerental van 6.800 omw./min. Daarmee zit de C 63 AMG al heel dichtbij de naar schatting 470 pk van de AMG Mercedes-Benz C-Klasse raceauto die in de DTM wordt ingezet.
BMW M schreef: De nieuwe BMW M3 Coupé zet de traditie van M GmbH voort: pure sportwagens bouwen. Met een hoogtoerenmotor, direct afgeleid van de competitie-versie. Met een onderstel dat zich op de legendarische Nordschleife van de Nürburgring heeft bewezen.
AUDI RS4 schreef: Zijn enorme kracht put de Audi RS4 uit de nieuwe 4.2 FSI-motor. In deze V8 krachtbron heeft Audi zijn ervaringen uit de autosport voor het eerst omgezet in een hoge toerenmotor.
Mee eens, alhoewel we even moeten afwachten wat je voor dat geld krijgt.Femme schreef: Wat betreft de prijs: toen de RS4 op de markt kwam positioneerde Audi hem vol zelfvertrouwen vér boven de M3 en zo'n 12K hoger dan de oude RS4. De nieuwe M3 kreeg bijna 80 pk meer en werd fors duurder. Daarentegen is de C63 goedgekoper geworden dan de C55 AMG terwijl het vermogen sterk toegenomen is. De C55 AMG was bijna 20K duurder dan een M3 en de C63 AMG is ondanks een hoger vermogen goedkoper. Dit terwijl de andere C-klasse modellen wel duurder zijn geworden ten opzichte van hun voorganers en duurder zijn dan vergelijkbare 3-series.
Die positionering is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Waarom vraagt MB niet minimaal 15K meer zodat de prijs op gelijk niveau met de RS4 komt? Op basis van de specs moet het kunnen. MB is nou niet een merk dat bekend staat om z'n prijsstunts.
Toen ik aan het oriënteren was naar een Nederlandse C55 AMG en een Duitse C55 AMG bleken er nogal wat verschillen te zijn. In Nederland is de AMG de 'top' variant uit de C klasse, veel optie's zijn dan standaard. (Parkeersensoren, Breedbeeld navigatie, Dimmende spiegels, etc,etc) in Duitsland daarentegen alles Mehrpreis. (Zelfs climate control!) Het is dus even afwachten of de modellen in de basis vergelijkbaar zijn.
Of is de markt gewoon zo goed, dat alle 3 de merken denken hier 100 duizend+ van te verkopen?
- M-bitious
Maar de 30 die NL dit jaar krijgt waren in no-time verkocht. Ze zullen er heus wel 10.000 van weten te verkopen in de wereld. En de meeste mensen die een M3 kunnen betalen, kunnen meestal ook wel een auto van anderhalve ton betalen. Welke auto is voor een ton dan zoveel beter als een M3? De M3 was trouwens niet gelijk met de coupe klaar, 80% van de M3 bestaat uit andere onderdelen dan de reguliere 3.Rico v Velzen schreef:Dat BMW 2 jaar wacht met een M3 heeft natuurlijk niks te maken met ontwikkeling maar alles met marktstrategie.
Die M3 was technisch al lang klaar.. maar laat ze maar lekker wachten die potentiële M3 rijders.. die toch wel een M3 kopen, en hoe langer ze moeten wachten hoe meer zin ze hebben..
BMW is ook gewoon de weg kwijt door een ton te vragen voor een instapper.
Vorige model was 20K goedkoper.. en 80K was al TE veel geld voor een drietje..
Goed beschouwd gaat het toch helemaal nergens meer over om 100000 euro en meer voor een middenklassertje met een dikke motor te vragen..
Wij geilen er allemaal op maar HOEVAAK kom je straks IRL zo'n ding tegen ? Met ene beetje mazzel op 3 vingers te tellen in een jaar.. als dat al zo is..
Mannen zo hard gaan deze dingen echt niet over de toonbank voor deze poen..
Laatst gewijzigd door M-bitious op 13 sep 2007, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Tuurlijk gaat ie verkocht worden,, maar zelfs na 7 jaar zie je af en toe een e46 M3.. en een M6 kom ik never nooit tegen, behalve bij de dealer of op een CBR
Dat die eerste 30 al verkocht zijn is niet zo bijzonder natuurlijk,, zou een ander verhaal zijn als er al 300 waren verkocht.. maar populair zal die zeker worden.

Dat die eerste 30 al verkocht zijn is niet zo bijzonder natuurlijk,, zou een ander verhaal zijn als er al 300 waren verkocht.. maar populair zal die zeker worden.
- RVV
Tom schreef:Op autogespot.com staan de E46 M3's niet eens meer. Zegt genoeg
Zie toch wel regelmatig E46 M3's rijden en bij de E92 M3 zal dat niet anders zijn.
gelukig staat ie van mij er nog op pppfff, met slechts 10 spots en 1 in Nederland is ie ook mega exclusief natuurlijk.. fuck die massaproductie van die 100000 e92 M3's

http://www.autogespot.com/viewcars.php? ... type=M3+CS