S5 vs 335i: Triumph of handling over power
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
are you sure? ongewijzigde 335i? das knap 8) dat zou wel wat kunnen verklaren, straks krijgen we de omgekeerde wereld net als destijds heet aantal pk's in Japan zeiden ze max 280pk maar dan hadden sommige ook iets van 300 of meer, meer in deze gevallen is altijd goed 8)hugo schreef:Vergeet niet dat de 335i op papier 300PK heeft. In werkelijkheid is dit wel een tig PK's meer. Zo zijn er een aantal US modellen op de bank geweest welke allemaal meer dan 340Pk leverde en een enkele zelfs 350.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Zonder een pk discussie te willen starten maarre geen idee of Hugo het heeft over wiel pk's of teruggerekende vliegwiel pk's. Ik vond het het verschil tussen SAE en DIN altijd behoorlijk (5-10%) anders. Als je 306 krukas DIN pk's op de rollenbank in de U.S. zet en ze rekenen het terug naar SAE dan zit je toch al gauw op 330pkBert ///M3 schreef:Hm nee dat scheelt standaard maar een paar PK. Volgens mij kom je met DIN zelfs hoger uit.
Ze fappen daar allemaal wat loos op wielpk's terwijl er zowat geen grotere onzinwaarde is als wielpk's. Maar die discussie heb ik al vaker gevoerd


-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Zie ik zojuist de'vermaarde'AUTOBILD waarin de Audi S5 tegenover de (JAWEL) E92 M3 wordt getest. Fazit: Der Audi beeindruckt, der BMW begeistert.
Audi is bezadigder maar OK en prima in alles en BMW is de Fahrmaschine, nog gekker, sportiever. Spielt Geld keine Rolle:M3
De Audi wint de test en dan vooral op KOSTEN. 55900 geloof ik aanschaf tegen 71000 krap voor de M3.
Tja.
Audi is bezadigder maar OK en prima in alles en BMW is de Fahrmaschine, nog gekker, sportiever. Spielt Geld keine Rolle:M3
De Audi wint de test en dan vooral op KOSTEN. 55900 geloof ik aanschaf tegen 71000 krap voor de M3.
Tja.

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Deze 335i's zijn bijna allemaal gechipt. Erg populair in het amerikaanse E9x 335i-wereldje is de Xede-chip. Voor de aardigheid maar eens op een forum als E90post.com zoeken op Xede en kijken wat je dan voor zoekresultaten krijgt...hugo schreef:Vergeet niet dat de 335i op papier 300PK heeft. In werkelijkheid is dit wel een tig PK's meer. Zo zijn er een aantal US modellen op de bank geweest welke allemaal meer dan 340Pk leverde en een enkele zelfs 350.
Neemt niet weg dat er nog veel meer potentieel in het blok van de 335i zit dan BMW er op dit moment uithaalt. Dit is echter allemaal een marketingtechnische zet. De 335i mag immers de M3 niet al te veel in het vaarwater zitten.
Respectabele tuners als Hartge en AC Schnitzer, maar ook de concullega's in eigen huis: Alpina halen er met gemak 360 tot 380 PK uit. Ja dan wordt een 335i ineens een serieuze concurrent van de M3. Wellicht niet qua scherpte (lees: rijdynamiek) straight out-of-box, maar wel qua bruikbaar vermogen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire en 2 gasten