S5 vs 335i: Triumph of handling over power

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 sep 2007, 08:12

Vergeet niet dat de 335i op papier 300PK heeft. In werkelijkheid is dit wel een tig PK's meer. Zo zijn er een aantal US modellen op de bank geweest welke allemaal meer dan 340Pk leverde en een enkele zelfs 350.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 sep 2007, 09:57

hugo schreef:Vergeet niet dat de 335i op papier 300PK heeft. In werkelijkheid is dit wel een tig PK's meer. Zo zijn er een aantal US modellen op de bank geweest welke allemaal meer dan 340Pk leverde en een enkele zelfs 350.
are you sure? ongewijzigde 335i? das knap 8) dat zou wel wat kunnen verklaren, straks krijgen we de omgekeerde wereld net als destijds heet aantal pk's in Japan zeiden ze max 280pk maar dan hadden sommige ook iets van 300 of meer, meer in deze gevallen is altijd goed 8)

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 05 sep 2007, 11:22

Denk dat het meer te maken heeft met de vermogensbanken van die Amerikanen. Lijkt standaard 100pk teveel aan te wijzen vergeleken met de rest van de wereld.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 sep 2007, 11:38

Damir Vukovic schreef:Denk dat het meer te maken heeft met de vermogensbanken van die Amerikanen. Lijkt standaard 100pk teveel aan te wijzen vergeleken met de rest van de wereld.
DIN - SEA omrekeningetje :?:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 sep 2007, 12:09

Hm nee dat scheelt standaard maar een paar PK. Volgens mij kom je met DIN zelfs hoger uit.

Ze fappen daar allemaal wat loos op wielpk's terwijl er zowat geen grotere onzinwaarde is als wielpk's. Maar die discussie heb ik al vaker gevoerd :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 sep 2007, 12:19

Bert ///M3 schreef:Hm nee dat scheelt standaard maar een paar PK. Volgens mij kom je met DIN zelfs hoger uit.

Ze fappen daar allemaal wat loos op wielpk's terwijl er zowat geen grotere onzinwaarde is als wielpk's. Maar die discussie heb ik al vaker gevoerd :wink:
Zonder een pk discussie te willen starten maarre geen idee of Hugo het heeft over wiel pk's of teruggerekende vliegwiel pk's. Ik vond het het verschil tussen SAE en DIN altijd behoorlijk (5-10%) anders. Als je 306 krukas DIN pk's op de rollenbank in de U.S. zet en ze rekenen het terug naar SAE dan zit je toch al gauw op 330pk :D Mooi werk alleen loopt zo'n ding er niks harder door :wink:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 sep 2007, 16:57

Zie ik zojuist de'vermaarde'AUTOBILD waarin de Audi S5 tegenover de (JAWEL) E92 M3 wordt getest. Fazit: Der Audi beeindruckt, der BMW begeistert.
Audi is bezadigder maar OK en prima in alles en BMW is de Fahrmaschine, nog gekker, sportiever. Spielt Geld keine Rolle:M3

De Audi wint de test en dan vooral op KOSTEN. 55900 geloof ik aanschaf tegen 71000 krap voor de M3.

Tja. :P

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 sep 2007, 18:37

S5 ziet er deftig uit maar de 335i geeft je mijn inziens toch echt MEER een rijdersauto voor je centen!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 05 sep 2007, 21:45

Hoe kun je een S5 nou tegenover een M3 zetten, lijkt me een slecht vergelijk van die Duitse jongens. Ze moeten straks nog maar eens een RS5 tegenover een M3 zetten en opnieuw vergelijken (RS4 en M3 zitten qua kosten op min of meer gelijk niveau (RS4 tikkeltje prijziger).

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 05 sep 2007, 21:49

hugo schreef:Vergeet niet dat de 335i op papier 300PK heeft. In werkelijkheid is dit wel een tig PK's meer. Zo zijn er een aantal US modellen op de bank geweest welke allemaal meer dan 340Pk leverde en een enkele zelfs 350.
Deze 335i's zijn bijna allemaal gechipt. Erg populair in het amerikaanse E9x 335i-wereldje is de Xede-chip. Voor de aardigheid maar eens op een forum als E90post.com zoeken op Xede en kijken wat je dan voor zoekresultaten krijgt...

Neemt niet weg dat er nog veel meer potentieel in het blok van de 335i zit dan BMW er op dit moment uithaalt. Dit is echter allemaal een marketingtechnische zet. De 335i mag immers de M3 niet al te veel in het vaarwater zitten.

Respectabele tuners als Hartge en AC Schnitzer, maar ook de concullega's in eigen huis: Alpina halen er met gemak 360 tot 380 PK uit. Ja dan wordt een 335i ineens een serieuze concurrent van de M3. Wellicht niet qua scherpte (lees: rijdynamiek) straight out-of-box, maar wel qua bruikbaar vermogen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire en 2 gasten