Tijdens een bezoek via "Driving Fun" aan de rollerbank van JD met de snel ingereden FR met EPS uitlaat en JD maatchip, haalde ik op de rollerbank nog maar 202pk en 435nm WtF537 WtF537
Gelijk maar een log gemaakt om te kijken waar het probleem zat. De auto rijd gewoon goed, alleen had ik al gemerkt dat ie niet meer zo makkelijk naar de 230 liep

Die dag had jeroen geen tijd meer, dus maar een afspraak gemaakt.
Langs geweest en na diversen runs op de bank en op de weg, uitleg over een hele hoop getallen (gewenste veilige turbodruk, werkelijke turbodruk, diesel inspuitmomenten en hoeveelheden, luchtmassasensor, grafieken, etc., wel weer een hoop geleerd trouwens) is de conclusie dat het vermogenverlies hoogstwaarschijnlijk komt door de extra roet die ergens in de turbo blijft zitten, aankoekt, waardoor er dus minder vermogen uitkomt. De auto laat verder geen gekke dingen zien die duiden op een defect in de turbo. Het schijnt meer voor te komen bij diesels die door verder te tunen als alleen chip...

Hierbij de status van mijn FR op dit moment...
[img:1000:901]http://webdisk.planet.nl/ramon231/publi ... tdraai.jpg[/img]
Ben al bezig om te kijken of de turbo schoongemaakt kan worden en heb al een bedrijfje gevonden

Iemand toevallig andere oplossingen om een turbo weer schoon te krijgen ???