Ben ik absoluut niet met je eens. Ja, als je lol aan autorijden op hogesnelheidsruns en vlotte rechtelijn acceleratie boven de 100 km/h komt, dan is het inderdaad een foute ontwikkeling. Nee, laat die lichte auto's maar komen.Rico v Velzen schreef: Ben erg benieuwd naar de verdere ontwikkeling, daarbij realiseer ik me gelijk dat dit weer een nagel aan onze autoliefhebberij doodskist is.
Nieuwe auto rijd 1:66
- Hielke
- RVV
Hielke ik zei autoliefhebberij da's een wat ruimer begrip als autorijden.
Als ik dit project zie dan zie ik alles behalve autoliefhebberij voor mij. Dat wil niet zeggen dat ik dit soort projecten niet toejuich. Natuurlijk zitten hier kansen in. Maar denk nou niet dat ik lol zie in 20pk ofzo geperst in een zetpil die met 160 km per je darmkanaal in schiet.
Alles in deze auto is onderhevig gemaakt aan zuinigheid, dat kan niet samengaan met met 100% rijplezier.
480 kilo dat klinkt leuk op papier maar in de praktijk zal die auto niet veel meer comfort bieden als een radical ofzo. En een radical met de prestaties van een Citroen C1 zit ik niet op te wachten. sorry.
Als ik dit project zie dan zie ik alles behalve autoliefhebberij voor mij. Dat wil niet zeggen dat ik dit soort projecten niet toejuich. Natuurlijk zitten hier kansen in. Maar denk nou niet dat ik lol zie in 20pk ofzo geperst in een zetpil die met 160 km per je darmkanaal in schiet.
Alles in deze auto is onderhevig gemaakt aan zuinigheid, dat kan niet samengaan met met 100% rijplezier.
480 kilo dat klinkt leuk op papier maar in de praktijk zal die auto niet veel meer comfort bieden als een radical ofzo. En een radical met de prestaties van een Citroen C1 zit ik niet op te wachten. sorry.
- MX5T
Hedendaagse auto's zijn goed aangepast aan de berijders, groot, zwaar, veel blufpotentieel en "verzorgend" zoals de staat waarin de berijders leven.
Ik stem voor licht, luchtig, plezierig met inderdaad een tikje spanning & sensatie als je de limieten opzoekt en gebruikseconomie dan blijft er ook nog wat over voor andere leuke dingen en milieuvriendelijkheid dan blijft er ook nog een omgeving over om met zijn allen in te leven.
Ik stem voor licht, luchtig, plezierig met inderdaad een tikje spanning & sensatie als je de limieten opzoekt en gebruikseconomie dan blijft er ook nog wat over voor andere leuke dingen en milieuvriendelijkheid dan blijft er ook nog een omgeving over om met zijn allen in te leven.
- Wouter
ja wel grappig zo'n autotje
leuk voor in de stad
voor de rest is het net niets.
je krijgt het gevoel dat je met een mini tussen de vrachtwagens rijd.
veiligheid???
comfort????
geluidsdemping???
degelijkheid???
dit is gewoon een compleet kale auto wat leuk is voor er bij
o/100 in 9 sec is wel redelijk, maar rekenmaar dat het bij 140 kruipend omhoog gaat
dan maar meer bezine per keer tanken en dan wel een degelijke auto.
leuk project dat 1:66 haalbaar is maar daar blijft het ook bij.
leuk voor in de stad
voor de rest is het net niets.
je krijgt het gevoel dat je met een mini tussen de vrachtwagens rijd.
veiligheid???
comfort????
geluidsdemping???
degelijkheid???
dit is gewoon een compleet kale auto wat leuk is voor er bij
o/100 in 9 sec is wel redelijk, maar rekenmaar dat het bij 140 kruipend omhoog gaat
dan maar meer bezine per keer tanken en dan wel een degelijke auto.
leuk project dat 1:66 haalbaar is maar daar blijft het ook bij.
- Jan Visser
- Jan Visser
- Michel P
Kijk eens naar de eco racer van VW, erg leuk autotjes. Ik denk dat fabrikanten meer moeten worden gepushed om lichte kleine handzame auto's te produceren. Als je nu een dag in de file staat zie je allemaal mega blik om je heen, door het supersizen van alle modellen, met een bestuurder in die auto. 90% lease, die ook voor 90% alleen in de auto zit. Stel je nu eens voor dat iedereen als daily driver zo'n auto zou hebben, dan voldoet die toch meer dan voldoende voor de saaie werk KM's op het drukke wegennetwerk van NL. Als je dan zo'n auto liefhebber bent heb je voor het weekend een speeltje! De werkgever is van een hoop gezeur af, runningcost zijn laag, bijtelling indien prive gebruikt laag, klaar. Die dingen zijn gegelijk genoeg om 3 jaar te rijden. Overheid kan dit stimuleren door de auto met die emissie waarden BMP vrij op de markt toe te laten. Als ze voor de liefhebber met weekend speeltje vervolgens een soort van 60 dagen kaar introduceren, dan kan dit concept alleen maar aanslaan.
Ik heb een klant die in de randstad woont in sinds 2 jaar een prius rijd, omdat er alleen maar files zijn, ding is zuiniger in de file, omdat hij dan op electra rijd. Voor de weekende heeft hij een leuke MX5. De sport voor hem met de prius is, dezuinigheids benchmarks van zichzelf verslaan tijdens de file drukte.
Michel
Ik heb een klant die in de randstad woont in sinds 2 jaar een prius rijd, omdat er alleen maar files zijn, ding is zuiniger in de file, omdat hij dan op electra rijd. Voor de weekende heeft hij een leuke MX5. De sport voor hem met de prius is, dezuinigheids benchmarks van zichzelf verslaan tijdens de file drukte.
Michel
- Dennis Cavallino
Zo denk ik er ook over Michel.
De Prius had ik trouwens ook graag willen rijden. Prima auto, stuurt goed, rijdt goed. In de business uitvoering is hij erg compleet en luxe zonder BPM voor de opties. Leer d'r nog bij en een paar knappe velgen en je hebt best een mooie auto die erg ruim is en waarmee de files idd een klein 'feestje' worden. Ik haat files, ik haat stilstaan met een auto, maar als het allemaal zo makkelijk en goedkoop gaat als in een Prius, dan heb ik er geen problemen mee. De techniek in dat ding vind ik erg interessant trouwens. Electro voor het opheffen van gebrek aan koppel van de 1.5 in zo'n grote auto, de 1.5 vvti motor met genoeg vermogen om de auto redelijk rap vooruit te brengen, ook mede dankzij de CVT automaat.
Hij is niet voor niets auto van het jaar geworden.
Toen we vorig jaar op het punt stonden om die krengen te bestellen, toen wisten we nog niet wat we nu weten (financieel gezien dan). Ben blij dat we het daarom niet hebben gedaan/kunnen doen. Maar qua auto, ja zet maar voor de deur hoor.
De Ecoracer van VW vind ik ook super. En een Smart Roadster ook nog steeds. Allemaal leuke zuinige (sportieve) auto's.
En als 'race' versie vind ik hem niet lelijker dan een WRC Citroen:
[img:360:270]http://www.treehugger.com/files/toyota_prius_gt_04.jpg[/img]
Het betekent nog niet dat ik hem mooi vind, maar lelijk is anders.
De Prius had ik trouwens ook graag willen rijden. Prima auto, stuurt goed, rijdt goed. In de business uitvoering is hij erg compleet en luxe zonder BPM voor de opties. Leer d'r nog bij en een paar knappe velgen en je hebt best een mooie auto die erg ruim is en waarmee de files idd een klein 'feestje' worden. Ik haat files, ik haat stilstaan met een auto, maar als het allemaal zo makkelijk en goedkoop gaat als in een Prius, dan heb ik er geen problemen mee. De techniek in dat ding vind ik erg interessant trouwens. Electro voor het opheffen van gebrek aan koppel van de 1.5 in zo'n grote auto, de 1.5 vvti motor met genoeg vermogen om de auto redelijk rap vooruit te brengen, ook mede dankzij de CVT automaat.
Hij is niet voor niets auto van het jaar geworden.
Toen we vorig jaar op het punt stonden om die krengen te bestellen, toen wisten we nog niet wat we nu weten (financieel gezien dan). Ben blij dat we het daarom niet hebben gedaan/kunnen doen. Maar qua auto, ja zet maar voor de deur hoor.
De Ecoracer van VW vind ik ook super. En een Smart Roadster ook nog steeds. Allemaal leuke zuinige (sportieve) auto's.
En als 'race' versie vind ik hem niet lelijker dan een WRC Citroen:
[img:360:270]http://www.treehugger.com/files/toyota_prius_gt_04.jpg[/img]
Het betekent nog niet dat ik hem mooi vind, maar lelijk is anders.

- Hielke
VW Eco-racer is misschien nog wel het meest interessante project van de super zuinige auto's. Die auto bestaat echt en rijdt. Zelfde concept en gewicht als de Smart Roadster en dan met 50% meer vermogen. Dat moet de hemel op wielen zijn (als je het dieselgeluid even vegeet
)
Tijdens mijn huurdag met de Roadster heb ik alleen maar getrapt met dat kreng en daarbij een verbruik van 1 op 12,5 gescoord. Heel knap.

Tijdens mijn huurdag met de Roadster heb ik alleen maar getrapt met dat kreng en daarbij een verbruik van 1 op 12,5 gescoord. Heel knap.
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- Hielke
Deze Dennis? http://www.mozartproject.org/compositions/k_626__.htmlDennis Cavallino schreef: <zoekt alvast weer die Mozart CD voor als we weer met een 5xxd richting de Ring gaan> 8)
- Stéphane
@Hielke: Ik heb tijdens de AV lezersreis met de journalisten gepraat over die Eco Racer. Dat ding zou ik direct bestellen als hij te koop zou zijn. Volgens de jongens van AV komt hij niet in productie omdat de materiaalkosten te hoog zouden zijn. Kans is nihil dat hij dus ook echt komt. Als hij was gekomen was hij 100% zeker mijn volgende auto geworden.
Wat je zegt over het verbruik van de roadster klopt inderdaad. Prettig voordeel in het gebruik.
Deze concept vind ik ook nog steeds wel interessant, alhoewel het allemaal nog redelijk fictief is. Die Eco Racer was al wel lekker concreet en ook goed te rijden heb ik begrepen. Jammer dat zoiets dan niet doorgaat.
Wat je zegt over het verbruik van de roadster klopt inderdaad. Prettig voordeel in het gebruik.
Deze concept vind ik ook nog steeds wel interessant, alhoewel het allemaal nog redelijk fictief is. Die Eco Racer was al wel lekker concreet en ook goed te rijden heb ik begrepen. Jammer dat zoiets dan niet doorgaat.
- Hielke
- Dennis Cavallino
De motor gaat sowieso gebruikt worden in diverse modellen.
Nu opel na de Speedster de GT in het leven heeft geroepen, zal VW toch ook wel een keer die kant op gaan van een kleine sportwagen, hoop ik.
Ze hebben in ieder geval heel veel mensen enthousiast gemaakt met de Ecoracer en dat is ze met alle normale modellen nog nooit gelukt
<rent snel weg voor alle GTI en W12 badges die naar de kop geslingerd worden>
Nu opel na de Speedster de GT in het leven heeft geroepen, zal VW toch ook wel een keer die kant op gaan van een kleine sportwagen, hoop ik.
Ze hebben in ieder geval heel veel mensen enthousiast gemaakt met de Ecoracer en dat is ze met alle normale modellen nog nooit gelukt

<rent snel weg voor alle GTI en W12 badges die naar de kop geslingerd worden>
-
Volkswagen is ook druk aan het werk geweest met de L1, die heeft niet zo´b sportieve inslag maar rijdt wel 100km op één liter brandstof (ik dacht diesel).
Ze hebben dat ding zelfs al op kenteken en er is dus mee getest. Waarschijnlijk één van de betrouwbaarste zuinigheidsmodellen van het moment imo.
[img:400:258]http://www.3harts.nl/scoops/vw%201liter%20proto.jpg[/img]
[img:400:258]http://www.3harts.nl/scoops/vw%201liter%20proto2.jpg[/img]
Toch spreekt me dit niet helemaal aan terwijl die Eco-Racer me wel een gave auto lijkt. Een Lotus hierop aanpassen lijkt me ook super.
Ze hebben dat ding zelfs al op kenteken en er is dus mee getest. Waarschijnlijk één van de betrouwbaarste zuinigheidsmodellen van het moment imo.
[img:400:258]http://www.3harts.nl/scoops/vw%201liter%20proto.jpg[/img]
[img:400:258]http://www.3harts.nl/scoops/vw%201liter%20proto2.jpg[/img]
Toch spreekt me dit niet helemaal aan terwijl die Eco-Racer me wel een gave auto lijkt. Een Lotus hierop aanpassen lijkt me ook super.

- Dennis Cavallino
- Peter Tunissen
Ja, maar 1:100 in een bakfiets met autostuur boeit me geen zak, dan kun je ook wel in een zonnepanelen-auto gaan rijden.
*kijkt naar buiten*
Ok, had wel een beter voorbeeld kunnen verzinnen.
1:30 in een leuk uitziend vlot auto'tje van 450kg met rwd is een heel ander verhaal, daar kun je zelfs als liefhebber van sportieve auto's nog wel wat mee beginnen.
Moest trouwens meteen ook aan de 24H rennen denken.
Zo'n ding rijdt twee rondjes Ring op een liter diesel.
40 liter tank erin en je hoeft pas na 80 rondjes (zal zowat 12 uur zijn, uitgaande van rondjes van 10 minuten) de pits in, haal je dus net de 24 uur op één stop en één rijderswissel.
Remmen moeten het met zo weinig vermogen en maar 450kg niet al te zwaar krijgen, kom maar op met die GT3's en andere troep, dit kon wel eens een hele zware dobber voor ze worden.
http://adac.24h-rennen.de/pdf/2005/Renn ... Gesamt.pdf
LOL, de winnaar reed vorig jaar 139 rondes, nummer twee 134. Is dat met of zonder de GP Strecke erbij?
Cav, wanneer beginnen we met zo'n auto op te bouwen?
Even www.ecoraceteam.nl reggen en daiselen met dat hok.
*kijkt naar buiten*
Ok, had wel een beter voorbeeld kunnen verzinnen.

1:30 in een leuk uitziend vlot auto'tje van 450kg met rwd is een heel ander verhaal, daar kun je zelfs als liefhebber van sportieve auto's nog wel wat mee beginnen.
Moest trouwens meteen ook aan de 24H rennen denken.
Zo'n ding rijdt twee rondjes Ring op een liter diesel.

40 liter tank erin en je hoeft pas na 80 rondjes (zal zowat 12 uur zijn, uitgaande van rondjes van 10 minuten) de pits in, haal je dus net de 24 uur op één stop en één rijderswissel.
Remmen moeten het met zo weinig vermogen en maar 450kg niet al te zwaar krijgen, kom maar op met die GT3's en andere troep, dit kon wel eens een hele zware dobber voor ze worden.

http://adac.24h-rennen.de/pdf/2005/Renn ... Gesamt.pdf
LOL, de winnaar reed vorig jaar 139 rondes, nummer twee 134. Is dat met of zonder de GP Strecke erbij?
Cav, wanneer beginnen we met zo'n auto op te bouwen?

Even www.ecoraceteam.nl reggen en daiselen met dat hok.

- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Eén of andere joker heeft de domeinnaam al geclaimd vandaag.
Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php
Domain name:
loremo.nl (first domain)
Status: active
Registrant:
Dhr. Cengiz Akdogan
Schiphol Boulevard 179
1118 BG LUCHTHAVEN SCHIPHOL
Netherlands
Domicile:
N/A