Honda Civic EJ9 1.4iS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 okt 2007, 08:56

Ligt aan de oorzaak Maik.

Wat ook kan is dat je dan achter te weinig gewicht overhoud en dat je daardoor gaat slingeren. Of dat hij zo ver uitveert dat camber en sporing verstoord zijn wat hem instabiel maakt.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 okt 2007, 12:24

Bert ///M3 schreef:Ligt aan de oorzaak Maik.

Wat ook kan is dat je dan achter te weinig gewicht overhoud en dat je daardoor gaat slingeren. Of dat hij zo ver uitveert dat camber en sporing verstoord zijn wat hem instabiel maakt.
Juist, de achterkant van zo een Civic EK hatchback is erg licht, en ik reed ook met stock suspension (veel overhellen), dus wellicht dat dat er ook mee te maken had.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 okt 2007, 12:32

Aha, hadden we het hier over een boodschappenwagen-edition :lol: :wink:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 okt 2007, 12:45

Maik schreef:Aha, hadden we het hier over een boodschappenwagen-edition :lol: :wink:
Juist, dezelfde als Knot... maar zelfs met de boodschappenwagen edition kun je het circuit mee op hoor... ging nog best rap ook :lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 okt 2007, 12:50

Hij wordt 17 oktober ff gestest op Zandvoort, gewoon makkies an want de schijven zijn al eens afgedraaid.

Daarom ook meteen ff polsen wat er wel onder moet voor dagelijks en afentoe ff GOED circuitgebruik. De M3 met 3.2 schijven en DS2500 was een kutsetup dus ben beniewd of DS2500 op de civic wel goed genoeg zijn, welke schijven erop moeten zodat het een keer niet na 2 rondjes kromtrekt.

Uitbreken vind ik alleen maar lekker, en als het te erg wordt gooi ik er wel een onderstelsetje onder.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 okt 2007, 12:54

Knot schreef:Hij wordt 17 oktober ff gestest op Zandvoort, gewoon makkies an want de schijven zijn al eens afgedraaid.

Daarom ook meteen ff polsen wat er wel onder moet voor dagelijks en afentoe ff GOED circuitgebruik. De M3 met 3.2 schijven en DS2500 was een kutsetup dus ben beniewd of DS2500 op de civic wel goed genoeg zijn, welke schijven erop moeten zodat het een keer niet na 2 rondjes kromtrekt.

Uitbreken vind ik alleen maar lekker, en als het te erg wordt gooi ik er wel een onderstelsetje onder.
Brembo max schijven zijn wel een goede combo met je Ferodo DS2500 blokken. Ga ik er zelf ook weer onder gooien binnekort.

Ik zie je waarschijnlijk 17 oktober wel.. dan ga ik ook mijn nieuwe auto eve uittesten.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 okt 2007, 14:39

Oke, leuk!

Alleen zijn die Brembo Max zijn geperforeerd dus volgens mij weer snel kans op inscheuren....????

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 okt 2007, 15:36

Knot schreef:Oke, leuk!

Alleen zijn die Brembo Max zijn geperforeerd dus volgens mij weer snel kans op inscheuren....????
Nee joh ze zijn alleen gegroefd, en heb nog niet eerder gezien dat deze scheurden. Ik heb ze zelf al meerdere keren intensief op het circuit gebruikt, en ik ken ook vele andere honda rijders die er ook geen last van hebben. Zijn echt aan te raden.

check :

[img:640:480]http://img519.imageshack.us/img519/2251/p1000260he4.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 okt 2007, 16:03

Oke, dat ziet er wel oke uit.

Setje Brembo Max + DS2500 kost dat voor een EK3 Civic?

Remslangen en vloeistof kan ook voor t mooi maar niet direct nodig volgens mij. Zal eerder nog aandacht moeten besteden aan de rubbers van de ophanging heb ik t idee. Daarna maar eens kijken voor onderstel wat een goede prijs/prestatieverhouding heeft en het goed doet op de civicjes. Niet al teveel verlagen maar goede dempers doen wonderen!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 okt 2007, 16:13

Knot schreef:Oke, dat ziet er wel oke uit.

Setje Brembo Max + DS2500 kost dat voor een EK3 Civic?

Remslangen en vloeistof kan ook voor t mooi maar niet direct nodig volgens mij. Zal eerder nog aandacht moeten besteden aan de rubbers van de ophanging heb ik t idee. Daarna maar eens kijken voor onderstel wat een goede prijs/prestatieverhouding heeft en het goed doet op de civicjes. Niet al teveel verlagen maar goede dempers doen wonderen!
Brembo max is 139 euro, en die ferodo DS2500 blokken gaan voor rond de 130 geloof ik. Best prijzig maar beter dan OEM.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 okt 2007, 19:03

Valt allemaal reuze mee. Zet maar eens een setje pagid geel op je m3... :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 jan 2008, 10:18

Zondag ff een stukje geplankt en kwam toch nog op snelheid, als je m maar in zn 4 laat staan :)

[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... iS_top.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 22 jan 2008, 12:06

Maar een tonnetje op de klok :?: Ding is nieuw man :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 jan 2008, 12:46

Kochten m met 97.000 op de klok, NAP compleet. Betaal je wel 1000 euro meer voor dan eentje met 160 op de klok maar deze is straks nog te verkopen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Jlijp, RJK, vester86 en 2 gasten