Honda Civic EJ9 1.4iS
- Bert ///M3
- VLA
Juist, de achterkant van zo een Civic EK hatchback is erg licht, en ik reed ook met stock suspension (veel overhellen), dus wellicht dat dat er ook mee te maken had.Bert ///M3 schreef:Ligt aan de oorzaak Maik.
Wat ook kan is dat je dan achter te weinig gewicht overhoud en dat je daardoor gaat slingeren. Of dat hij zo ver uitveert dat camber en sporing verstoord zijn wat hem instabiel maakt.
- Knot
Hij wordt 17 oktober ff gestest op Zandvoort, gewoon makkies an want de schijven zijn al eens afgedraaid.
Daarom ook meteen ff polsen wat er wel onder moet voor dagelijks en afentoe ff GOED circuitgebruik. De M3 met 3.2 schijven en DS2500 was een kutsetup dus ben beniewd of DS2500 op de civic wel goed genoeg zijn, welke schijven erop moeten zodat het een keer niet na 2 rondjes kromtrekt.
Uitbreken vind ik alleen maar lekker, en als het te erg wordt gooi ik er wel een onderstelsetje onder.
Daarom ook meteen ff polsen wat er wel onder moet voor dagelijks en afentoe ff GOED circuitgebruik. De M3 met 3.2 schijven en DS2500 was een kutsetup dus ben beniewd of DS2500 op de civic wel goed genoeg zijn, welke schijven erop moeten zodat het een keer niet na 2 rondjes kromtrekt.
Uitbreken vind ik alleen maar lekker, en als het te erg wordt gooi ik er wel een onderstelsetje onder.
- VLA
Brembo max schijven zijn wel een goede combo met je Ferodo DS2500 blokken. Ga ik er zelf ook weer onder gooien binnekort.Knot schreef:Hij wordt 17 oktober ff gestest op Zandvoort, gewoon makkies an want de schijven zijn al eens afgedraaid.
Ik zie je waarschijnlijk 17 oktober wel.. dan ga ik ook mijn nieuwe auto eve uittesten.
- VLA
Nee joh ze zijn alleen gegroefd, en heb nog niet eerder gezien dat deze scheurden. Ik heb ze zelf al meerdere keren intensief op het circuit gebruikt, en ik ken ook vele andere honda rijders die er ook geen last van hebben. Zijn echt aan te raden.Knot schreef:Oke, leuk!
Alleen zijn die Brembo Max zijn geperforeerd dus volgens mij weer snel kans op inscheuren....????
check :
[img:640:480]http://img519.imageshack.us/img519/2251/p1000260he4.jpg[/img]
- Knot
Oke, dat ziet er wel oke uit.
Setje Brembo Max + DS2500 kost dat voor een EK3 Civic?
Remslangen en vloeistof kan ook voor t mooi maar niet direct nodig volgens mij. Zal eerder nog aandacht moeten besteden aan de rubbers van de ophanging heb ik t idee. Daarna maar eens kijken voor onderstel wat een goede prijs/prestatieverhouding heeft en het goed doet op de civicjes. Niet al teveel verlagen maar goede dempers doen wonderen!
Remslangen en vloeistof kan ook voor t mooi maar niet direct nodig volgens mij. Zal eerder nog aandacht moeten besteden aan de rubbers van de ophanging heb ik t idee. Daarna maar eens kijken voor onderstel wat een goede prijs/prestatieverhouding heeft en het goed doet op de civicjes. Niet al teveel verlagen maar goede dempers doen wonderen!
- VLA
Brembo max is 139 euro, en die ferodo DS2500 blokken gaan voor rond de 130 geloof ik. Best prijzig maar beter dan OEM.Knot schreef:Oke, dat ziet er wel oke uit.
- Knot
Zondag ff een stukje geplankt en kwam toch nog op snelheid, als je m maar in zn 4 laat staan 
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... iS_top.jpg[/img]

[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civic1400iS/ ... iS_top.jpg[/img]