BMW 135i Coupé - BMW M3 CSL

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Ik kies de:

nieuwe BMW 135i Coupé
6
21%
gebruikte BMW M3 CSL
20
71%
Dit is een poll van me lik me vestje :-)
2
7%

Totaal aantal stemmen: 28

Remy

Bericht door Remy » 29 jun 2007, 00:25

Sowieso dat een 1-serie wordt vergeleken met een M3 CSL. Zegt wel genoeg.

Joop

Bericht door Joop » 29 jun 2007, 00:31

Rico v Velzen schreef:wacht ff :lol:
:lol:

Kan ik nog wijzigen?

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2007, 00:34

Dan moeten we echt de diepe krochten van de database in.. schijnt dat Tom ergens als een troll ons op gaat wachten :lol:

Tom

Bericht door Tom » 29 jun 2007, 00:55

Hehe lach er maar om maar volgens mij is deze poll niet zo vreemd. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. We hebben hier tig polletjes gehad waarvan de prijzen verder uit elkaar liggen. Als je een BMW M met een Audi RS vergelijkt zit er ook rustig 5-10k prijsverschil.

De ex-130i van Rico is twee jaar oud en kostte 47k(?) en heeft ook al meer dan 10k afgeschreven. Ga je een 135i rijden dan schrijft dat met een nieuwprijs van 60k zo'n 25k af in drie jaar tijd. Hoeveel een CSL gaat afschrijven weet ik niet, laat het 17,5k zijn (nieuwprijs is hoger maar de grootste afschrijving heeft ie al gehad). Dan heb je 2,5k te besteden bovenop de onderhoudskosten van een 135i en je hebt 5k die het verschil in prijs uitmaken.

Even grof gezegd allemaal. Maar zo gek is de poll dan toch niet? Okay hij is niet realistisch want mensen die een nieuwe auto willen, die willen vaak toch geen gebruikt, en andersom ook niet.

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2007, 01:11

Tom je hebt wel gelijk hoor, hoewel ik me niet helemaal aan de indruk kon ontrekken dat het een testje was, richting de hard core beierse transsexual 1 serie lovers :wink:

Maar dat mag hoor, niks mis mee.

Het is denk ook een kwestie van dromen willen invullen of van realisme uitgaan.

Ik heb met de M3 CS een droom ingevuld, om eerlijk te zijn hoeft dit van mij niet nog een keer met iets wat veel van hetzelfde is namelijk de CSL te gebeuren. Als ik een CSL had willen hebben had ik vorig jaar ook wel een uit Duitsland kunnen halen. Maar als droomauto voldeed de CS al zoals ik het zocht.

Even voor mij beurt sprekend denk ik dat voor Robin en Andre hetzelfde geld die hebben het e46 M3 gebeuren al lang en breed afgesloten. Ik nog niet. Maar gezien alles wat er afgelopen periode is gebeurt met cops/gevoel van gemonitord te worden zal voor mij ook straks een M3 periode worden afgesloten. Of niet natuurlijk want alleen gevoelsmatig een waardige opvolger zal mij doen besluiten.

Die opvolger KAN de 135i coupe worden. e90 varianten worden het sowiso niet. Alles moet wel naar het zin zijn natuurlijk.

Het realsime zal weer terugkeren en een andere auto zal dat invullen.

Overigens heeft mij de 130i toen inclusief BTW 51,5K gekost. Maar die BTW kreeg ik weer terug.

Plaats reactie