met die mini ben ik een beetje gebonden aan dunlops SP sport ofzo.. bevalt prima maar als je geen run flats nodig heb zal ik ook voor die bridgestones gaan..
Banden
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Wel voor de RE050A gaan dan ipv RE050 begreep ikDinomi schreef:Volgens mij was dat met de re-070. Heb zelf een dagje circuit gereden met de re-050 en die zijn me toch heel goed bevallen.Opa schreef:Volgens Deep [bekende bandenboer in Den Haag] is er geen band zo stug als een S03....moesten soms zelfs met 3 man prutsen om ze om je wielen te krijgen.
Twijfel nu over Falken semi's en de re-050. Waarschijnlijk neem ik de re-050 vanwege de eigenschappen op nat.
Banden zijn idd heel erg persoonlijk en auto gebonden, maar als ik de maat van de band zie, ga ik er niet van uit dat het onder een Caterham of Polo zit
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
RE070 is veel stugger dan een S03. S03 is een hele fijne band, daar wil ik niks aan afdoenOpa schreef:Ben vanmiddag nog bij Deep geweest en volgens hem zijn de S03's de stugste straatbanden die ie meegemaakt heeft.Dinomi schreef: Volgens mij was dat met de re-070.
Echter ivm de 45 hoogte ipv (waar de meeste Subs op rijden) 40 serie iets vertekend beeld.
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 28 jun 2007, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- deep r
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
- Locatie: den haag
Bridgestone Re-050a RFT is stugger.
Heb je het echter over een "normale" band was de s-03 absoluut een van de betere banden wat betreft sportieve rijeigenschappen.
Re-050a is een goede opvolger alleen voor de Subaru rijders weer wat minder ivm de iets zachtere wangen.
Bandkeuze is auto en persoon gebonden maar een band die er absoluut uitspringt (op haast alle auto`s) is toch de re-050a.
@Aernoudt,inderdaad de re-070 vergeten
Heb je het echter over een "normale" band was de s-03 absoluut een van de betere banden wat betreft sportieve rijeigenschappen.
Re-050a is een goede opvolger alleen voor de Subaru rijders weer wat minder ivm de iets zachtere wangen.
Bandkeuze is auto en persoon gebonden maar een band die er absoluut uitspringt (op haast alle auto`s) is toch de re-050a.
@Aernoudt,inderdaad de re-070 vergeten
Laatst gewijzigd door deep r op 28 jun 2007, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Opa
- Berichten: 6899
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ik heb nog nooit met een RE070 gereden, omdat ie niet in de juiste maat voor mijn Sub te krijgen zijn, maar volgens andere mensen[o.a. Deep] is de S03 toch echt stugger en ik neem aan dat die bandenboer 't toch wel zal weten?!Aernoudt schreef: RE070 is veel stugger dan een S03. S03 is een hele fijne band, daar wil ik niks aan afdoen
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Yep, maar is een band die het veel minder goed doet als het frisjes en/of nat is dan een re050a. Vermoedelijk rijd je op 215/40-17 en dan is de 050a stug genoeg voor sportief gebruik en goed bruikbaar in mindere omstandigheden.Opa schreef:...
Dus de RE070 is toch stugger?
Daar heb je vanmiddag dan niet aan gedacht zeker?![]()
Maar de RE050A is dus wat minder stug?
Vind de 050a een bijzonder fijne band, rijd er veel op.
- Opa
- Berichten: 6899
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ik rij idd. op 215/40/17, maar ik heb er sinds een paar maanden die Yokohama Parada onder liggen.
Voor de winter heb ik in de schuur nog een set velgen liggen waar de S03's nog om zitten met ongeveer 4 mm. profiel.
Ik vind dat met nat weer ook een hele fijne band, alleen als 't sneeuwt moet je uitkijken, maar hier aan de kust blijft de sneeuw toch bijna nooit liggen.
Voorlopig ben ik dus voorzien wat banden betreft.
Ik wil als de S03's op zijn een keer een set Toyo R888's op de kop tikken voor op 't circuit.
Voor de winter heb ik in de schuur nog een set velgen liggen waar de S03's nog om zitten met ongeveer 4 mm. profiel.
Ik vind dat met nat weer ook een hele fijne band, alleen als 't sneeuwt moet je uitkijken, maar hier aan de kust blijft de sneeuw toch bijna nooit liggen.
Voorlopig ben ik dus voorzien wat banden betreft.
Ik wil als de S03's op zijn een keer een set Toyo R888's op de kop tikken voor op 't circuit.
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
deep r schreef:Bridgestone Re-050a RFT is stugger.![]()
Heb je het echter over een "normale" band was de s-03 absoluut een van de betere banden wat betreft sportieve rijeigenschappen.
Re-050a is een goede opvolger alleen voor de Subaru rijders weer wat minder ivm de iets zachtere wangen.
Bandkeuze is auto en persoon gebonden maar een band die er absoluut uitspringt (op haast alle auto`s) is toch de re-050a.
@Aernoudt,inderdaad de re-070 vergeten
@Deep Jij als specialist met 4WD ervaring.
Zou de RE050 beter zijn onder m'n RS4 dan de pirelli P zero Rosso waar ik nu mee rij??
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Wel de Pilot Sport 2 van Michelin dan.Tom schreef:Bridgestone Potenza RE050a
Michelin Pilot Sport
Pirelli P Zero Nero/Corsa
Bovenstaand rijtje is echt de beste keus van dit moment...
Heb zelf begin vorig jaar ook 10 weken op mijn achterbanden moeten wachten (Michelin PS 2): er zat een backorder op, maar uiteindelijk wel verser dan vers rubber eronder. 8)
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Valt me een beetje tegen van je dat je aan me twijfelde....Opa schreef:Dus de RE070 is toch stugger?deep r schreef:Zie Vorige post opa
Daar heb je vanmiddag dan niet aan gedacht zeker?![]()
Maar de RE050A is dus wat minder stug?
Alleen schijnt de RE070 zeker niet beter, of zelfs minder, te zijn dan de RE050A.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
RE070 is een tracktyre. Als je die met gewone sportieve banden begint te vergelijken dan komt direct de Michelin Cup ook in beeld. Die biedt de kwaliteiten van een cuptyre met nog een redelijk afrol (geluid) comfort. De RE070 geeft veel meer herrie en kan qua prestaties niet aan de Michelin Cup tippen.
De keer dat ik met S03's heb gereden vielen ze me zwaar tegen. Was een trackday op Lelystad met een snelle Leon (van Edwin natuurlijk
). Dingen voelden week en zacht aan (2.8 bar druk) en waren na relatief weinig ronden voor de helft versleten. Wel een vertrouwenwekkende en goedmoedige band. Nee, dan is de RE050a een heel stuk beter.
De keer dat ik met S03's heb gereden vielen ze me zwaar tegen. Was een trackday op Lelystad met een snelle Leon (van Edwin natuurlijk
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik heb met de vorige TT altijd Continental Sportcontact 2 gereden.
Behalve voor de 4 dagen tijdens de Scuderia-cursus, had ik ze gewisseld voor nieuwe.... Michelin Pilot Sport
Wereld van verschil, banden sleten wel extreem snel in vergelijk met de continental banden.
Op de nieuwe TT heb ik Continental Sportcontact 3, die voor mij gevoel een beter zijn dan de vorige maar dit is lastig te beoordelen omdat het een andere auto is, met een compleet ander onderstel.
Behalve voor de 4 dagen tijdens de Scuderia-cursus, had ik ze gewisseld voor nieuwe.... Michelin Pilot Sport
Wereld van verschil, banden sleten wel extreem snel in vergelijk met de continental banden.
Op de nieuwe TT heb ik Continental Sportcontact 3, die voor mij gevoel een beter zijn dan de vorige maar dit is lastig te beoordelen omdat het een andere auto is, met een compleet ander onderstel.
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Conti 3 heeft nog meer rubbervlak op de buitenkant en de brede groeven aan de binnenkant. Soortgelijk als de Michelin PS2.
Tevens bestaat de band uit twee soorten rubbercompounds, zelfde als de PS2 van Michelin.
Mij bevalt hij prima op de voorwielaangedreven TT.
Zagen beter uit na een dagje Ring aan de buitenzijde als de Sportcontact 2 van continental.
Tevens bestaat de band uit twee soorten rubbercompounds, zelfde als de PS2 van Michelin.
Mij bevalt hij prima op de voorwielaangedreven TT.
Zagen beter uit na een dagje Ring aan de buitenzijde als de Sportcontact 2 van continental.
- Knot
- Berichten: 41200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rob,
De GTC werd afgeleverd op 225/45/17 Conti SportContact 2, harde wang, goede grip. Nu zijn de voorbanden vervangen voor Pilot Sport 2, zachtere wang merk ik maar wel meer grip. Het stuurgevoel is minder (ook na lichte verhoging van de bandenspanning) maar hij is wel veel speelser, dus meer grip op de voorkant.
De GTC werd afgeleverd op 225/45/17 Conti SportContact 2, harde wang, goede grip. Nu zijn de voorbanden vervangen voor Pilot Sport 2, zachtere wang merk ik maar wel meer grip. Het stuurgevoel is minder (ook na lichte verhoging van de bandenspanning) maar hij is wel veel speelser, dus meer grip op de voorkant.
