Audi Atmo's halen hun pk waarde niet aldus Jeroen Dik

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tristan

Bericht door Tristan » 21 jun 2007, 09:12

Rico v Velzen schreef:
Lijkt het verhaal van Jeroen Dik te condersteunen, want de cijfers van de TT turbo, Rob zijn gebakje, zien er heel anders qua vermogensverlies, nihil zoals blijkt.
Klopt, wat ik al eerder zei, de turbomotoren van VAG leveren vaak meer pk/Nm's dan opgegeven, en dan vooral de TDI's. De 170pk TDI levert standaard al iets van 180 a 185pk. Turbo's zijn ook wat gevoeliger voor temperatuurwisselingen, en misschien dat VAG daarom hun vermogens bescheiden afgeven.

Daniel

Bericht door Daniel » 21 jun 2007, 11:10

Je kan dan dus beter de 2.0T pakken (officieel 200 pk) dan een 3.2 FSI (officieel 255 pk)...grote kans dat de turbo 210-215 pk levert en de 3.2 hooguit 230.

Tristan

Bericht door Tristan » 21 jun 2007, 11:27

Zou zowiezo voor de 2.0T gaan. Met een simpele chip al krachtiger dan de 3.2.

Daniel

Bericht door Daniel » 21 jun 2007, 13:46

'k weet niet of ING Car Lease daar geen klamme handjes van krijgt (ook al doet Audi dat wel onder garantie)

SteV6

Bericht door SteV6 » 21 jun 2007, 15:58

Rico v Velzen schreef: feiten om te checken

http://www.rri.se/index.php?DN=23

Audi RS4 http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=281
Audi S6 http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=645

Lijkt het verhaal van Jeroen Dik te condersteunen, want de cijfers van de TT turbo, Rob zijn gebakje, zien er heel anders qua vermogensverlies, nihil zoals blijkt.

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=643
Als ik naar deze grafiekjes kijk, dan laten ze wheelpower zien. En dat is heel wat anders dan de fabrieksopgave, die altijd krukasPK's zijn. In januari heb ik mijn Leon bij JD op de bank gehad en daaruit bleek dat ik 180 pk aan de wielen heb en teruggerekend ongeveer 208 pk aan de krukas (Fabrieksopgave 204 pk).

Wel opvallen dat die TT 197 pk aan de wielen afgeeft. Is die nog origineel of al gechipt?

SteV6

Tristan

Bericht door Tristan » 21 jun 2007, 17:59

Denk standaard, SteV6. Anders zou het wielpk's boven de 200pk liggen. Ik heb op de wielen 246pk. Laat het bij de TT 20pk minder zijn (gechipt).

Rebel

Bericht door Rebel » 22 jun 2007, 10:58

Gaat me niet om iemand af te branden.

Vind sommige dingen niet kunnen, waaronder ook dit.
Zulke uitspraken doe je niet, als je ze niet kunt onderbouwen.
En kun je dit wel, dan moet je contact op nemen met diegene waar je van "eet"..
Abt gaat ook niet in zijn eigen nest schijten, en zeggen dat audi's niet deugen.

Lijkt me geen goede reclame voor Audi, dus denk niet dat ze blij met JD zijn dat dit soort geruchten via door zijn toedoen over internet circuleren. (pon net zo goed niet) Kan zelfs mensen weerhouden van een aankoop....

En daarnaast is Rico een valse nicht :wink: dat hij zulke dingen post en nog extra benadrukt.
Laatst gewijzigd door Rebel op 22 jun 2007, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2007, 11:06

Rebel JIJ zou met vakantie zijn, ouwe internet junk :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 jun 2007, 11:07

Als het klopt wat beweerd wordt, mag de consument dat best weten...

cooldragon

Bericht door cooldragon » 22 jun 2007, 12:23

Jeroen heeft het ook eens een keer persoonlijk tegen me gezegd(op de rollerbank meeting) maar hij had het niet over een bepaalde motor of dat het ALLE auti motoren betrof, wel zei hij dat het wel eens voorkwam dat sommige audi motoren hun fabrieksopgave niet halen. of er dan teruggerekend wordt naar krukas pk's en of er dan rekening mee wordt gehouden dat de krachtigere versies vaak quattro aandrijving hebben(VEEL aandrijfverliezen) en ook veel S modellen een tiptronic(ook veel aandr verliezen) was niet bekend.

Of ik meer of minder pk's heb tsja het boeit me niet zo heel veel, als ik nou door auto's die een veel ongunstigere pk/gewicht verhouding hebben constant zoekgereden zou worden, dan zou ik wel even achter mn oren krabben, maar tot nu toe kan ik vrijwel elke E46 M3 met vergelijkbare specs goed bijhouden en in de tussensprint voorblijven, kon ik ook een 335i touring automaat voorblijven in een vergelijkende rijimpressie tijdens een proefrit dus dan maak ik mij niet zo druk....of al die andere auto's moeten hun fabr opgave OOK niet halen....

just my 2 cents

cooldragon

Bericht door cooldragon » 22 jun 2007, 12:24

wat ook nog een oorzaak zou kunnen zijn is, dat sommige audi bezitters te laks zijn om RON98 te tanken en dan 95 erin gooien terwijl in het boekje en het tank klepje toch duidelijk 98 geadviseerd wordt vanaf de 2.0T motor al......

Christoph

Bericht door Christoph » 22 jun 2007, 12:28

Rebel schreef:Dit vind ik heel zwak van Jeroen D. om naar buiten te brengen (mocht het uberhaupt waar zijn)

Er zijn bepaalde ongeschreven regels die je niet doet.
Als ik Audi was, zou ik iedere verdere medewerking, mocht die er uberhgaupt zijn, opheffen.

Welke ongeschreven regels? De regel "wij belazeren de klant en mensen die geld verdienen aan onze producten moeten dan ook hun mond dicht houden" regel?

Sinds wanneer mag iemand zijn vraagtekens niet stellen bij bepaalde resultaten? Beetje een oogkleppenmentaliteit.

Daniel

Bericht door Daniel » 22 jun 2007, 12:46

cooldragon schreef:wat ook nog een oorzaak zou kunnen zijn is, dat sommige audi bezitters te laks zijn om RON98 te tanken en dan 95 erin gooien terwijl in het boekje en het tank klepje toch duidelijk 98 geadviseerd wordt vanaf de 2.0T motor al......
Tsja :) Bij mij staat 89 octaan minimaal, 91 of hoger geadviseerd. Op 98 loopt ie iets beter maar dat scheelt geen 10-15% of nog meer aan vermogen.

Ben het verder met Cristoph eens: Audi (en andere merken) geven zelf bepaalde waardes op, je mag er dan als klant wel op rekenen dat dat vermogen ook daadwerkelijk afgegeven wordt. Als vervolgens blijkt dat de daadwerkelijke prestaties structureel achterblijven bij de fabrieksopgave mag je daar wel wat over roepen. Stel ik ben een drankenhandel en ik neem kratten bier af van Heineken. Als vervolgens standaard niet de beloofde 24 flesjes in het krat zitten maar slechts 20, dan ga je op een gegeven moment toch echt wel aan de bel hangen.

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2007, 12:57

Als het maar mooi is dan zijn Audi rijders al snel tevreden, ik zeg maar zo een kinderhand is snel gevuld :wink:

(rent hard weg)

:lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 jun 2007, 13:15

Ieder merk heeft wel wát om over te zeiken als (ex)rijder/consument natuurlijk.

Ik heb een Audi gehad en daar wel probleempjes mee gehad(PON + dealer), daardoor was de stap naar BMW (nog) snel(ler) gezet, maar daar is ook wel eens wat aan de hand(afkloppend) , maar tot nog toe bij mij niks eigenlijk.(Denk zelf dat mijn auto 'meer pks' heeft dan af fabriek...)

Is 't geinig om 'n draadje te openen met alle 'manco's'van bep automerken?

Rico, go your gang. :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jun 2007, 13:45

Dat is waar, maar als consument heb je natuurlijk wel het recht om te weten, dat het gekochte produkt ( wat het ook is) overeenkomt met de opgegeven waarden die de fabrikant er aanhangt.
Of het nu gaat om de hoeveelheid vet en suikers in voedings produkten, het aantal veren in je binnenveer matras ( niet steigeren Rico :wink: ) of het aantal PK`s van je voiture................................dat maakt niets uit, als het niet klopt, pure kiezers/consumenten bedrog, anno 2007 zou zoiets niet meer moeten kunnen/mogen IMO
Als "markten" transparant moeten zijn, dan ook de "produkten en hun aanbieders"...........................

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2007, 15:15

het aantal veren in je binnenveer matras ( niet steigeren Rico )
Grappig dit voorbeeld wilde ik ook al aanhalen, :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jun 2007, 18:50

Wiel power RS4: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=281

83% aan de wielen t.o.v. krukas opgave = 17% verlies. Vrij nette waarde volgens mij. Ik heb ook wel 20% voorbij zien komen in tests :wink:

Wiel power M3: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=576

88% aan de wielen t.o.v. krukas opgave.

12% verlies bij alleen RWD vind ik aan de ruime kant aangezien doorgaans de marge 10% voor 2WD :wink:

Aangezien 4wd gewoon veel meer wrijvingsverliezen heeft zou ik me niet druk maken als Audi rijder. Ik zou de grafieken aan de krukas wel eens willen zien 8) Ik denk dat aan de krukas de Audi motor dichter bij de fabriek specificaties komt dan BMW.

Altijd mooi hoor van die drogecijferpkversuskg-geilheid op zo'n forum. Als het maar brult en hard gaat 8)

Plaats reactie