Klopt, wat ik al eerder zei, de turbomotoren van VAG leveren vaak meer pk/Nm's dan opgegeven, en dan vooral de TDI's. De 170pk TDI levert standaard al iets van 180 a 185pk. Turbo's zijn ook wat gevoeliger voor temperatuurwisselingen, en misschien dat VAG daarom hun vermogens bescheiden afgeven.Rico v Velzen schreef:
Lijkt het verhaal van Jeroen Dik te condersteunen, want de cijfers van de TT turbo, Rob zijn gebakje, zien er heel anders qua vermogensverlies, nihil zoals blijkt.
Audi Atmo's halen hun pk waarde niet aldus Jeroen Dik
-
OnlineTristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Als ik naar deze grafiekjes kijk, dan laten ze wheelpower zien. En dat is heel wat anders dan de fabrieksopgave, die altijd krukasPK's zijn. In januari heb ik mijn Leon bij JD op de bank gehad en daaruit bleek dat ik 180 pk aan de wielen heb en teruggerekend ongeveer 208 pk aan de krukas (Fabrieksopgave 204 pk).Rico v Velzen schreef: feiten om te checken
http://www.rri.se/index.php?DN=23
Audi RS4 http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=281
Audi S6 http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=645
Lijkt het verhaal van Jeroen Dik te condersteunen, want de cijfers van de TT turbo, Rob zijn gebakje, zien er heel anders qua vermogensverlies, nihil zoals blijkt.
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=643
Wel opvallen dat die TT 197 pk aan de wielen afgeeft. Is die nog origineel of al gechipt?
SteV6
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Gaat me niet om iemand af te branden.
Vind sommige dingen niet kunnen, waaronder ook dit.
Zulke uitspraken doe je niet, als je ze niet kunt onderbouwen.
En kun je dit wel, dan moet je contact op nemen met diegene waar je van "eet"..
Abt gaat ook niet in zijn eigen nest schijten, en zeggen dat audi's niet deugen.
Lijkt me geen goede reclame voor Audi, dus denk niet dat ze blij met JD zijn dat dit soort geruchten via door zijn toedoen over internet circuleren. (pon net zo goed niet) Kan zelfs mensen weerhouden van een aankoop....
En daarnaast is Rico een valse nicht
dat hij zulke dingen post en nog extra benadrukt.
Vind sommige dingen niet kunnen, waaronder ook dit.
Zulke uitspraken doe je niet, als je ze niet kunt onderbouwen.
En kun je dit wel, dan moet je contact op nemen met diegene waar je van "eet"..
Abt gaat ook niet in zijn eigen nest schijten, en zeggen dat audi's niet deugen.
Lijkt me geen goede reclame voor Audi, dus denk niet dat ze blij met JD zijn dat dit soort geruchten via door zijn toedoen over internet circuleren. (pon net zo goed niet) Kan zelfs mensen weerhouden van een aankoop....
En daarnaast is Rico een valse nicht

Laatst gewijzigd door Rebel op 22 jun 2007, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Jeroen heeft het ook eens een keer persoonlijk tegen me gezegd(op de rollerbank meeting) maar hij had het niet over een bepaalde motor of dat het ALLE auti motoren betrof, wel zei hij dat het wel eens voorkwam dat sommige audi motoren hun fabrieksopgave niet halen. of er dan teruggerekend wordt naar krukas pk's en of er dan rekening mee wordt gehouden dat de krachtigere versies vaak quattro aandrijving hebben(VEEL aandrijfverliezen) en ook veel S modellen een tiptronic(ook veel aandr verliezen) was niet bekend.
Of ik meer of minder pk's heb tsja het boeit me niet zo heel veel, als ik nou door auto's die een veel ongunstigere pk/gewicht verhouding hebben constant zoekgereden zou worden, dan zou ik wel even achter mn oren krabben, maar tot nu toe kan ik vrijwel elke E46 M3 met vergelijkbare specs goed bijhouden en in de tussensprint voorblijven, kon ik ook een 335i touring automaat voorblijven in een vergelijkende rijimpressie tijdens een proefrit dus dan maak ik mij niet zo druk....of al die andere auto's moeten hun fabr opgave OOK niet halen....
just my 2 cents
Of ik meer of minder pk's heb tsja het boeit me niet zo heel veel, als ik nou door auto's die een veel ongunstigere pk/gewicht verhouding hebben constant zoekgereden zou worden, dan zou ik wel even achter mn oren krabben, maar tot nu toe kan ik vrijwel elke E46 M3 met vergelijkbare specs goed bijhouden en in de tussensprint voorblijven, kon ik ook een 335i touring automaat voorblijven in een vergelijkende rijimpressie tijdens een proefrit dus dan maak ik mij niet zo druk....of al die andere auto's moeten hun fabr opgave OOK niet halen....
just my 2 cents
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Welke ongeschreven regels? De regel "wij belazeren de klant en mensen die geld verdienen aan onze producten moeten dan ook hun mond dicht houden" regel?Rebel schreef:Dit vind ik heel zwak van Jeroen D. om naar buiten te brengen (mocht het uberhaupt waar zijn)
Er zijn bepaalde ongeschreven regels die je niet doet.
Als ik Audi was, zou ik iedere verdere medewerking, mocht die er uberhgaupt zijn, opheffen.
Sinds wanneer mag iemand zijn vraagtekens niet stellen bij bepaalde resultaten? Beetje een oogkleppenmentaliteit.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Tsjacooldragon schreef:wat ook nog een oorzaak zou kunnen zijn is, dat sommige audi bezitters te laks zijn om RON98 te tanken en dan 95 erin gooien terwijl in het boekje en het tank klepje toch duidelijk 98 geadviseerd wordt vanaf de 2.0T motor al......

Ben het verder met Cristoph eens: Audi (en andere merken) geven zelf bepaalde waardes op, je mag er dan als klant wel op rekenen dat dat vermogen ook daadwerkelijk afgegeven wordt. Als vervolgens blijkt dat de daadwerkelijke prestaties structureel achterblijven bij de fabrieksopgave mag je daar wel wat over roepen. Stel ik ben een drankenhandel en ik neem kratten bier af van Heineken. Als vervolgens standaard niet de beloofde 24 flesjes in het krat zitten maar slechts 20, dan ga je op een gegeven moment toch echt wel aan de bel hangen.
-
- Berichten: 54989
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ieder merk heeft wel wát om over te zeiken als (ex)rijder/consument natuurlijk.
Ik heb een Audi gehad en daar wel probleempjes mee gehad(PON + dealer), daardoor was de stap naar BMW (nog) snel(ler) gezet, maar daar is ook wel eens wat aan de hand(afkloppend) , maar tot nog toe bij mij niks eigenlijk.(Denk zelf dat mijn auto 'meer pks' heeft dan af fabriek...)
Is 't geinig om 'n draadje te openen met alle 'manco's'van bep automerken?
Rico, go your gang.
Ik heb een Audi gehad en daar wel probleempjes mee gehad(PON + dealer), daardoor was de stap naar BMW (nog) snel(ler) gezet, maar daar is ook wel eens wat aan de hand(afkloppend) , maar tot nog toe bij mij niks eigenlijk.(Denk zelf dat mijn auto 'meer pks' heeft dan af fabriek...)
Is 't geinig om 'n draadje te openen met alle 'manco's'van bep automerken?
Rico, go your gang.

- romo
- Berichten: 27049
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is waar, maar als consument heb je natuurlijk wel het recht om te weten, dat het gekochte produkt ( wat het ook is) overeenkomt met de opgegeven waarden die de fabrikant er aanhangt.
Of het nu gaat om de hoeveelheid vet en suikers in voedings produkten, het aantal veren in je binnenveer matras ( niet steigeren Rico
) of het aantal PK`s van je voiture................................dat maakt niets uit, als het niet klopt, pure kiezers/consumenten bedrog, anno 2007 zou zoiets niet meer moeten kunnen/mogen IMO
Als "markten" transparant moeten zijn, dan ook de "produkten en hun aanbieders"...........................
Of het nu gaat om de hoeveelheid vet en suikers in voedings produkten, het aantal veren in je binnenveer matras ( niet steigeren Rico

Als "markten" transparant moeten zijn, dan ook de "produkten en hun aanbieders"...........................
- Niels
- Berichten: 22499
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Wiel power RS4: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=281
83% aan de wielen t.o.v. krukas opgave = 17% verlies. Vrij nette waarde volgens mij. Ik heb ook wel 20% voorbij zien komen in tests
Wiel power M3: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=576
88% aan de wielen t.o.v. krukas opgave.
12% verlies bij alleen RWD vind ik aan de ruime kant aangezien doorgaans de marge 10% voor 2WD
Aangezien 4wd gewoon veel meer wrijvingsverliezen heeft zou ik me niet druk maken als Audi rijder. Ik zou de grafieken aan de krukas wel eens willen zien 8) Ik denk dat aan de krukas de Audi motor dichter bij de fabriek specificaties komt dan BMW.
Altijd mooi hoor van die drogecijferpkversuskg-geilheid op zo'n forum. Als het maar brult en hard gaat 8)
83% aan de wielen t.o.v. krukas opgave = 17% verlies. Vrij nette waarde volgens mij. Ik heb ook wel 20% voorbij zien komen in tests

Wiel power M3: http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=576
88% aan de wielen t.o.v. krukas opgave.
12% verlies bij alleen RWD vind ik aan de ruime kant aangezien doorgaans de marge 10% voor 2WD

Aangezien 4wd gewoon veel meer wrijvingsverliezen heeft zou ik me niet druk maken als Audi rijder. Ik zou de grafieken aan de krukas wel eens willen zien 8) Ik denk dat aan de krukas de Audi motor dichter bij de fabriek specificaties komt dan BMW.
Altijd mooi hoor van die drogecijferpkversuskg-geilheid op zo'n forum. Als het maar brult en hard gaat 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 24 gasten