3-6-2007: Time-Attack op CPZ

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Tristan

Bericht door Tristan » 03 jun 2007, 22:42

indobesar schreef: Sommige reden naar mijn mening wel erg langzaam, 2:30 rijdt de 105pk Rallye zelfs met 70 auto's op de baan :lol: :wink:
Idd, sommige reden echt als een natte krant. Leuk hoor al die pk's, maar als je vandaag relatief weinig pk's had en goed kon rijden, was je alsnog bovenaan geeindigd.

René130i

Bericht door René130i » 03 jun 2007, 22:47

Top dag. Bedankt broeder Kees en iedereen :lol:

Elmar, mooie prestatie. Kicke!

DDX

Bericht door DDX » 03 jun 2007, 22:52

toch grappig dat soort zoekt soort trouwens, rs6 die achter rs4 komt staan
en tja zo'n viper trekt natuurlijk andere auto's met viper strepen aan :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jun 2007, 22:57

Gefeliciteerd Elmar! Tijd is best netjes voor zo'n zware E36 :)
Helm + 'paint'job verdient echt een dikke 10. Goed bezig.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 03 jun 2007, 22:59

Super dag weer!

Was erg gezellig, genoten van Elmar's overwinning en zelf ook nog lekker gereden.

Leuk om te zien dat er dan op de terugweg veel gasten zijn, die waarschijnlijk ook van Zandvoort komen, die met je willen spelen.

Verder viel het me vandaag op dat DF écht leuke auto's in de club heeft. Best wel leuk om eens een PK-count te doen :D

Elmar, nogmaals gefeliciteerd
Normaal had ik meegegeten, maar het vrouwke was moe :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jun 2007, 23:01

Mee eens dat D-F een leuk, gezellig clubje heeft.

En indrukwekkend wagenpark, ook niet verkeerd natuurlijk. 8)

DDX

Bericht door DDX » 03 jun 2007, 23:04

bij het restaurant ook flink wat mensen die spontaan naar buiten keken toen we aan kwamen rijden 8)

Tommy

Bericht door Tommy » 03 jun 2007, 23:10

was idd leuk, elmar natuurlijk top prestatie.

Corvette

Bericht door Corvette » 03 jun 2007, 23:11

Er moet op DF een ere lidmaatschap in het leven worden geroepen.

Vandaag is het eerste ere lid geboren.

Elmar je was vandaag fantastisch.

Ieder lid die de tijd (straatklasse) van vandaag op CPZ verbetert heeft ook recht op het ere lidmaatschap :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Elmar heeft vandaag een geweldige prestatie geleverd.

Zeker gezien het feit dat zijn auto t.o.v. het overige startveld zo ongeveer de minste HP's ( 321 ) tot zijn beschikking had en daarmee dan toch de beste prestatie heeft geleverd. Er waren zelfs auto's met meer dan 500 pk te vinden in dezelfde klasse.

Als een soort addertje onder het gras kwam hij op die plek terecht. Dat heeft waarschijnlijk met zijn andere auto te maken :mrgreen:

Iedereen vergaapte zich aan de herrie bakken, terwijl de min of meer fluisterende auto van Elmar niet zo erg op viel, behalve dan het bijzondere "paint" werk dan.

Oh ja jongens als je nog eens banden nodig hebt.....................geen probleem..........ik heb voor jullie de oplossing gevonden. :!: :!: :!:

Je ga gewoon naar CPZ...........doet ff mee aan een race en je krijgt daar een setje banden en dan ook nog geld toe. :lol: :lol: :lol:

Ehhhh...........O ja...... je moet dan nog wel ff die race winnen. :mrgreen:

Vr. Gr.

Corvette

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jun 2007, 23:21

Zei ik ook al tegen Elmar. De auto was stil en hij reed zeer strak. Hierdoor onopvallend, maar wel snel. 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2007, 23:22

Gefeliciteerd Elmar, strakke prestatie, mooie tijd!

Elmar

Bericht door Elmar » 03 jun 2007, 23:24

Heren, dank voor de felicitaties en voor de opkomst (die uiteraard niet alleen voor mij was).

Vanochtend, na Cor uit zijn nest gebeld te hebben...naar CPZ vertrokken.

Na technische controle en aanbrengen van start nummer nog snel mijn banden spanning gecontroleerd. Die stond op 1,8 bar, de dempers stugger gezet en de baan op gegaan. Had voor mij nieuwe banden, Yokohama Advan O32 (een harde compound) en die reageerden een stuk anders, lees veel minder grip dan de Kumho's. Had zelfs een blokkerend achterwiel bij aanremmen en zowel onder-, maar vooral (opmerkelijk...) overstuur.
Had in de warm-up toch een 3e of 4e tijd neergezet.

Op dat moment twijfelde ik toch om bij Prins een setje nieuwe banden met zachter compound aan te schaffen. Toch niet gedaan en de kwalificatie gereden. Had de 2e tijd neergezet, ondanks een langzamere in de weg rijdende deelnemer.

De uitslag lijst gaf aan dat ik in de top 3 moest kunnen eindigen, dus bij de finale heb ik mijn best gedaan met het voor mij mooie resultaat van de 1e plaats.

Ik heb dus een fantastische dag gehad, weer leuk met de DF groep opgetrokken met afsluitend natuurlijk een etentje.

En het allermooiste van de dag, was het in vangst mogen nemen van de persoonlijke felicitaties van mijn amigo HonZO3 :mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 03 jun 2007, 23:25

Gefeliciteerd Elmar. Chapeau!
Fraaie foto's Stephane

DDX

Bericht door DDX » 03 jun 2007, 23:32

allen

Bericht door allen » 03 jun 2007, 23:35

Tja, zo zie je maar weer dat je niet altijd met bruut geweld hoeft te winnen. Denk je dat Elmar aan het warmrijden is, is die al met de ronde bezig. :lol:
Zat nog een Honda tussen met bar weinig pk's. 160 ofzo, en werd nog knap vierde.

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2007, 23:43

Elmar een geweldige prestatie ! Gefeliciteerd.

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jun 2007, 23:49

Hier foto's gemaakt door een forumlid van S-O, waarbij een o.a Elmar er mooi opstaat:

http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy ... autovisie/

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 03 jun 2007, 23:53

Gefeliciteerd Elmar !!!

Wat baal ik dat ik er niet bij heb kunnen zijn. De foto's spreken boekdelen, en tonen mij een gezellige dag. Zo komen de verhalen van de mensen ook op me over. Jammer dat ik dit moest missen, en ook de mede-DF-ers. Volgende keer beter.

Als ik zo alle verhalen mag geloven was het een succes, en zal Autovisie er bijna niet onderuit kunnen om volgend jaar weer dit evement te organiseren. Reken er maar op dat ik er dan bij ben.

Voor nu geniet ik vooral van de foto's en filmpjes en verhalen van jullie heren. Erg leuk en meer meer meer.

Elmar

Bericht door Elmar » 03 jun 2007, 23:55

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 jun 2007, 00:01

GAAF!!

Gaat echt lekker :D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 jun 2007, 00:02

Mooi filmpje, ziet er goed uit :) Klinkt ook lekker van binnen zo zonder isolatie :)

HSR

Bericht door HSR » 04 jun 2007, 00:21

Laat ik beginnen met Kees te bedanken voor de kaartjes en Elmar te feliciteren met het behalen van de eerste plaats. En dat met 200PK minder dan de S2 van Sol! Het is op het filmpje goed te zien dat je met slechte banden rijdt want je corrigeert constant!

Het was echt een geslaagde dag. Helemaal met het oude alfaatje van Antwerpen naar Zandvoort. De wagen gaf geen krimp en dat terwijl de snelheid ook niet bepaald laag lag. Toen heerlijk genoten van de prachtige wagens die er stonden. Ook de driftchallenges waren geweldig. Het is goed duidelijk waarom Paul Vlasblom wereldkampioen is, hoe hij zijn wagen onder controle heeft is echt fenomenaal.

Toen na de nodige gezelligheid en gelach naar Enschede gereden. Alfa 75 hield zich erg goed. Loopt op zijn sloffen 200+ en dat voor een 148Pk blokje. Het viel mij wel op dat het differentieel steeds meer begint te gieren. Misschien in de toekomst preventief een boite op de kop tikken?

Flatline schreef: Uiteindelijk erg druk geworden en veel bekijks met al dat geweld. OOk de shermanator ontmoet dus dat was wel lachen.. :D
Je doelt toch niet op mij, he :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 04 jun 2007, 00:30

Was echt een geweldige dag! Elmar gefeliciteerd met je prestatie nogmaals! En Stephane, lekkere foto's.

Mijn dag begon om 6:40 met de wekker. Kort geslapen helaas. Met de Viper en de RS4 richting Winkel alwaar we vrij snel verder konden naar Zandvoort, wat op sommige stukken echt behoorlijk hard ging. Totaal vandaag 3x toerenbegrenzer in de 5 aangetikt :lol: Daar de rest gemeet en door gegaan naar CPZ. Netjes auto parkeren, nieuwe gezichten gezien en babbelen en toen langs de baan kijken naar DF Idol Elmar. Heb nog wel wat dingen gefilmd, zal hier morgen ff mee bezig.

Veel gelachen en erg veel gezelligheid om ons heen. En moet zeggen Thommy, je spoort echt niet! Wel goed dat we Cor bij de DB-meting hebben kunnen krijgen :wink:
Zoals Kees (of was het nu René, ik snap het niet meer, stomme tweelingen) al vertelde, een erg gezellige groep DF-ers met een imposant wagenpark.

Etentje maakte het geheel helemaal af en laat de DF-ers verbroederen :lol: Voor mij de leukste DF dag tot nu toe en zeker voor herhaling vatbaar, bedankt jongens!

mvg Steven

ps. Elmar, thnx voor het delen van je overwinningsronde!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 04 jun 2007, 00:41

Elmar gefeliciteerd!!! [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]

2:05 is gewoon een hele mooie tijd met een straatauto!

Was me 't daggie wel trouwens.

Gerrit[GarreTT] nam z'n Falken semi-slicks mee voor mij vandaag naag naar Zandvoort....helemaal super Gerrit! [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]

Opa rijden met die dingen, maar 't ging voor geen meter....ik dacht zelf een 2:13 of 2:14, maar 't was toch nog een 2:11 in 't 2e rondje van de verkenning.

Bandenspanning iets omlaag gezet en de kwalificatie rijden....2:12, dat ging dus niet goed. :?

Toen m'n eigen velgen en banden er maar onder voor de finale, want niet geschoten is altijd mis.
Dat werd dus een 2:14, maar toen ik van de klaar was en naar de paddock reed zag Ruud H. me rijden en die vond de stand van de voorwielen van m'n Sub nogal vreemd en 't leek idd. wel of ze ipv. op negatief camber op positief camber stonden. :shock:
Wielen eraf en gekeken en toen bleken dus de camberbouten niet goed vast[zeg maar los :wink: ] te zitten. :shock: :shock:
Het lag dus niet aan de banden, maar aan de 'uitlijning' en op 't laatst reed ik dus met ongeveer +1 graden camber ipv. -1,4 graden. :?
Ik had alleen maar onderstuur dat elke keer erger werd.....nou ja volgend jaar beter, maar een 2:05 zal ik niet gaan redden, ik was blij geweest met een 2:09. :wink:

Veel bekenden gezien en gesproken en na afloop nog heerlijk wezen wokken met een stel gekken, dat maakte weer een hoop goed. :D

Mooie foto's Stéphane. [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]

Rein

Bericht door Rein » 04 jun 2007, 01:46

Ik heb weer veel gemist dus :( Volgende keer moet ik er bij zijn :P :wink:

Plaats reactie