Idd, sommige reden echt als een natte krant. Leuk hoor al die pk's, maar als je vandaag relatief weinig pk's had en goed kon rijden, was je alsnog bovenaan geeindigd.indobesar schreef: Sommige reden naar mijn mening wel erg langzaam, 2:30 rijdt de 105pk Rallye zelfs met 70 auto's op de baan![]()
3-6-2007: Time-Attack op CPZ
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Super dag weer!
Was erg gezellig, genoten van Elmar's overwinning en zelf ook nog lekker gereden.
Leuk om te zien dat er dan op de terugweg veel gasten zijn, die waarschijnlijk ook van Zandvoort komen, die met je willen spelen.
Verder viel het me vandaag op dat DF écht leuke auto's in de club heeft. Best wel leuk om eens een PK-count te doen
Elmar, nogmaals gefeliciteerd
Normaal had ik meegegeten, maar het vrouwke was moe
Was erg gezellig, genoten van Elmar's overwinning en zelf ook nog lekker gereden.
Leuk om te zien dat er dan op de terugweg veel gasten zijn, die waarschijnlijk ook van Zandvoort komen, die met je willen spelen.
Verder viel het me vandaag op dat DF écht leuke auto's in de club heeft. Best wel leuk om eens een PK-count te doen

Elmar, nogmaals gefeliciteerd
Normaal had ik meegegeten, maar het vrouwke was moe

- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Er moet op DF een ere lidmaatschap in het leven worden geroepen.
Vandaag is het eerste ere lid geboren.
Elmar je was vandaag fantastisch.
Ieder lid die de tijd (straatklasse) van vandaag op CPZ verbetert heeft ook recht op het ere lidmaatschap
Elmar heeft vandaag een geweldige prestatie geleverd.
Zeker gezien het feit dat zijn auto t.o.v. het overige startveld zo ongeveer de minste HP's ( 321 ) tot zijn beschikking had en daarmee dan toch de beste prestatie heeft geleverd. Er waren zelfs auto's met meer dan 500 pk te vinden in dezelfde klasse.
Als een soort addertje onder het gras kwam hij op die plek terecht. Dat heeft waarschijnlijk met zijn andere auto te maken
Iedereen vergaapte zich aan de herrie bakken, terwijl de min of meer fluisterende auto van Elmar niet zo erg op viel, behalve dan het bijzondere "paint" werk dan.
Oh ja jongens als je nog eens banden nodig hebt.....................geen probleem..........ik heb voor jullie de oplossing gevonden. :!: :!: :!:
Je ga gewoon naar CPZ...........doet ff mee aan een race en je krijgt daar een setje banden en dan ook nog geld toe.
Ehhhh...........O ja...... je moet dan nog wel ff die race winnen.
Vr. Gr.
Corvette
Vandaag is het eerste ere lid geboren.
Elmar je was vandaag fantastisch.
Ieder lid die de tijd (straatklasse) van vandaag op CPZ verbetert heeft ook recht op het ere lidmaatschap



Elmar heeft vandaag een geweldige prestatie geleverd.
Zeker gezien het feit dat zijn auto t.o.v. het overige startveld zo ongeveer de minste HP's ( 321 ) tot zijn beschikking had en daarmee dan toch de beste prestatie heeft geleverd. Er waren zelfs auto's met meer dan 500 pk te vinden in dezelfde klasse.
Als een soort addertje onder het gras kwam hij op die plek terecht. Dat heeft waarschijnlijk met zijn andere auto te maken

Iedereen vergaapte zich aan de herrie bakken, terwijl de min of meer fluisterende auto van Elmar niet zo erg op viel, behalve dan het bijzondere "paint" werk dan.
Oh ja jongens als je nog eens banden nodig hebt.....................geen probleem..........ik heb voor jullie de oplossing gevonden. :!: :!: :!:
Je ga gewoon naar CPZ...........doet ff mee aan een race en je krijgt daar een setje banden en dan ook nog geld toe.



Ehhhh...........O ja...... je moet dan nog wel ff die race winnen.

Vr. Gr.
Corvette
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Heren, dank voor de felicitaties en voor de opkomst (die uiteraard niet alleen voor mij was).
Vanochtend, na Cor uit zijn nest gebeld te hebben...naar CPZ vertrokken.
Na technische controle en aanbrengen van start nummer nog snel mijn banden spanning gecontroleerd. Die stond op 1,8 bar, de dempers stugger gezet en de baan op gegaan. Had voor mij nieuwe banden, Yokohama Advan O32 (een harde compound) en die reageerden een stuk anders, lees veel minder grip dan de Kumho's. Had zelfs een blokkerend achterwiel bij aanremmen en zowel onder-, maar vooral (opmerkelijk...) overstuur.
Had in de warm-up toch een 3e of 4e tijd neergezet.
Op dat moment twijfelde ik toch om bij Prins een setje nieuwe banden met zachter compound aan te schaffen. Toch niet gedaan en de kwalificatie gereden. Had de 2e tijd neergezet, ondanks een langzamere in de weg rijdende deelnemer.
De uitslag lijst gaf aan dat ik in de top 3 moest kunnen eindigen, dus bij de finale heb ik mijn best gedaan met het voor mij mooie resultaat van de 1e plaats.
Ik heb dus een fantastische dag gehad, weer leuk met de DF groep opgetrokken met afsluitend natuurlijk een etentje.
En het allermooiste van de dag, was het in vangst mogen nemen van de persoonlijke felicitaties van mijn amigo HonZO3
Vanochtend, na Cor uit zijn nest gebeld te hebben...naar CPZ vertrokken.
Na technische controle en aanbrengen van start nummer nog snel mijn banden spanning gecontroleerd. Die stond op 1,8 bar, de dempers stugger gezet en de baan op gegaan. Had voor mij nieuwe banden, Yokohama Advan O32 (een harde compound) en die reageerden een stuk anders, lees veel minder grip dan de Kumho's. Had zelfs een blokkerend achterwiel bij aanremmen en zowel onder-, maar vooral (opmerkelijk...) overstuur.
Had in de warm-up toch een 3e of 4e tijd neergezet.
Op dat moment twijfelde ik toch om bij Prins een setje nieuwe banden met zachter compound aan te schaffen. Toch niet gedaan en de kwalificatie gereden. Had de 2e tijd neergezet, ondanks een langzamere in de weg rijdende deelnemer.
De uitslag lijst gaf aan dat ik in de top 3 moest kunnen eindigen, dus bij de finale heb ik mijn best gedaan met het voor mij mooie resultaat van de 1e plaats.
Ik heb dus een fantastische dag gehad, weer leuk met de DF groep opgetrokken met afsluitend natuurlijk een etentje.
En het allermooiste van de dag, was het in vangst mogen nemen van de persoonlijke felicitaties van mijn amigo HonZO3

- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
alle tijden : http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=214624
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Hier foto's gemaakt door een forumlid van S-O, waarbij een o.a Elmar er mooi opstaat:
http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy ... autovisie/
http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy ... autovisie/
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Gefeliciteerd Elmar !!!
Wat baal ik dat ik er niet bij heb kunnen zijn. De foto's spreken boekdelen, en tonen mij een gezellige dag. Zo komen de verhalen van de mensen ook op me over. Jammer dat ik dit moest missen, en ook de mede-DF-ers. Volgende keer beter.
Als ik zo alle verhalen mag geloven was het een succes, en zal Autovisie er bijna niet onderuit kunnen om volgend jaar weer dit evement te organiseren. Reken er maar op dat ik er dan bij ben.
Voor nu geniet ik vooral van de foto's en filmpjes en verhalen van jullie heren. Erg leuk en meer meer meer.
Wat baal ik dat ik er niet bij heb kunnen zijn. De foto's spreken boekdelen, en tonen mij een gezellige dag. Zo komen de verhalen van de mensen ook op me over. Jammer dat ik dit moest missen, en ook de mede-DF-ers. Volgende keer beter.
Als ik zo alle verhalen mag geloven was het een succes, en zal Autovisie er bijna niet onderuit kunnen om volgend jaar weer dit evement te organiseren. Reken er maar op dat ik er dan bij ben.
Voor nu geniet ik vooral van de foto's en filmpjes en verhalen van jullie heren. Erg leuk en meer meer meer.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Laat ik beginnen met Kees te bedanken voor de kaartjes en Elmar te feliciteren met het behalen van de eerste plaats. En dat met 200PK minder dan de S2 van Sol! Het is op het filmpje goed te zien dat je met slechte banden rijdt want je corrigeert constant!
Het was echt een geslaagde dag. Helemaal met het oude alfaatje van Antwerpen naar Zandvoort. De wagen gaf geen krimp en dat terwijl de snelheid ook niet bepaald laag lag. Toen heerlijk genoten van de prachtige wagens die er stonden. Ook de driftchallenges waren geweldig. Het is goed duidelijk waarom Paul Vlasblom wereldkampioen is, hoe hij zijn wagen onder controle heeft is echt fenomenaal.
Toen na de nodige gezelligheid en gelach naar Enschede gereden. Alfa 75 hield zich erg goed. Loopt op zijn sloffen 200+ en dat voor een 148Pk blokje. Het viel mij wel op dat het differentieel steeds meer begint te gieren. Misschien in de toekomst preventief een boite op de kop tikken?

Het was echt een geslaagde dag. Helemaal met het oude alfaatje van Antwerpen naar Zandvoort. De wagen gaf geen krimp en dat terwijl de snelheid ook niet bepaald laag lag. Toen heerlijk genoten van de prachtige wagens die er stonden. Ook de driftchallenges waren geweldig. Het is goed duidelijk waarom Paul Vlasblom wereldkampioen is, hoe hij zijn wagen onder controle heeft is echt fenomenaal.
Toen na de nodige gezelligheid en gelach naar Enschede gereden. Alfa 75 hield zich erg goed. Loopt op zijn sloffen 200+ en dat voor een 148Pk blokje. Het viel mij wel op dat het differentieel steeds meer begint te gieren. Misschien in de toekomst preventief een boite op de kop tikken?
Je doelt toch niet op mij, heFlatline schreef: Uiteindelijk erg druk geworden en veel bekijks met al dat geweld. OOk de shermanator ontmoet dus dat was wel lachen..![]()

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Was echt een geweldige dag! Elmar gefeliciteerd met je prestatie nogmaals! En Stephane, lekkere foto's.
Mijn dag begon om 6:40 met de wekker. Kort geslapen helaas. Met de Viper en de RS4 richting Winkel alwaar we vrij snel verder konden naar Zandvoort, wat op sommige stukken echt behoorlijk hard ging. Totaal vandaag 3x toerenbegrenzer in de 5 aangetikt
Daar de rest gemeet en door gegaan naar CPZ. Netjes auto parkeren, nieuwe gezichten gezien en babbelen en toen langs de baan kijken naar DF Idol Elmar. Heb nog wel wat dingen gefilmd, zal hier morgen ff mee bezig.
Veel gelachen en erg veel gezelligheid om ons heen. En moet zeggen Thommy, je spoort echt niet! Wel goed dat we Cor bij de DB-meting hebben kunnen krijgen
Zoals Kees (of was het nu René, ik snap het niet meer, stomme tweelingen) al vertelde, een erg gezellige groep DF-ers met een imposant wagenpark.
Etentje maakte het geheel helemaal af en laat de DF-ers verbroederen
Voor mij de leukste DF dag tot nu toe en zeker voor herhaling vatbaar, bedankt jongens!
mvg Steven
ps. Elmar, thnx voor het delen van je overwinningsronde!
Mijn dag begon om 6:40 met de wekker. Kort geslapen helaas. Met de Viper en de RS4 richting Winkel alwaar we vrij snel verder konden naar Zandvoort, wat op sommige stukken echt behoorlijk hard ging. Totaal vandaag 3x toerenbegrenzer in de 5 aangetikt

Veel gelachen en erg veel gezelligheid om ons heen. En moet zeggen Thommy, je spoort echt niet! Wel goed dat we Cor bij de DB-meting hebben kunnen krijgen

Zoals Kees (of was het nu René, ik snap het niet meer, stomme tweelingen) al vertelde, een erg gezellige groep DF-ers met een imposant wagenpark.
Etentje maakte het geheel helemaal af en laat de DF-ers verbroederen

mvg Steven
ps. Elmar, thnx voor het delen van je overwinningsronde!
-
OnlineOpa
- Berichten: 6785
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Elmar gefeliciteerd!!! [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]
2:05 is gewoon een hele mooie tijd met een straatauto!
Was me 't daggie wel trouwens.
Gerrit[GarreTT] nam z'n Falken semi-slicks mee voor mij vandaag naag naar Zandvoort....helemaal super Gerrit! [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]
Opa rijden met die dingen, maar 't ging voor geen meter....ik dacht zelf een 2:13 of 2:14, maar 't was toch nog een 2:11 in 't 2e rondje van de verkenning.
Bandenspanning iets omlaag gezet en de kwalificatie rijden....2:12, dat ging dus niet goed.
Toen m'n eigen velgen en banden er maar onder voor de finale, want niet geschoten is altijd mis.
Dat werd dus een 2:14, maar toen ik van de klaar was en naar de paddock reed zag Ruud H. me rijden en die vond de stand van de voorwielen van m'n Sub nogal vreemd en 't leek idd. wel of ze ipv. op negatief camber op positief camber stonden.
Wielen eraf en gekeken en toen bleken dus de camberbouten niet goed vast[zeg maar los
] te zitten.
Het lag dus niet aan de banden, maar aan de 'uitlijning' en op 't laatst reed ik dus met ongeveer +1 graden camber ipv. -1,4 graden.
Ik had alleen maar onderstuur dat elke keer erger werd.....nou ja volgend jaar beter, maar een 2:05 zal ik niet gaan redden, ik was blij geweest met een 2:09.
Veel bekenden gezien en gesproken en na afloop nog heerlijk wezen wokken met een stel gekken, dat maakte weer een hoop goed.
Mooie foto's Stéphane. [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]
2:05 is gewoon een hele mooie tijd met een straatauto!
Was me 't daggie wel trouwens.
Gerrit[GarreTT] nam z'n Falken semi-slicks mee voor mij vandaag naag naar Zandvoort....helemaal super Gerrit! [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]
Opa rijden met die dingen, maar 't ging voor geen meter....ik dacht zelf een 2:13 of 2:14, maar 't was toch nog een 2:11 in 't 2e rondje van de verkenning.
Bandenspanning iets omlaag gezet en de kwalificatie rijden....2:12, dat ging dus niet goed.

Toen m'n eigen velgen en banden er maar onder voor de finale, want niet geschoten is altijd mis.
Dat werd dus een 2:14, maar toen ik van de klaar was en naar de paddock reed zag Ruud H. me rijden en die vond de stand van de voorwielen van m'n Sub nogal vreemd en 't leek idd. wel of ze ipv. op negatief camber op positief camber stonden.

Wielen eraf en gekeken en toen bleken dus de camberbouten niet goed vast[zeg maar los



Het lag dus niet aan de banden, maar aan de 'uitlijning' en op 't laatst reed ik dus met ongeveer +1 graden camber ipv. -1,4 graden.

Ik had alleen maar onderstuur dat elke keer erger werd.....nou ja volgend jaar beter, maar een 2:05 zal ik niet gaan redden, ik was blij geweest met een 2:09.

Veel bekenden gezien en gesproken en na afloop nog heerlijk wezen wokken met een stel gekken, dat maakte weer een hoop goed.

Mooie foto's Stéphane. [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten