Nee, de prijzen voor achterlijke auto's worden hoger. Die voor kleine en hybride, middels vooral een veel geringere bijtelling, lager.Roman schreef:Wat een diefstal weer in Nederland. De prijzen zijn daar al zo achterlijk hoog wat auto's betreft, maar het word alleen maar erger lijkt het.
Zakkenvullerij
Slurptax
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Daar heb je dus als consument geen hol aan, slechts 8% van het Nederlandse wagenpark is een lease-auto.
Het is wel mooi bedacht, je belast dure auto's in absolute zin zeer zwaar en verkoopt dat door een korting te geven op auto's die toch al zowel relatief als absoluut veel minder belast worden. De bruto bijtelling op zo'n C1 gaat een paar honderd euro omlaag, terwijl de auto aan de andere kant van het spectrum vier mille duurder wordt. Geen wonder dat het 100 miljoen oplevert.
Het is wel mooi bedacht, je belast dure auto's in absolute zin zeer zwaar en verkoopt dat door een korting te geven op auto's die toch al zowel relatief als absoluut veel minder belast worden. De bruto bijtelling op zo'n C1 gaat een paar honderd euro omlaag, terwijl de auto aan de andere kant van het spectrum vier mille duurder wordt. Geen wonder dat het 100 miljoen oplevert.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Men zou niet alleen het A segment die korting op de bij telling moeten geven, maar ook het B segment, dat zal zeker tot gedrags verandering lijden.Hielke schreef:Nee, de prijzen voor achterlijke auto's worden hoger. Die voor kleine en hybride, middels vooral een veel geringere bijtelling, lager.Roman schreef:Wat een diefstal weer in Nederland. De prijzen zijn daar al zo achterlijk hoog wat auto's betreft, maar het word alleen maar erger lijkt het.
Zakkenvullerij
Michel
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Slurptax? Ze bedoelen dus accijns op brandstof. Auto met een hoog verbruik = meer accijns betalen. Sim-pel. Ohnee, dit is weer iets om extra te betalen? Waarom maken ze de benzine niet twee keer zo duur en halen ze de BPM, BTW, wegenbelasting, bijtelling, flitsbelasting, km-heffing en heel de rotzooi om maar extra 'gemakkelijk' geld te innen eraf.. gewoon alles via de brandstof regelen. Vind ik een eerlijker en gemakkelijker systeem dan nu die tig duizend manieren om aan geld te komen.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Ik ben het wel met je eens, maar als dit ingevoerd zou worden zou ik bij wijze van nog 4 auto's voor de deur parkeren en ze allemaal in Duitsland aftanken, want daar is de benzine dan wel erg goedkoop. En met mij nog meer van zulke huftersTom schreef:Waarom maken ze de benzine niet twee keer zo duur en halen ze de BPM, BTW, wegenbelasting, bijtelling, flitsbelasting, km-heffing en heel de rotzooi om maar extra 'gemakkelijk' geld te innen eraf.. gewoon alles via de brandstof regelen. Vind ik een eerlijker en gemakkelijker systeem dan nu die tig duizend manieren om aan geld te komen.

-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Het is toch zo, Is de VVD, CDA ooit met een dergelijk stompzinnig wedsvoortstel gekomen? Dergelijke onzin komt altijd uit de salonsocialisten hoek. Kijk naar Wouter Bos, had de grootste mond over de begrotingen als PvdA voorman. Waar blijft hij nu met al zijn ''goede'' Ideën? Als minister van financien wordt voor het volk duidelijk dat hij er niks van waar kan maken. Evenals Femke Halsema. Zij pleitte er voor om een hele economische tak af te laten sterven ter behoeve van gezonder vlees. Dit vlees zou dan wel gesubsideerd moeten worden anders kon Jan met de pet het zich niet veroorloven.Niels schreef:Mooi pleidooi HielkeIk had het niet anders verwacht!
hugo schreef: Heel simpel. Dit soort wedsvoorstellen komen altijd uit de links socialistisch hoek.Tuurlijk Hugo
Dat komt omdat al die VVD-ers zelf een dikke SUV als 2e auto op de oprit hebben staan waar ze niet vanaf willen natuurlijk
![]()
Als het aan de SP ligt gaat loonbelasting weer naar de 70% en worden de uitkeringen hoger. Ergo, de mensen die niet willen krijgen het makkelijker en de harde werkers mogen nog minder netto overhouden. En dan heet dat eerlijkheid.
Nee, heb weinig goede woorden over voor Links.
maar genoeg gezeken. Ik ga lekker een rondje rijden met de Alfa 75 TS zónder catalisator

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rico, behoren jij of ik ook tot het klootjesvolk? Zoja waar begint de grens van het "klootjesvolk" ? 8)
Ik ken mensen die hebben beide een auto van nog geen 40K, maar hebben een huis waar dat van jou en mij samen in past en hebben meer geld dan dat wij samen ooit zullen verdienen.
Blijft vreemd dat status aan auto's gekoppeld wordt
Maar on topic:
Ik ben het volledig met Hielke eens.
Vervuiler betaalt. Denk trouwens niet dat de gemiddelde X5 rijder wakker ligt van deze maatregel.
Ik vind ook dat ze oudere auto's harder moeten aanpakken, want die vervuilen pas echt.
Maar in dit land pakken ze alles maar half aan, dus ook dit zal wel weer half aangepakt worden.
Ik ken mensen die hebben beide een auto van nog geen 40K, maar hebben een huis waar dat van jou en mij samen in past en hebben meer geld dan dat wij samen ooit zullen verdienen.
Blijft vreemd dat status aan auto's gekoppeld wordt

Maar on topic:
Ik ben het volledig met Hielke eens.
Vervuiler betaalt. Denk trouwens niet dat de gemiddelde X5 rijder wakker ligt van deze maatregel.
Ik vind ook dat ze oudere auto's harder moeten aanpakken, want die vervuilen pas echt.
Maar in dit land pakken ze alles maar half aan, dus ook dit zal wel weer half aangepakt worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Op zich kan ik er wel achter staan als het gebruik van auto's die meer verbruiken nog wat zwaarder wordt belast ten gunste van auto's die juist zuinig zijn. Maar zoals zoveel plannen van onze overheid is de methode die wordt gekozen dan weer precies fout: aanschaf van dergelijke auto's over de hele linie duurder maken en het voordeel geven aan een beperkte groep met een minimaal effect en de rest op de grote hoop gooien.
Er moet gewoon een keer iemand het lef hebben om die hele belastingboom met hoge heffingen die dan weer elders moeten worden gecompenseerd om te hakken. Als je om wat voor reden dan ook een financiele prikkel wilt gebruiken om het autoverkeer terug te dringen moet je simpelweg zorgen dat iemand lapt voor elke gereden kilometer. Zolang een auto stilstaat vervuilt ie nauwelijks.
Als milieu dan het argument moet zijn, bepaal je van elk model dat te koop is wat er per kilometer uitgestoten wordt: hoeveel CO2, hoeveel NOx, hoeveel roet en andere zooi. Hoe ranziger het stofje (roet is hel, CO2 is wat minder schadelijk), hoe meer je ervoor lapt. Uiteindelijk krijg je dan voor elke auto een rekensom wat de emissie-schade per kilometer is. Hier hang je via de accijns op brandstof een prijskaart aan: hoe meer je rijdt en verbruikt, hoe meer je tankt, hoe meer je betaald. Aanwezigheid van bijv. een roetfilter zorgt voor minder vervuiling, dit kan via de motorrijtuigenbelasting of bijv. door korting bij aanschaf gecompenseerd worden. Immers, het is bekend wat de eigenschappen van de auto zijn.
Er moet gewoon een keer iemand het lef hebben om die hele belastingboom met hoge heffingen die dan weer elders moeten worden gecompenseerd om te hakken. Als je om wat voor reden dan ook een financiele prikkel wilt gebruiken om het autoverkeer terug te dringen moet je simpelweg zorgen dat iemand lapt voor elke gereden kilometer. Zolang een auto stilstaat vervuilt ie nauwelijks.
Als milieu dan het argument moet zijn, bepaal je van elk model dat te koop is wat er per kilometer uitgestoten wordt: hoeveel CO2, hoeveel NOx, hoeveel roet en andere zooi. Hoe ranziger het stofje (roet is hel, CO2 is wat minder schadelijk), hoe meer je ervoor lapt. Uiteindelijk krijg je dan voor elke auto een rekensom wat de emissie-schade per kilometer is. Hier hang je via de accijns op brandstof een prijskaart aan: hoe meer je rijdt en verbruikt, hoe meer je tankt, hoe meer je betaald. Aanwezigheid van bijv. een roetfilter zorgt voor minder vervuiling, dit kan via de motorrijtuigenbelasting of bijv. door korting bij aanschaf gecompenseerd worden. Immers, het is bekend wat de eigenschappen van de auto zijn.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Nee VVD en CDA komen idd. niet met dit soort wedsvoorstellen want het benadeeld de groep waar zij voor staan namelijk de mensen met poen. CDA doet wel alsof ze er voor "Jan Modaal" zijn ik heb nog niets van ze gezien waar deze groep (en minder bedeelden) baat bij hebben gehad. Verder zijn dit uitspraken waarbij je gemakkelijk scoort net als "rechts" altijd doethugo schreef:Het is toch zo, Is de VVD, CDA ooit met een dergelijk stompzinnig wedsvoortstel gekomen? Dergelijke onzin komt altijd uit de salonsocialisten hoek.


Staat de SP (of links) voor mensen die niet willen of minder bedeelden en mensen die niet KUNNEN. Ja Hugo er zijn ook mensen die niet kunnen! Ik lees al dat je een echte Nederlander bentAls het aan de SP ligt gaat loonbelasting weer naar de 70% en worden de uitkeringen hoger. Ergo, de mensen die niet willen krijgen het makkelijker en de harde werkers mogen nog minder netto overhouden. En dan heet dat eerlijkheid.

Daarnaast is het door VVD zo geroemde UWV DE instantie om het kaf van het koren te scheiden maar helaas zijn ze daar niet toe in staat



Maar even offtopic Hugo: Als je toch zo goed inhoudelijk op de hoogte bent van zowel rechtse en linkse partijen en je snapt zo goed hoe de samenleving in elkaar zit.......waarom kom je dan niet inhoudelijk terug op een discussie die we in een andere draad voeren?
Heb ik het al gehad over zaken als "over een kam scheren"?? Verdiep je eerst eens in de materie voordat je van alles van de daken schreeuwt. Stemmingmakerij eerste klas, maar goed dat zijn we wel gewend van rechtsNee, heb weinig goede woorden over voor Links.

Het leek me wel duidelijk dat dit een opvoed kwestie isvolvoc30 schreef:@ Hugo
Zou het door onze opvoeding komen dat we beide deze mening hebben over dat linkse tuig. Hulde aan pa!! 8)

Heerlijk ruimdenkend heren wat zelf ontplooiing niet in de weg staat

@Daniel: Inderdaad!
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Duidelijk weer geldklopperij. Zoals hierboven al meerdere malen gezegd is, zit er gewoon geen logica achter.
De benzineprijs is sturend genoeg. Het boeit niemand als er een slurpbak verkocht wordt waar 1000km/jaar mee gereden wordt, maak dat dan ook niet duurder, maar wel als er 40000 per jaar mee gereden wordt, dat hoeft niet duurder, want dat is al duur genoeg(zie accijnzen).
De benzineprijs is sturend genoeg. Het boeit niemand als er een slurpbak verkocht wordt waar 1000km/jaar mee gereden wordt, maak dat dan ook niet duurder, maar wel als er 40000 per jaar mee gereden wordt, dat hoeft niet duurder, want dat is al duur genoeg(zie accijnzen).
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Na 20% BTW, 20% BPM, torenhoge accijns op brandstof en dure wegenbelasting moeten ze eens een keer op houden met de automobilist te naaienMari Oh Oh! schreef:Duidelijk weer geldklopperij. Zoals hierboven al meerdere malen gezegd is, zit er gewoon geen logica achter.
De benzineprijs is sturend genoeg. Het boeit niemand als er een slurpbak verkocht wordt waar 1000km/jaar mee gereden wordt, maak dat dan ook niet duurder, maar wel als er 40000 per jaar mee gereden wordt, dat hoeft niet duurder, want dat is al duur genoeg(zie accijnzen).

Op z'n hoogst vind ik dat een SUV rijder 2x een parkeerkaartje moet betalen als ie ook twee parkeerplekken nodig mocht zijn

-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
1) De meningen die ik heb sta ik ook 100% achter. Vanzelfsprekend is een opvoeding daar debet aan maar ik ben echt oud en wijs genoeg om daar mijn eigen conclusies te trekken.Niels schreef:Nee VVD en CDA komen idd. niet met dit soort wedsvoorstellen want het benadeeld de groep waar zij voor staan namelijk de mensen met poen. CDA doet wel alsof ze er voor "Jan Modaal" zijn ik heb nog niets van ze gezien waar deze groep (en minder bedeelden) baat bij hebben gehad. Verder zijn dit uitspraken waarbij je gemakkelijk scoort net als "rechts" altijd doethugo schreef:Het is toch zo, Is de VVD, CDA ooit met een dergelijk stompzinnig wedsvoortstel gekomen? Dergelijke onzin komt altijd uit de salonsocialisten hoek.Zodoende schaar je mensen achter je die een hap en een snap mee krijgen maar verder inhoudelijk nergens wat vanaf weten
![]()
Staat de SP (of links) voor mensen die niet willen of minder bedeelden en mensen die niet KUNNEN. Ja Hugo er zijn ook mensen die niet kunnen! Ik lees al dat je een echte Nederlander bentAls het aan de SP ligt gaat loonbelasting weer naar de 70% en worden de uitkeringen hoger. Ergo, de mensen die niet willen krijgen het makkelijker en de harde werkers mogen nog minder netto overhouden. En dan heet dat eerlijkheid.Alles over een kam scheren, stempel erop, in een hokje stoppen en veroordelen...Denk je nu echt dat links blij is met geld kostende klaplopers?? Even nadenken a.u.b. We zijn een sociaal land en we zorgen dus ook voor mensen die niet kunnen....wees er blij om want voor dat je het weet vouw jij per ongeluk die TS van je om een boom heen en wie weet moet je er dan aanspraak op maken.
Daarnaast is het door VVD zo geroemde UWV DE instantie om het kaf van het koren te scheiden maar helaas zijn ze daar niet toe in staatDe oplossing: gewoon een hoop afgekeurden (deels) goedkeuren en je trekt het gemiddelde weer goed. Cijfers voor mekaar, schouderklopje van M. Rutte. Goed bezig die VVD
Ik denk dat die klaplopers ook VVD stemmen.......grappig hè welke doelgroep je eigenlijk ondersteund
![]()
Maar even offtopic Hugo: Als je toch zo goed inhoudelijk op de hoogte bent van zowel rechtse en linkse partijen en je snapt zo goed hoe de samenleving in elkaar zit.......waarom kom je dan niet inhoudelijk terug op een discussie die we in een andere draad voeren?
Heb ik het al gehad over zaken als "over een kam scheren"?? Verdiep je eerst eens in de materie voordat je van alles van de daken schreeuwt. Stemmingmakerij eerste klas, maar goed dat zijn we wel gewend van rechtsNee, heb weinig goede woorden over voor Links.![]()
Het leek me wel duidelijk dat dit een opvoed kwestie isvolvoc30 schreef:@ Hugo
Zou het door onze opvoeding komen dat we beide deze mening hebben over dat linkse tuig. Hulde aan pa!! 8)Zo jong en dan al zulke uitspraken. Dat moet echt dril werk zijn 8)
Heerlijk ruimdenkend heren wat zelf ontplooiing niet in de weg staat![]()
@Daniel: Inderdaad!
2) De opmerking over het kort rijden van mijn alfa 75 TS slaat werkelijk helemaal nergens op
3) ''NIET KUNNEN?'' Dat bestaat bijna niet in Nederland, ''NIET WILLEN'' bestaat echter wel. Als er een land is waar er kansen zijn voor mensen is het Nederland wel. Je kan hier opleidingen volgen, er is voldoende werkgelegenheid en we hebben een groot sociaal vangnet. Er is dus altijd een kunnen want waar een wil is is een weg.
4) De deels afgekeurden kunnen wél gewoon werken. Als ik mijn been verlies kan ik toch gewoon nog werken, hetzij een andere vorm van arbeid verrichten. Dat je tijdens de revalidatie zowel financieel als therapeutisch geholpen moet worden vind ik niet meer dan normaal. Goede kennis van mij heeft een ernstige rugblessure gehad. Was altijd vakkundig timmerman en kon zijn beroep niet meer uitoefenen. Uiteindelijk via rechtsbijstand bemiddeling en zijn oude werkgever een opleiding gekregen tot mobiele kraanmachinist en voert dat beroep dan ook uit.
5) Jan marijnissen van de SP staat 100% voor wat hij propageerd. Hij heeft grote raakvlakken met Johannes Marten den uyl, dezelfde man die er voor zorgde dat Nederland bijna failliet verkaard werd omdat deze politicus werkelijk met staatsgeld aan het strooien was.
6) Links zal niet blij zijn met geld kostende klaplopers maar ze werken het grotendeels zelf in de hand. Als je de uitkeringen verhoogd wordt het alleen maar aantrekkelijker voor mensen niet te werken. Er wordt nu zelfs ten sprak gesteld om burgers een standaard (800 Euro ) bedrag te gunnen en als ze willen mogen ze meer verdienen. Echter, over de eerste 1600 Euro die je dan zou verdienen moet je 50% belasting betalen. M.a.w., je betaald dan die 800 Euro terug zodat die naar iemand anders kan gaan. Als we het dan toch over stompzinnigheid hebben spant dit toch echt wel de kroon.
7) Ik generaliseer tot op een zeker vlak. Het is niet mogelijk om alles individueel te benaderen maar benadeel de zwakkere in de samenleving absoluut niet. Mensen die hulp en financiele steun behoeven moet je gewoon helpen dat is een morele taak die je als overheid hebt. Denk dan aan gehandicapten, alleenstaande ouders die het financieel niet kunnen bolwerken, mensen in een langdurig revalidatie proces. Maar niet mensen die weigeren te werken. Saillant detail, iemand die minimumloon verdient houdt uiteindelijk netto minder over dan iemand die een uitkering heeft. En de uitkeringstrekker krijgt ook gewoon subsidies. Vriend van mij kreeg onlangs 30 euro loonsverhoging, na aftrek van belastingen houdt hij er 6 euro aan over.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Om maar even aan te geven wat voor een achterlijke klapidioten wij in het ministerie hebben zitten:
http://forum.peakoil.nl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Een Hummer is in the end zuiniger dan een Toyota Prius. Zowel de productie van de Prius als de afbraak van de accu's is vele en vele malen milieubelastender dan slurpende SUV's :]
Maar goed, niemand die zich dáár druk over maakt in de politiek. Liegen dat je scheel ziet en er voor betaald krijgen ook, dat is een carriere in Den Haag. Zoals iemand hier al zei, de stap naar het buitenland komt weer even iets dichterbij. Ik ben het zat om als melkkoe te fungeren onder keiharde leugens.
De BPM afschaffen en rekeningrijden invoeren, dat was het plan. De autobranche voerde hier strijd tegen omdat het afschaffen van de BPM de waarde van 2e hands auto's doet kelderen. Zit wat in.. dus wat doen we? BPM onaangetast laten en rekeningrijden nog steeds invoeren natuurlijk
80 km/u wegen in stedelijk gebied. Ja joh, diverse onderzoeken vooraf die aangetoond hebben dat het geen zin heeft. Toch moet dat domme mormel in Den Haag haar zin doordrijven en blijken achteraf de files toegenomen te zijn en de uitstoot verhoogd is (oh echt?). En ondanks de resultaten toch gewoon volhouden dat het wel degelijk nut heeft, man man man...
In Oostenrijk is de snelheid verhoogd naar 160 km/u met als gevolg minder uitstoot, minder files en minder ongelukken. Enige wat wij doen is de snelheid juist verlagen.
Kwartje van Kok tijdelijk? Torenhoge boetes op "milieuvriendelijker" rijden met slaolie?
Zoals je ziet, ontzettend veel frustraties richting het kabinet en wat kan je er aan doen? Niks
Alleen meer blijven betalen zoals elk mak lammetje (moet) doen.
http://forum.peakoil.nl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Een Hummer is in the end zuiniger dan een Toyota Prius. Zowel de productie van de Prius als de afbraak van de accu's is vele en vele malen milieubelastender dan slurpende SUV's :]
Maar goed, niemand die zich dáár druk over maakt in de politiek. Liegen dat je scheel ziet en er voor betaald krijgen ook, dat is een carriere in Den Haag. Zoals iemand hier al zei, de stap naar het buitenland komt weer even iets dichterbij. Ik ben het zat om als melkkoe te fungeren onder keiharde leugens.
De BPM afschaffen en rekeningrijden invoeren, dat was het plan. De autobranche voerde hier strijd tegen omdat het afschaffen van de BPM de waarde van 2e hands auto's doet kelderen. Zit wat in.. dus wat doen we? BPM onaangetast laten en rekeningrijden nog steeds invoeren natuurlijk

80 km/u wegen in stedelijk gebied. Ja joh, diverse onderzoeken vooraf die aangetoond hebben dat het geen zin heeft. Toch moet dat domme mormel in Den Haag haar zin doordrijven en blijken achteraf de files toegenomen te zijn en de uitstoot verhoogd is (oh echt?). En ondanks de resultaten toch gewoon volhouden dat het wel degelijk nut heeft, man man man...
In Oostenrijk is de snelheid verhoogd naar 160 km/u met als gevolg minder uitstoot, minder files en minder ongelukken. Enige wat wij doen is de snelheid juist verlagen.
Kwartje van Kok tijdelijk? Torenhoge boetes op "milieuvriendelijker" rijden met slaolie?
Zoals je ziet, ontzettend veel frustraties richting het kabinet en wat kan je er aan doen? Niks

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Ik denk ook dat ze er niet wakker van liggen en ze toch wel blijven rijden. Dus deze hele #@#^&^#@* wet heeft toch geen enkel nut? Behalve meer belasting innen bij de rijkeren, want dat is tegenwoordig het doel van elke nieuwe wet zo lijkt het..Rebel schreef:Ik ben het volledig met Hielke eens.
Vervuiler betaalt. Denk trouwens niet dat de gemiddelde X5 rijder wakker ligt van deze maatregel.
Sluit me trouwens volledig aan bij Hugo en volvoc30, heb altijd het idee gehad dat lange termijn denken alleen besteed is aan rechts. Links heeft geen boodschap aan economie.
@Niels, de BPM is 45,2% in Nederland, het hooste waar dan ook ter wereld
