7 Versnellings DSG ook in nieuwe M3
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
SMG is in de basis ook al een vrij oud systeem, in 1997 in de e36 M3.. daar heeft BMW op doorontwikkeld, maar ze lopen nu tegen de grenzen van het systeem aan moeten gewoon overstappen op DSG willen ze meer uit de auto halen.
Beetje dezelfde reden waarom ze overgestapt zijn van een 6 in lijn naar een V8 in de M3, de 6 in lijn kon niet meer doorontwikkeld worden. Als het technische concept is uitgemolken dan moet men iets nieuws nemen.
Maar dat maakt het oude natuurlijk niet slecht hé.
Beetje dezelfde reden waarom ze overgestapt zijn van een 6 in lijn naar een V8 in de M3, de 6 in lijn kon niet meer doorontwikkeld worden. Als het technische concept is uitgemolken dan moet men iets nieuws nemen.
Maar dat maakt het oude natuurlijk niet slecht hé.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik rij soms weg en dan constateer ik op de display, dat hij al bij 50 in zijn 6 staat, in de automatische stand.
Heb je totaal niet in de gaten en daardoor zuinig.
Wil je ineens plotsklaps versnellen heeft hij de 5 en vervolgens de /3 ontzettend snel bij de hand.
Een andere keer wil je lekker sportief rijden over een bochtige weg. Doordat je beide handen op het stuur kunt houden en je volledig op de weg kunt richten knal je met een simpele klik door de versnellingen heen.
Ieder klik resulteerd in een vette plof en versnelling, zonder ook maar enige vorm van ontkoppelen of het voelen van overschakelen.
DSG is het "nieuwe" rijden...
Op ander gebied heeft iedereen de laatst nieuwe technologie, van GSM, LCD-TV, kleding tot noem maar op.
Maar op autogebied wilt men niets weten van vooruitgang...
Rico, nee ik heb geen M3 gereden met SMG, maar ik weet wel dat hij 150 pk meer heeft.
Dus haal die smg uit je M3 en zet hem in 200 pk 1-serie, tegenover een gelijkwaardige TT met DSG...kijken of je dan nog zo onder de indruk bent van smg?
Bij jou is het de totaalbeleving, SMG met het vermogen van de M3.
Ik heb het puur over de bak.
En die nieuwe M3 zal echt wel een perfecte rijdersauto worden, ondanks hij iets zwaarder is...
Levertijden groeien met de maand in de pre-verkoop las ik op het engels forum.
Maarja...
Als Andre' zegt het is groen, dan zegt vervolgens het halve forum dat het groen is....
En als Andre' de volgende maand rood kiest, is rood de kleur ...
En dit zegt niks over Andre' , integendeel. Hij is de enige met ervaring die recht heeft van spreken.
Heb je totaal niet in de gaten en daardoor zuinig.
Wil je ineens plotsklaps versnellen heeft hij de 5 en vervolgens de /3 ontzettend snel bij de hand.
Een andere keer wil je lekker sportief rijden over een bochtige weg. Doordat je beide handen op het stuur kunt houden en je volledig op de weg kunt richten knal je met een simpele klik door de versnellingen heen.
Ieder klik resulteerd in een vette plof en versnelling, zonder ook maar enige vorm van ontkoppelen of het voelen van overschakelen.
DSG is het "nieuwe" rijden...
Op ander gebied heeft iedereen de laatst nieuwe technologie, van GSM, LCD-TV, kleding tot noem maar op.
Maar op autogebied wilt men niets weten van vooruitgang...
Rico, nee ik heb geen M3 gereden met SMG, maar ik weet wel dat hij 150 pk meer heeft.
Dus haal die smg uit je M3 en zet hem in 200 pk 1-serie, tegenover een gelijkwaardige TT met DSG...kijken of je dan nog zo onder de indruk bent van smg?
Bij jou is het de totaalbeleving, SMG met het vermogen van de M3.
Ik heb het puur over de bak.
En die nieuwe M3 zal echt wel een perfecte rijdersauto worden, ondanks hij iets zwaarder is...
Levertijden groeien met de maand in de pre-verkoop las ik op het engels forum.
Maarja...
Als Andre' zegt het is groen, dan zegt vervolgens het halve forum dat het groen is....
En als Andre' de volgende maand rood kiest, is rood de kleur ...

En dit zegt niks over Andre' , integendeel. Hij is de enige met ervaring die recht heeft van spreken.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Andre had ook niks met de handbak te maken.
Tis alleen dat als Andre roept dat de nieuwe Coupe een boot is, dat vervolgens iedereen dat roept.
En als hij roept dat de GT3 de enige auto is die telt, dat iedereen dat roept.
En als hij zegt dat Albert Heijn het zachtste wc-papier heeft, dat iedereen naar de Albert Heijn rent..
Die zware M3 gaat alle records verpletteren...
Maar dan hoor ik iedereen al weer roepen: " er zit geen beleving meer in de auto"
Sorry, maar ik moet daarmee lachen.
Als ik een antal mensen hier mag geloven, is de enige juiste auto om te kopen een oude M3 van 10 jaar geleden. En de rest kan er allemaal niet aan ruiken.
Punt 1, het gros kan en zal waarschijnlijk nooit een M3 van binnen ruiken..
Punt 2, bezitten zij/wij wel de kwaliteiten om het uiterste uit beide auto's te halen?
Tis alleen dat als Andre roept dat de nieuwe Coupe een boot is, dat vervolgens iedereen dat roept.
En als hij roept dat de GT3 de enige auto is die telt, dat iedereen dat roept.
En als hij zegt dat Albert Heijn het zachtste wc-papier heeft, dat iedereen naar de Albert Heijn rent..
Die zware M3 gaat alle records verpletteren...
Maar dan hoor ik iedereen al weer roepen: " er zit geen beleving meer in de auto"
Sorry, maar ik moet daarmee lachen.
Als ik een antal mensen hier mag geloven, is de enige juiste auto om te kopen een oude M3 van 10 jaar geleden. En de rest kan er allemaal niet aan ruiken.
Punt 1, het gros kan en zal waarschijnlijk nooit een M3 van binnen ruiken..
Punt 2, bezitten zij/wij wel de kwaliteiten om het uiterste uit beide auto's te halen?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rob wat wil je nou ? Dat ik ga zeggen/schrijven hoe fantastisch ik een e92 M3 vind ?
Ben je dan tevreden ?
Ik weet hoe ik over een M5 denk ik weet hoe ik over een M6 denk, ik weet hoe ik over een Z4 M coupe denk en ik weet hoe ik over een e46 M3 denk. En dan zou ik niet weten hoe ik over een e92 M3 moet denken ?
Nee zeg je dan want je hebt er niet in gereden. (dooddoener) Ding maakt de pis niet lauw, jammer dan..
NEXT
M1, niet dat ik die zal kopen, maar dat spreekt me wel aan, net als een Z4 M coupe.
Mijn M modellen ladder is net andersom dan hoe BMW het graag wil zien.
Ben je dan tevreden ?
Ik weet hoe ik over een M5 denk ik weet hoe ik over een M6 denk, ik weet hoe ik over een Z4 M coupe denk en ik weet hoe ik over een e46 M3 denk. En dan zou ik niet weten hoe ik over een e92 M3 moet denken ?
Nee zeg je dan want je hebt er niet in gereden. (dooddoener) Ding maakt de pis niet lauw, jammer dan..
NEXT
M1, niet dat ik die zal kopen, maar dat spreekt me wel aan, net als een Z4 M coupe.
Mijn M modellen ladder is net andersom dan hoe BMW het graag wil zien.
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Jongens rustig aan, Rebel heeft een kern van waarheid, Rico. Ik vind SMG leuk maar verkies een handbak, ik vind blauw 'leuk'maar verkies zilvergrijs. Zoiets. Dat DSG het nieuwe rijden is , zal best. Prima. Maar ik koos een handbak. Eerst maar rijden.
Ennuh, d'r zijn hier meer die qua 'ervaring'recht van spreken hebben dan alleen Andre hoor. Ik alleen niet op 't gebied van DSG.
Ennuh, d'r zijn hier meer die qua 'ervaring'recht van spreken hebben dan alleen Andre hoor. Ik alleen niet op 't gebied van DSG.

- markk
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Rebel: Ik heb toch echt een eigen mening hoor die niet noodzakelijkere wijze strookt met die van Andre. Paar statements:
- ik vind Andre maar een lelijke grijze vent
- itt tot wat iedereen denkt denk ik dat Andre helemaal niet goed kan sturen. Kijk maar naar alle recente schades die hij heeft opgebouwd. En dat nog wel op een afgesloten circuit waar iedereen dezelfde kant oprijdt
- ik vind een 1-serie lelijk
- ik kijk ook naar andere Porsche's dan een 911 GT3 RS
- 911's zijn in principe niet mijn ding
- ik vind in mn 206gti meer stuurgevoel / puurheid zitten dan in een e46 m3
- ik vind een standaard e30 m3 nog een erg comfortabele auto
- heb geen mening over SMG. Nog nooit ermee gereden
- heb nog geen mening over de e92 M3 zowel met als zonder DSG. Heb er nog niet ingereden. Concept vond ik wat "overdone" qua styling. De "echte" lijkt me wel heel erg mooi worden. Qua grote / gewicht vind ik een e46 M3 al te zwaar als "sportauto" en ik schat zo in dat de e92 M3 daar geen positieve wending aan gaat geven. Als sportieve luxe auto vind ik een e46 M3 top en een e92 M3 zal waarschijnlijk nog beter zijn.
- vond het DSG systeem in de aangepaste Leon van Edwin K*T
- DSG vind ik qua architectuur/techniek/design wel een toppertje en ik denk dat ze er allemaal aan gaan. BMW, Porsche, Ferrari, Lambo, etc.
- ik vind een TT (oud en nieuw) echt wel een leuke auto en ik denk niet dat het een homo-auto/kappers auto is.
- ik vind een Cayman wel leuker dan een TT
- ik vind jouw op basis van je uitingen op het forum een beetje een onruststooker, zeg maar een Rebel om het Rebels zijn
Mark.
- ik vind Andre maar een lelijke grijze vent

- itt tot wat iedereen denkt denk ik dat Andre helemaal niet goed kan sturen. Kijk maar naar alle recente schades die hij heeft opgebouwd. En dat nog wel op een afgesloten circuit waar iedereen dezelfde kant oprijdt

- ik vind een 1-serie lelijk
- ik kijk ook naar andere Porsche's dan een 911 GT3 RS
- 911's zijn in principe niet mijn ding
- ik vind in mn 206gti meer stuurgevoel / puurheid zitten dan in een e46 m3
- ik vind een standaard e30 m3 nog een erg comfortabele auto
- heb geen mening over SMG. Nog nooit ermee gereden
- heb nog geen mening over de e92 M3 zowel met als zonder DSG. Heb er nog niet ingereden. Concept vond ik wat "overdone" qua styling. De "echte" lijkt me wel heel erg mooi worden. Qua grote / gewicht vind ik een e46 M3 al te zwaar als "sportauto" en ik schat zo in dat de e92 M3 daar geen positieve wending aan gaat geven. Als sportieve luxe auto vind ik een e46 M3 top en een e92 M3 zal waarschijnlijk nog beter zijn.
- vond het DSG systeem in de aangepaste Leon van Edwin K*T
- DSG vind ik qua architectuur/techniek/design wel een toppertje en ik denk dat ze er allemaal aan gaan. BMW, Porsche, Ferrari, Lambo, etc.
- ik vind een TT (oud en nieuw) echt wel een leuke auto en ik denk niet dat het een homo-auto/kappers auto is.
- ik vind een Cayman wel leuker dan een TT
- ik vind jouw op basis van je uitingen op het forum een beetje een onruststooker, zeg maar een Rebel om het Rebels zijn
Mark.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Mooi post Markk! Mooiste is dat jij nooit grijze haren krijgt
@Rico, jij prikt nu door de ///M groter, sneller, zwaarder balon heen, het zal BMW niets uitmaken dat jij en enkele andere tegen de stroom in zwemt, want de nieuwe ///M3 zal een verkoop succes worden! Shareholders zijn namelijk het meest belangrijke, niet de kant.
Michel

@Rico, jij prikt nu door de ///M groter, sneller, zwaarder balon heen, het zal BMW niets uitmaken dat jij en enkele andere tegen de stroom in zwemt, want de nieuwe ///M3 zal een verkoop succes worden! Shareholders zijn namelijk het meest belangrijke, niet de kant.
Michel
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mooie post Markk.
Behalve dat over Rebel, beetje flauw vind ik, maar ok.
Tja Michel, groter sneller zwaarder wordt M idd wel, en dat geldt voor elk merk. Hylke en Andre hebben in de Z4M van J.O. gereden, hun commentaar was allesbehalve echt positief. Onderstel en motor waren niet helemaal meer bij de tijd of iets van die strekking
1er rijdt gewoon 't best. Nu de looks nog he.
En een 3er is wat zwaarder maar profiteert wel van het sublieme onderstel van de 1er, daarbij is 't E46 onderstel weer net een kleine-huis-op-de prairie-postkoets uit 1880.
Ik dacht:Laat mij ook een keer rellen. :twisted:
Edit:en die V8 is inderdaat een joekel van een zwaar k*tblok.
Zal ik daar eens een draadje aan wijden?
Behalve dat over Rebel, beetje flauw vind ik, maar ok.

Tja Michel, groter sneller zwaarder wordt M idd wel, en dat geldt voor elk merk. Hylke en Andre hebben in de Z4M van J.O. gereden, hun commentaar was allesbehalve echt positief. Onderstel en motor waren niet helemaal meer bij de tijd of iets van die strekking


1er rijdt gewoon 't best. Nu de looks nog he.

En een 3er is wat zwaarder maar profiteert wel van het sublieme onderstel van de 1er, daarbij is 't E46 onderstel weer net een kleine-huis-op-de prairie-postkoets uit 1880.
Ik dacht:Laat mij ook een keer rellen. :twisted:
Edit:en die V8 is inderdaat een joekel van een zwaar k*tblok.
Zal ik daar eens een draadje aan wijden?

- romo
- Berichten: 27091
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Die Z4 werd door Andre en Hielke vergeleken met de 130i dre edtion en dan moet gewoon alles wat M in huis heeft qua onderstel/sturen tegen afleggen. En Andre zou hem absoluut niet willen ruilen voor zijn auto. Maar de andere kant is dat de Z4 M coupe een compromis auto is. Niet als M coupe ontworpen en gebasseerd op e46 techniek uit 1880. Maar ongeveer 378 keer meer M genen dan een M5 of M6.Robin schreef:
Tja Michel, groter sneller zwaarder wordt M idd wel, en dat geldt voor elk merk. Hylke en Andre hebben in de Z4M van J.O. gereden, hun commentaar was allesbehalve echt positief. Onderstel en motor waren niet helemaal meer bij de tijd of iets van die strekking![]()
![]()
1er rijdt gewoon 't best. Nu de looks nog he.
En een 3er is wat zwaarder maar profiteert wel van het sublieme onderstel van de 1er, daarbij is 't E46 onderstel weer net een kleine-huis-op-de prairie-postkoets uit 1880.
Ik dacht:Laat mij ook een keer rellen. :twisted:
Edit:en die V8 is inderdaat een joekel van een zwaar k*tblok.
Zal ik daar eens een draadje aan wijden?
Motor en gasrespons in sportstand van een S54 is natuurlijk subliem hé Robin, dat weet je als geen ander

Looks van de 1 serie moeten ingelost worden met de coupe, maar dat gaat allemaal goedkomen. Een natural "bjioty" zal het niet worden maar dat is de 3 serie coupe ook niet, sterker nog,, die auto auto heeft helemaal geen mooie verhoudingen ook niet als M3.. De sedan kan dit oplossen/inlossen.
En e46 onderstel is inderdaad niet meer bepaald actueel.
Maar onder een M3 is het nog prima te vreten

Kijk ik vind het allemaal dikke prima dat er mensen zijn die helemaal geil worden van die grote M's leuk om te lezen hoe M-bitious 340 teller kan halen. Of hoe Romo een leuk verhaal schrijf over een fabrieksbezoek.
Maar mijn mening over de nieuwe M3 staat gewoon opzich zelf. blijkbaar is dat voor sommige moeilijk om te accepteren

En iedereen die wel zo'n ding koopt wens ik heel veel plezier ermee..En dat zal ook wel lukken.
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Even terugkomend op SMG vs DSG
Vanuit dat andere draadje begreep ik dat SMG 8 kilo zwaarder is dan een standaard bak van de e46 M3
SMG is ook niet meer dan een unit/module met een soort van hoge drukpomp die automatisch ontkoppeld. Allemaal aangestuurd door een computer. Dat idt niet meer dan 8 kilo weegt is vrij logisch.
De versnellingsbak van een standaard handbak en een SMG bak is indentiek hetzelfde in een e46 M3.
DSG is een heel andere principe, Hoe zwaar is een DSG bak bv ?
Vanuit dat andere draadje begreep ik dat SMG 8 kilo zwaarder is dan een standaard bak van de e46 M3
SMG is ook niet meer dan een unit/module met een soort van hoge drukpomp die automatisch ontkoppeld. Allemaal aangestuurd door een computer. Dat idt niet meer dan 8 kilo weegt is vrij logisch.
De versnellingsbak van een standaard handbak en een SMG bak is indentiek hetzelfde in een e46 M3.
DSG is een heel andere principe, Hoe zwaar is een DSG bak bv ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Michel Pol schreef:We zouden de 130i dre edition een keer mee moeten nemen naar de NS en dan een afspraak maken met het BMW testcentrum, die eerst eens mee laten rijden met Andre, dan een van hun testrijders in de dre edition, en dan hun conclusie vastleggen.
Iemand contacten daar?
Michel
Wacht ik bel Mario Theissen even

ik geloof dat Andre hem de laatste keer had gezien/ontmoet op Zandvoort (WTCC) ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Niet waar, het is fysiek een andere bak als de normale 6 bak. Immers je moet daar ook een heel hydraulisch systeem op hebben om van versnelling te wisselen. Alleen de verhoudingen zijn gelijk aan die van de M3 6 bak, behuizing enz is allemaal anders. Vergelijk het met een Z4 6 bak, die heeft ook gelijke verhoudingen aan die van de M3 maar dat is ook een andere bak.Rico v Velzen schreef:Even terugkomend op SMG vs DSG
Vanuit dat andere draadje begreep ik dat SMG 8 kilo zwaarder is dan een standaard bak van de e46 M3
SMG is ook niet meer dan een unit/module met een soort van hoge drukpomp die automatisch ontkoppeld. Allemaal aangestuurd door een computer. Dat idt niet meer dan 8 kilo weegt is vrij logisch.
De versnellingsbak van een standaard handbak en een SMG bak is indentiek hetzelfde in een e46 M3.
DSG is een heel andere principe, Hoe zwaar is een DSG bak bv ?
Koppeling is wel gelijk voor zover ik weet (is bij mij ook zo vergeleken met normaal E36 M3) Alleen is de bediening dan hydraulisch.
Leuk detail overigens, volgens realoem is een ruil SMG bak goedkoper bij getrag als een ruil 6 bak

- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee. Getrag is wat dat betreft ook niet echt behulpzaam. Bij BMW heet die 6 bak S6S 420G maar bij Getrag heet dat ding type 226. Een variant daarvan zit ook in de E39 M5, Z8 en bijvoorbeeld Toyota Supra.
Knullige is dat een normale BMW dealer zo'n bak ook niet repareren kan, Getrag geeft geen info weg over dat ding, verkopen geen losse spares, ze leveren alleen een ruilbak van +/- 5000 euro.
Gespecialiseerde bedrijven kunnen er misschien iets mee maar de dealer niet. Daarom doet een gewone M3 6 bak in de handel al snel 1500 euro.
Alleen van de nieue producten hebben ze wat op hun site staan, zoals de M5 7 speed SMG.
je kan aan de afmetingen al zien dat een SMG bak van een E46 M3 een stuk groter is als de 6 bak:
6 MT
[IMG:592:419]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... es/201.png[/img]
6 SMG
[IMG:592:419]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... /207-1.png[/img]
Wat bij de M5 bijvoorbeeld wel duidelijk word van de Getrag site is dat een SMG 7 speed bak zo'n 20 KG zwaarder is als een normale 6 bak voor 500 NM. (71 KG tegen 50 KG)
En dat is dus zonder de hydraulische controle units.
M5 bak: http://www.getrag.de/454
Knullige is dat een normale BMW dealer zo'n bak ook niet repareren kan, Getrag geeft geen info weg over dat ding, verkopen geen losse spares, ze leveren alleen een ruilbak van +/- 5000 euro.
Gespecialiseerde bedrijven kunnen er misschien iets mee maar de dealer niet. Daarom doet een gewone M3 6 bak in de handel al snel 1500 euro.
Alleen van de nieue producten hebben ze wat op hun site staan, zoals de M5 7 speed SMG.
je kan aan de afmetingen al zien dat een SMG bak van een E46 M3 een stuk groter is als de 6 bak:
6 MT
[IMG:592:419]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... es/201.png[/img]
6 SMG
[IMG:592:419]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... /207-1.png[/img]
Wat bij de M5 bijvoorbeeld wel duidelijk word van de Getrag site is dat een SMG 7 speed bak zo'n 20 KG zwaarder is als een normale 6 bak voor 500 NM. (71 KG tegen 50 KG)
En dat is dus zonder de hydraulische controle units.
M5 bak: http://www.getrag.de/454
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Oh trouwens, ik denk dat dit de nieuwe 7 speed M3 DSG bak is:
http://www.getrag.de/455
Dat zou dus op bijna 80 KG komen, 30 KG zwaarder als een normale 6 bak.
Dat geeft ook meteen het grote nadeel om het evt te gebruiken voor raceauto's, een Hewland IGT-C 6 speed sequencieel tot 600 NM weegt maar 32 KG en is nog sneller.
http://www.getrag.de/455
Dat zou dus op bijna 80 KG komen, 30 KG zwaarder als een normale 6 bak.
Dat geeft ook meteen het grote nadeel om het evt te gebruiken voor raceauto's, een Hewland IGT-C 6 speed sequencieel tot 600 NM weegt maar 32 KG en is nog sneller.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:720:509]http://bmwfans.info/original/images/134330_p.png[/img]
[img:720:509]http://bmwfans.info/original/images/134324_p.png[/img]
Hier 2 grote foto's Bert, je ziet inderdaad goed de verschillen.
[img:720:509]http://bmwfans.info/original/images/134324_p.png[/img]
Hier 2 grote foto's Bert, je ziet inderdaad goed de verschillen.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rico in die link die ik gepost had stond het gewicht van de nieuwe DSG-7 bak van VW/Audi. Ik ben niet zo thuis in die kilo's
Robin heeft inderdaad paar goeie punten.
Rico, ik wil jou ook geen M3 aanpraten. Want ik begrijp heel goed dat het gat tussen een tweedehandse M3 cs en een nieuwe M3 meer dan 45 K is.
Dus kan me ook niet voorstellen dat je die keuze zou maken, zeker omdat je ook de verouderde auto van je vrouw wilt vernieuwen.
Ik zelf zou dat geld er ook nooit aan uit geven, daarvoor dat ik afhaakte bij de Cayman (met enkele opties)
Tuurlijk trek je bij iedere nieuwe aankoop de grens weer iets naar boven, maar niet zulke grote stappen.
@Mark ik vind jou ook lief
En sterker nog, ik vind een Cayman zelf ook vele malen mooier dan een Boxster.
Nieuwe Boxster ziet er iets scherper uit en meer van deze tijd, maar dan nog zou het niet mijn keuze zijn.
Ik heb niks met stoffen daken
En Michel heeft natuurlijk gelijk, ik denk dat deze BMW nog beter gaat verkopen als de vorige. Of je een BMW rijder bent of niet maar de motor en zijn koppel is indrukwekkend.
Achter een jaar zie je er weer iedere dag een dozijn over de Ring jagen in de weekenden. Een van de weinige plaatsen waar je echt fun kunt hebben met zo een auto.
Hoe dan ook. Blij dat DSG nu nog meer onder de aandacht komt

Robin heeft inderdaad paar goeie punten.
Rico, ik wil jou ook geen M3 aanpraten. Want ik begrijp heel goed dat het gat tussen een tweedehandse M3 cs en een nieuwe M3 meer dan 45 K is.
Dus kan me ook niet voorstellen dat je die keuze zou maken, zeker omdat je ook de verouderde auto van je vrouw wilt vernieuwen.
Ik zelf zou dat geld er ook nooit aan uit geven, daarvoor dat ik afhaakte bij de Cayman (met enkele opties)
Tuurlijk trek je bij iedere nieuwe aankoop de grens weer iets naar boven, maar niet zulke grote stappen.
@Mark ik vind jou ook lief

Nieuwe Boxster ziet er iets scherper uit en meer van deze tijd, maar dan nog zou het niet mijn keuze zijn.
Ik heb niks met stoffen daken

En Michel heeft natuurlijk gelijk, ik denk dat deze BMW nog beter gaat verkopen als de vorige. Of je een BMW rijder bent of niet maar de motor en zijn koppel is indrukwekkend.
Achter een jaar zie je er weer iedere dag een dozijn over de Ring jagen in de weekenden. Een van de weinige plaatsen waar je echt fun kunt hebben met zo een auto.
Hoe dan ook. Blij dat DSG nu nog meer onder de aandacht komt

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dickh. en 4 gasten