Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Setje tie-wraps en het is zo opgelost. Blijft een Britse auto hoorWim te Riet schreef:Ik denk ook dat ik bijvoorbeeld de Wiesmann wat mooier vindt. Met name op het puntje afwerking (zie kabels onder dashboard Morgan...)
Maar moet ook toegeven dat ik als Brits autoliefhebber eerder een Wiesmann zou kopen dan deze moderne Morgan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Als het goed is is deze aluminium Joop dus wel met de tijd mee 8)Joop schreef:Hebben die Morgans nog steeds een houten frame onder de carrosserie, of is het bij dit model als een aluminium spaceframe???
Ik vind deze wel mooi, maar als ik mocht kiezen ging ik voor de Wiesmann GT, maar eerlijk is eerlijk deze vind ik wel de mooiste van de 8 serie morgan's, wel apart en mooi van lelijkheid of zoiets
maar het dash en het stuur enwat andere interieur delen...wat lelijk zeg, een gemiste kans...
Laatst gewijzigd door GTRene op 17 apr 2010, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
The Morgan Aero 8 mkIII (3)
Nu met een 4.4L BMW motor die 325pk levert 8)
En dan is er de laatste en tevens de mooiste tot nu toe de Morgan Aero 8 mk4, met de BMW 4.8 motor en 367pk (zelfde motor als de Wiesmann GT )
GTRene
Nu met een 4.4L BMW motor die 325pk levert 8)
En dan is er de laatste en tevens de mooiste tot nu toe de Morgan Aero 8 mk4, met de BMW 4.8 motor en 367pk (zelfde motor als de Wiesmann GT )
The Morgan Aero 8 is the lightest V8 sports car in the world. 2008 sees the start of production of the new 4.8 litre V8 version. The latest BMW V8 engine takes Morgan performance to the next level.
The new engine adds 13% more power, raising output to 367 bhp, giving a power to weight ratio of over 315 bhp/tonne, enough to propel the car from 0 – 60 mph in just 4.2 seconds and on to a top speed of 170 mph.
New for Morgan is an automatic gearbox option. ZF’s latest 6 HP26 six speed gives even better performance than a manual gearbox due to its special lock up clutch, low power loss design and instant change characteristic. The automatic is useable either as a full automatic for more relaxed driving or in sport manual mode when the bespoke gear lever will hold the engine revs up to the maximum in each gear, increase change speed and ‘blip’ the throttle to smooth down changes.
GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 17 apr 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
De Morgan Aero 8 GT
Aero Racing, de preparateurs van de beide Aero 8´s die deelnemen aan de Britse GT Cup, komt met een straatversie van de raceauto.
De Aero 8 GT Coupé wordt gebouwd op de productielijn van Morgan zelf. Aero Racing zal de auto afbouwen volgens hun specificaties. Die bestaan uit een tot 330 pk opgevoerd 4,6-liter V8 blok van BMW, een carbonfiber hardtop, afwijkende velgen, sportuitlaat, stevigere veren en afwijkende interieuraankleding. De GT is alleen in de twotone-combinatie blauw/zilver verkrijgbaar.
Er zullen slechts 15 exemplaren van deze speciale editie gebouwd gaan worden. De vraagprijs in Engeland is 72.500 pond, een additioneel softtop-dak kost nog eens 2000 pond extra.
Laatst gewijzigd door GTRene op 17 apr 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
wel een heerlijk filmpje en mooie beelden met top auto presentator wel bekend hier over de Morgan AeroMax
26 May 2008 >>
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... a=features
26 May 2008 >>
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... a=features
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
Aeromax, practige bak.
de enige? in NL
de Aero Supersports mag er ook zijn,
de enige? in NL
de Aero Supersports mag er ook zijn,
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
Dit is die van Richard Hammond...
Ziet er echt heel gaaf uit zo met die donkere wielen en sidepipes, zo'n ding moet je zeker met sidepipes bestellen, ziet er veel mooier uit dan normale auspuff..
En die supersports is ook zeker een gaaf ding, is een gelimiteerde oplage toch?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
ja die is mooi gemaakt.
Ja, vind ik ook bij die Aeromax e.d. zijn sidepipes een must, lekker anders/ruig en meer betrokken bij het rijden lijkt me, bovendien wat korter...scheelt weer gewicht.
Die Aeromax dacht ik dat er 100 van gemaakt werden? en de Supersports iets van
en dan heb je ook nog de GT3...
hier het dakje op de Supersports
schijnbaar dat de Supersports in de familie blijft en onbeperkt wordt qua aantallen...(Morgan begrippen dan)
verhaal op PH
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=19800
Ja, vind ik ook bij die Aeromax e.d. zijn sidepipes een must, lekker anders/ruig en meer betrokken bij het rijden lijkt me, bovendien wat korter...scheelt weer gewicht.
Die Aeromax dacht ik dat er 100 van gemaakt werden? en de Supersports iets van
en dan heb je ook nog de GT3...
hier het dakje op de Supersports
schijnbaar dat de Supersports in de familie blijft en onbeperkt wordt qua aantallen...(Morgan begrippen dan)
alu chassis Morgan aero'sMorgan remains a small affair, building around 600 cars a year in a series of brick built sheds dotted around the works, and that overall volume isn’t expected to rise when the SuperSports comes on stream next year. Morgan hopes to build at least 200 examples of the new SuperSports, but that will just mean a longer wait for customers who anyway seem to find that a period of anticipation heightens the pleasure of acquisition. ‘It’s just not like an ordinary car in that respect,’ says Matthew, ‘because when people buy a Morgan they already know they’re going to keep it forever. It becomes one of the family’
verhaal op PH
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=19800
- JP
- Berichten: 31488
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
Nieuw;
Morgan Eva GT;
Morgan Eva GT;
Morgan has stolen the show at the Pebble Beach Concourse d’Elegance after it unveiled this: the sensational-looking Eva GT – a four-seater luxury grand tourer that will go into production at the Malvern-based sports car specialist’s factory in 2012.
The Eva GT will break new ground for Morgan by offering accommodation for four and their luggage, in a vehicle built using the firm’s unique aluminium body and chassis technologies.
Underneath the Eva GT lies a development of the same lightweight bonded aluminium chassis you’ll find in the Aeromax Supersports, and wrapped around it are superformed aluminium body panels similar to those adopted by the aircraft industry.
However, inside this new Morgan is a proper two-plus-two cabin layout and a generous boot, making it a much more practical offering than any of the Aero-series cars that have preceeded it.
“It’s intended to be capable as serving as everyday family transport as well as a luxury GT,” Charles Morgan told Autocar. “The rear seats will be comfortable for children and small adults, and should serve for occasional use for taller occupants.”
Allowing for that extra practicality, the Eva GT is longer than the 4.2-metre Aeromax, measuring 4.7-metres in length, 1.8-metres in width and 1.2-metres tall.
Just as it did for the Aero 8 and Aeromax, Morgan has gone to BMW to supply the powertrain for its new car. The Eva GT runs Munich’s 302bhp, 295lb ft twin-turbo straight six and, fitted with direct injection, it’ll make the car compatible with Euro 6-emissions regulations.
Weighing just 1250kg, the Eva GT should be capable of 62mph in around 4.5sec and 170mph flat out, but just as appealing to its owners will be its potential day-to-day fuel economy return of 40mpg and modest 200g/km CO2 emissions.
Those expecting antiquated features from the Eva GT will be surprised to find out that it will come with anti-lock brakes, electronic stability control, xenon headlights, satellite navigation and the very latest multi-stage ‘smart’ airbags as standard. There will be a choice of two gearboxes with the car: a six-speed ZF automatic or six-speed manual.
Morgan hasn’t yet set final prices for the Eva GT as “they’ll depend on demand”, proprietor Charles Morgan told us, “but you can be confident that it’ll be cheaper than the Supersports”.
Expect it to be priced somewhere between £70,000-£85,000. Deposits are already being taken for delivery in 2012.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
En met beide zijraampjes op een kiertje hoor je de V8 van links naar rechts pulseren... 8)ErikMartijn schreef:[...] zo'n ding moet je zeker met sidepipes bestellen, ziet er veel mooier uit dan normale auspuff..[...]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
zo op die foto zeg ik
wow gaaf...en dat voor 70<>80 duizend gbp? is dat wel goed? immers redelijk lightweight and veru fast...
sounds interesting me thinks
wow gaaf...en dat voor 70<>80 duizend gbp? is dat wel goed? immers redelijk lightweight and veru fast...
sounds interesting me thinks
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
Hij wordt goedkoper dan de Aero Supersports en die kost rond de 110.000 GBP volgens mij.
Ziet er wel futuristisch uit voor een Morgan iig Zijn er ook meer foto's van :
Ziet er wel futuristisch uit voor een Morgan iig Zijn er ook meer foto's van :
- JP
- Berichten: 31488
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
mooi zeg, mooie lijnen erg futuristisch en modern Morgan...zou het een EV worden met hulpmotor?
of weer een dikke BMW motor er in
of weer een dikke BMW motor er in
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
wow, ff wat anders, op PH poste iemand een rode Morgan SLR...ik dacht was dat? zag er super uit en ik kende het niet...
dus ook ff Google en verrek wat een mooi apparaat
uit 1965 deze
en uit mijn jaar 1963 de racer.
very nice.
dus ook ff Google en verrek wat een mooi apparaat
uit 1965 deze
en uit mijn jaar 1963 de racer.
The Morgan SLR built to compete in international Sportscar races in 1963
very nice.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
De 35i inderdaad! 8)GTRene schreef:of weer een dikke BMW motor er in
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
das een mooi begin en een mooie motor,Geelhoed schreef:De 35i inderdaad! 8)GTRene schreef:of weer een dikke BMW motor er in
neem aan dat er onder die mooie kap ook rekening is gehouden met de V8 van BMW op termijn.
vind het nu al top van Morgan, goede designers in huis of uitbesteed, zal in elk geval ergens uit de familie komen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
leuke foto...naked Morgan
Der SuperSports entsteht in rund neun Wochen in Handarbeit auf Basis des Morgan AeroMax. Als Triebwerk dient ein V8 mit 4,8 Liter Hubraum.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
Morgan Supersports
Slechts 200 stuks zien het levenslicht en één exemplaar was even in Nederland. Lang genoeg voor autovisie om met de bijzondere Supersports te rijden.
http://www.telegraaf.nl/video/video_aut ... 616891.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Slechts 200 stuks zien het levenslicht en één exemplaar was even in Nederland. Lang genoeg voor autovisie om met de bijzondere Supersports te rijden.
http://www.telegraaf.nl/video/video_aut ... 616891.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Morgan Aero 8 & Aeromax, GT & Supersports
Iemand enig idee wat zo'n Threewheeler moet gaan kosten (News kopje bovenaan de pagina)?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten