Onnodig links rijden, rechts inhalen (en vluchtstrook)

Dit is ons algemene autoforum.
Macboy

Bericht door Macboy » 08 mei 2007, 16:39

Goed verhaal Cor ! Alleen moet je oorzaak en gevolg niet door elkaar gaan halen :)

Er is weinig verschil tussen iemand met 200 links inhalen (wat sommige mensen niet verwachten) of rechts ervoorbij. Rechts inhalen en op de vluchtstrook inhalen is hetzelfde. Weinig verschil.

Ik haal wel rechts in, maar niet op de vluchtstrook, maar snap het verschil niet zo goed. Je doet het alleen als het kan. Als het niet kan, moet je het niet doen. Dat geldt ook voor jou als je 200 rijdt.

Je bent dan ook een misdadiger. Er is geen enkel verschil tussen 200 rijden waar het kan en rechts inhalen waar het kan.

Immers, als er dreigend gevaar is, dan kun je niet meer spreken over de situatie "dat het kan".

Kortom, helder verhaal. Maar kern probleem is dat mensen gewoon niet onnodig links moeten rijden.

En je voorganger-opmerking is natuurlijk kolder. Als ik naar rechts kan voor iemand die sneller is, dan doe ik dat. Of er nu voor mij iemand is waar ik zelf voorbij wil of niet.

Dat is nu typisch Hollands asociaal gedrag. Ik ga NIET naar rechts, want mijn voorganger ga ik zelf inhalen. Nou en? Is dat een rechtvaardiging om onnodig links te rijden???

Liefst heb ik 20 van die mensen voor me op de linkerbaan. Dan kan ik één kilometer op de rechterbaan rechts inhalen :)

Helemaal erg zijn die linksplakkers die uiteindelijk dan wel naar rechts gaan, maar omdat ze bij de afslag zijn. Brrrr afschieten....

Ook linksplakkers die links rijden omdat iedereen nou eenmaal links rijdt, terwijl hun eigen constante snelheid reeds is bereikt (bijv 120) en dus ook gewoon rechts kunnen rijden, omdat ze nimmer tot inhalen overgaan (daarvoor is immers een hogere snelheid vereist dan je voorganger).

Kortom ... huilen met de pet op in ons verkeer

(hoezo offtopic)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 mei 2007, 17:20

Goede post Macboy.

Amen

Elmar

Bericht door Elmar » 08 mei 2007, 18:04

Cor Dame schreef: Nu moeten jullie natuurlijk lachen om deze reactie van Corvette, omdat de meesten wel weten dat ook ik zo af en toe snoeihard kan rijden, maar dat doe ik uitsluitend en alleen als het echt kan. Als je andere weggebruikers in gevaar brengt ben je volgens mij niet helemaal lekker.
Dat had je nu niet moeten neerzetten Cor. Ik zeg, een geheime DF-meeting (geheim in de zin dat Cor er niks vanaf weet...) bij de manege en laat dan anderen maar oordelen hoe jij daar langs blaast. 8) :lol: :twisted:

Corvette

Bericht door Corvette » 08 mei 2007, 21:00

He Elmar
dat een paar van die poffers op de manege zoiets bedenken daar kan ik nog inkomen, maar dat jij dat dan ook nog denkt dat te moeten beamen daar ben ik dan wel heel erg teleurgesteld over. Zeker als je zelf kinderen hebt dan ben je er juist extra op gebrand dat als je iets op iemand zou kunnen raken dan geef je helemaal geen gas. Pas als de situatie het echt toelaat, dus als er geen voetgangers, fietsers, driewielers, scooters en noem al het andere maar op meer in de buurt zijn dan ga je pas op het gas. Als jij of ik midden in de polder een keer flink het gas intrapt en iemand hoort dat op 300 meter afstand dan zitten ze er zelfs over te zeiken, terwijl je niets of niemand kan raken.

Over hypocriet gesproken.

Omdat mijn rijstijl zo gevaarlijk is heb ik op die 1.600.040 km ook al 0 ongelukken veroorzaakt en dus nooit iets of iemand geraakt. Ondertussen rij ik al weer 32 jaar auto. :lol:
Daarom ook heb ik op al mijn auto's 90 % noclaim omdat ik altijd zoveel schade rij natuurlijk :!:

Mischien vind je deze reactie wat heftig maar dat komt omdat ik altijd wordt veroordeeld door een aardig happie debielen om me heen, terwijl het juist die prutsers zijn die jou voor je poten rijden. Of zoals ik in mijn vorige post al heb voorgeschoteld wat je al niet meer op de weg hebt zitten.
Jou eigen zwager ( ook al is hij formeel je zwager dan wel niet ) reed onlangs op het erf van de manege achteruit en reed bijna zijn eigen zoontje plat. Hij reed een meter of tien achteruit en toen hij naast zich keek om daarna vooruit weg te rijden zat zijn zoontje van 3 jaar naast zijn auto. Hij is zich helemaal kapot geschrokken en vraagd vervolgens de dag erna of ik in het vervolg niet zo hard langs de manege wil rijden.
Je mocht willen dat alle mensen zo oplettend zijn als ik heb ik hem gezegd. :!: :!: :!: Als ik gas geef bij de manege dan rij ik van de manege af en er niet naar toe. Soms om de boel op te naaien ( en sommige mannen vinden het net als ik ook leuk ) geef ik wel eens vol gas als ik daar vertrek. Dat is puur voor de fun en volstrekt ongevaarlijk en maar op een stukje van 250 meter.

Denk nou niet dat ik in de veronderstelling ben dat ik nooit een ongeval kan veroorzaken, maar ik doe er in ieder geval alles aan om dat te voorkomen. Als ik rij dan doe ik dat voor de volle 100 % en ben me er dagelijks van bewust dat je eigenlijk blij moet zijn als je 's avonds weer heelhuids thuis komt.
Want alle andere automobilisten zie ik als saboteurs die allemaal proberen om mij van de weg af te krijgen :mrgreen:
Trouwens ik ben al 11 keer in elkaar geramd door van alles en nog wat. Zelfs heb ik 3 keer een frontale aanrijding gehad, waarbij 2 x total loss.
Dus als je zelf al diverse keren "slachtoffer"bent geweest dan ga je ook zo denken.

Vriendelijke groet

Corvette

Elmar "no hard feelings" maar als je het serieus bedoelt van dat berichtje dan ben ik teleurgesteld. Want jij moet toch ook zat commentaar hebben als mensen dat geluid alleen al horen. Ik vind dat kicken en jij ook waarschijnlijk. Mensen die zo met autosport bezig zijn zoals jij en ik en nog een behoorlijk aantal mensen op dit forum zouden we toch op zijn minst elkaar moeten kunnen vertrouwen. Zelf vertrouw ik jou voor 100%. Ik laat zelfs mijn eigen dochter met je mee crossen met snelheden van dik 300 km / uur, dus dat getuigd toch wel van vertrouwen dacht ik zo.

Nou ja .... fijna avond nog en ik zie je binnenkort :D Ik heb je striping ( auto ) nog geeneens in het echt gezien.

Corvette

Bericht door Corvette » 08 mei 2007, 21:11

Macboy,

er is wel degelijk verschil tussen links of rechts inhalen.

In Nederland is men gewend dat er links wordt ingehaald en niet rechts, dus als mensen naar rechts teruggaan naar de rechtse baan rekenen ze er zo goed als niet op dat er iemand voorbij komt stuiteren. Zelfs als ze naar de rechtse baan teruggaan dan kijken ze meestal niet in de rechter spiegel omdat ze in de veronderstelling zijn dat juist zij de snellere baan berijden. Pas als ze weer naar de linker baan gaan kijken ze pas in de spiegel als je geluk hebt.
En als je zo denkt dan kun je aardig wat ellende voorkomen.

In mijn voorbeeld van mijn vorige post heb ik niet gezegd dat ik op maar twee rijstroken auto's inhaal met snelheden van 200 km/uur. Ik rij graag 200 maar dat is in Nederland haast niet mogelijk. Te veel twee baantjes en te veel prutsers op de weg die totaal niet kunnen rijden. Aan ons de taak om daar bovenuit te komen.......af en toe de verstandigste zijn.
Macboy jij schat mij verkeerd in..................rij maar eens met me mee....dan praten we daarna verder ( of drinken we wat )

Have a nice day ( and night offcourse )

Corvette

Elmar

Bericht door Elmar » 08 mei 2007, 21:15

Cor, mensen lopen tegen mij te zeuren over jouw rijstijl, omdat de meeste dat niet recht in jouw gezicht durven te zeggen.
Ik heb absoluut geen last hoe jij rijdt, kan daar ook moeilijk commentaar op gaan leveren daar ik zelf (zeker op de motor) geen haar beter in ben. Echter hoe jij, ik of iemand anders de situatie ter plekke inschat, als bestuurder of toeschouwer, zal zelden op 1 lijn zijn. Als wij (Pieter, Kees en ik) gaan knallen met de motor over de dijk en we doen een bakkie in Rhenen, hebben we het soms over situaties die we onderweg meemaken. Dan blijkt dat de voorste rijder de situatie comleet anders zag dan degene die er achter reed.

Ik ben overigens wel blij dat je inziet dat ondanks 19 schade vrije jaren, een ongeluk in een klein hoekje zit.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 21:16

Cor Dame schreef:Macboy,

er is wel degelijk verschil tussen links of rechts inhalen.

In Nederland is men gewend dat er links wordt ingehaald en niet rechts, dus als mensen naar rechts teruggaan naar de rechtse baan rekenen ze er zo goed als niet op dat er iemand voorbij komt stuiteren. Zelfs als ze naar de rechtse baan teruggaan dan kijken ze meestal niet in de rechter spiegel omdat ze in de veronderstelling zijn dat juist zij de snellere baan berijden. Pas als ze weer naar de linker baan gaan kijken ze pas in de spiegel als je geluk hebt.
En als je zo denkt dan kun je aardig wat ellende voorkomen.

In mijn voorbeeld van mijn vorige post heb ik niet gezegd dat ik op maar twee rijstroken auto's inhaal met snelheden van 200 km/uur. Ik rij graag 200 maar dat is in Nederland haast niet mogelijk. Te veel twee baantjes en te veel prutsers op de weg die totaal niet kunnen rijden. Aan ons de taak om daar bovenuit te komen.......af en toe de verstandigste zijn.
Macboy jij schat mij verkeerd in..................rij maar eens met me mee....dan praten we daarna verder ( of drinken we wat )

Have a nice day ( and night offcourse )

Corvette
Wat ik zo prettig vond met de rit van nieuwegein/apeldoorn naar duitsland is het inschattingsvermogen van de deelnemers zo hoog is. Ik reed zelf met een van de langzaamste wagens en geen gedruk of whatever. Netjes ruimte geven. Het was geven en nemen en reed met een gerust hart 200 (in nederland 8) ) tussen jullie. Reed iedereen maar zo alert.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2007, 21:16

Haha wat een verhaal, hij zit je gewoon te stangen volgens mij :mrgreen:

Maar hoe herkenbaar :roll: Ook al rij je niet hard, maar met een beetje geluid en iets wat op een sportauto lijkt ben je al meteen de lokale aso :roll:

Corvette

Bericht door Corvette » 08 mei 2007, 21:36

Ik merk nu toch dat we op dit forum wel op 1 lijn zitten. :lol: :lol: :lol:

He he dat geeft de burger moed. :lol: :lol: :lol:

En jullie begrijpen tenminste wat ik bedoel wat betreft dat gezeik van al die "gewone chauffeurs"onder ons. :twisted: :evil: :twisted:

En wat onze volvo piloot zei, is ook zo. Als we onder elkaar zijn rijden we stukken snoeihard maar wel met verstand en kan het niet nou ja dan maar niet.

Zelfs in de file weten we ons nog te gedragen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leuk te horen volvo piloot. Trouwens hoe heet je eigenlijk. Had je niet een belgisch kenteken :?: :mrgreen: Dan is het Polleke zeker :?: :mrgreen:

Daaaaaag schumachertjes

Corvette

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 21:49

Cor Dame schreef:Ik merk nu toch dat we op dit forum wel op 1 lijn zitten. :lol: :lol: :lol:

He he dat geeft de burger moed. :lol: :lol: :lol:

En jullie begrijpen tenminste wat ik bedoel wat betreft dat gezeik van al die "gewone chauffeurs"onder ons. :twisted: :evil: :twisted:

En wat onze volvo piloot zei, is ook zo. Als we onder elkaar zijn rijden we stukken snoeihard maar wel met verstand en kan het niet nou ja dan maar niet.

Zelfs in de file weten we ons nog te gedragen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leuk te horen volvo piloot. Trouwens hoe heet je eigenlijk. Had je niet een belgisch kenteken :?: :mrgreen: Dan is het Polleke zeker :?: :mrgreen:

Daaaaaag schumachertjes

Corvette
Bart Smink, aangenaam Cor!

Ben geboren en getogen nederlander. Studeer in rotterdam en mijn ouders wonen in Belgie. Dus das lekker wagens kopen die 30% goedkoper zijn dan in Nederland! :D

Femme

Bericht door Femme » 08 mei 2007, 22:01

Macboy schreef:Goed verhaal Cor ! Alleen moet je oorzaak en gevolg niet door elkaar gaan halen :)

Er is weinig verschil tussen iemand met 200 links inhalen (wat sommige mensen niet verwachten) of rechts ervoorbij. Rechts inhalen en op de vluchtstrook inhalen is hetzelfde. Weinig verschil.

Ik haal wel rechts in, maar niet op de vluchtstrook, maar snap het verschil niet zo goed. Je doet het alleen als het kan. Als het niet kan, moet je het niet doen. Dat geldt ook voor jou als je 200 rijdt.
Het verschil tussen rechts inhalen op de rijbaan en inhalen op de vluchtstrook is dat er voertuigen op de vluchtstrook stil kunnen staan. Het is zeer onwaarschijnlijk dat er plotseling een voertuig op de rijbaan stilstaat. Het zicht op de vluchtstrook is vaak ook minder goed vanwege de positie van de bestuurder in de auto en voorliggers die het zicht daardoor makkelijk blokkeren. Hoe vaak lees je niet dat mensen op de vluchtstrook zijn aangereden.

Ik haal ook wel eens rechts in of benut een uitvoegstrook om in te halen omdat het gewoon de makkelijkste oplossing is om van een slaper of hardnekkige linksplakker af te komen. Mijn inziens voor iedereen de beste oplossing, want je hoeft niet te drukken en de slaper heeft waarschijnlijk pas door dat ie ingehaald is nadat de inhaalactie een feit is geworden. In een snelle auto ben je er ook zo langsheen, dus de kans dat je geramd wordt is minimaal. Bovendien kun je daar nog op reageren door verder naar rechts te gaan.

Een vluchtstrook is voor noodgevallen en niets anders.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 22:08

@femme

Dat inhalen over een uitvoegstrook en dan weer de baan opschieten kan ik ook niet echt een veilige situatie noemen. Laat staan dat er eer te behalen valt. Je wekt met dit soort acties gewoon onnodige aggressie op.
Ik rijd zelf ook altijd te hard op de snelweg maar we moeten ons maar neerleggen met de rijkunsten van de gemiddelde nederlandse bestuurder

Corvette

Bericht door Corvette » 08 mei 2007, 22:55

Zeg Bart,

als we nou via jouw een paar Corvettes kopen voor op het cirquit dan scheelt dat natuurlijk een heleboel ducaten. :lol: :lol: :lol: Dan ook geen BTW en geen BPM dus blijft er maar een lullig bedragje over. Nou ja wellicht nog zo'n 60.000 a 65.000 euro dat is dan de helft van wat ie hier kost.

Wil jij eens kijken wat dat verhaal echt kost.....dus geen kenteken....puur voor op de baan of ring. Ik bedoel en Corvette Z06. In Duitsland kost dat grappie inclusief Duits kenteken 89.000 euro.

Haast je maar niet het is maar voor de lol...............nou ja...... wie weet :mrgreen:

Vriendelijke groet

Corvette

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 23:00

@Cor

http://www.autogids.be/Vn_DetailVersion ... onid=54934

Dit kost een corvette in belgie als je de wagen niet op kenteken zet. Zet je de wagen wel op kenteken dan komt er ongeveer 5000eu BIV (belasting inverkeersstelling) bij. dus voor 90k heb je de zo6 full option. scheelt toch aanzienlijk met Nederland he :wink:

DDX

Bericht door DDX » 08 mei 2007, 23:02

kan je toch gewoon bij de dealer informeren ?
zolang je hem niet op kenteken zet hoef je dat niet te betalen
gewoon met trailer ophalen dus

Corvette

Bericht door Corvette » 08 mei 2007, 23:22

Nu was ik 125.000 kwijt inclusief een aantal aanpassingen, zoals o.a. verlichting, sat nav, cold air intake, en software aanpassing.
Deze prijs is inclusief alles dus ook BTW en BPM.

Per saldo dus minimaal 25.000 verschil. Dat is niet goedkoop, want als ik dat hier in Nederland doe dan ben ik totaal 72.500 kwijt. Dat is dan zonder BPM en BTW....dus dan koop ik hem zakelijk. Je kan er dan uitsluitend mee op de baan....dus zonder kenteken.

Doei en bedankt

Corvette

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 23:30

Cor Dame schreef:Nu was ik 125.000 kwijt inclusief een aantal aanpassingen, zoals o.a. verlichting, sat nav, cold air intake, en software aanpassing.
Deze prijs is inclusief alles dus ook BTW en BPM.

Per saldo dus minimaal 25.000 verschil. Dat is niet goedkoop, want als ik dat hier in Nederland doe dan ben ik totaal 72.500 kwijt. Dat is dan zonder BPM en BTW....dus dan koop ik hem zakelijk. Je kan er dan uitsluitend mee op de baan....dus zonder kenteken.

Doei en bedankt

Corvette
Dan doe je in belgie 83k (basisprijs ZO6) -21% btw dan zit je op ongeveer 64 k. klinkt dat beter ?

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 00:21

Elmar schreef:Cor, mensen lopen tegen mij te zeuren over jouw rijstijl, omdat de meeste dat niet recht in jouw gezicht durven te zeggen.
.
Dit soort meningen van mensen ontneemt mij steeds vaker het plezier in een stukje sturen :cry: Of van die wapperende handjes of zelfs middelvingers als je meg 60 de bebouwde kom binnenrijd.

Van die seiners die 5 kilometer van te voren jou willen verblinden als je makkelijk nog 48 keer had kunnen inhalen, met als gevolg nog een vette middelvinger.

Of iemand die in tuin met een rood zwaaiend briesend hoofd jou bij wijze van de weg wil schieten omdat jij er met 2x60 langskomt...... omdat 2 ruitertjes oo 2 paardjes langs de weg rijden WAAR IK NA EEN NORMALE REMACTIE stapvoets langsrij omdat ik noch mens noch dier de stuipen op het lijf wil jagen, jochies langs de weg lopend ? stapvoets.. etc etc. Altijd hoe hard ik ook rij rekening houdend met diegene die geen rekening met mij hou. Maar toch weer die kwaaie koppen, die grote monden etc.

Dit ontneemt me serieus het plezier in autorijden. Mijn plezier is er niet om de ASO uit te hangen naar andere, maar dit word heel vaak wel zo beoordeeld. bv dat gesprek dat ik werd aangesproken door dat b rommerrijdertje vorige wek hier ergens gepost.. .

Ze hebben geen last van je maar omdat ze vinden dat je last veroorzaakt ben je een lul.. jammer heel erg jammer.

Soms krijg ik wel een opgestoken duim zoals die opa vorige week die zijn kleindochtertje naast zich had fietsen..

Je hebt een stigma waar je als liefhebber van sportief rijden niet meer van af komt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mei 2007, 07:35

Ach Rico, wind je er niet over op, vooringenomenheid, bevooroordeeld zijn, is van alle tijden. Ik ben er al lang klaar mee........................

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2007, 09:27

Jongens, jullie moeten gewoon af en toe eens in een klassieker rijden (of in de Lada Niva). Echt waar, mensen zwaaien dan opeens weer lachend naar je, je wordt voorgelaten, AMG rijders liggen in een deuk als je ze inhaalt en je vriendin voelt zich ipv een BMW sloerie opeens een hippe babe. 8)

Echt waar! :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 10:28

romo schreef:Ach Rico, wind je er niet over op, vooringenomenheid, bevooroordeeld zijn, is van alle tijden. Ik ben er al lang klaar mee........................

Het geluid en het automatische tussengas van een SMG M3 werkt ook niet echt mee natuurlijk :P

Maar wat ik schrijf meen ik wel, en helaas trek ik het me wel enigzins aan. Vooral omdat ik een zelf een hekel aan asociaal gedrag heb.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 mei 2007, 11:11

Dennis Cavallino schreef:Jongens, jullie moeten gewoon af en toe eens in een klassieker rijden (of in de Lada Niva). Echt waar, mensen zwaaien dan opeens weer lachend naar je, je wordt voorgelaten, AMG rijders liggen in een deuk als je ze inhaalt en je vriendin voelt zich ipv een BMW sloerie opeens een hippe babe. 8)

Echt waar! :wink:
Dennis je hebt helemaal gelijk.
Ik moest vorige week voor een raclame filmpje een paar klassiekers op halen in den haag en op de rit van den haag naar rotterdam allemaal mensen die een duimpje op staken etc,
Dat heb ik nou nooit als ik met 300 voorbij kom zeilen.(of zou ik het dan misschien niet zien) 8)

Grtz,Hanz06 :wink:

Voor de rest ben ik het dit keer helemaal met Cor eens :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 mei 2007, 11:30

Hielke schreef:Die stumpers van de Gumball denken echt boven de wet te staan met hun absurd bestikkerde patserbakken.

Autosport en geld horen bij elkaar. Maar dit evenement heeft niets met autosport te maken. Helemaal niets! Als ze daadwerkelijk willen laten zien wat ze waard zijn dan laten ze hun kunsten op een afgesloten circuit tegen de klok zien. Willen ze patsen laat ze dan ergens op kruiptempo een boulevard op en neer toeren.

Dit gedoe zie ik als een belediging van de autosport :(
Amen!!!!
Cor Dame schreef:Inmiddels heb ik zowat alle post op dit topic gelezen en er valt me op dat een aantal mensen zoveel risico lopen. :!:
Over de vluchtstrook vind ik absoluut uit den boze, evenals nog ff door rood knallen, bumperkleven en dat soort shit.

Nu moeten jullie natuurlijk lachen om deze reactie van Corvette, omdat de meesten wel weten dat ook ik zo af en toe snoeihard kan rijden, maar dat doe ik uitsluitend en alleen als het echt kan. Als je andere weggebruikers in gevaar brengt ben je volgens mij niet helemaal lekker. Hiermee bedoel ik dat achterlijke seinen met groot licht en overmatig knipperen en toeteren, want dat heeft n.l. geen zin. Als je er een stukje achterblijft dan krijg je daar meer respect voor dan dat opdringerige gedoe. Vaak heeft het geen bal zin, omdat daarvoor dan weer zo'n pipo zit.
Zelf rij ik altijd te hard, maar nogmaals ...... zonder anderen daar mee lastig te vallen. Veel echte hollandse zeikerts veroordelen je toch al alleen al bij het zien van een snelle wagen. Als je stil staat hebben ze al die misselijke blik net als die Spee. Daar moet je helemaal van kotsen. Zeker ook die blik vol afgunst. Echt hollands, zodra iemand iets meer heeft dan..............
Er zijn zat debielen op de weg, maar zeker niet alle mensen met snelle auto's.
Vraag maar eens na bij de verzekeringsmaatschappijen over de no-claim korting die je kunt krijgen. Als je een exclusieve ( meestal dure )wagen rijdt dan krijg je zelfs tot 90 % korting, omdat uit cijfers blijkt dat mensen met loeisnelle ( exclusieve ) wagens juist de minste schade veroorzaken. We mogen dan wel vaak te hard rijden, maar doen dat in de meeste gevallen correct en dan is er naar mijn mening niet zo veel aan de hand.
Als je bedenkt wat er allemaal op de weg zit....
mensen die problemen hebben over wat dan ook........
mensen die medicijnen gebruiken........
mensen die telefoneren.........
sms-en......
eten.....
drinken.......
drugs gebruiken.....
krant of iets anders lezen.....
slecht horen.....
slecht zien.....
en dan nog een hele grote groep die van zichzelf al niet sporen
en nog een heleboel dingen die ik nog vergeten ben....

en als ik dan met mijn volle verstand en 100% concentratie en een goede auto die het makkelijk aankan een keer 200 km/uur 's nacht over de A2 rijd wordt aangehouden dan moet ik kotsen als ik daarvoor zwaar wordt gestraft. Als ik een stukje verder door rij en over de A12 Duitsland inrij dan ben ik ineens weer een keurige burger.
Ze moeten hier met die 380.000 camera's eens meer letten op al die prutsers die werkelijk de files en de ongelukken veroorzaken. Pik die stumperts er tussen uit en laat ze nog eens een keer 40 lessen volgen op eigen kosten.

Mijn slogan is Hard maar correct

Vr. Gr.

Corvette

P.S.

Die Gumballers zijn natuurlijk een stelletje imbecielen. De auto's daarentegen zijn prachtig om te zien.
Nogmaal amen.

Ook ik mag het pedaal wel eens intrappen, maar dit gaat helemaal nergens over.

@Dennis, dat rijden over de vluchtstrook, dat had ik niet van je verwacht, zeker gezien je achtergrond. Haast is NOOIT een geldige reden om over de vluchtstrook te rijden.

Waarom houden die Gumballers geen wereld circuit tour, geld genoeg, en ze brengen alleen elkaar in gevaar. Ruimte voor feesten te over, klaar.

Michel

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2007, 13:22

@Cor: subliem verhaal (je hebt het alleen niet in de gaten als Elmar je beetje loopt te prikkelen :) ).

En die opmerking naar mij toe snap ik niet. Ik heb jou nergens iets verweten of gezegd dat je niet kan rijden. Ik heb alleen gezegd dat je een misdadiger bent omdat je 200 rijdt. Das gewoon een feit in dit land. Ik ben ook één van die misdadigers die dit land rijk is ...

Misschien dat je die opmerking nu wel begrijpt :)

Femme en Michel: ik blijf hier herhalen dat er weinig tot geen verschil is tussen rechts inhalen en op de vluchtstrook inhalen ALS HET KAN.

Kom dan niet met het verhaal dat er een auto stil staat op de vluchtstrook, want DAN KAN HET DUS NIET.

Dat heb ik denk ik al uitgelegd in mijn eerste post. Rechts inhalen mag niet. Is een overtreding. Op de vluchtstrook rijden is ook een overtreding.

Wat is dan het verschil?

Er leeft in dit land iets imbeciels. Namelijk de vluchtstrook zien als een soort mekka waar je niet mag komen, maar vervolgens wel rechts inhalen tot je er dood bij neervalt ? Hypocriet.

Ook rijden over verdrijvingsvlakken. Als je dat iemand ziet doen ziet iedereen dat als crimineel gedrag. Maar waarom? Alleen maar omdat iemand strepen op de weg heeft getekend?

Wat ook imbeciel is: op het moment dat je over de spitsstrook rijdt terwijl er een kruis boven hangt. Mensen kijken je aan alsof je op een mijnenveld rijdt.

Vreemd land blijft dit toch ....

Maar graag hoor ik een GOED argument waarom rijden over de vluchtstrook erger is dan rechts inhalen. Nogmaals: kom niet met er kan een auto staan. Ga uit van de situatie dat het kan, dus als er overzicht is.

Voor de duidelijkheid: ik rijd NOOIT over verdrijvingsvlakken of op de vluchtstrook. Zal dit ook nooit doen, maar ik ben tenminste niet hypocriet om dit "slechter" of "laffer" te vinden dan het rechts inhalen.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 mei 2007, 14:01

Maar Macboy, rijd ook altijd op gesloten spitsstroken :lol: Zou hij de nieuwe mosko worden :lol: :lol:

Plaats reactie