Officieel: Audi RS6 specs.
- Sander S.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Officieel: Audi RS6 specs.
En hier nr2Sander Spoolder schreef:hahaha 8)Maik schreef:oei oei oei Marc, weet je wel wat je nu gedaan hebt? Je krijgt nu de hele bmw-maffia over je heen, met hun "ja, maar" smoesjes 8)Marc RS4 schreef:....
Daarmee wordt BMW's M weer second in line.
Audi geeft BMW weer goed klop zeg
Oke, hier de eerste dan.
''Maar BMW haalt uit een non-turbo v10 maar liefst 507 pk. En Audi met 2 turbo's 72 pk meer ? Moet je voorstellen als BMW besluit er nog ff 2 turbo's op te schroeven 8) ''

Tja moet nou wel meedoen met de BMW clan natuurlijk

Je ziet toch dat Audi wel een heel ander karakter probeert mee te geven. Topvermogen is niet zo'n issue als het maar meer is

Wat een klaagzang allemaal weer tot dat bij de CBR08 zo'n ding meedoet en dan staan er drie rijen dik BMW rijders te azen op een plaatsje

De Alfa Pro Car

- Maik
- Brava
O jee, de Audi-maffia!Maik schreef:Alsof de M5 een vlieggewicht is? 1800kg RWD of 2000kg AWD, dat maakt ook niets meer uit. 200kg erbij voor 4WD op zo'n wagengewicht is peanuts. Het blijft 2 boten vergelijken 8)Brava schreef:Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.

-
- Auto: M3P, 130i
Tijdje terug de S6 eens goed bekeken en het was ongelooflijk hoe ver de motor geplaatst is tov. de vooras.Marc RS4 schreef:Als je oplet dan weet je dat Audi de motoren in de nieuwste modellen verder naar achteren hangt net als BMW.
T gaat allemaal goed komen dus.
Het verschil met bijv. een Vijf is duidelijk te zien. De auto heeft een grotere overhang en daardoor minder ruimte ri. de het schutbord. De BMW heeft een kortere overhang en daardoor meer ruimte achter de vooras en zo kan de motor dus ook meer naar achteren geplaatst worden.
[img:750:500]http://www.autoreview.ru/archive/2006/0 ... AudiS6.jpg[/img]
[img:350:263]http://www.bohp.net/pict2/mz22side.jpg[/img]
[img:500:333]http://blogs.cars.com/photos/uncategori ... newide.jpg[/img]
De bouten van de veerpoten kun je niet zien... Wat aangeeft dat de motor vrijwel vóór de vooras zit...
[img:900:675]http://www.automobilemag.com/reviews/se ... rtment.jpg[/img]
Toch een groot verschil met M5 imho.
De Audi A6, zeker de Avant is een schitterende, fijne, comfortable auto 8)
-
Hier trouwens nog een mooie foto van de V10. Denk er twee Turbo's bij en je hebt de RS6 motor 
[img:1600:1600]http://www.rsportscars.com/foto/04/audi ... e21600.jpg[/img]

[img:1600:1600]http://www.rsportscars.com/foto/04/audi ... e21600.jpg[/img]
- cooldragon
toch wel frappant dan, dat de A6 bij de verkiezing tot europees auto van het jaar(was het 2005 of 2006?) van de couereurs in de vakjury op het gebied van stuurgedrag/wegligging meer punten kreeg dan de BMW 1 serie en BMW 6 serie....
De M5 is volgens mij wel de betere stuur auto dan een S6, maar wacht gewoon af bij een rechtstreekse test tussen de RS6 en de M5....eens kijken of het verschil tussen die twee dan ook zo groot is
Audi is met de nieuwe RS4 ook de goede kant op gegaan, niet?
De M5 is volgens mij wel de betere stuur auto dan een S6, maar wacht gewoon af bij een rechtstreekse test tussen de RS6 en de M5....eens kijken of het verschil tussen die twee dan ook zo groot is
Audi is met de nieuwe RS4 ook de goede kant op gegaan, niet?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- cooldragon
zelfde als met een S4, zou ook zo een tdi kunnen zijn, maar kijk maar eens naar de RS4, die is niet te missenWouter81 schreef:Ben benieuwd hoe opvallend deze wordt, optisch gezien.
Werd zostraks op de Autobahn nog ingehaald door een nieuwe S6. Herkende hem alleen aan de V10 badge op de zijkant en daarna het kleine S6 logo achterop. Anders is het net een gewone TDI.
-
- Maik
hehehehe 8)Brava schreef:O jee, de Audi-maffia!Maik schreef:Alsof de M5 een vlieggewicht is? 1800kg RWD of 2000kg AWD, dat maakt ook niets meer uit. 200kg erbij voor 4WD op zo'n wagengewicht is peanuts. Het blijft 2 boten vergelijken 8)Brava schreef:Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.
Ik heb niet echt veel met beide merken, alhoewel ik een lichte voorkeur voor BMW heb

Ik heb het trouwens nog even opgezocht: M5 1730kg, RS6 1840kg, dus de 1 is loeizwaar, en de ander is loeizwaar plus een heel klein beetje extra

- cooldragon
zijn toch niet geheel dezelfde motoren, audi is een FSI en Lambo niet,Tristan schreef:In de Lambo 520pk, in de S8 450pk.Cor Dame schreef:Wat doet dat blok eigenlijk zonder die turbo's:
:
:
Vr. Gr.
Corvette
in andere woorden, de lambo is erg opgefokt en de audi motor heeft nog erg veel marge over ivm betrouwbaarheid vd grotere productieaantallen, mag ik dat zo stellen?
- Tristan
Klopt, basismotor is hetzelfde. Alleen bij Audi wouden ze meer koppel over een breder toerenbereik en gunstiger verbruik (of dat er toe doet bij een V10). Ga er maar vanuit dat de V10 in de RS6 niet alleen 2 turbo's op geschroefd zijn. Hier zal ook een behoorlijk marge qua vermogen zitten. Met een chip ga je al over de 600pk heen. Nog een aangepast uitlaattraject en je wint nog eens dik 20pk.cooldragon schreef:
zijn toch niet geheel dezelfde motoren, audi is een FSI en Lambo niet,
in andere woorden, de lambo is erg opgefokt en de audi motor heeft nog erg veel marge over ivm betrouwbaarheid vd grotere productieaantallen, mag ik dat zo stellen?
Dus emotieloos, voorlopig klinkt de Audi beter dan de M5. En dan heb ik het niet eens over de looks. Was een BMW man (nog steeds), maar mijn Audi hart wordt de laatste jaren steeds groter.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer