Officieel: Audi RS6 specs.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 07 mei 2007, 13:04

Als je oplet dan weet je dat Audi de motoren in de nieuwste modellen verder naar achteren hangt net als BMW.

T gaat allemaal goed komen dus.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 07 mei 2007, 13:06

alle gekheid op een stokje, maar ik vind het wel imposant.

En precies Marc, hoeveel RS4 en RS6 rijders zijn er nu al die stuk voor stuk hun vermogen nog wat opgepomt hebben.

Er gaan in de toekomst heel wat leuke filmpjes verschijnen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Officieel: Audi RS6 specs.

Bericht door Niels » 07 mei 2007, 13:26

Sander Spoolder schreef:
Maik schreef:
Marc RS4 schreef:....

Daarmee wordt BMW's M weer second in line.
oei oei oei Marc, weet je wel wat je nu gedaan hebt? Je krijgt nu de hele bmw-maffia over je heen, met hun "ja, maar" smoesjes 8)
Audi geeft BMW weer goed klop zeg :)
hahaha 8)

Oke, hier de eerste dan.

''Maar BMW haalt uit een non-turbo v10 maar liefst 507 pk. En Audi met 2 turbo's 72 pk meer ? Moet je voorstellen als BMW besluit er nog ff 2 turbo's op te schroeven 8) ''
En hier nr2 :evil: waardeloze auto's die Audi's :evil: hebben nog turbo's nodig ook :evil:

Tja moet nou wel meedoen met de BMW clan natuurlijk :lol:

Je ziet toch dat Audi wel een heel ander karakter probeert mee te geven. Topvermogen is niet zo'n issue als het maar meer is :wink: Met name het koppel zal wel onvoorstelbaar zijn! Als het geluid nog beter wordt dan de oude dan wordt het echt smullen :D

Wat een klaagzang allemaal weer tot dat bij de CBR08 zo'n ding meedoet en dan staan er drie rijen dik BMW rijders te azen op een plaatsje :mrgreen: De huidige RS6 weegt al aardig richting 2000kg dus dat gezemel over wegligging en motorpositie :P Pas als Audi een andere focus erop na houdt en een afslankkuur gaat toepassen worden dat soort zaken weer relevant. Het is geen sportwagen en dat wordt het ook niet :? Let wel een beetje Engelse bochtenridder vergruist het autobahn karakter van een BMW net zo goed :wink: Ik vertelde een (Engelse) collega vol trots dat ik een zQp had gekocht en hij lachte me gewoon uit......hoe kun je nou zo'n zeepkist kopen man.....zwaar, wil de hoek niet om, autobahn kanon.....tja liefhebber van Engelse shit en bijbehorende landweggetjes. Relatief dus.

De Alfa Pro Car :shock: :shock: hoe had ik die kunnen vergeten 8) iemand nog filmpjes van die Transit en Espace uit die tijd

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 07 mei 2007, 14:22

Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 07 mei 2007, 15:40

Brava schreef:Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.
Nah, dat zou de naam van Apple beschamen.

:lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 mei 2007, 15:50

Brava schreef:Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.
Alsof de M5 een vlieggewicht is? 1800kg RWD of 2000kg AWD, dat maakt ook niets meer uit. 200kg erbij voor 4WD op zo'n wagengewicht is peanuts. Het blijft 2 boten vergelijken 8)

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 07 mei 2007, 15:57

Maik schreef:
Brava schreef:Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.
Alsof de M5 een vlieggewicht is? 1800kg RWD of 2000kg AWD, dat maakt ook niets meer uit. 200kg erbij voor 4WD op zo'n wagengewicht is peanuts. Het blijft 2 boten vergelijken 8)
O jee, de Audi-maffia! :D

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 07 mei 2007, 16:08

Marc RS4 schreef:Als je oplet dan weet je dat Audi de motoren in de nieuwste modellen verder naar achteren hangt net als BMW.

T gaat allemaal goed komen dus.
Tijdje terug de S6 eens goed bekeken en het was ongelooflijk hoe ver de motor geplaatst is tov. de vooras.
Het verschil met bijv. een Vijf is duidelijk te zien. De auto heeft een grotere overhang en daardoor minder ruimte ri. de het schutbord. De BMW heeft een kortere overhang en daardoor meer ruimte achter de vooras en zo kan de motor dus ook meer naar achteren geplaatst worden.
[img:750:500]http://www.autoreview.ru/archive/2006/0 ... AudiS6.jpg[/img]

[img:350:263]http://www.bohp.net/pict2/mz22side.jpg[/img]

[img:500:333]http://blogs.cars.com/photos/uncategori ... newide.jpg[/img]
De bouten van de veerpoten kun je niet zien... Wat aangeeft dat de motor vrijwel vóór de vooras zit...


[img:900:675]http://www.automobilemag.com/reviews/se ... rtment.jpg[/img]
Toch een groot verschil met M5 imho.

De Audi A6, zeker de Avant is een schitterende, fijne, comfortable auto 8)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 07 mei 2007, 16:23

Hier trouwens nog een mooie foto van de V10. Denk er twee Turbo's bij en je hebt de RS6 motor ;)

[img:1600:1600]http://www.rsportscars.com/foto/04/audi ... e21600.jpg[/img]

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 07 mei 2007, 16:30

toch wel frappant dan, dat de A6 bij de verkiezing tot europees auto van het jaar(was het 2005 of 2006?) van de couereurs in de vakjury op het gebied van stuurgedrag/wegligging meer punten kreeg dan de BMW 1 serie en BMW 6 serie....

De M5 is volgens mij wel de betere stuur auto dan een S6, maar wacht gewoon af bij een rechtstreekse test tussen de RS6 en de M5....eens kijken of het verschil tussen die twee dan ook zo groot is

Audi is met de nieuwe RS4 ook de goede kant op gegaan, niet?

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 07 mei 2007, 16:31

Ben benieuwd hoe opvallend deze wordt, optisch gezien.

Werd zostraks op de Autobahn nog ingehaald door een nieuwe S6. Herkende hem alleen aan de V10 badge op de zijkant en daarna het kleine S6 logo achterop. Anders is het net een gewone TDI.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 07 mei 2007, 16:32

Wouter81 schreef:Ben benieuwd hoe opvallend deze wordt, optisch gezien.

Werd zostraks op de Autobahn nog ingehaald door een nieuwe S6. Herkende hem alleen aan de V10 badge op de zijkant en daarna het kleine S6 logo achterop. Anders is het net een gewone TDI.
zelfde als met een S4, zou ook zo een tdi kunnen zijn, maar kijk maar eens naar de RS4, die is niet te missen

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 07 mei 2007, 16:36

Wouter81 schreef:Ben benieuwd hoe opvallend deze wordt, optisch gezien.

Werd zostraks op de Autobahn nog ingehaald door een nieuwe S6. Herkende hem alleen aan de V10 badge op de zijkant en daarna het kleine S6 logo achterop. Anders is het net een gewone TDI.
Vallen de LED-strips niet op?! :roll: :? :?:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 07 mei 2007, 17:08

Wat doet dat blok eigenlijk zonder die turbo's :?: :?: :?:

Vr. Gr.

Corvette

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 17:11

Cor Dame schreef:Wat doet dat blok eigenlijk zonder die turbo's :?: :?: :?:

Vr. Gr.

Corvette
In de Lambo 520pk, in de S8 450pk.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 07 mei 2007, 17:17

Dan vind ik het rendement van de turbo's wel erg tegenvallen.

Ik dacht dat zo'n bi-turbo tenminste 100 pk zou opleveren.

Bij mijn auto levert de Bi-Turbo zelfs meer dan 130 pk extra.

Hoe komt dat dan :?:

Vr. Gr.

Corvette

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 07 mei 2007, 17:18

Deutsche Bratwurst vs American Muscle's Cor! :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 07 mei 2007, 17:19

Sorry, :oops:

Sorry, :oops:

Sorry, :oops:

450 + 130 = 580 8)

Daaaag

Corvette

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 mei 2007, 17:20

Brava schreef:
Maik schreef:
Brava schreef:Audi zou de benamingen Leopard en Tiger moeten registreren voor dit soort monsters.
Alsof de M5 een vlieggewicht is? 1800kg RWD of 2000kg AWD, dat maakt ook niets meer uit. 200kg erbij voor 4WD op zo'n wagengewicht is peanuts. Het blijft 2 boten vergelijken 8)
O jee, de Audi-maffia! :D
hehehehe 8)

Ik heb niet echt veel met beide merken, alhoewel ik een lichte voorkeur voor BMW heb :wink: maar de discussie moet wel een beetje helder blijven 8)
Ik heb het trouwens nog even opgezocht: M5 1730kg, RS6 1840kg, dus de 1 is loeizwaar, en de ander is loeizwaar plus een heel klein beetje extra :lol:

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 07 mei 2007, 17:58

Tristan schreef:
Cor Dame schreef:Wat doet dat blok eigenlijk zonder die turbo's :?: :?: :?:

Vr. Gr.

Corvette
In de Lambo 520pk, in de S8 450pk.
zijn toch niet geheel dezelfde motoren, audi is een FSI en Lambo niet,

in andere woorden, de lambo is erg opgefokt en de audi motor heeft nog erg veel marge over ivm betrouwbaarheid vd grotere productieaantallen, mag ik dat zo stellen?

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 07 mei 2007, 18:12

Audi= laagtoerig en emotieloos

BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 18:28

cooldragon schreef:
zijn toch niet geheel dezelfde motoren, audi is een FSI en Lambo niet,

in andere woorden, de lambo is erg opgefokt en de audi motor heeft nog erg veel marge over ivm betrouwbaarheid vd grotere productieaantallen, mag ik dat zo stellen?
Klopt, basismotor is hetzelfde. Alleen bij Audi wouden ze meer koppel over een breder toerenbereik en gunstiger verbruik (of dat er toe doet bij een V10). Ga er maar vanuit dat de V10 in de RS6 niet alleen 2 turbo's op geschroefd zijn. Hier zal ook een behoorlijk marge qua vermogen zitten. Met een chip ga je al over de 600pk heen. Nog een aangepast uitlaattraject en je wint nog eens dik 20pk.

Dus emotieloos, voorlopig klinkt de Audi beter dan de M5. En dan heb ik het niet eens over de looks. Was een BMW man (nog steeds), maar mijn Audi hart wordt de laatste jaren steeds groter.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 07 mei 2007, 19:08

Vind 580 pk eigenlijk een beetje overdreven.

Werd ook een goed punt aangehaald, die dingen gaan zo idioot hard afschrijven omdat niemand zoiets durft over te nemen, er zal maar iets kapot gaan aan je biturbo V10.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 07 mei 2007, 19:46

is net over de 600 met chipje niet beetje weinig ?
moet beter kunnen lijkt me

maareh koppel ergens richting de 1k Nm ?

en zo'n blokje in een r8 :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 19:51

DDX schreef:is net over de 600 met chipje niet beetje weinig ?
moet beter kunnen lijkt me
Zei ook over de 600pk heen. Tis gissen waar de max. met chip ligt. Maar een enorm vermogen zal het zeker zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian en 30 gasten