2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
- Niels
- Berichten: 22637
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Klinkt prima maar ik lees dat het ook een ZF is dus dat klinkt vertrouwd.
- ivo-b
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Ja lastige, weet niet zo goed wat ik zelf zou doen. En je hebt een software remap nodig en je verliest de originele sound die standaard echt geweldig is. Het lijkt ook niet echt vaak voor te komen. Vooral bij DB9's met meer km's. Dus ja, wat goedkopere auto's, wat achterstallig onderhoud en dan ontstaan die kat issues door misfires. Ik denk eerst lekker mee rijden, qua onderhoud tiptop houden en mocht je ooit een keer een misfire ervaren gelijk stilzetten. Voor Bamford Rose is het een verdienmodel en ik lees en hoor best veel gemixte verhalen over hen. Dan kun je wellicht beter Valiant Ecosse een keer een belletje geven. Heeft ook veel NL'se klanten. Mocht je in een appgroep met mede-eigenaren willen dan stuur maar een DM. Organiseren ook tourritjes en trackdays.markk schreef: 14 jun 2026, 10:52 Lees 'em nu pas. Super interessante info. Dank.
Wat is jouw mening over v12 kat-ingestion en preventief het verwijderen van de pre-kats in de uitlaatspruitstukken ?
Bamford Rose (uk specialist) zegt altijd doen, geen meter mee rijden anders.
Dealers en specialisten in NL (Prins) zeggen is zwaar overdreven, beetje zoals Porsche rms/ims problemen.
Die blauwe heeft de pre-kats nog en eigenaar met veel AM ervaring vertelde ongeveer hetzelfde. Erg overdreven. Had wel ervaring met z'n vorige DBS en pre-kat removal + remap dat het de motor wel echt vrijgeeft.
Markk.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Die originele sound is echt waanzinnig inderdaad! 
-
Onlinemarkk
- Berichten: 3918
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Wanneer je de originele headers behoudt, desnoods met verwijderde kat, dan behoudt je ook de typische v12 Aston Martin sound. Wanneer je andere, en met name equal-lenght, headers monteert dan gaat het meer richting Ferrari v12 klinken.
Althans, dat is de conclusie uit het research wat ik tot nu toe heb gedaan. Verder nog geen IRL ervaring, maar dat komt vast nog wel
Mark
Mark
Althans, dat is de conclusie uit het research wat ik tot nu toe heb gedaan. Verder nog geen IRL ervaring, maar dat komt vast nog wel
Mark
Mark
- Tristan
- Berichten: 13475
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
De handbak van de DBS is niet geweldig, daarom is later in bv de Vantage V12 S een andere bak onder gekomen. De automaat in de DBS is van de vorige generatie. Dus niet super snel, wel comfortabel en in manuele stand snel genoeg. Het past wel bij het GT-karakter van de auto. Heb 1,5 week geleden 3 dagen met de DBS tijdens de Mille Miglia gereden als support auto en daarna 1200 km in 1 dag van Brescia naar NL. Auto deed geen slag verkeerd, behoorlijk snel op snelheid (een C8 RS6 liep vanaf 120-200 km/u niet in). Geluid is onovertroffen, zeker als de kat's lekker heet zijn. 
-
Richardt.
- Berichten: 6932
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Dat moet een lekker tripje zijn geweest Tristan! 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Inderdaad waanzinnig gaaf Tristan 
- Tristan
- Berichten: 13475
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Ja, was heerlijk open rijden. Mijn ouders reden de Mille Miglia en hadden de DBS als support auto ingezet. Ik was vooral als assistentie erbij voor de kleine reparaties/diensten e.d. Op de terugreis ook nog via de Gotthardpass gereden ipv tunnel.
Laatst gewijzigd door Tristan op 22 jun 2026, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom
- Berichten: 22763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Lijkt mij echt heel vervelend 
- Bram
- Berichten: 17424
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Ja klinkt inderdaad extreem kut 
-
BartMS
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Inderdaad allemaal aan die oude meuk sleutelen... Nee lijkt mij helemaal niks de mille miglia 
-
Richardt.
- Berichten: 6932
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?
Nou, ik probeer mijn portie met medelijden voor Tristan nog te vinden merk ik 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: markk en 2 gasten
