2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22637
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Niels » 15 jun 2026, 21:39

Klinkt prima maar ik lees dat het ook een ZF is dus dat klinkt vertrouwd.

Gebruikersavatar
ivo-b
Berichten: 217
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
Locatie: Amsterdam

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door ivo-b » 18 jun 2026, 22:19

markk schreef: 14 jun 2026, 10:52 Lees 'em nu pas. Super interessante info. Dank.

Wat is jouw mening over v12 kat-ingestion en preventief het verwijderen van de pre-kats in de uitlaatspruitstukken ?

Bamford Rose (uk specialist) zegt altijd doen, geen meter mee rijden anders.
Dealers en specialisten in NL (Prins) zeggen is zwaar overdreven, beetje zoals Porsche rms/ims problemen.
Die blauwe heeft de pre-kats nog en eigenaar met veel AM ervaring vertelde ongeveer hetzelfde. Erg overdreven. Had wel ervaring met z'n vorige DBS en pre-kat removal + remap dat het de motor wel echt vrijgeeft.


Markk.
Ja lastige, weet niet zo goed wat ik zelf zou doen. En je hebt een software remap nodig en je verliest de originele sound die standaard echt geweldig is. Het lijkt ook niet echt vaak voor te komen. Vooral bij DB9's met meer km's. Dus ja, wat goedkopere auto's, wat achterstallig onderhoud en dan ontstaan die kat issues door misfires. Ik denk eerst lekker mee rijden, qua onderhoud tiptop houden en mocht je ooit een keer een misfire ervaren gelijk stilzetten. Voor Bamford Rose is het een verdienmodel en ik lees en hoor best veel gemixte verhalen over hen. Dan kun je wellicht beter Valiant Ecosse een keer een belletje geven. Heeft ook veel NL'se klanten. Mocht je in een appgroep met mede-eigenaren willen dan stuur maar een DM. Organiseren ook tourritjes en trackdays.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Martijn_bmw » 19 jun 2026, 06:24

Die originele sound is echt waanzinnig inderdaad! :)

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door markk » 19 jun 2026, 12:26

Wanneer je de originele headers behoudt, desnoods met verwijderde kat, dan behoudt je ook de typische v12 Aston Martin sound. Wanneer je andere, en met name equal-lenght, headers monteert dan gaat het meer richting Ferrari v12 klinken.

Althans, dat is de conclusie uit het research wat ik tot nu toe heb gedaan. Verder nog geen IRL ervaring, maar dat komt vast nog wel 😁


Mark
Mark

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13475
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Tristan » 22 jun 2026, 13:23

De handbak van de DBS is niet geweldig, daarom is later in bv de Vantage V12 S een andere bak onder gekomen. De automaat in de DBS is van de vorige generatie. Dus niet super snel, wel comfortabel en in manuele stand snel genoeg. Het past wel bij het GT-karakter van de auto. Heb 1,5 week geleden 3 dagen met de DBS tijdens de Mille Miglia gereden als support auto en daarna 1200 km in 1 dag van Brescia naar NL. Auto deed geen slag verkeerd, behoorlijk snel op snelheid (een C8 RS6 liep vanaf 120-200 km/u niet in). Geluid is onovertroffen, zeker als de kat's lekker heet zijn. :)

Richardt.
Berichten: 6932
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Richardt. » 22 jun 2026, 13:30

Dat moet een lekker tripje zijn geweest Tristan! :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Martijn_bmw » 22 jun 2026, 13:33

Inderdaad waanzinnig gaaf Tristan :df:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13475
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Tristan » 22 jun 2026, 14:08

Ja, was heerlijk open rijden. Mijn ouders reden de Mille Miglia en hadden de DBS als support auto ingezet. Ik was vooral als assistentie erbij voor de kleine reparaties/diensten e.d. Op de terugreis ook nog via de Gotthardpass gereden ipv tunnel.
WhatsApp Image 2026-06-22 at 14.06.16.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-22 at 14.06.16.jpeg (332.61 KiB) 178 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Tristan op 22 jun 2026, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 22763
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Tom » 22 jun 2026, 14:24

Lijkt mij echt heel vervelend :tooth:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17424
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Bram » 22 jun 2026, 14:42

Ja klinkt inderdaad extreem kut :tooth:

BartMS
Berichten: 749
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door BartMS » 22 jun 2026, 14:46

Inderdaad allemaal aan die oude meuk sleutelen... Nee lijkt mij helemaal niks de mille miglia :tooth:

Richardt.
Berichten: 6932
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: 2010 Aston Martin DBS - Kent iemand autobedrijf horb ?

Bericht door Richardt. » 22 jun 2026, 14:52

Nou, ik probeer mijn portie met medelijden voor Tristan nog te vinden merk ik :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: markk en 2 gasten