Jolanda's X3 30E

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.52

Re: Jolanda's X3 30E

Bericht door Arthur » 05 jun 2026, 22:25

Je moet de privacy instellingen opzoeken en vrijgeven. Eventueel de iDrive resetten, dat soort dingen.

@JP: ik vind dat juist prima, zie je ook je verbruik bv.

JP

Bericht door JP » 05 jun 2026, 22:27

Verbruik zie ik in de auto wel, dat hoef ik niet op het toilet te lezen :coffee:

Arthur

Bericht door Arthur » 05 jun 2026, 22:28

Van de rit? Dan moet je weer allerlei menu's door, aan het einde van de rit. Waardeloos. Dan bekijk ik dat liever op het toilet idd.

JP

Bericht door JP » 05 jun 2026, 22:32

Welke menu's? Op het huisje klikken, dan krijg je linkerdeel van je scherm je scrollmenu, Weer, klok , auto en in die laatste is het verbruik te zien sinds begin rit of sinds tanken (of af fabriek) Dan kan ik thuis de Suske en Wiske lezen.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 jun 2026, 11:17

Alle 3 heb je niks aan, dus je bevestigt mijn punt ;) In de app zie ik hoe lang de rit duurde, hoeveel km’s, gemiddelde snelheid en gemiddeld verbruik over de rit.
Overigens als ik op dat huisje klik krijg ik het navischerm met een scherm “erin”. Daar kun je in scrollen idd. Maar dat betekent allerlei handelingen die ik niet wil. Eerlijk gezegd neemt mij dat digitale een behoorlijk deel van het plezier weg. Veel (te veel) omslachtige en nutteloze handelingen. Als ik fatsoenlijk geld zou krijgen gaat de auto zo weg en koop ik iets tot max ‘23-‘24. Zo “niet leuk” vind ik dat.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 jun 2026, 12:52

Arthur schreef: 06 jun 2026, 11:17 Alle 3 heb je niks aan, dus je bevestigt mijn punt ;) In de app zie ik hoe lang de rit duurde, hoeveel km’s, gemiddelde snelheid en gemiddeld verbruik over de rit.
Overigens als ik op dat huisje klik krijg ik het navischerm met een scherm “erin”. Daar kun je in scrollen idd. Maar dat betekent allerlei handelingen die ik niet wil. Eerlijk gezegd neemt mij dat digitale een behoorlijk deel van het plezier weg. Veel (te veel) omslachtige en nutteloze handelingen. Als ik fatsoenlijk geld zou krijgen gaat de auto zo weg en koop ik iets tot max ‘23-‘24. Zo “niet leuk” vind ik dat.
Ik herken dat wel, naast het EV/ hybride gedoe wat rijplezier ontneemt en alle stumperhulpjes is ergenis 3 doorgeslagen digitalisering in nieuwe auto’s.

Mijn auto hobby voor daily’s is er flink door bekoeld als ik iets wil kopen wat ik echt leuk vind dan enkel met dikke benzine motor en zoveel mogelijk fysieke knoppen voor de bediening en 1 scherm voor enkel wat CarPlay (= navigatie)

Mijn laatste leuke daily was 435i GC (f36) wat mij betreft sweetspot die generatie tussen comfort en voldoende analoog om rijplezier aan te beleven :df:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jun 2026, 12:58

Luknot schreef: 05 jun 2026, 19:40 Nu maandje in bezit, ruim 1000 km gereden en pas 10 liter benzine gebruikt :lollerdelol: :lollerdelol:

:lol:

Skitterend! Mooi dat je er blij mee bent.

Helaas is dat bij Arthur niet meteen 't geval? En ik snap die digitale overkill ook wel 'n beetje. Als ik na xxx kms vanuit de Mini weer in de Messerschmitt stap is het enige wat ik mis de achteruitrij/parkeercamera. :bag: :P

En 't lage verbruik ook wel 'n beetje :wink:
En en en Carplay en en en .....

Plaats reactie