Bert ///M3 schreef:GTRene schreef:Rico v Velzen schreef:Die van mij is erg constant qua peil. bij 17K een beurt gehad en nu 25K olie op de peilstok zit netjes tussen de streepjes.
Beste Rico..ik heb gehoord dat je bij de S54 motor het oliepeil op max moet hebben om een continu goede smering en druk te krijgen en te behouden, want pas bij hoge km standen(vanaf 30 a 60dk,) als het te laat is merk je slijtage...
dus vul op tot aan de streep...kan geen kwaad en je bent wat safer vooral met veel bochtgebruik e.d.
M blokken hebben vanaf de S50B32 een dubbele aanzuig, dus je kan met olie op minimaal nog over een circuit rijden

Met de S54 motor waren in het begin ook veel olie problemen, vaak onder garantie vervangen...en nwe oliepomp, echter in begin 2004 kwam er nog een betere oliepomp...die ze nu nog steeds gebruiken in de Z4 M coupe...terwijl die tussenpomp maar 1 jaar werd gebruikt..dan ga je je toch wat afvragen

heb dus in mijn ex Z3 m coupe met S54 maar de nieuwste pomp ingegooid uit de Z4 m coupe..koste wat extra maar voor de zekerheid...en ook al verkocht ik die auto meteen toen die klaar was, toch gedaan, zou ontzettend balen dat na de reparatie die nwe eigenaar hetw eer stuk rijd door de te arme pomp...betekende wel dat ik geen winst draaide maar kiet speelde met die auto(anders 2.000,-winst) maarja liever eerlijk en je best doen dan ruzie of scheve gezichten, ik heb mijn best gedaan.