Olie verbruik M modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 26 apr 2007, 19:47

Persoonlijk vind ik het automatische verversingssysteem van BMW perfect.
Zit inderdaad wat in !...bij een Cosworth vond ik het behoorlijk irritant mede omdat de oliehoeveelheid in het blok (3,5l) niet erg veel was...en dan is 1 liter bij vullen best veel...bij de E39 M5 is de olieinhoud al snel 6-7 liter...een halve liter erbij na 1000 km "rijden" :mrgreen: is dan gewoon de beloning voor goed gedrag....

Laatst iemand gesproken die met de E39 M5 vrijwel GEEN olieverbruik heeft....een '99 model....ook gehaald bij de Beier trouwens....tot zo ver de indianen verhalen over olieverbruik bij de pre-2000 modellen....

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 26 apr 2007, 20:17

Nandor schreef:10/11 k per jaar, alleen lange afstanden. Korte afstanden heb ik de gazelle of Hindoe Civic voor.

Zal dit jaar wel minder worden met rijden in de M3.

N.
whahahahahahahhaa

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 26 apr 2007, 20:30

:?:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 26 apr 2007, 23:17

Als jij 'em snapt, kun je het mij even uitleggen :?:
----

De norm bij BMW lag voorheen altijd op max. 1,5L per 1000km; en volgens mij wordt dit nog gehanteerd. Een BMW dealer zal dus niet zo snel ingrijpen.

Mijn vorige coupe gebruikte op een gegeven moment 1L elke 2000 tot 2500km, uiteindelijk nadat een revisie op 100k KM niets uitmaakte (na revisie 1L op 500KM :shock: ) het complete motorblok vervangen onder HS-garantie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 apr 2007, 12:24

Nandor schreef::?:
Hindoe Civic mischien ? vond ik ook wel komisch :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 23:47

Nou ik heb net een kwart litertje olie bijgevuld.. voor 10000 kilometer rijden. Laatste verversing was bij 17000 (wat al de 2e verversing was).

Ik rij echt wel door met die kar maar ALTIJD netjes warm rijden, leve de olietemperatuur meter.

Vind het best knap.

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 08 jun 2007, 00:29

Ja zo hoort het ook.

Olie-slurpers is niks voor mij.

Rijden met dat ding en niet continu in de weer met zo'n peilstok.

Mijn 330i gebruikt ook amper olie. en is maar goed ook.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 jun 2007, 00:39

Toch staan BMW's er om bekend toch ? Al mijn BMW's waren/zijn zuinig met olie.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 jun 2007, 00:44

Bert ///M3 schreef:
GTRene schreef:
Rico v Velzen schreef:Die van mij is erg constant qua peil. bij 17K een beurt gehad en nu 25K olie op de peilstok zit netjes tussen de streepjes.
Beste Rico..ik heb gehoord dat je bij de S54 motor het oliepeil op max moet hebben om een continu goede smering en druk te krijgen en te behouden, want pas bij hoge km standen(vanaf 30 a 60dk,) als het te laat is merk je slijtage...
dus vul op tot aan de streep...kan geen kwaad en je bent wat safer vooral met veel bochtgebruik e.d.
M blokken hebben vanaf de S50B32 een dubbele aanzuig, dus je kan met olie op minimaal nog over een circuit rijden :)
Met de S54 motor waren in het begin ook veel olie problemen, vaak onder garantie vervangen...en nwe oliepomp, echter in begin 2004 kwam er nog een betere oliepomp...die ze nu nog steeds gebruiken in de Z4 M coupe...terwijl die tussenpomp maar 1 jaar werd gebruikt..dan ga je je toch wat afvragen :lol: heb dus in mijn ex Z3 m coupe met S54 maar de nieuwste pomp ingegooid uit de Z4 m coupe..koste wat extra maar voor de zekerheid...en ook al verkocht ik die auto meteen toen die klaar was, toch gedaan, zou ontzettend balen dat na de reparatie die nwe eigenaar hetw eer stuk rijd door de te arme pomp...betekende wel dat ik geen winst draaide maar kiet speelde met die auto(anders 2.000,-winst) maarja liever eerlijk en je best doen dan ruzie of scheve gezichten, ik heb mijn best gedaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten