Porsche Cayenne (2025)
- Arthur
- Auto: Nr.52
Re: Porsche Cayenne (2025)
Financieel debacle is eigenlijk bij alle 1e eigenaren van, pak ‘m beet, >75k nieuw.
-
mark323ti
Daar heb je gelijk in. Maar 50k in 1 jaar is nog wel een gradatie hefiger toch? En ik denk dat het wel de realiteit wordt.
Maar de afschrijving voor de één is de kans voor de ander. Zo werkt het ook weer. Een jonge gebruikte elektrische Porsche Cayenne voor 80k zal voor menigeen een fantastisch aanbod zijn!
Maar de afschrijving voor de één is de kans voor de ander. Zo werkt het ook weer. Een jonge gebruikte elektrische Porsche Cayenne voor 80k zal voor menigeen een fantastisch aanbod zijn!
-
Wimo
50k eerste jaar is niets bijzonders op 150k. 150k is eigenlijk ook gewoon max 130k met korting... Daar begint het al.
Op een Taycan gt kun je met gemak 75k korting krijgen....
Als je wakker ligt van afschrijving moet je wegblijven van nieuwe autos. Beste is gewoon de auto zo lang mogelijk houden
Op een Taycan gt kun je met gemak 75k korting krijgen....
Als je wakker ligt van afschrijving moet je wegblijven van nieuwe autos. Beste is gewoon de auto zo lang mogelijk houden
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Precies, iedere 2/3 jaar een nieuwe is een dure hobby in dit segment, prima als je daar geen moeite mee hebt maar verstandig is het niet, wel leuk wellicht maar dat is naar mijn mening ook maar relatief of van korte duur, iets met bezit van de zaak ...
- Luco
Ja, er is altijd iets beters, mooier, luxer, enz, enz,enz
lekker luxe ding kopen met de kop eraf en lang mee rijden onze afschrijving de afgelopen 8 jaar was 1500 euro per jaar met de X5, reken daar twee grote reparaties bij en je komt op nog geen 2500 per jaar.
lekker luxe ding kopen met de kop eraf en lang mee rijden onze afschrijving de afgelopen 8 jaar was 1500 euro per jaar met de X5, reken daar twee grote reparaties bij en je komt op nog geen 2500 per jaar.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Da’s prima natuurlijk. Maar je moet ook 8 jaar in dezelfde auto willen rijden.
-
Wimo
Dat... Ik betrapte me er van de week zelf op. De 911 is nu 5 jaar oud en het begint toch wel te piepen en kraken. Maar om nou een nieuwe te kopen 
- Daan
Ha ha, ik heb gisteren net een 911 gekocht van eind ‘22. Is nieuw sowieso niet leuk meer wat mij betreft. 220k voor een leuk aangeklede ‘base’ of ‘T’. Waanzin.
Straks een mooi aangeklede GTS die als nieuw is, met twee jaartjes approved erop
Straks een mooi aangeklede GTS die als nieuw is, met twee jaartjes approved erop
-
OnlineSlowCo
Gefeliciteerd Daan
Toch nog leuk nieuws in dit draadje...
Toch nog leuk nieuws in dit draadje...
- Luco
Klopt, als je dat niet kan kost het gewoon meer.Arthur schreef: 26 apr 2026, 16:51 Da’s prima natuurlijk. Maar je moet ook 8 jaar in dezelfde auto willen rijden.
- Daan
Thanks!
- Luco
Gefeliciteerd Daan
-
OnlineMartijn_bmw
Gefeliciteerd gave aanschaf!Daan schreef: 26 apr 2026, 17:06 Ha ha, ik heb gisteren net een 911 gekocht van eind ‘22. Is nieuw sowieso niet leuk meer wat mij betreft. 220k voor een leuk aangeklede ‘base’ of ‘T’. Waanzin.
Straks een mooi aangeklede GTS die als nieuw is, met twee jaartjes approved erop![]()
- Daan
Bedankt mannen!
-
mark323ti
Proficiat Daan! Geweldig mooie auto!
En qua afschrijving veel verstandiger dan een Cayenne (electric).
Ik verbaas me erover dat 911jes van bijna 10 jaar oud nog steeds voor rond de 100k te koop staan.
Ik denk dat een 911 één van de minst afschrijvende auto’s is. Niet het belangrijkste maar wel zeer prettige bijkomstigheid!
En qua afschrijving veel verstandiger dan een Cayenne (electric).
Ik verbaas me erover dat 911jes van bijna 10 jaar oud nog steeds voor rond de 100k te koop staan.
Ik denk dat een 911 één van de minst afschrijvende auto’s is. Niet het belangrijkste maar wel zeer prettige bijkomstigheid!
-
Wimo
Helaas is de inruil eerder 70k....
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Check. Maar dan wél de juiste.Arthur schreef: 26 apr 2026, 16:51 Da’s prima natuurlijk. Maar je moet ook 8 jaar in dezelfde auto willen rijden.
+1 Feli Daan.
Porsche's line up is voor mij totáál niet interessant, behalve Cayman/Elfer.
- Daan
Ik kreeg dan wel weer een meer dan uitstekende inruilprijs voor mijn 718 GTS 4.0. 3.5 jaar vrijwel ‘gratis’ gereden.
Maar gebruikte 911’s zijn zeker in de Porsche Centra idd behoorlijk aan de prijs. Daarbij helpt natuurlijk ook de steeds meer stijgende nieuwprijs niet echt mee. Enkel karig geconfigureerde base of T varianten zakken begrijpelijk wat harder. En bepaalde kleurcombinaties (lak/interieur) kunnen killing zijn natuurlijk.
Thanks Robin. Porsche lineup is voor mij van jongs af aan eigenlijk ook enkel 911 geweest (er was vroeger ook niet meer eigenlijk, ok de 928/944/968). Maar ik ben de laatste jaren toch ook wel fan van de SUV’s geworden als daily (rijden/interieur/uiterlijk). Mijn Cayenne e-Hybrid bevalt meer dan uitstekend. Vind ook de huidige Taycan een enorm goede auto, op wat kleine dingen na, zoals bv de instap.+1 Feli Daan.
Porsche's line up is voor mij totáál niet interessant, behalve Cayman/Elfer.
Afijn, back on topic, Cayenne Electric zal ook weer een topper zijn op veel fronten. Moet zoals eerder gezegd extreem wennen aan die voorkant. Zal heel kleurafhankelijk zijn om het geheel ‘acceptabel’ te krijgen denk ik.
-
mark323ti
Benieuwd hoe de 911 gts bevalt tov de 718 gts. Laat maar eens weten!
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Gefeliciteerd, goede keuze en ook zeker leuk de kop eraf, veel plezier ervan alvastDaan schreef: 26 apr 2026, 17:06 Ha ha, ik heb gisteren net een 911 gekocht van eind ‘22. Is nieuw sowieso niet leuk meer wat mij betreft. 220k voor een leuk aangeklede ‘base’ of ‘T’. Waanzin.
Straks een mooi aangeklede GTS die als nieuw is, met twee jaartjes approved erop![]()
- Joy
Hier in Cascais zijn er introductiedagen van de nieuwe elektrische Cayenne. Dikke wagen om te zien. Een bestuurder was wat overmoedig en had 'm diep zand ingereden naast de weg. Dat kan een Cayenne ook niet oplossen.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
40 jaar terug deden we d'r niet moeilijk over:)Joy schreef: 27 apr 2026, 15:19 Een bestuurder was wat overmoedig en had 'm diep zand ingereden naast de weg. Dat kan een Cayenne ook niet oplossen.

-
NSXRS
Mijn huidige Cayenne Coupe Hybrid die ik nu alweer een jaar heb, is de lekkerste daily die ik in jaren gehad heb en de uitvoering helemaal naar mijn zin, ook lang naar gezocht.
Ik blijf het hybrid systeem hopeloos vinden in de zin dat die altijd vol elektrisch start en als je even niet oplet, je dan binnen de kortste keren de kleine accu al flink leeg getrokken hebt, want het vol elektrisch rijdende verbruik is mega, als je bij een laadpaal zou moeten laden rijd je net zo duur als op benzine. Moet er dus telkens weer aan denken om om te schakelen naar hybrid, lastig..
En echt niemand schijnt dat om te kunnen zetten..dat die gelijk hybrid start.
Ik blijf niets hebben met EV's maar deze nieuwe Cayenne zou over jaartje of 2-3 misschien toch wel eens in zicht kunnen komen mits verbruik daarvan wel acceptabel blijkt te zijn, ik verwacht nl. dat ook die in het begin wel eens flink in prijs zal kunnen gaan kelderen.
Voor de leut en pret rijden is er dan toch nog de pas aangeschafte gas guzzling LC500 cabrio met zijn brullende meer old scool V8
, ik begin inmiddels te wennen hoe ik de driving settings naar mijn zin kan gebruiken, was wel even uitzoeken/uitproberen..
En eerlijk is eerlijk.. toch wel beetje leuke bijkomstigheid.. echt iedereen met beetje auto interesse blijkt deze mooi te vinden, ik krijg regelmatig opmerkingen in de trant van: "wat een prachtige auto"
De kleur helpt daar denk ik zeker aan mee, wanneer die in de zon staat, dan schittert het metallic in de lak fantastisch
Oeps.. ik dwaal af van het topic..
Ik blijf het hybrid systeem hopeloos vinden in de zin dat die altijd vol elektrisch start en als je even niet oplet, je dan binnen de kortste keren de kleine accu al flink leeg getrokken hebt, want het vol elektrisch rijdende verbruik is mega, als je bij een laadpaal zou moeten laden rijd je net zo duur als op benzine. Moet er dus telkens weer aan denken om om te schakelen naar hybrid, lastig..
En echt niemand schijnt dat om te kunnen zetten..dat die gelijk hybrid start.
Ik blijf niets hebben met EV's maar deze nieuwe Cayenne zou over jaartje of 2-3 misschien toch wel eens in zicht kunnen komen mits verbruik daarvan wel acceptabel blijkt te zijn, ik verwacht nl. dat ook die in het begin wel eens flink in prijs zal kunnen gaan kelderen.
Voor de leut en pret rijden is er dan toch nog de pas aangeschafte gas guzzling LC500 cabrio met zijn brullende meer old scool V8
En eerlijk is eerlijk.. toch wel beetje leuke bijkomstigheid.. echt iedereen met beetje auto interesse blijkt deze mooi te vinden, ik krijg regelmatig opmerkingen in de trant van: "wat een prachtige auto"
De kleur helpt daar denk ik zeker aan mee, wanneer die in de zon staat, dan schittert het metallic in de lak fantastisch
Oeps.. ik dwaal af van het topic..

-
mark323ti
Volgens mij dwaal je niet af hoor….
Je zit nog steeds in Cayenne topic!
Je zit nog steeds in Cayenne topic!
- Daan
Qua actie radius van de e-Hybrid Cayenne, ik rij momenteel makkelijk zo’n 65km op een lading (10km minder in de ‘winter’). Voor mij persoonlijk betekent dat door de weeks (woon/werk) makkelijk drie dagen zonder laden. Ik heb evengoed nog een laadpaal thuis op eigen oprit (o.a. ook voor onze Mini Hybride), dus een e-Hybrid werkt prima in mijn use case. In de weekeinden start in de Cayenne in Sport modus, rij de V6 netjes warm en schakel dan terug naar Hybrid mode. Hoewel de techniek het moet kunnen hebben, vind ik starten in Hybrid modus nooit lekker voelen als de motor vrij random aanslaat. Geef direct toe dat dit een tik van mij is, veel te veel met de techniek bezig
Over de lekkerste daily, hier dezelfde mening. Ik heb de Cayenne nu een maand of 8, maar echt een super fijne auto.
Over de lekkerste daily, hier dezelfde mening. Ik heb de Cayenne nu een maand of 8, maar echt een super fijne auto.